Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konfrontace Východní a Západní Spirituality: možnosti a meze současných alternativních přístupů k transcendentnu
KLOZAR, Karel
Práce se zabývá zkoumáním transcendentna ve vztahu k lidskému bytí skrze extraspektivní a intraspektivní analýzu některých typových odlišností západního a východního přístupu k bytí a z toho vyplývající specifika v pojetí transcendnetna. Zdůraznění některých zásadních typových rozdílů na úrovni extraspektivní. Hledání styčných ploch na úrovni intraspektivní ? skutečných, zdánlivých a možných. Inspirace Jungovým kolektivním nevědomím a procesem individuace jako klíčem k možnému pochopení podstaty člověka jakožto ohniska vztažení univerzálního a individuálního. Transcendentno jako společný cíl, nebo jablko sváru? Jsou východní a západní cesty k transcendentnu vzájemně slučitelné? Je možná dialektika východního a západního přístupu k transcendentnu, která by ukázala ?vyššího třetího? v podobě nejzákladnější a nejzazší formy zkušenosti, neredukované uchopujícím výkladem? Integrace vědomého a nevědomého jako základní stavební kámen mostu mezi Východem a Západem.
Vliv stresových faktorů na studenty Zdravotně sociální fakulty
PILARČÍK, Jan
Abstrakt Hlavním tématem této práce je vliv stresových faktorů na studenty Zdravotně sociální fakulty. Stres je velmi široké téma s velkým polem působnosti. Prostupuje všechny oblasti našeho života. Chceme-li pochopit vliv stresu na studenty Zdravotně sociální fakulty, musíme nejprve najít původ stresu. V teoretické části zjistíme, že mnoho autorů se shoduje na tom, že původ stresu je v nás, stres pochází z nás, my si jej sami vytváříme. S tímto se však nelze spokojit, neboť jsou velké rozdíly mezi lidmi a jejich vytvářením stresu. A tak jdeme dál. Zjišťujeme, jaké vlivy napomáhají tomu, abychom si vytvořili vzorce chování, jako národ, rodina či jednotlivec, které považujeme za pravdy, a bez rozmyslu se těmito vzorci řídíme. Zjišťujeme, že už od raného mládí se různými mechanizmy vytváří náš pohled na svět a tím také svět kolem nás. Jeden vidí láhev zpola plnou, druhý poloprázdnou. A tak také každý z nás jinak přistupuje k problémům a k řešení stresových situací. Nacházíme různé návody jak změnit své zaběhlé, ale nefunkční vzorce chování. Poznáváme, že každý člověk, pokud chce a věří, může se změnit k nepoznání a být šťastný. Zjišťujeme také, že být šťastný se úzce pojí s duchovnem. Praktická část je provedena formou hloubkových rozhovorů se studenty Zdravotně sociální fakulty. K těmto rozhovorům přicházejí studenti, k mému překvapení, s velkou otevřeností. Práce popisuje vliv stresových faktorů na studenty. Zjišťuji, že pole působení vlivu stresových faktorů je velice široké a studenti mají mnohdy se zvládáním stresu problémy. Díky neznalostem principů fungování stresu a metodám, jak se stresem pracovat, jak pracovat na sobě a stresu se zbavit, jsou často negativně ovlivňováni účinky stresu. Získané údaje mohou sloužit jako podklad pro zkvalitnění výuky a života studenta díky získání potřebných znalostí o práci se stresem a jako podklad pro další výzkum v této problematice. Práce může být též vodítkem pro jedince, kteří chtějí získat širší rozhled o problematice stresu a začít pracovat se svým stresem.
Sestavení a ověření psychotréninkového programu na bázi jógových technik pro mladé závodnice ve sportovním aerobiku
LEHOVCOVÁ, Tereza
Předkládaná bakalářská práce zkoumá vliv psychotréninku formou jógových technik na mladé závodnice sportovního aerobiku ve věku od 11 - 14 let. Cílem této bakalářské práce bylo ověřit vliv technik jógy na psychickou stabilitu, sebehodnocení a schopnost koncentrace mladých závodnic sportovního aerobiku a následné ovlivnění jejich výkonu a přístupu k tréninku a závodům. V intervenčním psychotréninkovém programu bylo zapojeno 7 dívek, jednalo se o skupinu závodnic, které se pravidelně účastní mistrovství ČR ve sportovním aerobiku. Před programem absolvovaly všechny závodnice vstupní psychotesty. Diagnostickými metodami byly: POMS Profile of Mood States (česká verze MAN, STUCHLÍKOVÁ, HAGTVET, 2005), Osobnostní dotazník B - J.E.P.I. (H.J.EYSENCK - S.B.G. EYSENCK 1994), Sebepercepční škála POP (VÁLKOVÁ, 1995), Technika nedokončených vět (VÁLKOVÁ, 2000) a Test pozornosti d2 (BRICKENKAMP, ZILLMER 2000). Intervenční psychotréninkový program byl sestaven z technik jógy a obsahoval 12 lekcí. Cvičilo se každý týden na konci tréninkové lekce závodnic. Lekce jógy trvala 60 minut. Po dokončení celého intervenčního programu byly vyplněny výstupní psychotesty. K ověření hypotéz byla použita metoda matematické statistiky T-test. Získaná data potvrdila pozitivní vliv intervenčního programu v oblasti pozornosti, orientace na výkon, v sebehodnocení a psychické stabilitě mladých závodnic sportovního aerobiku. Intervenční psychotréninkové programy formou jógových cvičení doporučuji na základě pozitivních výsledků ověřených v této bakalářské práci, jako vhodnou součást sportovní přípravy závodnic.
