Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Životní styl studentů ZSF JCU
PEŠEK, Zdeněk
Tato bakalářská práce shrnuje základní informace o životním stylu a zabývá se jeho problematikou. Upozorňuje na současné vědecké poznatky a doporučení v této oblasti. Teoretická část je zaměřena na oblasti životního stylu. Zabývá se faktory, které ovlivňují zdraví člověka, a jejich rozdělením z hlediska jejich závažnosti. Zejména se zaměřuje na pět hlavních prvků, jimiž jsou: výživa, pohybová aktivita, kouření, požívání alkoholu a užívání drog. Pro tyto faktory jsem se rozhodl, protože jsou nejvíce ovlivněny lidským rozhodováním a tím jsou tedy nejvíce závislé na lidské vůli. Jako první se zabývám stravou, zejména optimální skladbou a následným vlivem na zdraví. Dále jsem se zaměřil na pohybovou aktivitu a její pozitivní vliv na člověka. Následuje kouření a rozbor jeho negativního účinku na lidské zdraví. Konzumace alkoholu je začleněna jako čtvrtý atribut ovlivňující člověka pozitivně v malých dávkách, tak i negativně v nadměrných dávkách. Užívání drog jsem začlenil jako poslední člen negativně ovlivňující člověka. V empirické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, se věnuje identifikaci zkoumaného vzorku, alkoholu, pohybové aktivitě, stravě, nemocem a spánku. Výzkumem jsem zjistil, že obor Všeobecná sestra kouří více než ostatní obory. Konzumace alkoholu je u všech oborů na stejné úrovni. Pohybová aktivita je podle šetření na nejlepší úrovni u oboru Zdravotnický záchranář. Má práce tedy poukazuje, jak studenti Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích dbají o své zdraví a jak se zajímají nebo nezajímají o svůj životní styl.
Výchova ke zdraví na PF JU, historie a současnost
MUSILOVÁ, Jana
Práce představuje stěžejní data a incentivy vzniku katedry výchovy ke zdraví a její historii na PF JU do konce roku 2010. Zahrnuje nashromážděný chronologicky seřazený materiál, z něhož mohou čerpat nejenom studenti JU při studiu historie oboru výchova ke zdraví, ale také mohou být využity jednotlivé části práce pro webové stránky katedry. Kromě toho se nabízí navázání na tuto práci v budoucích letech, čímž by se postupně rodila vlastní kronika Katedry výchovy ke zdraví. V práci je využita metoda přímá, dále byla aplikována rámcová analýza týkající se následné práce s materiálem, jeho roztřídění a redukce. Dalšími metodami jsou zde postupy diachronní a progresivní, které jsou charakteristické právě chronologickým popisem událostí. Přínos mé práce spočívá ve zpracování dat a podkladů dynamiky rozvoje pracoviště Katedry výchovy ke zdraví za pětileté období v chronologickém sledu. Výsledky budou po obhajobě použity k rozšíření informací na webových stránkách.
Vliv životního stylu na zdravotní stav seniorů
HAPLOVÁ, Lada
Věk obyvatelstva se prodlužuje, zároveň se zvyšuje věková hranice pro odchod do důchodu. Na jedné straně jsou senioři, kteří se dožívají vysokého věku a přitom jsou v relativně dobrém zdravotním stavu a přitom i ve výborném stavu po mentální a psychické stránce. Z druhé strany jsou mezi námi spoluobčané, kteří onemocněli v poměrně mladém důchodovém věku civilizačními nemocemi. Cílem této diplomové práce je zmapovat životní styl dnešních seniorů, kteří se dožili vysokého věku, aby i dnešní mladí lidé a lidé středního věku mohli prožít své stáří v co nejlepším zdravotním stavu a aby si v poklidu užili důchodového věku, jehož nástup pro dnešní mladou generaci bude oddálený. V diplomové práci jsem zvolila kvalitativní výzkum. Byla použita technika polořízeného rozhovoru.
Síť mateřských škol podporujících zdraví v Jihočeském kraji
HOLINKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mateřských škol podporujících zdraví v Jihočeském kraji. Mateřská škola podporující zdraví je škola, která si zpracovala svůj Školní vzdělávací program podle Kurikula podpory zdraví v mateřské škole a stala se členem sítě Škol podporujících zdraví. První část práce věnuje pozornost této problematice z teoretického hlediska. Nastiňuje vysvětlení základních pojmů jako zdraví, podpora zdraví a cíleně plánované projekty na podporu zdraví. Detailnější pohled je zaměřen na vývoj, zakotvení a charakteristiku projektu Mateřská škola podporující zdraví. Ke zpracování druhé části práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Ke sběru dat jsem jako první techniku použila sekundární analýzu dat. Analyzovanými dokumenty byla Kurikula podpory zdraví, získaná v jednotlivých mateřských školách podporujících zdraví. Druhou techniku tvořil strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. Respondenty představovali vybraní zástupci mateřských škol. Hlavním cílem mé práce bylo provést evaluaci programu Škola podporující zdraví v mateřských školách v Jihočeském kraji. Obsahem dílčích cílů, stanovených v souvislosti s cílem hlavním, byla analýza a naplňování programu Škola podporující zdraví v jednotlivých mateřských školách v Jihočeském kraji a následné porovnání těchto programů. Na základě výsledků získaných vlastním výzkumem jsem došla k závěru, že všechny mateřské školy podporující zdraví splňují požadavky modelového projektu-Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole a fungují na jeho principu i v praxi. Z výzkumu rovněž vyplynulo, že programy jednotlivých mateřských škol se nijak významně neodlišují. Do budoucna by se podle mého názoru měla více zaměřit pozornost na rozšiřování sítě mateřských škol podporujících zdraví, to znamená projekt více podporovat a motivovat ostatní mateřské školy, aby se k síti připojily. Tato práce může sloužit například jako zdroj souhrnných informací o projektu pro jeho potenciální členy.
