Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 488 záznamů.  začátekpředchozí477 - 486další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náboženský rozměr v předškolním vzdělávání
MAŇÁKOVÁ, Zdeňka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou církevních mateřských škol v České republice jako jednou z alternativ současného předškolního vzdělávání. Teoretická část hovoří o náboženském rozměru člověka, poukazuje na význam hodnot v naší společnosti, z nichž mnohé vycházejí z hodnot náboženských. Hodnoty mají své místo i v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části představuje pedagogiku Franze Ketta. Tento pedagogický směr nabízí možnost, jak rozvíjet osobnost dítěte celistvě včetně náboženské dimenze plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce mapuje síť církevních mateřských škol v České republice a přibližuje jejich situaci, vzdělávací metody a formy práce, vzájemné vztahy i aktuální problémy, se kterými se tyto školy potýkají. Pokouší se odpovědět na otázku, co mohou tyto školy nabídnout naší společnosti.
Postoje romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže České Budějovice
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá zjištění postojů romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže-domu dětí a mládeže České Budějovice. Teoretická část charakterizuje Romy, jejich etnicitu a kulturní odlišnosti a vztah ke vzdělávání. Dále popisuje Salesiány, Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže České Budějovice, jeho vznik a programy, se zaměřením na program Předškoláci. Věnuje se předškolnímu vzdělávání v České republice. Praktická část obsahuje metodiku výzkumu a zdůvodnění jejího použití, popis výzkumného souboru a vyhodnocení odpovědí. V závěru je uvedena diskuze nad zjištěnými postoji rodičů ke vzdělávání s literaturou a doporučení pro úpravu a zlepšení programu Předškoláci, který je sice nastaven dobře, ale přesto z výzkumu vzešli podněty, které by mohli vést ke zvýšení návštěvnosti programu.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí
KOŽICHOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí. V teoretické části charakterizuji specifika předškolního dítěte a jeho vzdělávání, motorický a grafický rozvoj, důležitost systematického a cílevědomého rozvoje grafomotoriky a osvojování správných grafomotorických návyků u předškolních dětí, které jsou potřebné ke kreslení a později i k nácviku psaní v základní škole. V praktické části představuji konkrétní program rozvoje grafomotoriky v mateřské škole, se kterým již několik let pracuji a mám ho ověřený v praxí. Tento program je zaměřen na včasnou a cílenou přípravu dětí předškolního věku, osvojování správných dovedností a návyků v grafomotorické oblasti hravou formou.
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
FÁROVÁ, Kateřina
Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v předškolním věku, tak aby byly co nejvhodnější vzhledem k vývojovým zvláštnostem předškolního věku. Nalezením způsobů propojení pedagogiky volného času a preprimární pedagogiky, kde autorka spatřuje možnosti spolupráce vzhledem k obrovskému rozvoji volnočasových aktivit, růstu populace předškolních dětí a rozvojem poznatků vývojové psychologie.
Filozofický příběh v předškolním vzdělávání
TOMANDLOVÁ, Pavla
Ve své bakalářské práci se zabývám filozofickým příběhem a nejvhodnějším způsobem jak s předškolními dětmi příběh realizovat. V teoretické části představuji Filozofii pro děti jako pedagogickou disciplínu a vymezuji klíčově pojmy: filozofický příběh, myšlení, komunikace, morální vědomí a prosociální cítění. V praktické části popisuji realizaci příběhu Nemocnice pro panenky dvěma metodami, zabývám se experimentem, kterým jsem zkoumala, zda má filozofický příběh vliv na rozvoj tvořivého myšlení předškolních dětí a rozhovorem, který měl ověřit, zda práce s filozofickým příběhem podporuje u těchto dětí i prosociální cítění a morální vědomí.
LIDOVÁ PÍSEŇ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
PITROVÁ, Alice
Bakalářská práce v teoretické části je věnována pěveckým činnostem a jejich místu v současném předškolním vzdělávání. Další část se zabývá lidovou písní jako součásti české kultury , její charakteristikou, historií i současností. Obsahem praktické části jsou možnosti využití lidové písně v mateřské škole a jejího přiblížení dnešním dětem. Dále zahrnuje program s těmito záměry pro předškolní děti, který následně ověřuje a vyhodnocuje. Část jeho realizace je zaznamenána na DVD. Tato nahrávka je součástí praktické části. Cílem práce je popsat a ověřit možnosti využití lidové písně jako prostředku ke komplexnímu naplňování cílů předškolního vzdělávání.
