Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 384 záznamů.  začátekpředchozí340 - 349dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost učitele odborného výcviku
SCHRAMMEOVÁ, Markéta
Učitel svou osobností ovlivňuje výchovně vzdělávací proces, a proto záleží na jeho charakterových vlastnostech, pedagogických dovednostech a na odborném vzdělání, jestli bude tento proces úspěšný. Výsledky výchovně vzdělávacího procesu jsou tedy určeny kvalitou jeho osobnosti, protože jedině ten učitel odborného výcviku, který je zralou osobností, dokáže úspěšně naplnit výchovně vzdělávací cíle. Cílem práce bude zjištění, jak žáci hodnotí svého učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a dovednosti upřednostňují. V teoretické části práce bude vymezena profese učitele odborného výcviku, jeho osobnostní a kvalifikační předpoklady, klíčové kompetence a jejich struktura. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u žáků 3. ročníku Středního odborného učiliště v Prachaticích. Dotazník pro žáky bude zaměřen na to, jak žáci hodnotí učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a kompetence hodnotí pozitivně.
Vliv sociálního prostředí na vývoj osobnostních rysů hraboše polního \kur{(Microtus arvalis)}
ŠÍCHOVÁ, Klára
Studie se zabývá vlivem složek sociálního prostředí (velikosti vrhu, poměru pohlaví ve vrhu a příslušnost k věkové kohortě) na vývoj osobnostních rysů hraboše polniho (Microtus arvalis). Hraboši byli testování ve třech behaviorálních testech - nenuceném Open Filed testu, nuceném Open Field testu a RAM testu - s cílem zachytit jejich individuální rozdíly v reakcích na nové prostředí. Sledované chování bylo významně ovlivněno jednotlivými složkami sociálního prostředí.
Motivace skupiny mladých lidí ve věku 21-25 let k provozování vybraného rizikového sportu (silniční motorky a motokros)
ŠENEKL, Jan
Předmětem této bakalářské práce je zjistit, co motivuje mladé lidi ve věku 21-25 let k jízdě na motocyklech. Výzkumný soubor tvořilo n=16 rekreačních ?motorkářů?. Pro výzkum byly použity dva dotazníky. Standardizovaný dotazník pro sběr dat SSS V verze (Test zájmu a zálib) od profesora Zuckermana a nestandardizovaný Krátký dotazník autorů Falko Rheinberg & Regina Vollmeyer. Výsledné skóre z dotazníku SSS V verze bylo porovnáno se standardizovanou normou pro českou populaci. Zde se ?motorkáři? ukázali jako nadprůměrní v subškálách TAS (vyhledávání napětí a dobrodružství), ES (vyhledávání zkušeností) a Dis (disinhibice). Tyto výsledky tedy poukazují na hlavní motivy. Skóre z Krátkého dotazníku flow bylo porovnáno s německou normou z důvodu chybějících standardizačních údajů pro ČR. Zde bylo zjištěno, že stav ?flow? prožívají častěji zkušenější jezdci.
Motivace mladých lidí ve věku 16-25 let k provozování rizikových sportů (freestyle snowboarding)
BUNDOVÁ, Petra
Práce se zabývá otázkou, co vede mladé lidi k provozování rizikových sportů, i když se při tom vystavují určitému nebezpečí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy jako motivace, prožívání a stav plynutí, neboli flow. Praktická část obsahuje výzkum, ve kterém byla využita metoda dotazníku. Použity byly dva dotazníky (SSS standardizovaný a flow nestandardizovaný. Výzkum byl proveden na n=31 (17 žen, 14 mužů) adolescentech z krajského a okresního města, kteří se v různé míře věnují freestyle snowboardingu. Výzkum se především zaměřuje na to, jakou adolescenti vykazují míru vyhledávání rizikovosti. Druhá část výzkumu zjišťuje, zda probandi při dané činnosti dosahují stavu flow. Z výzkumu vyplývá, že adolescenti v SSS dosahovali nadprůměrných hodnot ve srovnání s normou, nejvyššího skóre v subškálách Dis a BS, v subškále ES dosáhli průměrného výsledku a v subškále TAS lehce podprůměrného výsledku. Ve flow probandi dosahovali lehce podprůměrných výsledků ve srovnání s německou normou.
