Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 364 záznamů.  začátekpředchozí326 - 335dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Životní styl těhotných žen
HAVLOVIČOVÁ, Jolana Linda
K hlavnímu cíli bakalářské práce patří zkoumání životního stylu a životosprávy těhotných žen, a zda se snaží odstranit případná rizika, která by mohla negativně ovlivnit vývoj plodu. Druhým cílem bakalářské práce je přispět v oblasti obecných výživových doporučeních a zásad zdravého životního stylu k informovanosti a lepší orientaci těhotných žen i těch, které se na těhotenství teprve připravují, a tím jim pomoci předcházet chybným stravovacím návykům. V zájmu naplnění druhého cíle jsem bakalářskou práci rozdělila do několika kapitol, z nichž teorie je zaměřena na těhotenství z fyziologického i psychologického hlediska, vhodnou výživu v těhotenství a životní styl s ním související. K ověření hlavního cíle byla v praxi použita metoda dotazníkového šetření, která zkoumala postoj žen ke zdravé výživě a dalším zvyklostem v těhotenství. Výzkum dále zjišťoval, zda ženy, které se zúčastnily těhotenského kurzu, dokážou získané informace v reálném životě uplatnit lépe než těhotné ženy, které takový kurz neabsolvovaly. Při porovnávání výsledků šetření se u většiny otázek prokázal rozdíl ve stravovacích návycích a způsobu života mezi jednotlivými skupinami gravidních žen. Obecně výzkum ukazuje, že většina žen dobře ví, co si může a nemůže v těhotenství dovolit, aby neohrozily sebe a především dítě. To se týká zejména eliminace rizikových faktorů a dodržování zdravého životního stylu. Z bakalářské práce vyplývá, že správné složení stravy během těhotenství je důležité nejen pro matku, ale především pro dítě. Vhodnou stravou lze předcházet častým komplikacím během těhotenství, při porodu i v pozdějším věku dítěte.
Mapování pohybových aktivit u dětí v Českých Budějovicích - prevence obezity
HLADÍKOVÁ, Veronika
Cílem této bakalářské práce je zmapování možností pohybových aktivit ve městě České Budějovice se zaměřením na děti staršího školního věku (11 až 15 let). Teoretická část je věnována otázkám zdraví a zdravého životního stylu, obezity, pohybu a pohybové aktivity ve volnočasových aktivitách mládeže. V práci je též řešen starší školní věk z hlediska fyzických, mentálních a sociálních specifik a vhodné pohybové aktivity pro tento věk. V praktické části práce jsem se zaměřila na popis a analýzu zařízení ve městě České Budějovice, které nabízí pohybovou aktivitu pro tuto věkovou kategorii a nastínila i další možnosti pohybových aktivit. Jednotlivé organizace jsem rozdělila na neziskové, komerční, sportovní přípravky a další neorganizované možnosti pohybové aktivity. Tato práce není zaměřena na popis všech zařízení zaměřených na pohybovou aktivitu pro žáky staršího školního věku, jedná se o přehled možností pohybových aktivit pro tyto děti ve městě České Budějovice.
Možnosti přispění retailu k udržitelnému rozvoji a zdravému životnímu stylu populace
DOUŠOVÁ, Lucie
Diplomová práce obsahuje teoretický přehled problematiky udržitelného rozvoje, obchodních inovací a zdravého životního stylu. Praktická část začíná přehledem českých i světových retailerů a spotřebitelských organizací. Přehled je zaměřen na aktivity přispívající k udržitelnému rozvoji a podpoře zdravého životního stylu populace. Následuje návrh projektu, který se týká zřízení a provozu poradenského centra zaměřeného na vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje a zdravého životního stylu v Českých Budějovicích. Návrh projektu je podležen výzkumem mezi spotřebiteli.
