Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Navržení a ověření cvičebního programu pro děti mladšího školního věku zaměřeného na kompenzaci ploché nohy
PFAUROVÁ, Eliška
Diplomová práce se zabývá navržením a ověřením cvičebního programu pro děti mladšího školního věku, který se zaměřuje na kompenzaci ploché nohy. Analytická část obsahuje vhled do problematiky vad nohou. Dále popisuje metody hodnocení otisků chodidla a zásady kompenzačních cvičení. V práci byla použita obsahová analýza, syntéza a dvě metody hodnocení otisku plosky nohy-metoda segmentů (Purgarič, 1994) a metoda dle Chippauxe-Šmiřáka (Klementa, 1987). Následovalo navržení cvičebního programu, který obsahuje 25 cviků zaměřených na vybranou cílovou skupinu. Cvičební program byl realizován všemi sedmnácti žáky z první třídy základní školy v hodinách tělesné výchovy po dobu osmi týdnů. Všichni žáci podstoupili vstupní testování. Porovnání vstupních a výstupních testů bylo prováděno u šesti žáků z této třídy. Tito žáci byli vybráni na základě prokazující snížené klenby při vstupním testování. Výstupní testování bylo shodné s testováním vstupním a probíhalo za stejných podmínek. Podle metody segmentů došlo ke zlepšení u čtyř žáků ze šesti, u metody dle Chippauxe-Šmiřáka u pěti žáků ze šesti, proto můžeme navržení cvičebního programu považovat za úspěšné. Tento cvičební program může být používán v hodinách tělesné výchovy na základních školách.
Historie základní školy v Jarošově nad Nežárkou v letech 1918-1992
KOUDELKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá dějinami základní školy v Jarošově nad Nežárkou ve 20.-21. století. První kapitola popisuje obec Jarošov nad Nežárkou od počátku do roku 1945. Druhá kapitola popisuje dějiny vzdělávání v obci od počátku až do roku 1914. Třetí kapitola nastiňuje vývoj školy v letech 1918-1938. Čtvrtá kapitola se věnuje místní škole v letech 1939-1967. Poslední pátá kapitola popisuje školu v letech 1968-1992.
Historie 1. ZŠ T. G. Masaryka v Milevsku v letech 1937-1953
MÜLLEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá historií vzdělávání ve městě Milevsko v letech 1937-1953, především zaměřenou na 1. ZŠ T. G. Masaryka. První a druhá kapitola se zabývá historií města a vzdělávání v Milevsku. Třetí a čtvrtá kapitola popisují život na základní škole v předválečném, válečném a poválečném období. Práce popisuje učitelský sbor a ředitele, kteří v těchto letech na škole působili. Dále se zabývá žáky a školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také popsány důležité události, které ovlivnily chod školy. Dalšími popisovanými aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní akce vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních a obecních kronik.
Dějiny obecné školy Zliv v letech 1889 až 1945
KLÍMA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami obecné školy Zliv v letech 1889-1945. Úvodní část práce je zaměřena na dějiny města a vzdělanosti v něm. Z důvodu rozsáhlosti tohoto tématu se práce zaměřuje pouze na obecnou školu ve Zlivi. Její jádro tvoří dvě kapitoly, které jsou podrobně zaměřeny na život na obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří ve sledovaném období ve škole působili. Dále se zabývá žáky a jejich školní výukou v daném časovém úseku. Jsou sem rovněž zahrnuty důležité události, které ovlivnily činnost školy. Posledními tématy, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní události a oslavy. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Historie vzdělávání v Bernarticích v letech 1894-1945
ČERNÝ, Patrik
Práce se zabývá historií vzdělávání v obci Bernartice mezi léty 1894-1945. Popisuje v pěti kapitolách vývoj školství v obci a vznik nových škol s přihlédnutím k mimořádným událostem. Práce nás v první kapitole seznámí s obecnou historií obce od jejího prvního osídlení do roku 1945 a v této kapitole také mapuje historii vzdělávání od prvních zmínek do roku 1894. Následují kapitoly, které jsou děleny podle dějinných událostí. Všechny kapitoly jsou členěny na stejné podkapitoly, které se zabývají učiteli, žáky, mimoškolními aktivitami, mimořádnými událostmi a válkami. Práce nabízí chronologický přehled vývoje bernartického vzdělávání.
