Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalitativní výzkum rituálů ukládání dětí ke spánku
HNOJSKÁ, Lucie
Práce se zabývá kvalitativním výzkumem, v rámci grounded theory, zaměřuje se na výzkum různých způsobů rituálů souvisejících s ukládáním dětí ke spánku. Teoretická část objasňuje pojmy: dítě předškolního věku z hlediska vývojových teorií, vysvětluje, co je rodina, výchova a jaké známe výchovné styly. Definuje pojem rituál, druhy rituálů, spánek a jeho fáze. Charakterizuje proces usínání. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu několika rodin. Výzkum se zaměřuje na různé způsoby rituálů souvisejících s ukládáním dětí ke spánku. Je zde využita metoda polo-strukturovaného hloubkového rozhovoru a pozorování. V závěru práce jsou shrnuté nalezené společné faktory a rovněž rozdílné vzorce v rituálech a způsobech ukládání dítěte ke spánku v různých rodinách.
Autorita v pedagogickém vztahu při výchovném ovlivňování volného času
JANDA, Vojtěch
Práce se zabývá pedagogickým vztahem a autoritou, která je jeho součástí. Práce je teoretická, shrnuje a porovnává informace z použité literatury. Definuje pojmy s autoritou související. Odpovídá na otázku, co to autorita je, v jakých se vyskytuje prostředí a především jak se vyskytuje v prostředí mikrosociálním, kde se projevuje v interakci mezi jedinci. Dále se práce zabývá autoritou pedagoga, odůvodňuje její nezbytnost a navrhuje, jak by měly vypadat zásahy autority v případě nekázně. To však neřeší samotný problém, z kterého nekázeň vzniká. Proto práce dále popisuje příčiny nekázně a její předcházení. Čtvrtá kapitola odůvodňuje důležitost kladného pedagogického vztahu při výchově. Poslední podkapitoly se zabývají hranicemi pedagogického vztahu. Celou problematiku se snažím sledovat z hlediska specifik pedagogiky volného času.
Výchovné styly v úplné rodině a jejich vliv na utváření osobnosti.
LACINOVÁ, Miluše
Bakalářská práce je zaměřena na problém s výchovou dětí ve fungujících úplných rodinách. Záměrem práce je zjistit, jak se rodiče dospělých dětí dívají na způsob výchovy svých rodičů, jak je výchova ovlivnila a jak sami vychovávali své děti. Cílem práce je zjistit, proč někteří rodiče s dobrými podmínkami k výchově, nedokážou vychovat ze svých dětí vyrovnané osobnosti.
Vliv negativní rodinné výchovy na dítě předškolního věku
PEKÁRKOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce pojednává o rodině a jejím výchovném vlivu na dítě. V teoretické části jsem nastínila vývoj rodiny v průběhu dějin, pomocí prostudované literatury jsem uvedla některé definice, abychom si uvědomili mnohostrannost této instituce. Zaměřila jsem se na fungování rodiny v rámci společnosti a některými charakteristikami ukázala rozdíly mezi rodinou harmonickou a závadovou. Vytyčila některé problémové momenty ve výchově jako jsou nevhodné výchovné postoje rodičů. K vytvoření praktické části jsem použila dvě výzkumné metody. První metodou je případová studie, která vznikla dlouhodobým pozorováním a ukazuje nám na konkrétních případech vliv nevhodné, čili negativní výchovy. To se odráží v jednání a chování dětí, které navštěvují naši mateřskou školu. Pro druhý výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření, které bylo určeno pro rodiče předškolních dětí a mapuje nám, jakým způsobem rodiče přistupují k výchově svého dítěte a řeší výchovné problémy.
Volný čas dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněných rodin.
GRAŇÁKOVÁ, Táňa
V bakalářské práci jsem se zabývala tématem trávení volného času dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněných rodin. Pokusila jsem se zmapovat, jak děti a mládež ze sociálně znevýhodněných rodin tráví volný čas, jaké podněty k trávení volného času nabízí těmto dětem jejich rodina, a zda děti z těchto rodin využívají volnočasové aktivity organizované institucemi.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.
Role matek a otců v rodinné výchově
SEBEROVÁ, Dana
Práce se zabývá především postavením ženy a muže v současné rodinné výchově. Teoretická část je výsledkem analýzy teoretických zdrojů k dané problematice. Popisuje prostředí tradiční a současné rodiny, role matek a otců v tradiční a současné rodině, vztahy mezi rodiči a dětmi, jak rodiče působí na své děti v období jejich vývoje.Praktická část je zaměřena na partnerské dvojice, které vychovávají děti předškolního věku. Zkoumá, zda matka věnuje výchově více času než otec a zda pro děti znamená především ochranu a bezpečí. Otec pak v současné rodině plní úlohu toho, kdo vede ke kázni a poslušnosti.
Rodina jako systém interakcí
LAKOMÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na rodinu a její význam pro vzájemné vztahy jednotlivých členů rodiny. Rodina je chápána jako prostředí, kde se vytvářejí vztahy na základě komunikace. Teoretická část rozebírá rodinu jako systém od nejužšího rodinného kruhu až po začlenění rodiny do široké společnosti. Dále se zabývá funkcemi rodiny, porovnává způsoby a styly ve výchově dětí, popisuje rodiny funkční a dysfunkční, zamýšlí se nad funkcí rodičovství, popisuje dopad rozvodu na jednotlivé členy rodiny. Praktická část pomocí dotazníkové metody porovnává pohled dětí a rodičů na každodenní fungování rodiny, zjišťuje odlišnosti v chápání běžných rodinných situací jako trávení volného času dětí, rodinná pravidla, výchovu dětí, spolupodílení se na fungování rodiny jako celku apod.
Výchovné možnosti, tradice ve velikonočním období v pedagogice volného času mládeže
KADEŘÁBKOVÁ, Lucie
Cílem Bakalářské práce je rozvynutí tvořivosti, výchovy pro tradice ve velikonočním období také navodit představu tradičních zvyků, jak u nás, tak i v různých zahraničních zemích, přiblížit a oživit tvorbu velikonočních ozdob a různých velikonočních technik barvení vajíček. Teoretická část práce se zabývá výchovou volného času a velikonočními tradicemi, symboly a svátky. Dále se zde mluví o tradicích v různých zemích. V závěru se popisují techniky malování kraslic. V praktické části je kladen důraz na výtvarný projekt, který je určen mladým lidem od 15 {--} 25 a zaměřuje se na využití tradic ve volném čase. Práce poukazuje na využití technik barvení vajíček.
Výchovné postupy v rodině předškoláka
PEROUTKOVÁ, Markéta
Práce se zabývá rodinnou výchovou dítěte předškolního věku. Jsou v ní uvedeny různé rady a návody, tak, jak je popisují odborníci. Způsoby jakými vychováváme naše děti jsou velmi podstatné. V dětech je budoucnost naší spoílečnosti. Předškolní věk je pro výchovu ideálním obdobím, neboť proutek je potřeba ohýbat dokud je mladý.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.