Reflexní terapie jako součást relaxačních technik
HRBÁČKOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala reflexní terapií jako součásti relaxačních technik. V teoretické části jsem uvedla tuto metodu do souvislosti se zdravím a zdravým životním stylem a zařadila ji mezi jednu z relaxačních technik - masáže. V následujících kapitolách jsem se zabývala přímo reflexní terapií, její charakteristikou, historií a současnou situací, základním principem, reflexními zónami, technikou provádění, typy hmatů, postupem, účinky, kontraindikacemi, doplňkovou léčbou a jejím využitím jako metody diagnostické, terapeutické, preventivní a metody samopomoci. V praktické části jsem metodou dotazníkového šetření zjišťovala úroveň znalostí studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, konkrétně studentů oboru Výchova ke zdraví ohledně výše zmiňované terapie. Dílčí součástí mé práce bylo vytvoření jednoduchého metodického manuálu pro širší veřejnost, který by bylo možné využívat jako výukový materiál.
Attitudes and behavior towards healthy lifestyle between consumers in different groups
Kunderová, Martina ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Práce se zaobírá vnímáním zdravého životního stylu mezi spotřebiteli ze skupin studentů, pracujících a důchodců. Pomocí metody kvalitativního výzkumu-focus group odhaluje rozdíly vnímání zdravého životního stylu, rozdíly ve složení jídelníčku a nákupních zvyklostí. Dále zkoumá překážky ve zdravém stravování a dostupnost a kvalitu informací o zdravé životosprávě mezi skupinami.
Zdravý životní styl mladých lidí: porovnání přístupu jedinců pocházejících z města a z venkova
Říšský, Jan ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Práce se zaobírá otázkou vnímání zdravého životního stylu mladými lidmi. Porovnává oficiální a neoficiální diskurzy s názory mladých lidí. Ověřuje rozdíly skupin jedinců vzniklých na základě odlišnosti jejich bydliště (rozdělení město / venkov a rodinný dům / byt). K práci byly zhotoveny dva výzkumy -- kvalitativní a kvantitativní. Kvalitativní výzkum byl prováděn metodou hloubkových rozhovorů se šesti informátory. Kvantitativní výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření. Touto formou bylo osloveno 156 respondentů. Autor rozšiřuje dosavadní studie týkající se zdravého životního stylu a tématu spotřebního chování mladých lidí. Nabízí nový možný způsob rozdělení spotřebitelů podle toho, zda do své spotřeby reflektují i další sféry svého života, morální hodnoty a přesvědčení (kategorie "spotřebitel idealista"), anebo se při spotřebě soustředí čistě na praktický užitek pro jejich osobu (kategorie "spotřebitel pragmatik")
Zpracování a edukační účinnost webových stránek "Vegetariánství a zdravý životní styl".
NOVOTNÁ, Štěpánka
Mnozí lidé správně pochopili, že dobrý zdravotní stav a dobrá kondice je důležitou podmínkou vyrovnaného, spokojeného a plnohodnotného života. Bakalářská práce analyzuje historii, typy, pozitivní dopad vegetariánství na zdraví a důvody pro tento styl života. Dále je definován zdravý životní styl a jeho faktory. Cílem je zpracování a edukační účinnost www stránek "Vegetariánství a zdravý životní styl" pro portál katedry výchovy ke zdraví na PF JU z hlediska zájmu studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Byly použity metody: obsahová analýza literatury, metoda kvantitativně orientovaného výzkumu pomocí anonymního dotazníkového šetření, metoda uzavřené otázky dichotomické, metoda otevřené otázky, metoda statistického hodnocení a metoda pro zpracování www stránek. Na základě stratifikovaného výběru bylo osloveno 240 studentů 2. ročníků bakalářských oborů na všech fakultách JU v Č.B. Z výzkumu vyplynulo, že 66 % respondentů má zájem o vytvoření www stránek "Vegetariánství a zdravý životní styl". Z těchto 66 % bylo 52 % žen, tímto byl potvrzen druhý výzkumný předpoklad. Výsledky výzkumu ukázaly, že zájem mezi studenty o vegetariánství a zdravý životní styl je vysoký.
