Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.
V čem může artefiletická práce zkvalitnit předškolní výuku?
SCHOLZE MOJŽÍŠOVÁ, Veronika
Bakalářská práce rozebírá otázku "V čem může artefiletická práce zkvalitnit předškolní vzdělávání?" První část práce je zaměřena na vymezení pojmů artefiletika a arteterapie. Hlavní text představuje a charakterizuje celoroční artefiletický projekt pro předškolní děti. Volbou více-případové studie 4 žáků je dokazována změna ve schopnostech dětí skrze formu jednoduchého testu a interpretce jejich výtvarné produkce.
Reflexe fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi, v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou.
HOŘKÁ, Vlasta
V úvodu této bakalářské práce autorka osvětlí pohnutky výběru svého tématu, které se věnuje přínosu podpory tvořivosti v průběhu rozhovorů s dětmi, prostřednictvím keramické hlíny, jako součásti růstu osobnosti a přípravy na školu, především u předškolních dětí. V teoretické části se nejprve dotkne vývojových teorií dětí předškolního a mladšího školního věku, poté poukáže na specifika předškolního vzdělávání a důležitost osobnosti pedagoga s důrazem na efektivní komunikaci. Dále vysvětlí faktory facilitující a blokující tvořivost. V neposlední řadě se bude věnovat keramice, jako prostředku tvořivosti. Tuto část uzavírá malou ukázkou uměleckých artefaktů, jako možnosti inspirace pro tvorbu dětí. V praktické části autorka vysvětlí hlavní cíl tohoto výzkumu a tím je hledání komunikační strategie při reflexi fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou. Jejím osobním cílem je dále nalezení optimálního tematického programu pro keramický kroužek včetně zapojení rodičů dětí a nabídnutí doplňkového projektu keramického tvoření předškolním dětem do mateřské školy, k završení jejich vzdělávání v integrovaných blocích. Jako výzkumný soubor si autorka zvolila děti předškolního a mladšího školního věku, které navštěvují kroužek keramiky v místní ZUŠ (Základní umělecké škole), který vede již deset let. Realizace výzkumu obsahuje ukázku a reflexi rozhovorů s dětmi. Na závěr autorka zařadila celkové hodnocení. Program byl sestaven tak, aby přispěl k rozvoji schopností a dovedností dětí, s přihlédnutím k dětmi preferovaným tematům. Ukázku některých postupů činností, které byly realizovány v keramickém kroužku včetně kooperace rodičů, ale i v mateřské škole, uvádí autorka v příloze a praxí ověřené výsledky vyvozuje v závěru bakalářské práce.
Změny ve výtvarném projevu dětí předškolního věku
BÍLIKOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce "Změny ve výtvarném projevu dětí v předškolním věku" je sledování a popis změn ve výtvarném projevu vybraných dětí navštěvujících mateřskou školu. Výzkumné šetření mělo charakter vícečetné případové studie, ve které byla prostřednictvím analýzy produktů zkoumána výtvarná tvorba těchto dětí na opakovaně zadávané téma. Pro účely práce je využito i poznatků o rodinném prostředí dětí a jejich chování v mateřské škole. Práce se opírá o poznatky z odborné literatury, na jejichž základě je zpracován přehled o vývoji dětské výtvarné produkce a bližší charakteristika specifik vybraného věkového období. Prostřednictvím výzkumného šetření se podařilo zaznamenat vývojové změny ve výtvarném projevu u všech dětí vybrané skupiny.
Výtvarný projev dětí na počátku školní docházky
RODOVÁ, Jana
Bakalářská práce pojednává o výtvarném projevu dětí předškolních a dětí raného školního věku. V teoretické části je rozebrán psychický a výtvarný vývoj dětí, diagnostické metody zkoumající kresbu, symbolika kreseb i řeč barev v dětském výtvarném projevu. Praktická část přináší rozbor dětských výtvarných děl po stránce formální i obsahové a následné porovnání těchto děl v závislosti na věku a pohlaví dítěte.
