Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 504 záznamů.  začátekpředchozí481 - 490dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Život a volný čas klientů v Domově pro seniory Telč
KLUBALOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na život a volný čas klientů v Domově pro seniory Telč. Teoretická část popisuje stárnutí a stáří, periodizaci stáří, změny spojené se stářím (tělesné, psychické, sociální), aktivní stáří a volnočasové aktivity (muzikoterapie, trénování paměti, arteterapie, canisterapie, ergoterapie, pohybová terapie ve stáří, reminiscenční terapie a tanečně pohybová terapie). V praktické části je popsán Domov pro seniory Telč (historie Domova pro seniory Telč, popis poskytovaných služeb a volnočasových aktivit). Nedílnou součástí praktické části je šetření, které bylo realizováno během ledna a února roku 2008 v Domově pro seniory Telč. Prvním cílem šetření je zmapovat, jaké možnosti trávení volného času seniorům nabízí Domov pro seniory Telč. Druhým cílem je zjistit, jak jsou senioři spokojeni s volnočasovými aktivitami a jaká volnočasová aktivita je mezi klienty Domova pro seniory Telč nejoblíbenější. Třetím cílem je zjistit, zda rodinní příslušníci navštěvují klienty Domova pro seniory Telč a jestli se účastní volnočasových aktivit v Domově pro seniory Telč. Byla stanovena hypotéza: ``Senioři v Domově pro seniory Telč jsou spokojeni s volnočasovými aktivitami", která byla šetřením potvrzena.
Volný čas seniorů
MALIŇÁKOVÁ, Věra
Práce se zabývá volným časem starých lidí. Smyslem práce je zpracování problematiky volného času seniorů se zaměřením na univerzity třetího věku v České republice. V první řadě je popsán volný čas obecně. V další části je zpracováno téma stárnutí a stáří. Jsou zde vymezená a popsaná období stáří se všemi změnami, které tento proces doprovází. Ve třetí části se práce zabývá univerzitami třetího věku jako možnosti smysluplného využití volného času. V závěru je provedena sonda formou dotazníku. Cílem dotazníku je zhodnocení spokojenosti seniorů se studiem na univerzitě třetího věku, problémům tohoto způsobu vzdělávání a vlivu studia na člověka
Předpoklady rozvoje cestovního ruchu na Prachaticku
MRÁZ, Pavel
Bakalářská práce je zaměřena na cestovní ruch na Prachaticku. Hlavním cílem práce byla analýza cestovního ruchu na Prachaticku, příprava produktového balíčku a provedení marketingového výzkumu. Z výsledků terénního šetření byl zjištěn profil nejčastějšího návštěvníka. Na základě profilu byl vytvořen nový produkt {\clqq}Na kole za přírodou, historií a adrenalinem Prachaticka``. Produkt se týká cykloturistiky, adrenalinových zážitků, poznávání měst, přírody a zámků. Součástí balíčku jsou ubytovací a dopravní služby, dále možnost uskutečnění adrenalinových sportů a návštěva technických, kulturních a historických památek.
Některé projevy sociální patologie u dětí a mládeže a možnosti jejich prevence z pohledu pedagoga volného času
BÁRTOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou sociální patologie v souvislosti s významem volného času u dětí a mládeže. V teoretické části se zabývá charakteristikou volného času a sociálně patologických jevů, vybranými projevy sociální patologie a možnostmi jejich prevence. V praktické části jsou zkoumány názory studentů a pedagogických pracovníků na problematiku sociální patologie a volného času. Výzkum se také zabývá analýzou preventivních a volnočasových aktivit a jejich realizací v různých typech zařízení, která pracují s dětmi a mládeží.
Edukační cíle pro práci s uprchlíky v azylových zařízeních Ministerstva vnitra
ZAJÍČKOVÁ, Agáta
Práce se zabývá uprchlíky v azylových zařízeních v České republice. Jejím cílem je popsat a navrhnout pro ně výchovné a vzdělávací cíle. Teoretická část přibližuje problematiku migrace v ČR, azylová zařízení, psychické problémy, které jsou typické pro jeho obyvatele. Uvádí edukační cíle z hlediska obecné pedagogiky a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje život uprchlíků v pobytovém středisku v Kostelci nad Orlicí, jejich trávení volného času a vztahy mezi zaměstnanci a klienty centra. Dívá se na uprchlíka jako na klienta sociálních pracovníků a pedagogů volného času. Snaží se o kvalitativní analýzu rozhovorů se zaměstnanci pobytového střediska, věnuje pozornost jejich působení i osobním cílům v práci a formuluje edukační cíle pro pedagogy, kteří pracují s uprchlíky.
