Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos standardů kvality sociálních služeb v zařízeních pro děti a mládež
TRAORE, Júsuf
Práce se zabývá přínosem standardů kvality v sociálních službách. Sleduje příčiny a důvody vzniku standardů sociálních služeb v souvislostech se společensko-ekonomickou proměnou společnosti po roce 1989. Dále nabízí pohled na specifika sociální práce s dětmi a mládeží a jejich potřeby spojené s využíváním nabídky sociálních služeb. Reflektuje obecné procesy v organizacích, které přistupují k implementaci standardů kvality sociálních služeb, jakožto k nástroji pro zvyšování kvality vlastních služeb. Práce rovněž seznamuje se souhrnem a výsledky dosavadních teoretických i praktických výstupů orientujících se na přínos standardů kvality sociálních služeb. Současně ale nabízí sondu do pohledu sociálních pracovníků konkrétního zařízení sociálních služeb pro děti a mládež na přínos standardů kvality sociálních služeb v jejich zařízení.
Vliv organizovaných pohybových aktivit na kouření a pití alkoholu u dětí ve věku 12 až 16 let
ŠIMOTOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce je zaměřena na vliv organizovaných pohybových aktivit na kouření a pití alkoholu u dětí ve věku 12 16 let. V teoretické části práce jsou popsány obecné charakteristiky pohybových aktivit, kouření a pití alkoholu, je kladen důraz zejména na děti a mládež. Mezi obecné charakteristiky je zařazen pohled sociologický, psychologický a biologický. V praktické části byl zrealizován průzkum pomocí dotazníkového šetření. Celkové množství probandů bylo 216. Po statistickém zpracování dat, byl zmapován objem pohybové aktivity, kouření i pití alkoholu u dětí ve věku 12 -16let v souvislosti se členstvím ve sportovním klubu. Z výzkumu je zřejmé, že děti, které jsou registrované ve sportovním klubu, méně kouří a konzumují alkohol.
Rozdíly ve volnočasových aktivitách ve městě a na venkově - příklad organizace Pionýr
Mikulicová, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním rozdílů nabídky volnočasových aktivit ve městě a na venkově. Teoretická část pojednává o tematice volného času z obecného hlediska, řeší jeho vztah k práci či význam pro rozvoj území. Následně jsou představeny konkrétní výzkumy, které se problematice volného času věnují podrobněji. V rámci praktické části bylo provedeno kvalitativní šetření, které se zabývalo odlišnostmi nabídek volnočasových činností v Brně a ve "venkovských" obcích. Pro výzkumné účely byla zvolena organizace Pionýr, která se angažuje v nabídce volnočasových aktivit pro děti a mládež. V závěrečné části jsou údaje z kvalitativního šetření shrnuty a porovnány. Dále jsou navržena jistá doporučení zkoumaným organizačním jednotkám.
PROGRAMY PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ A JEJICH REALIZACE V KONKRÉTNÍM NÍZKOPRAHOVÉM ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ
PARTLOVÁ, Ivana
Hlavním tématem mé diplomové práce jsou programy prevence sociálně patologických jevů a jejich realizace v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež(NZDM). Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část popisuje sociálně patologické jevy, prevenci, preventivní programy a sociální službu NZDM všeobecně. V empirické části se snažím zjistit odpověď na otázku, jaký je dopad realizace programů prevence na uživatele služby v konkrétním zařízení - v NZDM V.I.P. v Českých Budějovicích, jaké měly programy prevence v roce 2012 zaměření a proč, jak často byly realizovány a jaký byl zájem klientů o témata preventivních opatření.