Hodnocení životního stylu studentů oboru Ochrana veřejného zdraví
SCHOVÁNKOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce shrnuje teoretické poznatky v několika oblastech životního stylu. Přináší základní informace o výživě, o pozitivním působení přiměřené pohybové aktivity, poukazuje na negativní důsledky kouření a konzumace alkoholu, zmiňuje se o vlivu stresu a nedostatečného spánku. Výzkumná část práce mapuje životní styl studentů oboru Ochrana veřejného zdraví na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Ukázalo se, že studenti se sice stravují pravidelně, ale chybí jim dostatek ovoce a zeleniny ve výživě, malé procento z nich se věnuje pravidelné pohybové aktivitě. Celkem 52 % dotázaných studentů je spokojeno s vlastním životním stylem. Na otázku, zda si myslí, že studium právě daného oboru nějak ovlivnilo jejich životní styl, odpovědělo 38 % kladně. Výsledky této práce tedy poukazují na to, jak studenti oboru Ochrana veřejného zdraví dodržují zásady zdravého životního stylu a jak jsou se svým životním stylem spokojeni.
Zdravý životní styl a prevence jako nedílná součást péče o vlastní zdraví u seniorů
VOKROUHLÍKOVÁ, Monika
Ve své diplomové práci zjišťuji zájem seniorské populace o vlastní zdravotní stav v souvislosti s jejím životním stylem a přístupem k prevenci. Na základě získaných informací od respondentů lze konstatovat, že seniorská populace si význam zdravého životního stylu a prevence uvědomuje, ale ne vždy je schopna jednotlivá doporučení dodržovat. Mezi hlavní problémy bych zařadila zejména absenci pohybové aktivity a nedostatečný pitný režim, naopak příznivých výsledků dosahoval průzkum v oblasti preventivních prohlídek.
Základní školy na Českobudějovicku a jejich činnost ve zdravotně sociální oblasti
PLCHOVÁ, Eliška
V současné době je škola chápána jako společenská instituce, jejíž tradiční funkcí je umožňovat vzdělání žákům příslušných věkových skupin. Pojetí a funkce školy se mění se změnami společenských potřeb. Postupně se do osnov škol ve větší míře dostává zdravotní výchova, která se prolíná vyučovacími předměty a nejrůznějšími aktivitami školy. Současně se škola stala místem socializace žáků podporujícím jejich osobnostní a sociální rozvoj a připravujícím je na život osobní, pracovní a občanský. Tyto dvě oblasti ? zdravotní a sociální ? jsou v činnostech školy nezastupitelné a vzájemně se doplňují. Cílem mé bakalářské práce je popsat činnost ve zdravotně sociální oblasti na prvním stupni základních škol Českobudějovicka. Zjistit na vybraném vzorku školních metodiků prevence, jaké mají prostředky, možnosti, cíle a vize do budoucna v dané oblasti, které preventivní programy podporují. Dále s kým spolupracují a zda-li je potřeba nějaké změny, které jim brání v realizaci. V teoretické části jsem se věnovala zdravotním a sociálním aktivitám, které mohou základní školy realizovat. Dále jsme se zaměřila na nástroje školní prevence, jakým způsobem lze danou problematiku zprostředkovat a začlenit do výuky. V poslední kapitole jsem se zabývala zajišťováním poradenských služeb ve škole, blíže byla specifikována funkce a činnost školního metodika prevence. V rámci mé bakalářské práce bylo provedeno výzkumného šetření, které bylo uskutečněno prostřednictvím polořízeného rozhovoru s metodiky školní prevence na 7 vybraných školách. Konkrétně se jednalo o Základní školu Trhové Sviny, Borovany, Nové Hrady, Nedabyle. V Českých Budějovicicích byly vybrány následující školy: Základní škola Vl. Rady - Madé, Matice školské a Kubatova. Výsledky výzkumu jsou rozpracovány do 2 kategorií, a to na zdravotní a sociální činnosti školy. Tyto kategorie jsou dále vyhodnoceny do 4 shodných podskupin. První podskupina souhrnně popisuje činnosti škol ve výše zmíněných oblastech, druhá oblast se zaměřuje na způsob realizace zdravotních aktivit ve školách, třetí okruh se zabývá spoluprací s organizacemi a školami, posledním okruhem jsou plány a vize do budoucna. V rámci bakalářské práce byly stanoveny 3 výzkumné otázky. ? Preferují základní školy zdravotní činnost před činností v sociální oblasti? ? Upřednostňují základní školy spolupráci s organizacemi při realizaci preventivních programů, před vlastní činností? ? Tvoří a podporují základní školy společné akce žáků a jejich rodičů? Výsledky mé bakalářské práce mohou být využity pro další výzkumné šetření v dané oblasti. Věřím, že má bakalářská práce se stane zdrojem informací pro základní školy v oblasti zdravotně sociální. Doufám, že výsledná data využijí odborníci pracující se žáky na prvním stupni pro realizace dalších aktivit v dané problematice.
Koncepce poradny zdravého životního stylu
GALDIA, Jiří
Úkolem mé bakalářské práce bylo zjistit nabídku odborných služeb poraden zdravého životního stylu na internetové síti. V teoretické části jsem se zabýval problematikou zdravého životního stylu, problematikou podpory zdraví a rozborem metodiky poraden zdravého životního stylu. V praktické části jsem provedl rozbor nabídky poraden zdravého životního stylu na internetové síti a míry odbornosti jejích garantů. V závěru jsem se pokusil navrhnout koncepci poradny zdravého životního stylu se zaměřením na výživové poradenství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.