Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 497 záznamů.  začátekpředchozí467 - 476dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Aktivizační metody ve výuce anglického jazyka za pomoci psychomotorických cvičení u cílové skupiny.
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá specifiky a významem výuky cizího jazyka v raném věku dětí za pomoci pohybových cvičení a aktivit, které podporují proces učení. Obsahem teoretické části je charakteristika vývojových předpokladů dětí pro výuku jazyka, některých důležitých principů výuky, kompetencí učitele ale i těch, které si v procesu výuky osvojují samotné děti v propojení s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce také obsahuje přehled nejčastějších metod používaných při výuce cizího jazyka v raném věku. Další část práce se věnuje oblasti psychomotoriky, významu pohybu v procesu učení v propojení s výchovou ke zdraví. Výzkumnou část tvoří sborník psychomotorických her a cvičení rozpracovaný do třech základních tematických oblastí výuky ? barvy, tělo, zvířata, které jsou určeny jako inspirace k výuce anglického jazyka pro děti předškolního věku a výsledky ověření tohoto výukového programu pomocí metody pozorování a analýzy videozáznamu u cílové skupiny.
Pravidelnosti v matematické přípravě v předškolním vzdělávání
ANTOŠOVÁ, Pavla
Představa o pravidelnostech a vzorech je součástí přípravy na vyvozování složitějších matematických pojmů, zejména pojmu funkce. Zahrnuje v sobě představy o pravidlech, opakování, souvislostech a děti je přirozeně využívají ve svých činnostech.
ANALYZOVÁNÍ POTŘEBY VZDĚLÁVÁNÍ A HLÍDÁNÍ PŘEDŠKOLNÍCH DĚTÍ V MATEŘSKÝCH ŠKOLÁCH ZŘIZOVANÝCH MAGISTRÁTEM MĚSTA ČESKÉ BUDĚJOVICE
GONDEKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá předškolním vzděláváním a hlídáním předškolních dětí z mateřských škol zřizovaných Magistrátem města České Budějovice. Teoretická část vymezuje pojem rodina, její funkce a význam na děti. Také charakterizuje psychický a sociální vývoj předškolního dítěte, je zaměřena na mateřskou školu, její úkoly, cíle, poslání a vliv na předškolní děti i na rodinu. Také se zabývá rodinnou politikou státu. Empirická část se odpovídá na otázku, kdo jiný než rodiče hlídají předškolní dítě. Výzkumu se zúčastnilo 1 185 respondentů. Z výzkumného šetření je patrné, že 1/4 respondentů nepotřebuje pohlídat své předškolní dítě od širší rodiny. Dále že, rodiny upřednostňují pomoc se zabezpečením svého dítěte od rodinných příslušníků než od cizích osob (chůva, sousedka, aj.). A rovněž že otevírací doba mateřských škol v Českých Budějovicích rodičům vyhovuje, ale zavírací by prodloužili.
Výuka cizího jazyka v mateřské škole
KLABANOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Výuka cizího jazyka v mateřské škole" se zabývá cizojazyčným vzděláváním v předškolním věku a jeho vlivem na cizojazyčné vzdělávání na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k předškolnímu dítěti, vývojovým specifikům předškolního dítěte, významu řeči a vývoji verbálních schopností, vzniku bilingvismu a jeho rizikům. Dále shrnuje názory odborníků na ranou výuku cizího jazyka, upozorňuje na úskalí, která se mohou při cizojazyčném vzdělávání v předškolním věku objevit a v neposlední řadě se zaměřuje na vhodné metody a formy výuky cizího jazyka v mateřské škole. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli pedagogové základních a mateřských škol. Cílem bylo zjistit, jak se výuka cizího jazyka v předškolním věku promítá do cizojazyčného vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jestli pedagogové vnímají tuto aktivitu jako efektivní. Dále bylo zjišťováno, zda jsou v preprimárním cizojazyčném vzdělávání zajištěny takové podmínky, aby tato iniciativa mohla být efektivní.
