|
Aplikace pro podporu výuky barevných modelů
Khaladzinski, Kiryl ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je tvorba webových aplikací, které na reálných příkladech ukážou možnosti práce s různými barevnými modely, také principy tvorby digitálních obrazů a možnosti zpracováni dat digitálního obrazu. Teoretická část věnovaná základním pojmem v teorii barev a základem rastrových obrázků. Praktická část je návrh čtyř aplikací a jejich tvorby. První z apletů ukazuje princip míchání barev v různých barevných modelech, druhý na praktickém příkladu ukazuje základ indexového reprezentace obrazu, třetí ukazuje metody překladu barevného obrazu na šedotónový a poslední aplet se používá k překladu šedotónového obrazu na barevné.
|
| |
|
Interaktivní webové audio aplikace pro podporu výuky
Kratoš, Filip ; Koldovský, Zbyněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Semestrální práce je zaměřena na návrh webových appletů v jazyce javascript. Zabývá se návrhem šesti appletů z oblasti jednorozměrných signálů, především audiosignálů. Konkrétně to jsou applety na téma kombinace signálů, součet funkce sinus a kosinus, filtrace signálu, vliv fáze na audiosignál, aliasing a jeho projevy a lineární a nelineární systémy. Hlavním tématem je souhrn teoretických podkladů, implementace jednoho appletu a návrh rozhraní ostatních.
|
|
Interaktivní aplety pro podporu výuky
Korbel, Jakub ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na podporu výuky v oblasti zpracování obrazu. Teoretick á část se zabývá matematickým pohledem na danou problematiku. Praktická část je zaměřena na vypracování čtyř webových apletů (nástrojů pro podporu výuky) - aplet Gama korekce, Sazebního obrazce, Bitových rovin a Numerické minimalizace konvexních funkcí.
|
|
Způsoby využití netbooků a interaktivní tabule učiteli matematiky na základní škole
Jozeková, Renata ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje detailnějšímu pohledu na projekt Vzdělání 21 a tedy výuce s využitím nových technologií, především interaktivních tabulí a netbooků, v českých školách. Cílem bylo pozorování výuky matematiky, způsob využití interaktivních tabulí a netbooků v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol účastnících se projektu Vzdělání 21. Hodnocení a závěry vychází z analýz jednotlivých hodin natočených ve školním roce 2009/2010 a 2010/2011, které byly podrobně zkoumány a dále děleny na kratší příběhy v případě, že se nějakým způsobem využila interaktivní tabule nebo netbook. V epizodách jsem sledovala účel a způsob použití interaktivní tabule či netbooku, dále pak materiál s pomocí kterého byla tato technika využívána a kdo pracoval s interaktivní tabulí. Některé epizody můžou sloužit jako ukázka "dobrého" či zajímavého způsobu práce s IWB a NTB v hodinách matematiky, případně můžou být inspirací pro ostatní učitele matematiky ale i učitele dalších vyučovacích předmětů. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), netbook (NTB), interaktivní učebnice - e- učebnice, applet, matematika, Vzdělání 21, Smart notebook, videozáznamy.
|
|
Interaktivní slovní úlohy s programem GeoGebra
JANČICH, Jakub
Tato práce slouží jako pomocná sbírka matematických příkladů ze základů aritmetiky. Všechny příklady jsou zpracovány v programu GeoGebra a jsou umístěny na webových stránkách. Použitím programu GeoGebra je dosaženo dynamického prostředí, kde si každý uživatel může měnit vstupní údaje dané slovní úlohy. Jelikož jsou úlohy koncipovány na výsledky v přirozených číslech, změna vstupních údajů může vést i k úlohám, které nemají řešení. Tím si každý uživatel může vyzkoušet všechny možnosti výsledků úlohy. Pro každý příklad je vysvětleno algoritmické pozadí a návod na tvorbu podobného příkladu. Všechny tyto příklady testovaly děti druhého stupně. A z jejich chyb a výsledků jsou na konci příkladů nastíněny a řešeny problémové části.
|
|
Vytvoření interaktivních apletů pro podporu výuky zpracování obrazů
Křivánek, Jiří ; Mangová, Marie (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením aplikací pro podporu výuky počítačové grafiky. Cílem práce je vytvořit jednoduché aplikace, které budou názorně ukazovat jak jednotlivé metody fungují. Jsou zde implementovány metody konvoluce pro filtrování obrazů, dithering zabývající se distribucí chyby, bitové roviny, které zobrazují jednotlivé bitové roviny obrazu, gama korekce pro zesvětlení či ztmavení obrazu a procedurální textury. Všechny tyto metody jsou vytvořeny formou Java appletů.
|
| |
|
Vytvoření programů pro podporu výuky zpracování signálů a obrazů
Novotný, Luděk ; Číž, Radim (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby interaktivních JAVA apletů. Praktickou část práce tvoří návrh, tvorba a odladění čtyř apletů. První názorně vysvětluje problematiku fázorů, druhý předvádí kmitočtovou filtraci audio signálů, třetí demonstruje umělé barvení černobílých obrázků a čtvrtý vytváří Huffmanův kód ze zadaného textu. Teoretická část se zabývá samotným jazykem JAVA, výhodami apletů a teorií, která se vztahuje k jednotlivým apletům.
|
| |