Informovanost dětí a mládeže v Namibii o problematice HIV/AIDS
REGULOVÁ, Kristýna
Předkládaná bakalářská práce se věnuje problematice onemocnění HIV/AIDS v Namibii, konkrétně v regionu Karas, ve městě Keetmanshoop, kde během tříměsíční pracovní stáže byla autorkou zjišťována míra informovanosti o HIV/AIDS u namibijských dětí a mládeže.Cílem práce bylo zjistit míru informovanosti dětí a mládeže ve vymezené oblasti v Namibii o problematice HIV/AIDS. Pro potřeby výzkumu byly stanoveny tyto výzkumné otázky:Jaká je současná úroveň znalostí o problematice HIV/AIDS u dětí a mládeže v Namibii? Jaké jsou nejčastější zdroje informací o HIV/AIDS, jaké preventivní programy se jeví jako nejefektivnější a jakou úlohu hraje rodina a škola v rámci osvětové činnosti? Výsledky výzkumu ukázaly, že informovanost dětí a mládeže o problematice HIV/AIDS je ještě uspokojivá, celých 62 % uvedlo dva až tři správné způsoby přenosu viru a současně také dvě až tři správné možnosti ochrany před nakažením nemocí HIV/AIDS. Znalost minimálně dvou správných odpovědí ze tří možných byla považována za kritérium optimální informovanosti respondentů. Ze sesbíraných dat se ukázalo, že valná většina uvedla školu jako hlavní zdroj informací o HIV/AIDS ? 77 %, další nejpočetnější skupinou jsou ti žáci, kteří získávají informace z domova ? 12 %,méně pak od kamarádů ? 4 % a od lékaře ? 2 %. 5 % poznamenalo, že informace nikde nezískává. Je vidět, že škola má nezastupitelnou úlohu pro děti a mládež v Namibii i v oblasti prevence HIV/AIDS, vyplývá to i z toho, že 80 % dotázaných tvrdí, že má ve škole preventivní programy proti HIV/AIDS. Rodina podle všeho zastává druhé místo v důležitosti pro mladou generaci. 32 % žáků se prý s rodiči baví velmi často o sexu a HIV/AIDS, jen občas 43 %, zatímco nikdy se o podobných věcech doma nebaví 25 % respondentů. Bohužel bylo též zjištěno, že 68 % dětí a mládeže zná ve svém okolí člověka, který je HIV pozitivní, a 69 % uvedlo, že znali osoby, které v důsledku AIDS zemřely. To, že je onemocnění HIV/AIDS hrozbou, dosvědčuje i 84 % respondentů, kteří odpověděli, že z HIV/AIDS strach mají, a dokonce 93 % si myslí, že jít na testy na HIV/AIDS je velmi důležité. Kvalitativního výzkumu se zúčastnili tři lidé žijící v Namibii v Keetmanshoopu, kteří jsou ve své profesi v přímém kontaktu s dětmi a mládeží a sami mají také děti. Rozhovor poskytl zdravotník pracující na klinice v chudé čtvrti Tseiblaagter a v terénu, ředitelka a zároveň učitelka na základní škole v Tseiblaagteru a sociální pracovnice. Rozhovory podle návodu byly uskutečněny v anglickém jazyce, ale pro účely této práce, jíž jsou součástí, byly přepsány do češtiny. Dotazovaným byly kladeny otázky na téma problematiky HIV/AIDS a efektivní primární prevence a osvěta pro děti a mládež zaměřená proti HIV/AIDS. Otázky se týkaly též jejich osobních zkušeností v rámci jejich profese. Odpovědi potvrzují více či méně výsledky sběru dat z dotazníkového šetření u žáků a rovněž odpovídají na část výzkumné otázky. Jako nejefektivnější preventivní programy se jeví interaktivní hry, debaty a peer programy, které jsou pořádané v rámci komunity. Výsledným zjištěním se ukázalo, že škola hraje nejdůležitější roli v prevenci HIV/AIDS pro mladou generaci. Její činnost by tedy měla směrovat mladé lidi tak, aby byli schopni se sami do budoucna ochránit před virem HIV. Evidentně méně jsou angažováni rodiče či širší rodina dětí. Důvodem může být jejich neznalost problematiky, nebo i chybění rodičů a rodiny, případně chybění příkladného chování dospělých. Zda se dnešní děti budou chovat zodpovědně, až dospějí, nyní tvrdit s jistotou nelze. Záleží na tom, jak budou do života motivovány svým okolím.
Inovace produktu cestovního ruchu pro žáky škol na Strakonicku
ŠTĚPÁNKOVÁ, Lenka
Práce pojednává o cestovním ruchu dětí a mládeže, konkrétně žáků druhého stupně základních škol a studentů středních škol. Cílem bylo inovovat produkt cestovního ruchu v podobě školního výletu na základě dotazníkového šetření a řízených rozhovorů se zástupci škol a podnikatelskými subjekty zvolených turistických regionů.