Historie základní školy v Boršově nad Vltavou - Poříčí v letech 1900-1950
FUČÍKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá historií základní školy v Boršově nad Vltavou-Poříčí v letech 1900-1950. Po úvodu následuje první kapitola, která popisuje historii obce Boršova nad Vltavou, spolu s historií školy od jejího založení až do roku 1900. Další kapitoly jsou zaměřeny na určité období, a to následovně: historie školy od roku 1900-1914, historie školy v období 1. světové války, historie školy od roku 1918-1938, historie školy v období nacistické okupace a historie školy v poválečném období do počátků komunistické diktatury. Hlavní kapitoly obsahují ještě podkapitoly, ve kterých je popsán vývoj základní školy v Boršově nad Vltavou-Poříčí a důležité události, slavnosti a zajímavosti, které školu doprovázely. Poslední částí práce je závěr.
Historie školy v obci Lnáře od roku 1900 až 1950
KLAPÁKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá historií školy v obci Lnáře od roku 1900 do roku 1950. V teoretické časti jsou popsány události, které školu v těchto letech ovlivnily. Je zde také nastíněn způsob života zdejších obyvatel. Pozornost je věnována volnočasovým aktivitám pořádaných školou. Při práci byly využity historické prameny, především školní kroniky, které jsou dostupné on-line ze Státního oblastního archivu v Třeboni. Informace byly čerpány také z knihy Lnáře 1318-2018: Kapitoly z historie, kterou sepsal Vladimír Červenka a kolegové a která byla vydána k příležitosti 700. výročí první písemné zmínky o existenci Lnář. Dále byla použita vybraná dostupná literatura, která pomáhá vystihnout nejen historii v českých zemích během zkoumaných 50 let, ale i změny, kterými prošlo školství. Téma je zpracováno pomocí přímé a komparativní metody. Jednotlivé kapitoly jsou rozděleny do 4 podkapitol podle charakteristik dané doby, života na škole, školních oslavy a vybavení školy.
Robot NAO jakožto nástroj na procvičování matematických dovedností
PEVNÁ, Daniela
Má bakalářská práce se zabývá využitím robota Nao pro procvičování matematických dovedností ve skupině žáků 1. stupně základní školy. Robot pomocí svého hlasového výstupu dává dětem matematické příklady a jejich správnou či nesprávnou hlasovou odpověď odměňuje odpovídající reakcí. Příklady procvičují sčítání, odčítání, násobení a dělení. Tento program je cílený k procvičování nejen jedné konkrétní matematické operace, ale také všech typů příkladů v náhodném sledu za sebou. Příklady jsou tvořeny tak, aby dítě bylo schopno je spočítat zpaměti v krátkém časovém intervalu. Hlasový výstup je přizpůsoben, aby byl pro dětskou cílovou skupinu zajímavý, případně doprovázený pohybovou aktivitou, která dítě zaujme a zpříjemní procvičování. Robot je schopen identifikovat ve svém okolí lidské tváře a na základě toho pokládat příklady konkrétním lidem. V teoretické části práce jsou popsáni existující výukoví roboti a robotické hračky, které jsou využitelné ve výuce předmětů jiných než informatika. Praktická část se zabývá tvorbou programu.
