Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 462 záznamů.  začátekpředchozí443 - 452další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam sportovní výchovy u adolescentů na domovech mládeže.
ZRZAVECKÁ KONRÁDOVÁ, Linda
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení významu sportovní výchovy na domovech mládeže. Sportovní kroužky na domovech mládeže tvoří nejbohatší ucelenou nabídku. Patří mezi ně individuální a skupinové sporty, ale také návštěvy sportovních utkání. Liší se dle typu, kategorizace a velikosti domovů mládeže. Období adolescence je složité a komplikovanějším se stává, pokud žák odchází na střední školu do jiného města a přechází z rodinného prostředí na domov mládeže.Součástí práce je náhled na sportovní kroužky, které probíhají na třech typech domovů mládeže v Českých Budějovicích.
Význam a role skautingu v utváření hodnotového světa dětí a mládeže
CÍCHOVÁ, Edita
Práce popisuje skautskou organizaci od jejího vzniku až do dnešní doby. Snaží se zhodnotit přínos a vliv skautské organizace a její působení na mládež, která jí prošla.
Subkultura mládeže v online prostředí
SUCHANOVÁ, Jana
Internet se během posledních deseti let stal významným informačním a komunikačním prostředkem všech věkových a sociálních skupin společnosti, specifické postavení má však mezi mladšími generacemi. Diplomová práce pojímá internet jako virtuální prostředí, které podporuje vznik nových subkultur mládeže a usnadňuje komunikaci subkultur stávajících. Teoretická část vymezuje základní pojmy a koncepty (mládež, socializace, identita, kultura, subkultura, kontrakultura), které souvisejí s orientací ve zkoumaném prostředí. Dále charakterizuje virtuální prostředí, počítačové hry a psychosociální aspekty těchto světů. Praktická část je postavena na kvalitativním výzkumném šetření (hloubkové rozhovory) subkultury hráčů online počítačových her. Data získaná pomocí hloubkových rozhovorů jsou zpracována na základě metod zakotvené teorie.
Hodnocení rizik životního stylu středoškolské mládeže programem Nutrifia
SCHÖNBAUEROVÁ, Andrea
Kvalita životního stylu každého člověka má vliv na jeho zdraví a zdraví celé společnosti. Je známo, že většina návyků, které máme v dospělosti, má původ v našem dětství. Proto je dětství a dospívání vhodná doba pro výchovu ke zdraví a k zdravému životnímu stylu. Velké množství lidí stižených civilizačními chorobami svědčí o nízké kvalitě životního stylu obyvatel. Životní styl mladých lidí zahrnuje nedostatek pohybu, zneužívání návykových látek, nevhodné stravování ale i různé adrenalinové aktivity. Je třeba motivovat mladé lidi ke změně a tím snížit počet klientů s civilizačními chorobami. Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení životního stylu středoškolských studentů. Cílem práce bylo zjištění úrovně životního stylu středoškolské mládeže v oblasti stravování, spotřeby alkoholu, kouření a pohybových aktivit. Byly stanoveny hypotézy: H1 Hodnota BMI u studentů středních škol odpovídá nadváze. H2 Studenti středních škol provádějí sportovní aktivity 1 ? 2x týdně. H3 U studentů gymnázia se vyskytuje více kuřáků než u studentů odborných středních škol. H4 V jídelníčku středoškolských studentů je ovoce a zelenina zastoupena přiměřeně ( tj. více jak 4 porce za den). H5 Jídelníček středoškolských studentů odpovídá výživové pyramidě. Výzkumný soubor tvořilo 97 respondentů ze středních škol, konkrétně studenti 4. ročníků Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické v  Českých Budějovicích studijních oborů zdravotnický asistent, laboratorní asistent a asistent zubního technika. Dále studenti 4. ročníků Gymnázia v Prachaticích. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativně metodou dotazníku. Výsledky výzkumného šetření mohou být použity k prezentaci v rámci přednášek o zdravém životním stylu určených široké veřejnosti.
Právní úprava sociálně-právní ochrany dětí a problémy spojené s její aplikací
KADLEC, David
Právní úprava sociálně právní ochrany dětí poskytuje nástroje a právní oporu k tomu, aby mohla být dítěti zajištěna odpovídající péče v situacích, kdy je ohrožen příznivý vývoj a život dítěte. Tato bakalářská práce se zabývá prací kurátora pro mládež, který jako sociální pracovník orgánu sociálně-právní ochrany dětí takovou právní úpravu v praxi aplikuje. Cílem této práce bylo poukázat na problémy spojené s aplikací současné právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí a navrhnout východiska či řešení těchto problémů. Zkoumaný soubor byl omezen na skupinu dětí s výchovnými problémy. Metodika výzkumu byla založena na metodách a technikách kvalitativního výzkumu. Obsahová analýza záznamů spisové dokumentace dětí s výchovnými problémy představovala hlavní techniku, která byla posléze doplněna o techniku nestandardního rozhovoru. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve formě případových studií doplněných o rozhovor. Případové studie společně s rozhovory potvrdily, že platnou právní úpravu socálně-právní ochrany dětí, lze aplikovat na široké spektrum situací. Z diskuze potom vyplynulo, že aplikace právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí se potýká zejména s problémy plynoucími z nejednotnosti v postupech mezi jednotlivými institucemi, které zajišťují sociálně-právní ochranu dětí. Efektivita práce kurátora pro mládež se v důsledku těchto problémů snižuje. Určitým východiskem pro řešení těchto problémů by bylo vytvoření koncepce, která by určovala jednotné postupy všech zúčastněných institucí, nebo zřízení státní instituce, která by tyto postupy koordinovala.
