Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,848 záznamů.  začátekpředchozí3209 - 3218dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Úloha sestry v zajišťování potřeby spánku u hospitalizovaných dětí
KADLEČKOVÁ, Aneta
Abstrakt Jednou z častých poruch ve vývoji dítěte jsou poruchy spánku. Tyto mají původ fyzický, ale mnohem častěji psychický. V diplomové práci jsme se zabývali úlohou sester při poskytování potřeby spánku u hospitalizovaných dětí. V teoretické části jsme se věnovali charakteristice spánku, poruchám spánku a potřebám dítěte, které se mohou projevit nejen u hospitalizovaných dětí na dětském oddělení. Dále jsme se zabývali fyziologii spánku, ale i faktory, které kvalitu spánku ovlivňují. K tomuto šetření jsem použila polostrukturovaný rozhovor, který jsem provedla na dětském oddělení v Nemocnici Tábor a.s a v Nemocnici České Budějovice a.s.. Rozhovor obsahoval 15 otázek, na které jednotlivé sestry odpovídaly. Sběr dat probíhal v dubnu roku 2012. Celkový počet zkoumaných sester byl 16. V souvislosti s tématem byly vytyčeny 2 cíle a 2 výzkumné otázky. Cílem bylo zjistit, co je důležité pro zajištění spánku u hospitalizovaného dítěte a zjistit, zda sestry zajišťují podmínky pro kvalitní spánek hospitalizovaného dítěte. Výzkumné otázky. zněly : ,,Jaké zásady považují sestry za důležité pro zajištění režimu spánku u hospitalizovaného dítěte´´? a druhá otázka zněla ?Jak sestry zajišťují podmínky pro kvalitní spánek hospitalizovaného dítěte´´? Z teoretické oblasti sestry neznají základní fyziologii spánku (REM, non REM). Z odpovědí sester vyplývá, že každá sestra má individuální názor na faktory, které zajišťují kvalitu spánku hospitalizovaného dítěte. Sestry zajišťují podmínky pro kvalitní spánek tak, že vytvoří klidné prostředí, chladnou místnost a pokud je nutné i jejich přítomnost u usínajících dětí. Výsledky diplomové práce jsou individuální. Na podkladě těchto zjištění pokládám za nutné vypracovat edukační materiál a seznámit dětské sestry s jeho obsahem.
Realizace osobnostní a sociální výchovy na základních školách
SAMKOVÁ, Martina
Již pátým rokem patří osobnostní a sociální výchova (OSV) do povinné složky základního vzdělávání v České republice. Práce se zabývá pojetím tohoto průřezového tématu na šesti základních školách. Teoretická část popisuje historii OSV, její tematické okruhy, cesty realizace, principy, postavení v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a vztah k ostatním průřezovým tématům. Výzkumná část obsahuje analýzy školních vzdělávacích programů šesti základních škol z hlediska OSV, rozbor dotazníků pozorovatele učebních jednotek pracujících s tématy OSV a rozbor sebereflektivních dotazníků učitelů těchto jednotek.
Dramaturgie jako dovednost zážitkového pedagoga
KABELE, Jaroslav
Práce se zabývá především dramaturgií zážitkové pedagogiky, jejím využitím i mimo oblast zážitkové pedagogiky. Na začátku práce je popsána zážitková pedagogika a hlavní pojmy zážitek, prožitek, prožívání, zkušenost a dovednost. Práce pokračuje popisem samotné dramaturgie, jejími nejznámějšími druhy, obecným pohledem na dramaturgii a vymezením termínu dramaturgie v pedagogickém kontextu. Třetí část práce pojednává přímo o dramaturgii v zážitkové pedagogice, zde je i stručně popsána pedagogika volného času, výchova zážitkem, kapitola pokračuje základním rozdělením dramaturgie, popisem teoretické a praktické části dramaturgie, dramaturgickou vlnou, obloukem a reflexí. Další část práce je o využití dramaturgie i mimo zážitkovou pedagogiku. Tématem na závěr je využití dramaturgie ze zážitkové pedagogiky ve výchově.
Využití hry jako metody k rozvoji kompetence k řešení problémů
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá hrou jejími vlastnostmi, kategoriemi, přínosem a je primárně zaměřena na možnosti využití hry jako metody určené pro rozvoj kompetence k řešení problémů. Řeší, jakým způsobem může hra přispívat k učení se řešit problémy. Zároveň upozorňuje na to, že je vhodné využívat ve výchově a vzdělávání (edukaci) i nové metody určené k rozvoji kompetence k řešení problémů, jako např. hru. Proto se práce snaží upozornit na výhody zařazování her určených pro rozvoj kompetence k řešení problémů nejen do předškolní výchovy a školní výuky, ale i do volnočasových aktivit a rodinné výchovy. Dále je v práci podrobně rozebrána kompetence k řešení problémů, jako jedna z klíčových kompetencí. Práce si klade za cíl podrobně seznámit s možnostmi využití hry a herních programů v problematice rozvoje kompetence k řešení problémů.
