| |
|
Studie nové tramvajové trati v Brně, úsek Tkalcovská - Masná
Cíchová, Kristýna ; Všetečka, Martin (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Studie se zabývá návrhem os kolejí nové dvoukolejné tramvajové trati vedené ulicemi Tkalcovská, Podnásepní a Koželužská. Tramvajová trať je z jedné strany zaústěna v křižovatce Cejl-Tkalcovská, z druhé strany v křižovatce Křenová-Koželužská-Masná, přičemž je zde napojení přizpůsobeno tak, aby trať dále pokračovala ulicí Masnou a Hladíkovou k novému nádraží. Cílem bylo také prověřit, zda plánovanou trať lze umístit do uličního prostoru, který je navržen územní studií „Přestavbová zóna – Špitálka a okolí“. Součástí práce je také navržení nových zastávek s hmatovými úpravami a vypracování studie docházkových vzdáleností.
|
|
Návrh vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Znojmem
Repko, Michal ; Velebil, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnutí nové trasy vysokorychlostní tratě z Brna do Znojma, a to konkrétně mezi plánovaným terminálem VRT Unkovice a stávající žst. Hrušovany nad Jevišovkou. Trať je navržena na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně návrhu konstrukce železničního svršku a geometrických parametrů koleje.
|
| |
|
Vztah geometrických parametrů koleje a rozvoje skluzových vln
Jung, Jiří ; Volejník, Miloslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vztahem geometrických parametrů koleje a rozvojem skluzových vln v obloucích malých poloměrů. V rámci diplomové práce byla provedena měření geometrických parametrů koleje a měření skluzových vln v úsecích mezi Brnem - Maloměřicemi a Babicemi nad Svitavou. Naměřená data byla zpracovaná a vyhodnocena, přičemž bylo provedeno srovnání jednotlivých parametrů mezi sebou a hledání jejich závislostí.
|
| |
|
Hodnocení zkušebního úseku na technologii podbíjení
Tinka, Miloš ; Bombera, Ing Jan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením vlivu upravené technologie podbíjení na kvalitu geometrických parametrů koleje. Na zřízeném zkušebním úseku, který se nachází na dvoukolejné trati Břeclav – Přerov u obce Rohatec, byla použita na jedné koleji standardní technologie podbíjení a na druhé upravená. Úprava spočívá ve větším počtu záběrů podbíjecích pěchů, tím vznikne pod pražcem větší zpevněná plocha štěrkového lože. Cílem práce je zjistit zda upravenou technologií dosáhneme pomalejšího rozpadu geometrických parametrů koleje a tím prodloužení doby mezi nutnými opravami.
|
| |
|
Optimalizace tratě Mikulovice st. hr. - Hanušovice v úseku km 20,6 až 23,3
Válek, Jiří ; Wrana, Radim (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční tratě Mikulovice st. hr. - Hanušovice v úseku od km 20,6 do km 23,3, který se nachází mezi stanicemi Ostružná - Horní Lipová. Cílem této práce je úprava geometrických parametrů koleje, rekonstrukce železničního svršku a spodku, obnova odvodnění a vypracování výkazu výměr.
|
| |