Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Perspektivy vodíkových pohonů a elektromobility
KLEIN, Jan
Tato práce se zabývá problematikou vodíkových pohonů a elektromobility. Zprvu je vysvětlený vodík jako chemický prvek. Následně je popsána jeho výroba, přeprava a skladování. Dále je rozebraný přímý princip spalování vodíku a jsou uvedeny příklady automobilů s jeho využitím. Poté se problematika ubírá k palivovým článkům, kde je vysvětlený jeho princip funkce, nastíněno několik typů palivových článků a uvedená konstrukce automobilu s palivovým článkem. Dále je poukázáno na elektřinu a její infrastrukturu a jsou vysvětleny funkční principy komponentů elektromobilů. Poté jsou popsány funkce a specifikace dobíjecích bodů. V závěru teoretické části jsou uvedeny různé typy konektorů pro dobíjení elektromobilů používané v globálním měřítku. V praktické části byla provedena analýza počtu automobilů s vodíkovým palivovým článkem a elektromobilů v rámci celého světa, Evropy a České republiky. Dále byla v totožném měřítku zmapována infrastruktura obou typů automobilů a provedený průzkum v okrese České Budějovice za účelem zmapování vodíkových plnících stanic a dobíjecích bodů pro elektromobily.
History of EVs and measuring battery under external force.
Šedina, M. ; Kazda, T.
This article describes the modern history of electromobility with the prediction of its market growth and the drivers of change. There are mentioned Li-ion battery's anode materials with their basic parameters and one of the conversion materials, silicon, which represent one of the possible materials for enhancing the capacity of the anode. Usage of the Si opens a few problems which are unnoticeable with actual anode materials, but there are some possible ways how to solve them. One of their solutions could be external force applied on the battery surface, which should reduce inflation of the battery and improve internal conduction.
Ekonomická motivácia k nákupu elektromobilu v krajinách EÚ
Gogová, Patrícia
Diplomová práce zkoumá vztah mezi počtem elektrických vozidel ve vybraných státech a ekonomickými pobídkami podporujícími rozvoj elektromobility. Na zkoumání vztahu je využita regresní analýza, v modelu je vysvětlovanou proměnnou počet elektromobilů v daném státě, vysvětlující proměnné reprezentují informace o infrastruktuře nabíjecích stanic, o pobídkách, bohatství a ekologičnosti zemí. Výsledky naznačují vliv pobídek spojených s daní z přidané hodnoty a státních příspěvků na budování infrastruktury nabíjecích stanic, také je významný vliv počtu nabíjecích stanic. V shlukové analýze jsou sestrojeny a na základě podobností interpretovány vzniklé shluky států. Literární přehled zkoumá podíl dopravy na emisích skleníkových plynů, definuje klíčové pojmy a principy rozvoje elektromobility.
Posouzení možností elektromobility v Jihočeském kraji
DUCHOŇOVÁ, Eva
Tato diplomová práce posuzuje možnosti stávajícího stavu a vývoje elektromobility v Jihočeském kraji vůči dalším alternativním způsobům dopravy s využitím znalos-tí a zdrojů vývoje elektromobility celosvětově a v České republice. Dále je popsáno využití v zemích, jejichž rozvoj elektromobilitu ovlivňuje a předvídá budoucí roz-voj v ČR. Porovnává se možnost využití dotačních titulů a státní podpora elektro-mobility v České republice se zhodnocením lokálních specifik ovlivňujících tento rozvoj - nároky na distribuční soustavu, inženýrské požadavky v podobě dílčích nároků dobíjecích stanic (portfolio, servis atp.). Zároveň jsou nastíněny bariéry a podpora tohoto životního trendu včetně uvedení zhodnocení pozitiv a negativ elek-tromobilů v České republice a v Jihočeském kraji pomocí SWOT analýzy a Porte-rova modelu. V závěru práce pro podporu mých tvrzení jsou využity výsledky ze zrealizovaného dotazníkového šetření mezi podnikatelskými i nepodnikatelskými rezidenty Jihočeského kraje.
Přínos elektricky poháněných osobních automobilů pro snížení emisí oxidu uhličitého ve městech
VOTRUBA, Michaela Hana
Diplomová práce se zabývá problematikou znečištění ovzduší, ke kterému hojně přispívá automobilová doprava. Špatná kvalita ovzduší má neblahé účinky na zdraví každého člověka, který je obyvatelem planety Země a je tedy důležité neustále pracovat na snížení emisní stopy, kterou za sebou necháváme. Právě automobilová doprava má velký prostor pro zlepšení. Cílem práce bylo vypočítat množství CO2, které vyprodukují osobní automobily na vy- braném jízdním úseku v Českých Budějovicích. A následně vypočítat množství CO2, které by ve stejném jízdním úseku zanechalo stejné množství elektromobilů.