Tvořivé činnosti v předškolním vzdělávání
ČÍŽKOVÁ, Helena
Práce se zabývá možností využití tvořivých činností u nejmladší věkové skupiny dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou zahrnuty psychologické základy tvůrčích aktivit a specifika tvořivosti v předškolním období. Je vymezen pojem tvořivé činnosti a jejich význam pro dítě. Následuje zmapování tvořivých činností v edukačním procesu v mateřské škole. Praktická část je věnována sestavení programu tvořivých činností na základě RVP PV. Program zohledňuje hravost, fantazii, aktivitu dětí předškolního věku a podílí se na rozvoji tvořivého přístupu k životu. Závěr bakalářské práce hodnotí realizaci navrženého programu a formuluje pedagogická opatření s cílem optimalizace programu. Práci doplňuje videonahrávka.
Připravenost učitelek mateřských škol na integraci dětí s mentálním postižením.
MARKOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce se zabývá integrací dětí s mentálním postižením a tím, jak se k této problematice staví samotné učitelky v mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na termíny týkající se tématu. Je to především pojem mentální retardace a její klasifikace, dále termín integrace a její druhy. Druhá polovina teoretické části je věnována předškolnímu vzdělávání a jeho cílům, právní legislativě a jsou zde i samotné klady či zápory integrace v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována právě učitelkám a jejich kompetencím k vyučování dítěte s mentálním postižením. Na učitelky je zaměřena i samotná praktická část. Ta je zpracována na základě dotazníkového šetření. Jsou zde uvedeny výsledky a v části zvané diskuse najdeme odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky.
Podpora dítěte s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci
ČERMÁKOVÁ, Irena
Cílem bakalářské práce je přispět ke zkvalitnění podpory dětí s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci. V teoretické části jsem vycházela z vývoje dětské řeči, dále jsem specifikovala narušený vývoj řeči a zaměřila se na problematiku vývojové dysfázie z hlediska diagnostiky, terapie, ale také vzdělávání a podpory dítěte s vývojovou dysfázií. V praktické části jsou zpracovány případové studie tří dětí s cílem rozkrýt pozitiva i rizika vzdělávání v logopedické třídě při speciální mateřské škole. Pozornost byla věnována jejich posunu ve vzdělávání v závislosti na pedagogickém působení, spolupráci mateřské školy s rodinou a poradenskými zařízeními. Součástí kvalitativního výzkumu jsou rozhovory s matkou dítěte.
Osobnost učitelky mateřské školy a její profesní růst
KOHOUTOVÁ, Naděžda
Osobnost učitelky mateřské školy ovlivňuje kvalitu vzdělávání. Záměrem bakalářské práce je poukázat na společenskou odpovědnost povolání učitelky mateřské školy v souvislosti s potřebou a nutností celoživotního profesního vzdělávání. Teoretická část se zabývá společenskou odpovědností vzdělávání. Vymezuje pojmy výchova a vzdělávání nejprve obecně, pak ve společenském pohledu. Seznamuje s významem a současným pojetím předškolní výchovy. Definuje také osobnostní a profesní kompetence učitelky mateřské školy. Praktická část je rozdělena na dvě části - mapuje nabídku vzdělávacích organizací a dotazníkovým šetřením zjišťuje potřeby učitelek ve vztahu k dalšímu vzdělávání. Na základě porovnání stanoví doporučení pro organizace dalšího vzdělávání.
Příprava na zahájení školní docházky
PEKAŘOVÁ, Eva
V teoretické práci popíši pojetí primární školy, dále popíši zahájení školní docházky jako zlomovou událost a popíši dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie. V praktické části popíši, jak se připravují na zahájení školní docházky některé mateřské školy, s důrazem na spolupráci s rodiči a se základními školami. Použiji metodu dotazníku a rozhovoru.
Analýza dopadů nedostatku míst v mateřských školách na daňové příjmy ČR
Krejsová, Kateřina ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá dopady nedostatku míst v mateřských školách na daňové výnosy České republiky v důsledku snížení participace žen na trhu práce. Je popsána situace na pomyslném trhu mateřských škol, tj. strana nabídky tvořená mateřskými školami a strana poptávky, kterou tvoří děti ve věku 3-6 let a jejich rodiče. Prostřednictvím Cost benefit analýzy je ilustrováno porovnání nákladů vynaložených na vytvoření nových míst v mateřských školách s daňovými příjmy státu. Cost benefit analýza má v této práci za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu výhodnosti vytvoření nových míst v institucích předškolního vzdělávání (mateřských školách) v porovnání se souhrnem nedosažených daňových příjmů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 497 záznamů.   začátekpředchozí467 - 476dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.