Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 415 záznamů.  začátekpředchozí380 - 389dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Audiovizuální technika při volnočasových aktivitách dětí
MATĚJÍČEK, Petr
Tato bakalářská práce si klade za cíl nastínit možnosti využití audiovizuální techniky při volnočasových aktivitách dětí, které se uskutečňují na Domě dětí a mládeže Jihlava. Jednotlivé části se zaměřují na různé aspekty této činnosti. Popisuje možnosti některých organizací pracujících s dětmi, vybavenost Domu dětí a mládeže a návrh činností nových zájmových útvarů. Dále se věnuje vlastní činnosti probíhající v útvaru ?Multimediální klub?.
Využití volného času středoškolské mládeže v regionu Klatovy
NEPRAŠOVÁ, Marcela
Zpracování problematiky využití volného času středoškolské mládeže v souvislosti s možným rizikovým chováním s přihlédnutím na faktory ovlivňující dospívání, přestup na střední stupeň školství, preferenci volnočasových aktivit a způsobů ovlivňujících tyto aktivity.
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
TOMANOVÁ, Ivana
Volný čas je součástí našeho každodenního života. Svým názvem v nás vzbuzuje příjemné pocit. Představíme si prostor, který je určený jen nám, můžeme se věnovat aktivitám, které nás zajímají a zároveň si odpočinout. Současný vývoj umožňuje rozvoj volnočasových aktivit, kterým se můžeme věnovat. Vznikají volnočasová zařízení, která nám zprostředkují nejrůznější nabídku činností, z níž si každý vybere právě tu oblast, jež ho uspokojuje, uklidňuje a naplňuje. Cílem této práce bude zmapovat problematiku volného času žáků 1.stupně základních škol a nabídku nejrůznějších volnočasových aktivit, kterým se žáci mohou věnovat. V teoretické části si přiblížíme volný čas a volnočasové činnosti z hlediska jejich problematiky a názorů nejrůznějších autorů na ně. Blíže se podíváme na aktivity rozdělující se podle obsahu činností a na instituce zajišťující volnočasové činnosti. V praktické části bude proveden průzkum nabídky volnočasových aktivit ve vybraných institucích (základní školy) prostřednictvím dotazníků, které obdrželi ředitelé těchto institucí. Průzkum bude též zaměřen na názor a spokojenost rodičů s těmito nabídkami, kteří rovněž obdrží dotazníky.
VOLNOČASOVÉ AKTIVITY DĚTÍ NA 2. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY VE VZTAHU K VÝSKYTU SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ (KRAJ VYSOČINA - MORAVSKÉ BUDĚJOVICE)
BŘEZINOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá problematikou nabídky volnočasových aktivit a výskytem sociálně patologických jevů na vybraných základních školách v Moravských Budějovicích a okolí. Byl stanoven jeden hlavní cíl a dva cíle dílčí. Hlavním cílem bylo srovnání základních škol v Moravských Budějovicích a v nejbližším okolí s ohledem na volnočasové aktivity a sociálně patologické jevy. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, jaká byla nabídka vlnočasových aktivit ve zkoumaných školách pro děti na II. stupni základních škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat sociálně patologické jevy u dětí na II. stupni vybraných základních škol. Domnívám se, že všechny cíle práce byly splněny. Současně měla bakalářská práce ověřit jednu předem danou hypotézu. Hypotéza, že vyšší výskyt sociálně patologických jevů bude v té škole, kde bude menší nabídka volnočasových aktivit, však nebyla potvrzena. Pro zpracování daného problému byla použita technika řízených rozhovorů, sekundární analýza dat příslušných dokumentů a obsahová analýza dat dokumentů. Výzkum byl proveden kvantitativně i kvalitativně. Bylo zjištěno, že výskyt sociálně patologických jevů není závislý na nabídce volnočasových aktivit. Z výzkumu dále vyplývá, že z počtu dětí II. stupně, u nichž se objevilo sociálně patologické chování, je více těch, které nenavštěvují volnočasové aktivity nabízené základními školami. Z tohoto lze vyvodit závěr, že volnočasové aktivity nabízené základními školami pozitivně ovlivňují chování dětí ve školách v mikroregionu Moravskobudějovicka.
Význam volnočasových aktivit u dětí předškolního a mladšího školního věku z různých etnických komunit.
VODIČKOVÁ, Alena
Multikulturní výchova je aktuálním tématem našeho školství. Současná etapa transformace našeho školství klade ve svých rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání velký důraz. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy multikulturalita a multikulturní výchova a naznačuje, jaké možnosti pro ni nabízejí volnočasové aktivity. Dále pak jsou charakterizovány hlavní rysy volnočasových aktivit. V praktické části práce je zmapováno, jak tráví volný čas děti z různých etnik a zda se způsob jejich trávení u těchto skupin dětí liší. Dále je zjištěno, jaké jsou přínosy volnočasových aktivit pro jejich lepší socializaci. Poznatky z výzkumu mohou sloužit k zamyšlení rodičů nad volným časem svých dětí a nad různými možnostmi, jak volný čas lépe využít.
Spokojenost uživatelů v Domově pro seniory v Netolicích.