Ošetřovatelská péče u dětí s pneumonií
HRUŠKOVÁ, Lenka
Záněty plic stále patří mezi nejčastější a nejzávažnější onemocnění v dětském věku. V České republice postihuje zápal plic ročně kolem 30 000 dětí ve věku do pěti let. Celkově zápalem plic onemocní ročně až 100 000 Čechů. I dnes na pneumonie určité procento dětí umírá. Klinický obraz se u akutních pneumonií v posledních letech změnil. Ubylo bakteriálních pneumonií a přibylo pneumonií virového původu. V teoretické části bakalářské práce je uvedeno rozdělení a rozdíly onemocnění pneumonií u dětí, je poukázáno na stálé nebezpečí této nemoci a je zde uveden i přehled poskytované ošetřovatelské péče u dětí s tímto onemocněním. V praktické části výzkumného šetření byly stanoveny 2 cíle, a to zjistit jednak, jaká ošetřovatelská péče u dětí s pneumonií je v současné době poskytována, a jednak míru edukace a znalosti rodičů takto nemocných dětí v domácím prostředí. Na tomto základě byly stanoveny 3 hypotézy. H1: Ošetřovatelská péče u dětí s pneumonií je zaměřena na specifiku daného onemocnění. H2: Rodiče dětí jsou edukováni o ošetřovatelské péči u dětí s pneumoniemi v domácím prostředí. H3: Rodiče dětí mají přehled o prevenci před onemocněním ? pneumonií. Údaje byly zjišťovány metodou kvantitativního výzkumného šetření ve dvou pražských nemocnicích, a to FN Motol a v Nemocnici Na Bulovce na pediatrickém oddělení. Kvantitativní šetření bylo prováděno pomocí dotazníků pro sestry a pro rodiče hospitalizovaných dětí na dětských odděleních FN Motol a Nemocnice Na Bulovce. Výzkumný soubor tvořily hospitalizované děti od 0 do 19 let a jejich rodiče. Dále sestry pracující na pediatrickém oddělení obou nemocnic. Sběr dat probíhal od ledna 2012 do března 2012. Výzkumné šetření v praxi potvrdilo, že ošetřovatelská péče je sestrami poskytována na odpovídající úrovni, je přizpůsobena věku dítěte a zvládnutí úkonů rodiči. Informace, edukace, poučení jsou poskytovány i přes často krátkou dobu hospitalizace dítěte v dostatečné míře. Výzkumným šetřením zaměřeným na rodiče hospitalizovaných dětí bylo zjištěno, že vzhledem ke zdravotnímu stavu svého dítěte velmi ochotně spolupracují, učí se, dříve než jsou propuštěni do domácí péče, zvládnout úkony v péči o dítě v domácím prostředí. Výzkumné šetření ukázalo, že nedostatkem je zapamatování si všech informací. Zde by rodiče uvítali více tištěného materiálu o onemocnění, domácí péči a podrobnější prevenci. Výsledky této práce lze využít pro rodiče i ošetřující personál jako přehled o onemocnění pneumonií u dětí a ošetřovatelské péči věnované těmto dětem, jelikož tomuto tématu je v literatuře zvláště u dětí věnována menší pozornost než u dospělých a kompletní přehled i s návodem péče o dítě s pneumonií zatím není podrobněji uceleně rozepsán. Výstupem je informační brožura pro rodiče dětí s tímto onemocněním zaměřená především na péči o dítě.
Možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče
PEČLOVÁ, Kateřina
Tématem této diplomové práce jsou možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče. Je to téma pro tuto dobu velmi aktuální. Jako každé jiné povolání i ošetřovatelská profese vyžaduje určité vzdělání. Rozvoj nových postupů v léčbě a ošetřování nemocných v domácím prostředí klade stále vyšší nároky na přípravu sester, které v agenturách domácí péče pracují. Cílem práce bylo zjistit současný stav vzdělávání sester v agenturách domácí péče, odborné zaměření sester, možnosti vzdělávání, zda sestry pociťují potřebu dalšího vzdělávání a zjistit, zda zaměstnavatel umožňuje sestrám v agenturách domácí péče další vzdělávání v oboru. Cíle výzkumné práce se podařilo splnit.
