Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adoptované předškolní dítě s ADHD
STAŇKOVÁ, Iveta
Bakalářská práce je psána na základě osobních zkušeností a praxí s rodinou, ve které je předškolní dítě se syndromem ADHD. Cílem této práce je poskytnout rady mnoha rodičům. Tato práce může sloužit jako návod na hledání účinných strategií v péči o dítě s poruchou pozornosti a hyperaktivity. Dalším cílem je předání zkušeností a výchovných metod u adoptovaného dítěte, kterému byl diagnostikován syndrom ADHD ve třech letech. Práce je účinným návodem rodinám, které vyhlíží do budoucnosti s obavami a mohou mít pocit nezdaru a neúspěchu při výchově dítěte. V teoretické práci je definován syndrom ADHD. Dále jsou zde zmíněny možné příčiny, projevy a terapie dětí se syndromem ADHD.
Změna chování předškolního dítěte v závislosti na změně prostředí
KAHUDOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce je upozornit na odlišné chování dětí se zvláštními projevy chování při změně prostředí. V teoretické části je charakterizována škola v přírodě od jejího vzniku po současnost a její edukační program. V další části jsou vymezeny různé druhy prostředí a výchovy a jejich vliv na chování a adaptaci dítěte. Jsou zde také definovány jednotlivé faktory, jež ovlivňují chování dítěte a konkrétní druhy problémového chování. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, jež bylo zaměřené na zjištění rozdílů v chování dětí v jejich domovské mateřské škole a při pobytu ve škole v přírodě. Výsledky poukazují na pozitivní vliv školy v přírodě na chování dětí.
Intervenční program zaměřený na práci s hyperaktivními dětmi mladšího školního věku
SORÁD, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá problematikou projevů poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou u dětí mladšího školního věku a jejich zmírnění za pomoci prvků zdravotně tělesného cvičení a psychomotorického cvičení. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část vysvětluje klíčové termíny k dané problematice. Praktická část se zabývá intervenčním programem a jeho ověřením v praxi. Cílem práce bylo ověření příznivého vlivu psychomotorického cvičení a zdravotně tělesného cvičení na zklidnění projevů u dětí s poruchou pozornosti spojené s hyperaktivitou.
Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD
KOKEŠOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD" (Attention Deficit Hyperactivity Disorders - hyperaktivita s poruchou pozornosti) se zabývá tím, jak se vyvíjí jedinci od narození, až do začátku dospělosti, a s jakými problémy se tito jedinci, jejich rodiče, pedagogové a celé okolí potýká. Vzhledem k tomu, že syndromem ADHD trpí minimálně 3-5 % dětské populace, je jisté, že s dítětem trpícím syndromem se setkává snad každý učitel. Osobnost učitele má důležitý vliv na vývoj žáka se syndromem ADHD, a převážně on ovlivní, zda bude mít dítě se syndromem ve škole odpovídající hodnocení a bude podávat odpovídající výsledky vzhledem ke svému intelektu, zda bude do školy chodit rádo, zda se mu v ní bude líbit nebo zda na školu bude mít jen špatné vzpomínky. Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou se v současné době označuje jako tzv. ADHD syndrom. Děti, kteří trpí touto poruchou bývají hyperaktivní, impulzivní a mají poruchu pozornosti. Z tohoto důvodu mají problémy s chováním a s učením převážně již od prvního stupně základní školy. I přes to, že inteligence dětí se syndromem ADHD není syndromem ovlivněna, ve většině případů jsou průměrně až nadprůměrně inteligentní, nedosahují tyto děti ve škole odpovídajících výsledků, často nosí špatné známky, za špatné chování poznámky či tresty, a jsou označeni před ostatními jako "lajdáci, hlupáci, grázlové, drzouni, atd.". Práce zahrnuje přehled současného poznání dané problematiky, především příčin vzniku ADHD, diagnostiky a typům ADHD, legislativě a možnostmi jak syndrom ADHD redukovat a ovlivňovat již od nejútlejšího věku, až po dokončení školní docházky. Ve výzkumu jsem se zaměřila na zhodnocení největších problémů jedinců, ovlivněných syndromem ADHD, které je provází od raného věku až do dospělosti, při studiu a trávení volného času, z pohledu učitelů, lékařů, rodičů a sociálních pracovníků. Výzkum bakalářské práce byl zpracován metodou kvalitativního výzkumu, kdy byla získány data pomocí 3 druhů anonymních dotazníků s uzavřenými, polootevřenými a otevřenými otázkami. Výběrovým souborem byli lékaři z dětského oddělení Nemocnice České Budějovice, z Dětské psychiatrické léčebny Opařany, učitelé ze základních škol v Týně nad Vltavou a pracovníci sociálního odboru MěÚ v Týně nad Vltavou. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci, pokud jsou jim zohledněny jejich specifické výchovné a vzdělávací potřeby, vykazují problémy ve výuce, zda jsou jedinci se syndromem ADHD v dětském kolektivu akceptováni a vzhledem k tomu, že dle výzkumů přetrvává syndrom ADHD až do dospělosti, zda je tato problematika laickou i odbornou veřejností vnímána či opomíjena.