Komparace účinků aerobních a jógových aktivit u vysokoškolských studentek
KULICH, Miloslav
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáváním cvičení aerobiku a jógy, vzhledem ke zlepšování úrovně tělesné zdatnosti v jednom semestru u studentek Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Pomocí obsahové analýzy publikačních zdrojů jsem sestavil teoretickou část práce, kde se snažím objasnit účinky jógových cvičení a aerobiku na úroveň tělesné zdatnosti. Dále pak se zde snažím objasnit i faktory zdatnost ovlivňující negativně, především ve vztahu k vysokoškolskému studiu. V praktické části porovnávám účinky obou aktivit na úroveň tělesné zdatnosti pomocí Ruffierovy zkoušky a měření klidové tepové frekvence.
Zdravý životní styl v mateřské škole
PANUŠKOVÁ, Jaroslava
Závěrečná bakalářská práce se snaží přiblížit pojem ?zdravý životní styl?, o kterém se v současné době tolik hovoří a naplňování tohoto pojmu v mateřské škole ve všech jeho podobách, tj. po stránce fyzické, psychické a sociální. Je zde připomenuta jeho důležitost pro další postoje a návyky dítěte. V další části práce se seznamujeme s programem ?Mateřská škola podporující zdraví? a projektem ?Zdravá abeceda?. V praktické části je popsána práce a aktivity mateřské školy, která je zařazena do programu Mateřská škola podporující zdraví. Součástí bakalářské práce je vyhodnocení výzkumu pomocí dotazníkové metody o naplňování zdravého životního stylu v různých mateřských školách, vyhodnocení dotazníku pro rodiče, jejichž děti navštěvují mateřskou školu zařazenou do programu ?Mateřská škola podporující zdraví? a rozhovor s dětmi.
Síť mateřských škol podporujících zdraví v Jihočeském kraji
HOLINKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mateřských škol podporujících zdraví v Jihočeském kraji. Mateřská škola podporující zdraví je škola, která si zpracovala svůj Školní vzdělávací program podle Kurikula podpory zdraví v mateřské škole a stala se členem sítě Škol podporujících zdraví. První část práce věnuje pozornost této problematice z teoretického hlediska. Nastiňuje vysvětlení základních pojmů jako zdraví, podpora zdraví a cíleně plánované projekty na podporu zdraví. Detailnější pohled je zaměřen na vývoj, zakotvení a charakteristiku projektu Mateřská škola podporující zdraví. Ke zpracování druhé části práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Ke sběru dat jsem jako první techniku použila sekundární analýzu dat. Analyzovanými dokumenty byla Kurikula podpory zdraví, získaná v jednotlivých mateřských školách podporujících zdraví. Druhou techniku tvořil strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. Respondenty představovali vybraní zástupci mateřských škol. Hlavním cílem mé práce bylo provést evaluaci programu Škola podporující zdraví v mateřských školách v Jihočeském kraji. Obsahem dílčích cílů, stanovených v souvislosti s cílem hlavním, byla analýza a naplňování programu Škola podporující zdraví v jednotlivých mateřských školách v Jihočeském kraji a následné porovnání těchto programů. Na základě výsledků získaných vlastním výzkumem jsem došla k závěru, že všechny mateřské školy podporující zdraví splňují požadavky modelového projektu-Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole a fungují na jeho principu i v praxi. Z výzkumu rovněž vyplynulo, že programy jednotlivých mateřských škol se nijak významně neodlišují. Do budoucna by se podle mého názoru měla více zaměřit pozornost na rozšiřování sítě mateřských škol podporujících zdraví, to znamená projekt více podporovat a motivovat ostatní mateřské školy, aby se k síti připojily. Tato práce může sloužit například jako zdroj souhrnných informací o projektu pro jeho potenciální členy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 364 záznamů.   začátekpředchozí326 - 335dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.