Činnost romského mentora na okrese Český Krumlov
ŠTINDLOVÁ, Jana
Práce se zabývá činností romských mentorů na okrese Český Krumlov. Teoretická část popisuje službu romský Mentor, projekty Sdružení pro probaci a mediaci v justici, o. s. v rámci romského mentoringu a dále poukazuje na potřebnost služby pro cílovou skupinu, prostřednictvím témat kriminalita Romů, romská rodina/rod, vzdělání a hodnotový systém. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu a prezentaci výsledků polostrukturovaných rozhovorů. Diskuze se věnuje závěrečnému hodnocení a možnostem zkreslení výzkumu.
Edukace veřejnosti o možnostech prevence v léčebné rehabilitaci
SEGEŠ, Patrik
Tématem této bakalářské práce je edukace veřejnosti o možnostech prevence v léčebné rehabilitaci. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. Zaměřuji se především na prevenci vertebrogenních onemocnění, jelikož právě s těmito obtížemi přichází velké procento pacientů na rehabilitační pracoviště. V teoretické části se zabývám anatomií a kineziologií páteře, svalovým systémem, dále prevencí v léčebné rehabilitaci, patofyziologií vzniku vertebrogenních potíží, pohybovými stereotypy a bolestí. Snažím se specifikovat význam prevence pro fyzioterapii V další části bakalářské práce podrobně rozebírám metody, které byly použity v rámci terapie a prevence u třech pacientů s vertebrogenním onemocněním, kteří tvořili můj výzkumný vzorek pro praktickou část práce. Cílem výzkumu bylo navrhnout terapeutické řešení a změnu pohybových stereotypů pacientů, edukovat pacienty o možnostech prevence v léčebné rehabilitaci a zhodnotit účinky terapie.
Vztah kojení a výskyt CA prsu
HALUZOVÁ, Jaroslava
Cílem této studie bylo zjistit, co ženy s CA prsu vědí o ochranném vlivu kojení a jak dlouho kojily, zjistit zda znají rizikové faktory vzniku tohoto onemocnění. Dále bylo cílem zjistit, jaké vědomosti o ochranném vlivu kojení mají ženy v šestinedělí, jak dlouho plánují kojit, kdy, od koho a jaké informace o kojení dostávají. Při zpracování dat byl použit kvalitativní výzkum. Metodou sběru dat byly polo-strukturované rozhovory. Rozhovory bylo zjištěno, že o ochranném vlivu kojení vědí ženy a CA prsu velice málo, většina jich nikdy od nikoho informace nedostlaly, pouze některé slyšely či četly. Vztah kojení a výskyt CA probyl prokázán, protože pouze jedna žena kojila více než jeden rok. Znalosti žen o rizikových faktorech jsou minimální. Většinou udávaly 3 rizikové faktory, což jsou znalosti nedostačující a svědčí o nutnosti osvěty v oblasti prevence. V této oblasti je úloha porodní asistentky a dětské sestry nezastupitelná. Z druhé části výzkumu bylo zjištěno, že edukace o kojení v porodnici je nedostatečná, sestry poskytují informace pouze o technice kojení a péči o prsy. Informace o ochranném vlivu kojení dostaly ženy na předporodních kurzech, některé je získaly na internetových stánkách či v tisku. Šestinedělky plánují kojit průměrně 11,5 měsíce, což svědčí o velice pozitivním postoji ke kojení svých dětí.
Zkušenosti středního managementu sester s motivováním, týmovým vedením a zvyšováním odborné způsobilosti u jejich podřízených.
NOVÁKOVÁ, Tereza
K tomu aby sestra mohla, a aby především byla schopná vykonávat své povolání minimálně na standardní úrovni, potřebuje od svých přímých nadřízených nejen materiální vybavení, ale především pak jejich morální podporu. Také dostatečné vědomosti a zkušenosti jsou důležité pro vykonávání této profese. Dále potřebuje vidět smysluplnost ve své práci a mít pocit jistoty. Tato práce má tři cíle, jimiž jsou: Cíl 1: Zmapovat, jak sestry středního managementu motivují své podřízené k efektivnějšímu vykonávání jejich profese. Cíl 2: Analyzovat zkušenosti sester středního managementu s týmovým vedením. Cíl 3: Zmapovat, zda a jakým způsobem sestry středního managementu motivují své podřízené k zvyšování jejich odborné způsobilosti. K výzkumnému šetření byla využita kvalitativní výzkumná metoda. Pro sběr dat byla použita technika hloubkového rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen čtrnácti sestrami ve vedoucích pozicích. Výpovědi jednotlivých sester byly shrnuty v kategorizaci. Ta je rozpracována do šesti základních skupin, jimiž jsou: motivační faktory, demotivační faktory, složení pracovního týmu, práce v týmu, vzdělávání a registrace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,848 záznamů.   začátekpředchozí3209 - 3218dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.