Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 425 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transsexualita - jak prožívá svou změnu pohlaví rodič a jeho dítě
LABURDA, Michal
Tato bakalářská práce se zabývá prožíváním dětí, jejichž rodiče prošli či procházejí procesem přeměny pohlaví a zároveň se zaměřuje na samotné rodiče, kteří proces přeměny pohlaví podstoupili nebo podstupují. Cílem práce bylo zmapovat, jak děti prožívají přeměnu pohlaví rodiče, zejména jaké prožívají pocity ohledně této situace, zda došlo k proměně vztahu mezi dítětem a rodičem a také s jakými obtížemi se potýkají v důsledku přeměny rodiče. Dílčím cílem bylo také zjistit, jaké domněnky mají samotní transsexuální rodiče o prožívání jejich dětí ve vztahu k jejich tranzici. Sběr dat proběhl za užití polostrukturovaných rozhovorů. Tato data byla následně zanalyzována za užití obsahové analýzy a zpracována formou případových studií. Z výsledků vyplývá, že většina děti změnu pohlaví rodiče neprožívala negativně. Potýkaly se ale s celou řadou těžkostí, které jejich prožívání značně ovlivnilo.
Dětská skupina jako jedna z forem předškolní výchovy a vzdělávání
STRAKOVÁ, Eliška
Tématem předkládané bakalářské práce je dětská skupina jako jedna z forem předškolní výchovy a vzdělávání. Teoretická část práce je věnována tématu výchovy a vzdělávání v předškolních institucích. Pojednává o dětské skupině, jakožto alternativě k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. V této části práce je také porovnána dětská skupina s mateřskou školou - odlišné a shodné znaky obou těchto institucí. Výzkumné šetření v praktické části práce bylo postaveno na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Pro kvantitativní část byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro kvalitativní část byla použita metoda rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili rodiče dětí docházejících do dětské skupiny. Společným cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký mají pohled na dětskou skupinu rodiče dětí docházejících do dětské skupiny, zjistit jejich motivaci k výběru před ostatními institucemi a odhalit, v čem rodiče spatřují smysl dětských skupin. Z výzkumného šetření vyplynulo, že rodiče mají na dětské skupiny pozitivní názor a službu péče o dítě v dětské skupině hodnotí jako přínosnou. Dětskou skupinu vnímají jako plně vyhovující alternativu k mateřským školám, která může výrazně pomoci s nedostatkem míst v mateřských školách. Motivací k výběru dětské skupiny před ostatními institucemi jsou pak pro rodiče nejen specifika dětských skupin, ale i potřeby rodičů a dětí. Smysl dětských skupin rodiče spatřují především v pomoci s harmonizací rodinného a pracovního života.
Specifické poruchy učení u dětí z pohledu rodičů
TÍKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je zaměřena na specifické poruchy učení u dětí, přičemž téma je sledováno z perspektivy rodičů. Výzkumná pozornost je soustředěna zejména na to, jak probíhá domácí příprava a co rodiče v přípravě na školu s dítětem se SPU prožívají. Doplňující oblastí zájmu je, jak probíhá domácí příprava v době koronavirové pandemie, co v takto nové a nelehké situaci rodiče prožívají a co je pro ně náročné. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu a jako hlavní metoda je zvolen hloubkový polostrukturovaný rozhovor. Praktickou část tvoří čtyři případové studie, pomocí kterých je popisována realita toho, jak probíhá domácí příprava s dítětem se specifickou poruchou učení a jak ji rodiče prožívají.
Sociální služby pro rodiny s dětmi s PAS
NOVOTNÁ, Kristýna
Bakalářská práce má za cíl zjistit, jaké sociální služby využívají rodiny s dětmi s poruchami autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a na výzkumnou. V teoretické části nalezneme čtyři kapitoly. V první kapitole je definováno onemocnění PAS jako takové, ve druhé kapitole problematika onemocnění PAS v rámci rodiny. Třetí kapitola se týká sociálních služeb, které jsou těmto rodinám nabízeny, a v poslední kapitole nalezneme popsání sociálního zabezpečení pro tyto rodiny. Pro dosažení určeného cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro výzkum byly vybrány rodiny, které mají dítě ve věku od 6 do 18 let s PAS a využívají sociální služby. Rozhovory proběhly celkem s osmi informanty, z nichž někteří byli z mé širší rodiny a ostatní byli vybráni pomocí metody sněhové koule. Následně byly rozhovory doslovně přepsány a vyhodnoceny skrze otevřené kódování, technikou tužka a papír. Bakalářskou práci lze použít jako studijní materiál nebo jako zpětnou vazbu zejména pro organizace, ve kterých rodiny s dětmi s PAS využívají sociální služby. Z výsledků práce vyplývá, že rodiče dětí s PAS využívají 5 sociálních služeb, prostřednictvím kterých mohou využít volný čas buď pro sebe k odpočinku, nebo k péči o další členy rodiny. Bez sociálních služeb by si rodiny jen těžko představily jejich každodenní fungování, které je s nemocným dítětem velice náročné.
Téma smrti v mateřské škole pohledem dospělých
VÁŇOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na otevírání a sdílení tématu smrti v mateřské škole. Teoretická část přibližuje, jak děti předškolního věku smrt vnímají a jak smrt blízkého mohou prožívat. Nabízí některé způsoby, kdy a jak se takovému tématu věnovat v MŠ. Zvažuje také postoj veřejnosti k takovému působení v MŠ. Cílem praktické části je objasnit, zda se téma smrti v mateřských školách řeší, pokud ne, tak jaký je důvod. Dále také zda se shodují názory široké veřejnosti s pedagogy mateřských škol. Pro jeho naplnění je zvolen smíšený výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum se věnuje postoji a práci pedagogů mateřských škol k otevírání tématu smrti v MŠ. Kvantitativní výzkum mapuje názory dospělých na možnosti a způsoby, jak s dětmi předškolního věku o smrti mluvit. Většina respondentů vnímá řešení tématu smrti s dětmi jako důležité a ráda by zařadila téma smrti do mateřské školy. Především vyprávěním pedagoga průběžně během činností v roce, nebo při svátku Památka zesnulých. Pedagogové vyjádřili obavy z reakce rodičů.