Průběh vývoj a důsledky aféry Dieselgate - rešerše
LEDVINA, Jakub
Jako téma své bakalářské práce jsem si vybral kauzu Dieselgate. Toto téma jsem si vybral s ohledem na aktuální situaci v automobilového průmyslu. Chtěl bych v ní čtenářům přiblížit, jak tato kauza vznikla, jak probíhala, co bylo jejím důsledkem, jaký měla vliv na ekonomickou situaci ve světě a v neposlední řadě i na budoucnost a směrování automobilového průmyslu.
Rozbor faktorů omezujících rozvoj nízkoemisní mobility v ČR
BÍLÝ, Vojtěch
Tato práce se zaměřuje na negativní vlivy, které působí proti nízkoemisní mobilitě v České republice. Práce je rozdělena na jednotlivé faktory, které omezují nízkoemisní mobilitu. Nejvíce řešené téma je samotná výroba elektrické energie. Druhá rozsáhlejší část práce se týká legislativy a podpory nízkoemisní mobility ze strany státu. Dále se práce zaměřuje na pořizovací cenu elektromobilů. V další části se práce zaměřuje na dojezd elektromobilů, kde se také popisují testy elektromobilu v zimě. V práci je poukázáno na pohled na elektromobily ze strany zákazníka. V práci se zabývám také infrastrukturou v naší zemi, výstavbou nabíjecích stanic a jejich typy a druhy konektorů. Ekologie je velmi důležitý faktor při řešení problémů nízkoemisní mobility. Do tohoto odvětví jsem zahrnul emise CO2 při výrobě elektromobilů, výrobu a recyklaci baterií a problémy, které se vyskytují při výrobě elektromobilů. Bezpečnostní opatření hraje také velkou roli, jelikož elektromobil je tichý, je větší pravděpodobnost nehody. Jako poslední téma je vodík, který je také nízkoemisní druh paliva. Metody, které jsem používal k vytvoření této práce spočívají ve studiu odborné literatury, odborných i populárně-naučných internetových zdrojů a v praktickém ověření provozu elektromobilu Škoda Citigoe iV.
Faktory ovlivňující jízdní dosah elektromobilu
KAŠPAR, Roman
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Faktory ovlivňující jízdní dosah elektromobilů. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první část se bude zabývat historií elektromobilů a základním myšlenkám elektromobility.Druhá část Cílem této práce bylo zjistit, zda jízdní dosah elektromobilů udávaný výrobcem vozidla je možné dosáhnout za určitých podmínek. Dále získat praktické zkušenosti s řízením vozidla a stanovit negativní, ale i pozitivní faktory působící na jízdní dosah elektromobilu. Začátek práce je věnován historii elektromobilů a základní myšlenkám elektromobility. V další části práce je řešena problematika pohonu elektromobilů, konstrukci baterií a jejich nabíjení. V závěru práce jsou rozebrány faktory působící na jízdní dosah a výsledky praktické jízdní zkoušky.
Návrh opatření podporujících rozvoj nízkoemisní pozemní mobility v ČR
KUTTA, Tomáš
Diplomovou práci jsem vypracoval na téma ,,Návrh opatření podporujících rozvoj nízkoemisní pozemní mobility v ČR". Hlavním cílem bylo stanovit faktory působící proti rozvoji nízkoemisní pozemní mobility za pomocí webového dotazníku. Dále na základě zjištěných faktorů navrhnout opatření podporující rozvoj a zájem občanů o nízkoemisní mobilitu. Jako hlavní bylo stanoveno celkem osm faktorů: doba nabíjení vozidla, nedostatečná nabíjecí infrastruktura, pořizovací cena, nízký jízdní dosah, životnost baterie, nedostatek elektrické energie, ekologie výroby a nebezpečí vzplanutí baterií.
Smart Grid - pokročilé řízení energetických sítí
MAREŠ, Jan
Předmětem diplomové práce je charakterizace inteligentních sítí v energetice tzv. Smart grids a realizace testovacích scénářů v simulátoru elektrické sítě. Teoretická část mapuje základní specifikace inteligentních sítí, společně s architekturou a principy komunikace. Praktická část se věnuje simulaci elektrické sítě příměstské části města a vlivu elektromobility a zdrojů obnovitelné energie na stav sítě. Výstupem práce je posouzení stavu elektrické sítě a návrh kroků nutných k plošnému zavedení elektromobility a zdrojů obnovitelné energie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.