Rozvoj hudebnosti v mateřské škole
JAROŠOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou rozvoje hudebnosti v mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení pojmů hudebnost, hudební schopnosti, hudební dovednosti. Dále se v práci zabývám rozdělením hudebních schopností z psychologického hlediska a jejich vývojem od narození do šesti let věku dítěte. V praktické části ověřuji program na rozvoj hudebních schopností, který jsem při své praxi v mateřské škole realizovala. Vliv programu na rozvíjení hudebnosti dětí jsem zjišťovala pomocí prověrky hudebnosti před a po jeho realizaci a porovnáním dosažených výsledků.
Osvojování anglického jazyka u dětí předškolního věku v bilingvní třídě mateřské školy
ZIKMUNDOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá možnostmi cizojazyčného předškolního vzdělávání (konkrétně v anglickém jazyce) v bilingvní třídě české mateřské školy. Teoretická část popisuje problematiku bilingvismu, osvojování anglického jazyka a podmínek, které jsou předpokladem pro úspěšné cizojazyčné vzdělávání předškolních dětí. Ty jsou dánydo souvislosti s cíly předškolního vzdělávání z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktická část popisuje výzkumné šetření zaměřené na proces osvojování anglického jazyka a jeho výsledky v bilingvní třídě Delfínků v MŠ Mateřídouška v Brně. Součástí bakalářské práce jsou i používané materiály a videa, která dokumentují přístup pedagogů a metody v dané bilingvní třídě.
Spolupráce MŠ a ZŠ
MARKOVÁ, Helena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na spolupráci mateřské a základní školy. Teoretická část se bude zaměřovat na současný systém předškolního a primárního vzdělávání v ČR a jeho postupnou návaznost, dále potom otázkou školní zralosti a připravenosti dítěte na zahájení povinné školní docházky. Součástí této části je i pohled na zvláštnosti dítěte předškolního věku, které úzce souvisí s předškolním vzděláváním. Praktická část je zaměřena na příklady spolupráce mateřské a základní školy z mé vlastní praxe učitelky mateřské školy v Holýšově a zhodnocení, zda vhodný způsob spolupráce může ovlivnit zahájení školní docházky dítěte do základní školy pozitivním směrem.
Integrace dětí s mentálním postižením v mateřské škole
BROŽOVÁ, Pavlína
Každý člověk je jedinečná osobnost s právem na plnohodnotný život, jehož součástí je společně s láskou a uznáním též právo na vzdělání. Děti s mentálním postižením se vyvíjejí pomaleji, to ale neznamená, že jsou méně citlivé, možná právě naopak. Integrace, stejně jako další jiná témata, má nejen příznivce, kteří ji vyzdvihují a opěvují, ale i odpůrce kteří jí zcela zavrhují. Nelze vytknout ani jeden názor nikomu z těchto lidí. Úspěch integrace závisí na několika na sobě závislých faktorech. Mezi jednotlivé faktory ovlivňující integraci patří připravenost organizace a všech aktérů tohoto procesu. Neoddělitelnou součástí je tedy připravenost osob, nejen k integrovanému, ale i k integraci jako takové. Podle výzkumu k hypotéze H1 je postoj pracovníků specializovaných předškolních zařízení je kladný, čímž se hypotéza vyvrátila. Hypotéza H2 jednoznačně potvrdila že rodiče chtějí integrovat své děti s mentálním postižením do běžných mateřských škol. Ani hypotéza H3 nebyla potvrzena, neboť postoj vedoucích pracovníků mateřských škol k dětem s mentální retardací v Českých Budějovicích je stejně pozitivní jako u vedoucích pracovníků mateřských škol v Jindřichově Hradci. Nutno dodat, že ač je postoj k integraci jako celku pozitivní, co se týká integrace dětí s mentálním postižením pak i ta je vítána, ovšem pouze u postižení lehčích forem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 488 záznamů.   začátekpředchozí477 - 486další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.