|
Návrh vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Znojmem
Repko, Michal ; Velebil, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnutí nové trasy vysokorychlostní tratě z Brna do Znojma, a to konkrétně mezi plánovaným terminálem VRT Unkovice a stávající žst. Hrušovany nad Jevišovkou. Trať je navržena na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně návrhu konstrukce železničního svršku a geometrických parametrů koleje.
|
| |
|
Vztah geometrických parametrů koleje a rozvoje skluzových vln
Jung, Jiří ; Volejník, Miloslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vztahem geometrických parametrů koleje a rozvojem skluzových vln v obloucích malých poloměrů. V rámci diplomové práce byla provedena měření geometrických parametrů koleje a měření skluzových vln v úsecích mezi Brnem - Maloměřicemi a Babicemi nad Svitavou. Naměřená data byla zpracovaná a vyhodnocena, přičemž bylo provedeno srovnání jednotlivých parametrů mezi sebou a hledání jejich závislostí.
|
| |
|
Hodnocení zkušebního úseku na technologii podbíjení
Tinka, Miloš ; Bombera, Ing Jan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením vlivu upravené technologie podbíjení na kvalitu geometrických parametrů koleje. Na zřízeném zkušebním úseku, který se nachází na dvoukolejné trati Břeclav – Přerov u obce Rohatec, byla použita na jedné koleji standardní technologie podbíjení a na druhé upravená. Úprava spočívá ve větším počtu záběrů podbíjecích pěchů, tím vznikne pod pražcem větší zpevněná plocha štěrkového lože. Cílem práce je zjistit zda upravenou technologií dosáhneme pomalejšího rozpadu geometrických parametrů koleje a tím prodloužení doby mezi nutnými opravami.
|
| |
|
Optimalizace tratě Mikulovice st. hr. - Hanušovice v úseku km 20,6 až 23,3
Válek, Jiří ; Wrana, Radim (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční tratě Mikulovice st. hr. - Hanušovice v úseku od km 20,6 do km 23,3, který se nachází mezi stanicemi Ostružná - Horní Lipová. Cílem této práce je úprava geometrických parametrů koleje, rekonstrukce železničního svršku a spodku, obnova odvodnění a vypracování výkazu výměr.
|
| |
|
Studie prodloužení tramvajové trati do městské části Brno-Lesná
Pěknicová, Daniela ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh řešení prodloužení tramvajové tratě linky č. 5 ve městě Brně, která je nyní ukončena obratištěm na zastávce Štefánikova čtvrť na ulici Merhautova v katastrálním území Černá Pole. Navrhovaná tramvajová trať vede v prostoru místních komunikací a končí nově navrženým obratištěm na ulici Okružní v katastrálním území Lesná. V rámci práce je navržena konstrukce tramvajového svršku, řešení okolních komunikací a možnost napojení na Halasovo náměstí.
|
|
Porovnání technologií podbíjení koleje
Bombera, Jan ; Hartmann, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením upravené technologie podbíjení koleje a jejím porovnáním s nyní používanou technologií na základě měření geometrických parametrů koleje a jejího svislého sedání na zkušebním úseku, který byl vytvořen na dvoukolejné trati Břeclav – Přerov v blízkosti zastávky Rohatec, kde byla jedna traťová kolej v rámci pravidelných údržbových prací podbita stávajícím postupem a druhá upravenou technologií. Úprava technologie spočívá v aplikaci zvýšeného počtu záběrů podbíjecích pěchů, čímž dojde k vytvoření větší a více zhutněné štěrkové lavičky pod pražcem. Cílem práce je ověřit, zda je při upravené technologii podbíjení rychlost rozpadu geometrických parametrů koleje menší, díky čemuž by byla možnost prodloužit údržbové cykly při dodržení provozních odchylek koleje a bezpečnosti provozu.
|