Předškolní děti a divadelní představení
HLAVSOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o předškolních dětech a divadelním představení. Cílem mé práce je zjistit, zda je pro děti přínosnější divadelní představení, které samy hrají, či které sledují. Bakalářská práce se zaměřuje též na oblékání a chování dětí v divadelních prostorech. Teoretická část bakalářské práce se soustřeďuje na vymezení pojmu divadlo a jeho součástí. Dále se zabývá historií a vznikem samotného divadla a divadelních spolků. V této části je divadlo rozděleno do dvou oblastí a to na divadlo hrané a loutkové. Praktická část zkoumá pomocí výzkumných metod pozorování a rozhovoru, reakce a chování dětí při představení, které hrají či sledují. Dále se zaměřuje na chování dětí v prostorách mateřské školy a divadla, kde se představení odehrává.
Vývoj výtvarného projevu u předškolních dětí (kazuistická studie)
ČERNÁ, Ludmila
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, resp. na jeho proměny v průběhu cca jednoho roku. Teoretická část popisuje předškolní období, výtvarné zobrazení, jeho proměny, důležité mezníky a typické rysy. Zároveň popisuje souvislosti výtvarného projevu s rozvojem v oblasti kognitivní, oblasti motoriky a percepce apod. Praktická část se zabývá výtvarným projevem čtyř předškolních dětí. Sledovány jsou jeho proměny a souvislosti s celkovým vývojem zkoumaných dětí a to formou kazuistické studie.
Dětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání
DRÁBKOVÁ, Jana
Bakalářská práce {\clq}qDětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání`` se zabývá významem a obsahem časopisů určených dětem předškolního věku. Pozornost je věnována současným i historickým výtiskům, což umožnilo komplexnější náhled na celou problematiku. Práce je členěna do dvou stěžejních částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsem se zaměřila na vymezení pojmu předškolního časopisu, na jeho postavení v kontextu ostatních médií, tradiční obsah i již zmíněnou historii a současnost. Je zde poukázáno na pozitivní i negativní dopady dětských časopisů a na vliv, který mají v procesu výchovy a vzdělávání. Praktická část úzce navazuje na teoretickou a doplňuje ji o aktuální sondu do soudobých rodin. Tímto výzkumným šetřením jsem chtěla poodhalit zájem rodičů o dětský časopis jako takový a význam, který je mu přikládán. Dále je zde téma dětského časopisu podrobně rozebíráno. Současně se zde uvádí možnosti, jak předcházet některým negativním vlivům. Abych lépe poznala náročnost tvorby časopisu určeného předškolním dětem, vytvořila jsem vlastní schéma časopisu s názvem {\clq}qTři kamarádi``. Použitelnost vlastního konceptu jsem následně ověřila u některých pedagogických autorit v mateřských školách.
Projevy a zvládání agresivity v předškolním věku
HRBKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá zmapováním projevů agresivního chování v mateřských školách a navržením způsobů předcházení jejich důsledkům. Teoretická část je věnována agresivitě jako problému současné společnosti s akcentem na předškolní a raný školní věk, na její projevy, důsledky a předpoklady k jejímu zvládání. Praktická část se zaměřuje na pozorování agresivity v mateřských školách očima učitelek MŠ, výzkum je proveden metodou dotazníku. Součástí praktické části bakalářské práce je zásobník her, cvičení a aktivit ke zvládání agresivity a videozáznam práce s dětmi.
VÝUKA ZÁKLADŮ NĚMECKÉHO JAZYKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
TOMÁŠKOVÁ, Jana
Téma, které jsem si vybrala pro svou bakalářskou práci, je velice aktuální, protože ve stále více mateřských školách se učí cizí (německý) jazyk. Dítě má dnes možnost se vzdělávat v cizím jazyce již od raného dětství, a to pomocí hry v mateřské škole. Ve své bakalářské práci se zaměřím především na cíle, obsah a metody rané výuky německého jazyka. Představím zde i zvukovou stránku jazyka, protože předškolní děti neumějí ještě ani psát, ani číst a jejich výuka je tedy úplně závislá na tom, co odposlouchají od učitele. V praktické části popíši, jakým způsobem jsem učila německý jazyk v mateřské škole na Nových Hradech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.