Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
GeoGeobra ve výuce zeměpisu na ZŠ
PÁTEK, Jaroslav
Tato diplomová práce se svým tématem pohybuje na pomezí dvou vědních oborů matematiky a geografie. Konkrétně se zabývá možnostmi nestandardního využití prostředků dynamické geometrie při výuce zeměpisu na základní škole. Z teoretického úhlu pohledu se tato práce opírá o stěžejní dokument českého školství Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Na teoretickou část navazuje praktická část, jejíž obsah je ovlivněn rozborem vzdělávacího oboru Zeměpis, který je právě v tomto dokumentu ukotven. Konkrétním obsahem praktické části je kompilace vytvořených appletů, které popisují tyto vybrané geografické jevy a problémy.
Diferenciální rovnice s programem GeoGebra
OPAVOVÁ, Michaela
Hlavním cílem této bakalářské práce na téma Diferenciální rovnice s programem GeoGebra je vytvořit přehlednou sbírku s řešenými příklady. Příklady jsou nejprve vyřešeny početně a poté následuje jejich grafická interpretace pomocí matematického programu GeoGebra. Ilustrace příkladů nám zobrazují zajímavá řešení. Dalším cílem je přiblížit studentům program GeoGebra, jako nástroj, s jehož pomocí se dá příklad elegantně vyřešit. Práce je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají diferenciálními rovnicemi základního typu, metodou separace proměnných a lineárními diferenciálními rovnicemi s konstantními koeficienty a nulovou pravou stranou. Jsou uvedené stručnou základní teorií a poté řešenými příklady. V těchto kapitolách je vybraná většina typů příkladů, se kterými se setká student v předmětu Matematická analýza III. Proto je tato sbírka vhodná jako studijní materiál pro studenty matematických oborů.
Užití dynamického softwaru ve výuce matematiky na ZŠ a SŠ
BUMBÁLEK, Roman
Tato bakalářská práce se zabývá využitím dynamického matematického softwaru ve výuce matematiky na základních a středních školách. Cílem práce je názorně a srozumitelně vysvětlit vybraná témata pomocí dynamických grafů a konstrukcí vytvořených v programu GeoGebra. Práce také obsahuje návody jak tyto grafy a konstrukce vytvořit. U každého tématu jsou vypracované příklady, které slouží pro lepší pochopení a procvičení dané problematiky.
Úvod do programu GeoGebra
NOVOTNÝ, Ondřej
Cílem bakalářské práce na téma Úvod do programu GeoGebra bylo vytvořit několik ukázkově řešených příkladů a instruktážních videí. Na začátku práce je seznámení s jednotlivými prostředími programu. Následují ukázkově řešené příklady, ve kterých je obsažena větší část témat potřebných pro základní práci s programem GeoGebra. Instruktážní videa se zabývají tématy, kterým nebyl dán dostatečný prostor v řešených příkladech.
Rovinné mechanismy
HOFFMAN, Jan
Tato diplomová práce se zabývá tématem rovinných mechanismů, soustřeďuje se na vymezení dané oblasti, výčet jednotlivých možností matematického popisu mechanismů a možnosti jejich modelování s využitím výpočetní techniky. Zejména se jedná o program Geogebra, v němž je vytvořena většina schémat a modelů uvedených mechanismů. Vytvořené modely jsou zaznamenány na přiloženém CD. Důležitou kapitolou práce jsou mechanismy používané ke kreslení rovinných křivek, zakončenou mechanismy pro kreslení přímky.
Komplexní čísla, kvaterniony a jejich aplikace
BRDLÍK, Pavel
Bakalářská práce je věnována tématu komplexní čísla a kvaterniony a jejich aplikace. Hlavním úkolem této práce je seznámit s pojmy komplexní číslo a kvaterninony a s jejich důležitými vlastnostmi a reprezentací těchto pojmů na vhodně zvolených příkladech. Komplexní čísla lze mimo jiné použít k reprezentaci rotačního pohybu v rovině, kvaterniony lze užít pro reprezentaci rotací v trojrozměrném prostoru. Cílem práce je poskytnout přehledné shrnutí teorie a ukázkové řešení praktických příkladů, které by názorně ilustrovaly uvedené využití komplexních čísel a kvaternionů při popisu rovinných resp. prostorových pohybů, případně jejich další aplikace.