Uplatňování principu participace v domech dětí a mládeže
ČENOVSKÁ, Petra
Práce se zaměřuje na charakteristiku participace a její fungování v domech dětí a mládeže. V úvodu je definován cíl a námět práce, jsou stanovena jednotlivá témata. Další část práce pojednává o vývoji participace dětí a mládeže, vysvětluje pojem participace, upozorňuje na specifika a význam participace mladých a také se zabývá oblastí participativní pedagogiky. Druhá část se věnuje střediskům volného času. Pojem volný čas vysvětluje v souvislosti s dětmi a mládeží, je zde rozebrána kritéria a činnosti středisek pro volný čas, se zaměřením na domy dětí a mládeže. Je zde zmíněna funkce výchovy mimo vyučování a rozebrána otázka využívání volného času dětí a mládeže tak, aby jeho naplnění sloužilo k podpoře jejich aktivní participace. O fungování participace ve vybraných domech dětí a mládeže Jihočeského kraje pojednává závěrečná část. Jedná se převážně o průzkumnou složku, zaměřenou na zkoumání stupňů a forem participace v zájmovém kroužku.
Analýza motivace a spokojenosti klientů NZDM v Třebíči
HONSOVÁ, Ivana
Práce nám přibližuje pojem nízkoprahová zařízení pro děti a mládež a charakterizuje vybrané pojmy motivace, spokojenost a klient NZDM. Dále popisuje konkrétní nízkoprahová zařízení pro děti a mládež ve městě Třebíči, ve kterých probíhal výzkum. Cílem výzkumu bylo zmapovat situaci v oblasti motivace a spokojenosti klientů v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež ve městě Třebíči. Zjistit, co vede klienty těchto klubů k jejich návštěvě a zda jsou v zařízení spokojeni nebo by uvítali nějaké změny. Ke sběru dat byla použita metoda kvalitativního výzkumu za pomoci techniky strukturovaného rozhovoru. Zjištěné výsledky jsou shrnuty v diskuzi a závěru práce.
Výzkum volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989
SOJKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989. Zabývá se jím z hlediska institucionálního a organizačního zajištění, personálního obsazení a tématického zaměření. První dvě kapitoly předkládají základní teoretické uvedení do problematiky volného času, které je stěžejní pro pochopení souvislostí s následným textem diplomové práce. První kapitola podává základní vysvětlení obecných pojmů. Vymezuje pojem volný čas, seznamuje s věkovými kategoriemi dětí a mládeže a popisuje specifika jejich volného času. Druhá kapitola se již věnuje výzkumu volného času. Nejprve poskytuje obecné informace o výzkumu. Obsahuje stručný výklad o druzích vědního výzkumu a zmiňuje metody a techniky zkoumání v sociologii. Poté rekapituluje historii výzkumu volného času v zahraničí a shrnuje výzkum volného času dětí a mládeže v České republice před rokem 1989. Třetí kapitolu tvoří přehled třiceti vybraných výzkumů. Jejich jednotlivé charakteristiky sdělují, kdy a kým byly realizovány a na jakou oblast volného času dětí a mládeže se zaměřovaly. Čtvrtá kapitola představuje shrnutí vývoje výzkumu volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989. Snaží se systematizovat získané poznatky o vědeckých pracovištích, vědcích a zkoumaných oblastech. Závěrečná čtvrtá kapitola byla z převážné části vytvořena na podkladu třetí přehledové kapitoly.
Otázky volného času dětí a mládeže
MACHOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce ? ?Otázky volného času a mládeže? se zamýšlí nad problematikou volného času a mládeže a činiteli, kteří se podílejí na výběru volnočasových aktivit. V teoretické části byla zpracována odborná literatura. První kapitola charakterizuje rodinu a její vliv na výběr zájmových činností, v další kapitole jsou vybrány základní právní předpisy s tématem související. V dalších kapitolách jsou definovány a charakterizovány pojmy výchova a volný čas. Poslední kapitola popisuje instituce zabývající se výchovou ve volném čase. Praktická část je především zaměřena na hledání rozdílů ve způsobech trávení volného času dětí a mládeže v rodinách, které se hlásí k náboženskému vyznání a v rodinách bez vyznání. V praktické části byly stanoveny tři hypotézy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.