Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zjišťování kvality klimatu v zařízení neformálního a zájmového vzdělávání
ŽŮRKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematiku zajišťování zdravého klimatu v zájmovém a neformálním vzdělávání, analýzou nástroje, který měří a zjišťuje sociální klima ve školním prostředí. Dále modifikací tohoto nástroje pro potřeby zájmového a neformálního vzdělávání. První část bakalářské práce je zaměřena na termíny volný čas, zájmová činnost, motivace, sociální klima. Je zde věnován prostor zájmovým organizacím, kterých se měření klimatu dotýká. V další části práce je pozornost zaměřena na problematiku pedagogicko-psychologické diagnostiky a na její možné využití v praxi. Praktická část obsahuje modifikaci dotazníku CES a jeho aplikaci do prostředí zájmového a neformálního vzdělávání za pomoci výstupů odborné veřejnosti.
Sociální prostředí, dítě a škola
BARTOŠOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřená na problematiku sociálního prostředí a kultury v kontextu utváření vztahu dětí ke škole. Zabývá se socializací, sociálním prostředím a kulturou některých sociálních a etnických skupin. Zkoumanými skupinami jsou vietnamské etnikum,romské etnikum a sociální prostředí dětského domova (děti pocházející z různých etnik).Záměrem diplomové práce je popsat, v jakých základních oblastech a do jaké míry může výchozí sociální a kulturní prostředí ovlivnit vztah ke škole a ke vzdělávání.
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte
HOLUBOVÁ, Jarmila
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů školní zralost (všech jejích aspektů a jejímu významu v životě dítěte) a socializace. Praktická část se zaměřuje na vliv sociálního prostředí na dozrání dítěte pro školu. Obsahuje kazuistiky dětí, rozhovory s učitelkou, testy školní zralosti a rozbor kreseb.
Význam a role skautingu v utváření hodnotového světa dětí a mládeže
CÍCHOVÁ, Edita
Práce popisuje skautskou organizaci od jejího vzniku až do dnešní doby. Snaží se zhodnotit přínos a vliv skautské organizace a její působení na mládež, která jí prošla.
Kvalita života klientů v zařízení Sociální služby Česká v Jindřichově Hradci
KÜMMELOVÁ, Jana
Pokud chceme mluvit o kvalitě života, můžeme mít na mysli různá pojetí. Lze pojednávat o kvalitě života jedince nebo skupiny. Kvalita života jedinců s mentálním postižením bývá zjišťována nejčastěji v rámci objektivního pohledu. Dochází tedy k hodnocení kvality života osob s mentálním postižením prostřednictvím okolního prostředí, nejčastěji rodinnými příslušníky či sociálními pracovníky pobytových zařízení. Subjektivní hodnocení kvality života lidí s mentálním postižením bývá velice často opomíjeno. Tato diplomová práce pojednává právě o kvalitě života osob s mentálním postižením, kteří jsou klienty pobytového zařízení Sociální služby Česká v Jindřichově Hradci, z jejich vlastního pohledu. Samostatné hodnocení kvality života klientů zařízení probíhalo, vzhledem k schopnostem a možnostem klientů, formou polostrukturovaného rozhovoru. Hledisko kvality života bylo rozpracováno do třech základních oblastí, které ovlivňují život klientů. Jde o naplňování potřeb a práv osob s mentálním postižením, které mají stejné jako lidé bez postižení. I když veřejné mínění na osoby s mentálním postižením se v posledních letech pozitivně změnilo, stále se nezřídka kdy můžeme setkávat z názory, které jsou z hlediska naplňování potřeb a dodržování práv vůči osobám s mentálním postižením nekorektní. Další zkoumanou oblastí byl vliv zařízení na kvalitu života klientů. Právě zařízení, která poskytují pobytové služby osobám s mentálním postižením, mají značný prostor pro podporu a neustálé zlepšování kvality života svých klientů. Nutno však podotknout, že určité okolnosti života klientů pobytová zařízení ovlivnit nemohou. Jde právě o tak často diskutované téma v naší společnosti, rodinné zázemí, které přinášelo další podstatné informace o kvalitě života jedinců s mentálním postižením.
Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků
KLÍMOVÁ, Alžběta
Úvod diplomové práce je věnován historickým souvislostem postavení dítěte ve společnosti. Dále jsou definovány pojmy výchova, výchovný styl, výchovné prostředky i tělesné tresty. Nedílnou součástí práce je výčet a charakteristika faktorů ovlivňujících volbu výchovných prostředků. Pozornost je věnována i problematice důsledků tělesných trestů. Závěrem je přiblížena legislativa související s tělesnými tresty. Primárním cílem práce je zmapovat postoje rodičů k používání tělesných trestů pří výchově předškoláků. Dalším cílem je analyzovat zjištěné údaje z hlediska věku, vzdělání, pohlaví, rodinného stavu a příjmové skupiny. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum provedený technikou standardizovaného dotazníku. Na základě provedeného výzkumu a následné analýzy získaných výsledků je možné konstatovat, že většina respondentů považuje tělesný trest za přiměřený výchovný prostředek, a že faktorem nejvýznamněji ovlivňujícím výběr výchovných prostředků jsou zkušenosti s tělesným trestem v dětství.
Sociální prostředí a vazby klienta z pohledu systemických konstelací
BŘEZINOVÁ, Lenka
Diplomová práce je na téma vztahu systemických konstelací, sociálního prostředí a sociální práce. Cílem práce bylo zjistit, jaké nejčastější důvody vedou klienty k využití práce touto metodou. Otázkami, na které jsme chtěli znát odpovědi byly například, jakou cestou se respondenti dostali k systemickým konstelacím, jak dlouho se rozhodovali, jaký prvotní impuls byl nejdůležitější. Dále bylo zajímavé, jaké zkušenosti mají s touto metodou práce, jaký dopad na svůj život vnímají a jaký přínos v metodě pro sebe vidí. Obsahem práce je i popis průběhu jejich první zkušenosti s vlastní konstelací, kterou si nechali respondenti postavit.
Modely a pastorace mládeže uplatňované v salesiánských střediscích mládeže v České republice
SVOBODA, Michal
Předkládaná práce se zaměřuje na analýzu a popis pastoračního modelu, který používají pracovníci salesiánských středisek mládeže při práci s mladými lidmi. V úvodním teoretickém přehledu jsou představeny charakteristiky salesiánských středisek mládeže tak, jak jsou uváděny v salesiánské literatuře. Nejprve je zde popsána obecná koncepce salesiánské pastorace mládeže, a poté její pojetí v dokumentech českých salesiánských děl. Druhá část práce je praktická. Je zaměřena na konkrétní kvalitativní sociologický výzkum, který se uskutečnil mezi 18 zaměstnanci salesiánských středisek mládeže na podzim roku 2007. Tato část práce je uvedena popisem přípravy výzkumu, navazuje na ni postup analýzy dat a završuje rozsáhlá část datové syntézy. V závěru části je uveden přehled odvozených teorií. K práci je připojena rozsáhlá část příloh analyzovaných dat.
Sociální prostředí jako faktor ovlivňujicí informovanost o těhotenství a porodu
MIKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu sociálního prostředí na informovanost o těhotenství a porodu. Primárním cílem práce je zmapovat poptávku po informacích, jejich dostupnost a nejvíce užívané zdroje. Dalším cílem je zjištěné údaje dále zanalyzovat z pohledu věku, vzdělání a rodinného stavu. Výsledky výzkumu ukázaly významný vliv sociálního prostředí na informovanost o těhotenství a porodu. Prokázala se závislost věku, vzdělání a rodinného stavu na úroveň informovanosti. Informace související s narozením dítěte jsou velmi dobře dostupné, na čemž mají velký podíl i média, která výrazně vyvažují omezenou poptávku po informacích u určitých věkových a vzdělanostních kategorií.
Vliv sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole
BROŽÍKOVÁ, Lenka
BROŽÍKOVÁ, L. Vliv sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole. České Budějovice 2007. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce Mgr. I. Čejková. Práce se zabývá vlivem sociálního prostředí na adaptaci dětí ve škole. Je zde popsán sociální vývoj dítěte do období nástupu do školy. V práci je dále věnována pozornost školní zralosti a připravenosti pro nástup do školy. Část práce se zabývá rodinou jako první sociální skupinou, která dítě ovlivňuje, stejně jako další sociální skupiny mimo rodinu, mající vliv na sociální dovednosti dítěte. Práce se zabývá také samotným nástupem dítěte do školy a tomu, jak je dítě ve své adaptaci ovlivněno osobností učitele, jeho komunikací s dítětem a rodinou dítěte. V této kapitole je popsán i vliv školních úspěchů či neúspěchů na samotnou adaptaci dítěte ve škole. Škola je pro dítě startem do života a proto je důležité, jak se dítě adaptuje na prostředí, kde bude v budoucnu trávit svůj čas a které ho připraví na další život, jak profesní, tak soukromý.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.