Zpracování vybraných témat z matematiky pro děti s omezenou hybností rukou - druhá třída ZŠ
ŠTEFKOVÁ, Kateřina
Ve své diplomové práci se zaměřuji hlavně na mnou vytvořené elektronické pracovní listy pro děti s omezenou hybností horních končetin ? druhá třída ZŠ. V úvodní části se zabývám didaktickou složkou vybraného učiva použitého v pracovních listech. Srovnávám metodické postupy, které jsem ve své práci použila, s metodami, jež se nabízejí jako alternativní. V hlavní části pak věnuji pozornost softwarovému prostředí SMART Board 10 pro interaktivní tabuli, v němž jsou elektronické pracovní listy vytvořeny, a jeho ovládání, jednotlivým nástrojům z panelu nástrojů a mnou vytvořeným příkladům. Dále v diplomové práci popisuji vyučování handicapované žákyně, s níž jsem příklady řešila. V závěru shrnuji své zkušenosti s výukou pomocí mnou vytvořených pracovních listů a hodnotím své pokusy jak vyučovat danou látku.
Přímkové plochy a jejich zobrazení v pravoúhlé axonometrii
KOLÁŘ, Pavel
Diplomová práce pojednává o přímkových plochách, jejich dělení, a vlastnostech. Jelikož jsou tyto plochy prostorovými útvary, je při jejich zobrazování nutné zvolit vhodný typ promítání. Pro tento účel je vybrána pravoúhlá axonometrie, kterou se práce také zabývá. Závěrem jsou poznatky z obou částí spojeny dohromady a vybrané přímkové plochy jsou zobrazeny pomocí pravoúhlé axonometrie. Jelikož je v dnešní době pohodl-nější využívat pro účely matematiky, zvláště geometrie, různého software, je i pro tvorbu obrázků v této práci použito programů GeoGebra a AutoCAD.
Gotická geometrie prostřednictvím počítače
WALDHAUSER, Vít
Tato diplomová práce se zabývá matematickými vědomostmi z oblasti geometrie, které byly využívány v období gotiky. Jedná se hlavně o poznatky, které se promítly do stavitelského umění. Dále se věnuje modelaci gotických geometrických architektonických prvků pomocí počítače v systémech dynamické geometrie a také možnostem využití těchto konstrukcí při výuce matematiky, neboť právě viditelné propojení teorie a praxe je velmi dobrou motivací. Práce stručně seznamuje s historickým pozadím, které dalo možnost vzniknout tomuto novému slohu, a také s jeho charakteristickými prvky. Blíže ukazuje, jak z technického hlediska probíhala gotická stavba. Součástí této práce jsou počítačové dynamické geometrické modely, které jsou sestaveny s využitím zjištěných informací. Svojí interaktivitou tyto modely pomáhají žákům lépe nahlédnout do principu konstrukcí gotických prvků a v nich využívaných geometrických vztahů.
Užití počítačů ve výuce matematiky na základní škole
MÁCHA, Pavel
Práce se zabývá dynamickým matematickým softwarem GeoGebra. V práci je tento program popsán a jsou nabídnuty možnosti jeho využití na základní škole. Konkrétně se práce zabývá konstrukcemi trojúhelníků, goniometrickými funkcemi, soustavami rovnic, úlohami o pohybu a zobrazováním krychle. Ke každému příkladu jsou vytvořené příklady v programu GeoGebra. S vytvořenými příklady je možno nadále pracovat a u většiny měnit jejich hodnoty v zadání pomocí posuvníků. Postup konstrukce každého příkladu je v práci podrobně popsán a žáci si ho mohou podle návodu sestrojit. Všechny vytvořené příklady jsou na přiloženém CD. Vytvořené příklady mohou používat učitelé na ZŠ pro výuku matematiky. V závěru práce jsou uvedeny výhody a nevýhody používání dynamické geometrie a krátké porovnání programů GeoGebra a Cabri.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.