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase seniorů - projekt Řemesla a povolání
MÍČKOVÁ, Anna
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá definicí pojmů, jako je motivace, stáří a volný čas seniorů a jejich způsob trávení volného času a také se zaměřuje na procvičování paměti ve stáří. V této části jsou poznatky čerpány z knih a propojuje souvislosti mezi danými tématy. Praktická část navazuje na část teoretickou a snaží se ji aplikovat v praxi. Náplní projektu je téma Řemesla a povolání, které se formou vzpomínek pokouší motivovat seniory k výtvarným aktivitám. Dochází tak k trénování paměti, rozvoji tvořivosti, fantazie, procvičování jemné motoriky a také ke zlepšení společenských kontaktů.
Zdravý životní styl {--} jak k němu přivést žáky 2. stupně základních škol
VOŘÍŠKOVÁ, Barbora
Lidské zdraví je jednou z nejdůležitějších hodnot v životě člověka a podílí se tak velkou měrou na jeho kvalitě. Každý jedinec své zdraví sám ovlivňuje, a to se mění v průběhu celého života.
Teorie a praxe středoškolského vzdělávání zrakově postižených v ČR
KŘÍŽ, Michal
Zrakové postižení lze definovat jako absenci nebo nedostatečnost kvality zrakového vnímání. Také se dá říci, že zrakově postižení (někdy též ZP) nebo osoby se zrakovým postižením jsou lidé s různými druhy a stupni snížených zrakových schopností. Člověk přijímá zrakem přibližně 85% informací z okolního světa, je proto zřejmé, že zraková vada ovlivňuje celou osobnost člověka. Tímto se rozumí ti, u nichž poškození zraku ovlivňuje činnosti v běžném životě a u nichž běžná optická korekce nepostačuje. V ČR se v současné době udává počet kolem 60 000 těžce zrakově postižených, a to ve všech věkových kategoriích. Z 1 000 nově narozených dětí se odhaduje 5 {--} 20 se zrakovým postižením. Ve Školském zákoně se uvádí: Školská výchovná zařízení zajišťují dětem, žákům a studentům vzdělávání, sportovní a zájmové činnosti v době mimo vyučování i ve dnech pracovního volna nebo v období školních prázdnin. Volný čas se chápe jako čas, v němž člověk svobodně volí a koná takové činnosti, které mu přinášejí potěšení, zábavu, odpočinek, které více či méně rozvíjejí a obnovují jeho tělesné a duševní schopnosti, popřípadě tvůrčí síly. Práce je určena všem, kteří přichází do styku se zrakově postiženými studenty, především pro rodiče těchto dětí, učitele a ředitele běžných i speciálních škol, kteří mají ve své třídě zrakově postižené děti. Dále by má práce měla zlepšit informovanost o možnostech volnočasových aktivit a popřípadě k rozšíření jejich nabídky podle zájmu studentů.
Volnočasové aktivity zaměřené na výchovu v přírodě v různých výchovných organizacích
MUSILOVÁ, Renata
Práce se zabývá výchovou, zejména výchovou ve volném čase. Popisuje přírodu a její vliv na pozitivní růst člověka. Jaký vztah má člověk k přírodě, proč ji vyhledává, co mu přináší, čím ho obohacuje. Popisuje prostředí, kterými člověk prochází během svého života {--} rodinné, školní a různých organizací, které si volí dle svých zájmů. Za použití tří výchovných organizací Junáku - svazu skautů a skautek ČR, Pionýru a Sokolu, popisuje různé výchovné přístupy a metody práce s dětmi i dospělými členy svých organizací. Stručně je popisuje a porovnává s ohledem na jejich preferované prostředí, kde se odehrává většina jejich aktivit. Jaká volí místa pro uskutečňování svých cílů, zda prostředí přírody, nebo prostředí, které si vybudovali lidé.
Mládež na sídlištích a její volný čas
VOLCOVÁ, Jarmila
Diplomová práce se zabývá problémem trávení volného času dnešní mládeže. Je zaměřena na život mládeže ve městě Znojmě a jeho okolí. Cílem diplomové práce je přiblížit sociologické koncepce volného času a pomocí empirického šetření zjistit, čím se ve volném čase v současné době mládež zabývá. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje několik tematických celků. Tyto celky se týkají samotné adolescence, socializací jedinců a volného času. Praktická část je založena na vlastním pozorování žáků druhého stupně základní školy. V rámci tohoto šetření je shromažďování informací o volnočasových aktivitách mládeže, vzorku žáků základní školy. V závěru se pokusím o srovnání získaných výsledků s teoretickou přípravou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 504 záznamů.   začátekpředchozí481 - 490dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.