Srovnání stravovacích návyků žáků základní školy v malé obci a v krajském městě
MÁTLOVÁ, Zdislava
Práce se věnuje tématu stravovacích návyků žáků druhého stupně základní školy. Téma výživy dětí je velmi významnou kategorií vědeckého bádání. Školní věk je označován jako dynamický věk především pro fyzický růst a duševní rozvoj. Cílem práce bylo zhodnotit stravovací návyky a volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy a zjistit, zda existuje rozdíl mezi stravovacími návyky u dětí ze školy v malé obci a v krajském městě. Metodou, kterou byla získána výzkumná data, bylo dotazníkové šetření, tedy metoda kvantitativní. Výzkum proběhl na dvou školách, a to na ZŠ Dříteň ve stejnojmenné malé obci v Jihočeském kraji a na Českém reálném gymnáziu se sídlem v Českých Budějovicích. Respondenty byli žáci 7. a 9. tříd. Celkem bylo osloveno 88 žáků. Hodnocena byla frekvence denních jídel, frekvence zařazování jednotlivých potravin do jídelníčku dětí, dále také jejich oblíbenost či neoblíbenost, pitný režim a výběr nápojů a volnočasové aktivity. Výsledky této práce přinesly zjištění týkající drobných nuancí v konzumaci jednotlivých nápojů a potravin mezi dětmi z obce a z krajského města, ale i jiných oblastech životního stylu. Zásadní rozdíly mezi školami nevznikly na všech úrovních. Frekvence jednotlivých denních jídel byla vyrovnaná na obou školách. Negativním zjištěním bylo, že pouze okolo 50 % žáků pravidelně snídá. Pitný režim byl dle zjištění na obou školách značně podhodnocen. Konzumace jednotlivých nápojů se mírně liší - děti z malé obce inklinují více k pití nevhodných nápojů typu slazených limonád či energetických nápojů. Zkoumání frekvence zařazování jednotlivých typů potravin ukázalo, že žáci ze školy v malé obci inklinují více ke konzumaci zeleniny, masa, luštěnin a slaných lahůdek, zatímco žáci z krajského města konzumují více ovoce, sladkých lahůdek, vajec a fastfoodu. Volnočasové aktivity nepřinesly markantní rozdíly mezi školami. Pozitivním výsledkem bylo, že žáci obou škol ve svém volném čase chodí ven s kamarády, běhat, hrát míčové hry či posilovat. Co se týče frekvence sportovních aktivit, bylo též pozitivním zjištěním, že více jak 80 % žáků obou škol vykonává nějakou sportovní aktivitu pravidelně. Žáci obou škol, mají samozřejmě v jistých ohledech co zlepšovat, avšak výsledky poukazují na to, že jejich dosavadní stravovací návyky se nedají označit za zcela nevhodné.
Analýza volnočasových pohybových aktivit vybraného vzorku žáků na různých typech středních škol v Jindřichově Hradci
VLKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zabývá analýzou volnočasových pohybových aktivit žáků na různých typech středních škol v Jindřichově Hradci. U škol byl proveden záměrný výběr podle daných podmínek. Práce byla cílena na chlapce a dívky třetích ročníků. Na základě záměrného výběru byly z pěti škol vybrány čtyři, a to Obchodní akademie T. G. Masaryka, Střední zdravotnická škola, Gymnázium V. Nováka a Střední odborná škola Jindřichův Hradec. Dotazníkové šetření probíhalo na přelomu září a října roku 2020. Vyplňování standardizovaného sociologického dotazníku COMPASS II probíhalo u všech dotazovaných anonymně. Kromě výsledků dotazníkového šetření obsahuje práce také teoretické informace o probíraném tématu, které byly získány po řádném provedení obsahové analýzy odborné literatury a dalších materiálů. Vyhodnocením dotazníku je analyzována účast žáků ve sportech a jejich preferované volnočasové aktivity. Výsledky jsou porovnány jak mezi jednotlivými školami, tak s výsledky celorepublikového výzkumu. Výsledky šetření jsou přeneseny do přehledných grafů a tabulek, které se nacházejí ve výsledkové části této práce,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.