Učit se být
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Sebepojetí, neboli vyvinutá představa o svých charakteristikách, sebehodnocení, emotivní vztah k sobě samému a volní složka, jež určuje naše směřování, je významnou součástí naší osobnosti. Jeho rozvoj vede ke zrání osobnosti a díky tomu může být prevencí některým sociálně patologickým jevům. Je to proces celoživotní a významným činitelem ovlivňujícím jeho průběh je škola. Ve své práci se nejprve zabývám teoretickým rámcem sebepojetí a specifiky sebereflexe žáků první a druhé třídy, následně sleduji, jak je rozvoj osobnosti zohledněn v kurikulárních dokumentech českého školství. V praktické části zkoumám, jak sebepojetí žáka první a druhé třídy vnímají učitelé, jakým způsobem s ním pracují a jak hodnotí možnosti práce na sebepojetí v rámci českého školství.
Psychické poruchy a jejich vliv na páchání trestných činů.
VEVERKOVÁ, Simona
Práce čerpá a dokumentuje informace získané v oblastech psychologických odvětví (psychologie, kriminální psychologie, policejní psychologie a forenzní psychologie), a má poskytovat pohled na problematiku lidské osobnosti, její skladby, psychických poruch a poruch osobnosti. V jednotlivých kapitolách se práce postupně zabývá psychologickým pohledem na osobnost člověka, strukturou osobnosti, poruchami osobnosti a kriminálním jednáním konaným jedincem v souvislosti s psychickou poruchou. V další fázi jsou postupně popisovány specifické poruchy osobnosti, zejména schizofrenie, paranoia, histrionská a antisociální porucha. Práce se rovněž věnuje návykovým a impulsivním poruchám a posledních dvou kapitolách obětem trestných činů a léčebným postupům, které se při léčbě psychických poruch používají. V pracovním textu jsou zahrnuty kazuistiky a grafy, které dokreslují danou problematiku.
Osobnost kněze Richarda Tenory a jeho správa náměšťské farnosti
VALOVÁ, Marta
P. Richard Tenora je osobnost zajímavá nejen svým dlouhodobým působením v náměšťské farnosti, a to ve velmi těžkých obdobích naší vlasti, ale také jako velký znalec a sběratel českého historického umění. Člověk aktivní, pracující ve prospěch církve i obecního blaha, patřící k předním představitelům města Náměště nad Oslavou první poloviny 20. století.
Rozvoj osobnosti managera, motivace, stimulace a celoživotní učení
CODLOVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je specifikace přístupů k rozvoji osobnosti manažera, identifikace způsobů motivace a stimulace a získávání názorů o potřebě celoživotního učení. Průzkum byl realizován v podnicích Farmtec a.s. a Kostečka Group s.r.o. V první části této práce jsou shrnuty teoretické znalosti o osobnosti manažera, jeho motivaci, stimulaci, celoživotním učení a znalostní ekonomice. Použitou metodou sběru dat je dotazníkové šetření. Po metodice práce následuje charakteristika obou firem. Ve výsledcích dotazníkového šetření je každá otázka zpracována do tabulky a grafu, poté následují výsledky a diskuse. V závěru jsem shrnula nejdůležitější poznatky o obou firmách. Firma Farmtec dává důraz na znalosti a rozum. Manažeři jsou dostatečně motivováni a stimulováni. Před celoživotním studiem upřednostňují vrozené předpoklady. Firma Kostečka preferuje postupně utvářené znalosti. Manažeři mají větší potřebu sounáležitosti. Respondenti by uvítali vyšší míru motivace a stimulace a větší autonomii a možnost řídit se sám.
Současná mateřská škola ve městě a na vesnici
STAŇKOVÁ, Kateřina
Práce rozebírá, zda ještě existují rozdíly mezi městským a vesnickým způsobem života, a jestli mají vliv na chování a projevy dětí a učitelek v mateřských školách. V teoretické části píši o faktorech, které mají na chování dětí největší vliv, v praktické části pozoruji chování dětí při předem vybraných činnostech v pěti vesnických a v pěti městských mateřských školách.
Role vybraných prvků výchovy prožitkem v profilaci pedagoga volného času
CEEOVÁ, Justina
Práce se zabývá přínosem výchovy prožitkem pro osobnostní rozvoj pedagoga volného času v rámci jeho profesní přípravy. Na základě teoretického zkoumání některých zásadních prvků výchovy prožitkem (dobrodružství, sebe-zkušenostního učení, cílené zpětné vazby) a klíčových kompetencí osobnosti pedagoga volného času potvrzuje přínos výchovy prožitkem pro rozvoj osobnosti. Zároveň charakterizuje, v čem tento přínos konkrétně pro pedagoga volného času spočívá. Ve svém závěru se práce zabývá otázkou, proč by měl být prostor pro rozvoj osobnosti také na vysokých školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 384 záznamů.   začátekpředchozí340 - 349dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.