| |
|
Koncepce elektromotorů používaných v dopravních prostředcích
Polnický, Vít ; Repka, Martin (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem koncepcí elektrických pohonů využívaných v současných vozidlech. V první části je vysvětlen základní princip fungování elektromotoru a jednotlivé druhy elektromotorů jsou následně podrobně popsány. V další části práce jsou elektrifikovaná vozidla rozdělena do tří skupin podle podílu výkonu elektrického motoru na pohon vozidla. Skupiny jsou dále rozděleny podle uspořádání pohonné jednotky ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod jednotlivých koncepcí. Ve třetí část jsou uvedena a porovnána konkrétní vozidla z jednotlivých skupin z hlediska výkonu, dojezdu a ceny. V závěru jsou koncepce zhodnoceny a je zde nastíněn možný vývoj do budoucna.
|
| |
|
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
|
|
Vodivá keramika v olověných akumulátorech
Šrut, Martin ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejvyužívanějšími sekundárními elektrochemickými zdroji elektrické energie. Jejich základní princip zůstává již po několik let stejný, vyvíjí se pouze jejich provozní parametry. Olověné akumulátory mají uplatnění v aplikacích hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracuje v režimu částečného nabití PSoC. Jednou z možných poruch olověných akumulátorů v HEV je sulfatace, především záporné elektrody. Přidáním příměsí do záporné aktivní hmoty se může snížit míra sulfatace a zvýšit schopnost přijetí elektrického náboje zápornou elektrodou.
|
| |
|
Vliv skelných vláken v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klojda, Viktor ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje nežádoucí vlivy nazývané PCL, vznikající během režimu PSOC, které jsou spojené s délkou životnosti baterie. Možností, jak tyto jevy odstranit, je použití příměsí v aktivní hmotě záporné elektrody, ve formě skelných vláken. Projekt uvádí parametry aditiva a reakce, které vedou ke zlepšení vlastností akumulátoru. Cílem této práce je ověřit pozitivní vliv aditiva na životnost olověného akumulátoru.
|
| |
|
Použití olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Klojda, Viktor ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití bezúdržbových olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje paralelní i sériový koncept hybridních vozidel, jejich funkci, výhody a nevýhody. Porovnává olověné akumulátory s ostatními druhy primárních, sekundárních i palivových článků. Cílem této práce je zlepšení životnosti olověných baterií v režimu PSOC a s tím spojené použití příměsí, jakožto aktivní hmoty záporné elektrody.
|
| |