Specifická práce s projevy ADHD u dětí na 1.stupni ZŠ
MUSILOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na specifickou práci učitele na 1.stupni ZŠ v souvislosti s projevy chování, které jsou typické pro děti s ADHD. Teoretická část přibližuje 1. stupeň ZŠ, dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, dále se věnuje vymezení pojmu ADHD, výskytu ADHD, příčinám vzniku a projevům ADHD. Praktická část dipolomové práce analyzuje rozhovory s pedagogy, kteří se setkali s dítětem s ADHD během své pedagogické praxe. Dochází zde ke zjišťování způsobu práce pedagoga s projevy této poruchy ve školním prostředí 1. stupně ZŠ.
Specifika práce s dětmi s ADHD
CVAJNOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům. Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Speciální vzdělávací potřeby dítěte s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
SOUČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou syndromu poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), jeho příčinami, výskytem a projevy v chování dítěte předškolního věku, popisuje různé druhy farmakologické léčby a psychoterapeutické přístupy. Zaměřuje se na vytvoření metodiky práce pro konkrétní dítě s ADHD, která by sloužila rodičům ke každodennímu, systematickému a cílenému výchovně vzdělávacímu působení. Popisuje spolupráci učitelky mateřské školy s rodinou.
Možnosti vzdělávání žáků s ADHD v dětském domově se školou
ŠTĚPKOVÁ, Miloslava
Práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s poruchou pozornosti s hyperaktivitou se zaměřením na vzdělávání žáků v dětském domově se školou. Nejprve je představena porucha jako taková, jsou vyjádřeny její symptomy, etiologie, diagnostika. Je představen systém náhradní rodinné péče pro nařízenou ústavní a ochrannou výchovu. Praktická část sleduje žáky a práci s nimi přímo ve vzdělávacím procesu.
Hyperaktivní a "hyperaktivní" dítě ve škole
ARNICANOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD a hyperkinetické poruchy. První část práce je zaměřená na popsání ADHD, jejích symptomů, projevů v jednotlivých obdobích klinického vývoje dítěte, diagnostiku a léčbu. Hlavní část práce se zaměřuje na informovanost, správné používání termínu ADHD a hyperaktivita vybranými skupinami lidí. Dále pak na zjištění nynější situace týkající se odhalení a diagnostiky ADHD a následné práce s těmito dětmi.
Školní úspěšnost u dětí se syndromem ADHD
KUČEROVÁ, Lenka
Problematika dětí se syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) je diskutovanou jak u běžné veřejnosti, tak u pedagogů a ostatních odborníků. Přesto je informovanost o této diagnóze nedostačující. V teoretické části vymezuji základní termíny charakterizující syndrom ADHD. Dále zmiňuji faktory, které ovlivňují školní úspěšnost těchto dětí a informace o vzdělávání a přístupu k těmto žákům. Stanovený cíl výzkumu spočívá v popisu problematiky školní úspěšnosti u dětí se syndromem ADHD. Dále v získání dostatečných informací, které přiblíží důvody selhávání této úspěšnosti. Pro tento obecný cíl je stanovena hlavní výzkumná otázka, která zní: Jak lze charakterizovat školní úspěšnost dětí s ADHD na ZŠ v Benešově u Prahy? Na tuto otázku navazují dílčí výzkumné otázky, kterými chci dosáhnout informací v oblasti školní úspěšnosti dětí s ADHD v oblasti učení, adaptace dítěte ve třídě a úspěšnosti ve volnočasových aktivitách ve škole. Odpověďmi na výzkumné otázky jsou hypotézy, které odvozuji na základě výzkumu provedeném prostřednictví sekundární analýzy dat a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. V závěru bakalářské práce bych chtěla seznámit veřejnost s problémy, které narušují přirozený způsob vzdělávání dětí se syndromem ADHD, co narušuje školní úspěšnost takového žáka a jaké existují možnosti pro zlepšení situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.