DUŠKOVÁ, Markéta
Cílem práce je zjištění spokojenosti uživatelů s nabídkou sociálních služeb v Domově pro seniory Pohoda Netolice. V teoretické části jsou nastíněny pojmy, které souvisí s problematikou stárnutí, s procesem adaptace na změny ve stáří a s možnostmi aktivního využití volného času seniorů v domovech pro seniory. Praktická část je zaměřena na zjišťování programové nabídky v Domově pro seniory Pohoda Netolice a spokojenosti klientů s těmito službami. Pro tento cíl byl zvolen kvalitativní výzkum, v němž byly realizovány polostrukturované rozhovory s klienty a sociálními pracovníky domova. Dalšími využitými metodami práce byly obsahová analýza dokumentu a pozorování. Domov nabízí svým klientům pestrou škálu volnočasových aktivit a to: vyrábění výrobků, skupinky, zpívání, tanečky, trénování paměti, individuální návštěvy, záleží na samotných klientech, jaké aktivity mohou pro svůj zdravotní stav navštěvovat. Ve svém výzkumu jsem se soustředila na hlubší sondu do problematiky volnočasových aktivit, jak potvrzují uveřejněné záznamy rozhovorů z navštíveného střediska. Na základě rozhovorů s 8 klienty domova jsem se snažila hlouběji proniknout do jejich volby jednotlivých aktivit. Faktory, které ovlivnují volbu jednotlivých aktivit vycházejí ze širší problematiky spočívající v charakteru, prožitcích a osobnosti samotných klientů. Domnívám se, že výsledky práce by mohly zpětně sloužit vedení domova při rozvoji a zvyšování kvality nabízených služeb klientům a tím i k navýšení míry jejich spokojenosti.
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
Volnočasové aktivity spojené s římskokatolickou církví v třeboňské farnosti v letech 1900 - 1938
PFEIFEROVÁ, Mária
Práce se zabývá zkoumáním volnočasových aktivit se zřetelem k náboženskému životu v třeboňské farnosti v letech 1900 až 1938. V první části popisuje Třeboň na počátku dvacátého století, vývoj správy města, školství, hospodářství a společenský život. V druhé části popisuje spolkovou činnost v letech 1900 až 1938 podle různých zdrojů. Ve třetí části se práce zaměřuje na katolické spolky a volnočasové aktivity spojené s katolickou církví popsané ve Spolkovém indexu, Jihočeském obzoru, ve farní kronice a dalších zdrojích.
Nabídka aktivizačních programů v Domově pro seniory Kopretina v Plzni
FENCLOVÁ, Zuzana
Naše populace stárne, lidé se dožívají vyššího věku. Přibývá seniorů, kteří jsou nesoběstační a potřebují pomoc jiné fyzické osoby. Mnohdy se stane, že senioři nemají rodinu, která se o ně postará, nebo se o ně postarat nedokáže. Jednou z možností pro tyto seniory je využít služeb Domovů pro seniory. Součástí péče o zdravé tělo je i péče o psychickou pohodu. Je dokázáno, že tyto dvě oblasti se navzájem ovlivňují. Tuto myšlenku naplňují volnočasové aktivity nabízené v Domovech pro seniory. Nabízí seniorům smysluplné využití volného času a možnost seznámit se s novými lidmi a najít nové přátele, se kterými mohou trávit svůj volný čas. Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky spojenými se stářím, potřebami člověka, volnočasovými aktivitami seniorů, sociálními službami pro seniory a popisem Domova pro seniory Kopretina v Plzni, kde probíhal výzkum. Ke sběru dat v empirické části byla použita strategie kvalitativního výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou senioři v Domově pro seniory Kopretina v Plzni spokojeni s nabídkou aktivizačních programů. Ve výzkumu byla stanovena hlavní výzkumná otázka, pro její zodpovězení byly použity tři dílčí otázky. Hlavní výzkumná otázka vedla k potvrzení cíle práce. Získané informace, které byly zjištěny výzkumem, mohou být použity pro zkvalitnění již nabízených aktivizačních činností v Domově pro seniory Kopretina a zároveň z výzkumu vyplynulo, která aktivita v tomto Domově schází.
Volnočasové aktivity žáků základních a středních škol v mikroregionu Vltavotýnska.
TERINGL, Miroslav
Bakalářská práce mapuje poskytované volnočasové aktivity v mikroregionu Vltavotýnska. Zjišťuje, jak žáci základních a středních škol tráví svůj volný čas, zda znají nabídku volnočasových aktivit a zda ji využívají. Cílovou skupinou je dospívající populace ve věku 11 až 20 let. V teoretické části je rozpracováno období dospívání. Zabývá se pojmem volný čas, jeho zhodnocováním, zájmovým vzděláváním, sociálně patologickými jevy a významem prevence. V závěru teoretické části je popsán mikroregion Vltavotýnsko a možnosti trávení volného času. Výzkumná část obsahuje cíl, charakteristiku výzkumného souboru a vlastní kvantitativní výzkum provedený metodou dotazovací, technikou dotazníkem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 415 záznamů.   začátekpředchozí380 - 389dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.