Cochemská praxe v systému péče o dítě
LANGOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na téma "Cochemská praxe v systému péče o dítě", tzn. na systém úpravy péče a výživy k nezletilým dětem a využití prvků jednoho z přístupů. Cílem této práce je zjistit, jaké jsou rozdíly mezi Cochemskou praxí a dosavadním systémem rozhodování o péči o dítě. V diplomové práci jsme se nejprve zaměřili na institut rodiny, rodičovství a práv a povinností. V případě, že dojde k rodičovskému konfliktu, kdo a jak je v něm zainteresovaný, které subjekty se na jeho řešení podílejí nebo se mohou podílet. Přiblížili jsme možnosti smírného řešení a podrobněji jsme se zaměřili na Cochemskou praxi, kdy jsme tento přístup porovnávali s modelem u nás běžným a právně podloženým. Cochemská praxe stojí na čtyřech základních principech. Jde o co nejrychlejší vyřešení sporu mezi rodiči, zachování rodičovské odpovědnosti za dítě u obou rodičů, preference rodičovské dohody, v případě potřeby za pomoci odborníků v rámci multidisciplinárního týmu. Pro naplnění cílů jsme zvolili kvalitativní formu výzkumu. Pro účely výzkumu byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Nejprve byl proveden předvýzkum, následně byl proveden vlastní výzkum. Pro doplnění jsme použili obsahovou analýzu dat. Výzkumný vzorek byl vybírán metodou Snow-ball. a ve finální podobě čítal 13 komunikačních partnerů. Na základě vyhodnocení dat získaných z výzkumu můžeme konstatovat, že mezi porovnávanými skupinami lze spatřit jisté rozdíly. V rámci Cochemské praxe jsou více a podrobněji propracovány konkrétní termíny některých kroků týkajících se průběhu řízení, stejně tak kompetence jednotlivých aktérů v rámci spolupráce v multidisciplinárním týmu. Klíčová je rychlost řízení pro zamezení zbytečného vyhrocení sporu a eskalace doprovodných problémů. Rodiče jsou vedeni k opětovnému převzetí rodičovské odpovědnosti. Oproti tomu ve druhé skupině spolu jednotlivé profese nikterak intenzivně či úzce nespolupracují, řízení o úpravě výchovy a péče k nezletilým dětem trvají poměrně delší dobu, rozhodováno je daleko častěji autoritativně. Je tedy možné konstatovat, že cíl práce byl naplněn a výzkumná otázka zodpovězena.
Využití médií při výchově dětí a rizika jejich sledování
FIŠEROVÁ, Katka
Práce se zabývá otázkou, zda rodiče, kteří mají děti mladším školním věku, využívají k výchově svých dětí média. V teoretické části vymezuji pojmy média, výchova, mediální výchova, mediální pedagogika apod. Dále také představuji přínosy a rizika využívání médií. Posledním bodem v teoretické části je představení dosavadních výzkumů, které byly již na toto téma prováděny. Praktická část představuje výzkum, který jsem na toto téma prováděla. Na začátku jsou představeny hypotézy, které jsem si na začátku stanovila a poté samotné výsledky výzkumu. Mezi nejdůležitější výsledek považuji fakt, že rodiče využívají média k výchově svých dětí, využívají je každý den a dětem vymezují čas, který mohou trávit s médii.
Jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově?
PRA, Lucie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově. První a druhá kapitola se snaží přiblížit rodinu jakožto výchovné prostředí a rodičovství jako základ pro pochopení výchovy v rodině. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit to, jak rodiče uvažují o výchově. Čtvrtá kapitola se zabývá výchovou a výchovným působením, jež porovnává zjištěné poznatky z vlastního výzkumu s teorií uváděnou v odborné literatuře.
Webové stránky jako prostředek komunikace s rodiči
UHLÍŘOVÁ, Eva
Bakalářská práce se soustřeďuje na problematiku komunikace předškolních pedagogů s rodiči dětí, které navštěvují mateřskou školu. Tato komunikace je považována za jeden z hlavních předpokladů pro navázaní vzájemné spolupráce, která by měla vést k co největší možné míře spokojenosti dětí v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje problematice komunikace mezi předškolním pedagogem a rodičem, možnostem zkvalitnění komunikačních strategií, předáváním informací a možnostmi navázání spolupráce. V praktické části jsou zmapovány potřeby rodičů v oblasti komunikace s mateřskou školou prostřednictvím webových stránek. Zjištěné skutečnosti budou sloužit jako základ pro vytvoření informačních webových stránek pro rodiče konkrétní mateřské školy.
Postoje žáků a jejich rodičů k tématice alergií a potravinových intolerancí
MAŠKOVÁ, Pavla
Cílem práce je jednak zpracování rešerše vycházející z dostupné literatury, jednak zjišťování úrovně znalostí a postojů žáků a rodičů formou dotazníku, postoje učitelů a lékařů strukturovanými rozhovory. Dále je cílem práce zodpovědět následující výzkumné otázky. 1. Liší se úroveň znalostí a postoje žáků a jejich rodičů? 2. Je školní výuka nejvýznamnějším zdrojem informací o problematice alergií a potravinových intolerancí?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 425 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.