Popis a analýza metod používaných v projektu "Orientační dny" ve Fryštáku
CHODIL, Karel
Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat metody, které se využívají v programu interaktivních kurzů v rámci projektu Orientační dny ve Fryštáku. Snaží se popsat šest základních metod, které tvoří metodickou kostru těchto programů. Jsou to metoda animace, zážitková pedagogika, hraní rolí ve výchově, narativní metody, evaluační metody a skupinové učení. Praktickou část práce tvoří analýza konkrétního programu jednoho kurzu. U každé aktivity zařazené v tomto programu je stručná charakteristika a zacílení aktivity. Jednotlivé programové bloky jsou poté analyzovány z metodického hlediska a je dále odkazováno na text v první části práce.
Vnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládeže
MLS, Pavel
Cílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí``, {\clq}qRozhovor`` a {\clq}qObjekty v přírodě``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.
Motivace mladých lidí pro práci v Diecézním centru života mládeže v souvislosti s očekáváním církve
HRONOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá mladými lidmi ve věku rané dospělosti a jejich motivací pro práci v Diecézních centrech života mládeže. Popisuje tato centra, kde žije tým mladých lidí spolu s knězem, kteří se podílí na pastoraci české mládeže. Mapuje vznik a poslání těchto domů. Charakterizuje duchovní i materiální aspekt Diecézních center života mládeže. Práce dále zkoumá, které motivy mají pozitivní vliv na motivaci k rozhodnutí pro vstup do týmu a práci v něm. V této souvislosti se práce také zabývá pozicí mládeže v církvi v českém i celocírkevním měřítku. Okrajově pak přibližuje hlavní linii pastorace mládeže v ČR, řízenou Českou biskupskou konferemcí.
Dopad rozpadu manželství na hodnotovou orientaci dětí a mládeže
RYSOVÁ, Zuzana
Obsahem práce jejíž téma zní ,,Dopad rozpadu manželství na hodnotovou orientaci dětí a mládeže`` je zejména problematika hodnot a hodnotového sytému mládeže, dále rozvod manželství, porozvodové uspořádání rodiny a dopad rozvodu na děti a mladistvé. Ve stručnosti jsem se dotkla také problematiky rodiny a manželství. Cílem a záměrem výzkumu bylo zjistit, jak děti a mládež chápou a prožívají rozpad manželství svých rodičů. Jak se s touto situací dokázaly vyrovnat a zda nějakým způsobem ovlivnila jejich morální vývoj a hodnotovou orientaci. V souvislosti s takto stanoveným cílem byly sestaveny čtyři hypotézy. Hypotéza H1: Předpokládám, že rozvod rodičů ovlivňuje stupnici hodnot dětí a mladistvých. Hypotéza H2: Rozvod rodičů u dětí a mladistvých vyvolává převážně negativní pocity, jako je smutek, nejistota, stesk. Hypotéza H3: Nespokojenost se situací v rodině po rozvodu se u dětí a mladistvých projevuje zhoršením prospěchu ve škole. Nakonec hypotéza H4: Po rozvodu rodičů dochází u dětí a mladistvých ke zhoršení chování vůči autoritám a svému okolí. Pro svůj výzkum jsem zvolila kvantitativní výzkum a použila metodu dotazování, techniku dotazníku. Dotazníky byly určené žákům a studentům základních a středních škol v Písku a Strakonicích. Výsledky výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézám přinesly zajímavé poznatky. Hypotézy H1 a H2 byly výzkumem potvrzeny, naopak hypotézy H3 a H4 byly popřeny. Nebyl tedy prokázán vliv rozvodu na zhoršení chování a školní prospěch respondentů. Z výzkumu vyplynuly tyto další zajímavé skutečnosti. Bylo zjištěno, že každý 4. žák či student zažil rozvod svých rodičů. Převládá u nás stále stejné porozvodové uspořádání rodiny, děti jsou svěřovány do výhradní péče matky. Střídavá či společná péče je u nás rarita, stejně tak jako výhradní péče otce. Práce je určena zejména rodičům a sociálním pracovníkům, aby si uvědomili, jaký dopad může mít rozvod na děti a jak je důležité v tomto těžkém období věnovat dětem zvýšenou pozornost. Rozvod nemusí děti nutně negativně zasáhnout, pokud nebudou vystaveni nepřátelskému chování rodičů vůči sobě a pokud bude porozvodové uspořádání přizpůsobeno individuálně, potřebám všech členů rodiny, tedy i dětem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 462 záznamů.   začátekpředchozí443 - 452další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.