Zvládání psychosociální zátěže relaxačními a meditačními technikami
KORANDOVÁ, Lucie
Bakalářská práce s názvem Zvládání psychosociální zátěže relaxačními a meditačními technikami se v teoretické části věnuje vztahům mezi tělesným stavem a psychickými, emocionálními a sociálními složkami. Zaměřuji se na psychosociální determinanty zdraví a choroby, při kterých jsou tělesné obtíže a poruchy funkce podmíněné duševním stavem. Jou zde vymezeny hlavní definice a příznaky stresu, stresové faktory, a nejčastější důsledky stresu. Dále se teoretická část zvláště věnuje relaxačním a meditačním technikám jako prostředkům k možnému zvládání těchto psychosomatických obtíží.
Sestavení a ověření psychotréninkového programu na bázi jógových technik u vybraného sportovního odvětví (juniorský motokros 13-16let)
DUNOVSKÝ, Tomáš
Předkládaná bakalářská práce zkoumá vliv psychotréninku na sportovce (motocyklové jezdce 13-16let). Intervenčního psychotréninkového programu se účastnilo 9 motocyklových jezdců ve věku od 13 do 16 let. Jednalo se o výběrovou skupinu, která splnila kritéria přijetí do Sportovního centra mládeže v AČR Jinín. Práce zkoumá přijetí jiné než fyzické formy tréninku a postupné ovlivnění participantů tělesnými cvičeními, relaxacemi, koncentracemi a dalšími druhy jógových cvičení. Před programem absolvovali všichni participanti vstupní psychotesty. Program obsahoval 12 lekcí. Cvičilo se každý víkend v sobotu, po dopolední fyzické tréninkové dávce. Lekce trvala 90 minut. Po absolvování celého intervenčního programu následovaly výstupní psychotesty. Na základě porovnání vstupních a výstupních údajů a statistického zpracování (T-testem) docházíme k závěru, že pravidelným psychotréninkovým programem, dosáhneme pozitivních signifikantních změn v pozornosti, orientaci na výkon, v sebehodnocení, v celkové psychické stabilitě, dále participanti pociťují zvýšenou vitalitu a sníženou tenzi.
Relaxace s hudbou a meditace v hudbě
ČAPKOVÁ, Jana
Předkládaná práce seznamuje s významem duševní hygieny a jejích zvolených metod - relaxace a meditace s hudbou. Teoretická část je zaměřena na popis základních relaxačních a meditačních technik a terapeutických účinků hudby. Zabývá se muzikoterapií, jejím významem, druhy, metodami a historií z hlediska spojení hudby s léčivým relaxačním působením na psychické, fyzické i spirituální zdraví člověka. Praktická část obsahuje využití těchto metod v praxi s pěti věkově rozdílnými terapeutickými skupinami, sleduje a vyhodnocuje změny psychického i fyzického stavu po provedených terapiích. Za účelem vytvoření receptivního programu pro individuální a skupinovou edukaci bylo dotazníkovým šetřením zjišťováno působení provedené terapie. Výzkumné šetření prokázalo, že relaxace a meditace s hudbou je účinný psychoterapeutický prostředek k navození duševní rovnováhy člověka.
Meditační praxe v tibetském buddhismu (Komparace vybraných škol v ČR se zaměřením na meditační zkušenosti)
BOHOŇKOVÁ, Denisa
Práce se zabývá tématem tibetského buddhismu a je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První kapitola je věnována vzniku a vývoji tibetského buddhismu, jeho učení a čtyřem hlavním školám. Druhá kapitola popisuje šíření tibetského buddhismu na Západ. Kapitola dále obsahuje popis fungujících center, škol a organizací v České republice. Třetí kapitola se zaměřuje na popis a vysvětlení meditace a meditačních praktik, které jsou typické pro tibetský buddhismus. Praktická část se věnuje meditačním zkušenostem tak jak jsou prožívány v každodenním životě. Praktická část obsahuje přepis několika rozhovorů s aktivními buddhisty z různých center v České republice. V závěru kapitoly je komentář a zhodnocení rozhovorů.
Významní představitelé indické náboženské filosofie 20. století.
AVRAMOV, Tomáš
Práce pojednává o třech představitelích indické duchovnosti 20. století. V první kapitole se dozvíme o životě a učení Bhagavana Nitjánandy, u nějž nacházíme mnohé rysy filosofie kašmírského šivaismu, o kterém pojednává apendix této kapitoly. Jsou probrány základní prvky Nitjánandova učení jako je čistota myšlení i pocitů, víra, meditace, siddha jóga a šaktipát. Druhá část práce představuje osobnost a učení Ním Karoli Báby. Důležité rysy jeho učení jsou důraz na lásku k Bohu a bližnímu, nepřipoutanost, služba ostatním, meditace. Část kapitoly je věnována i jeho vztahu ke Kristu. Třetí kapitola seznamuje s legendárním indickým svatým, Širdí Sai Bábou. Ač zemřel v roce 1918, jeho popularita v Indii stále roste a je uctíván hinduisty i muslimy. Jeho učení vykazuje mnohé znaky súfismu, bhakti jógy a džňána jógy. Jednou z hlavních myšlenek práce je ukázat, že osobnosti těchto mistrů a jejich učení jsou univerzální. Dokazují svým životem nejenom existenci nadsmyslového, duchovního světa, ale též jednotu všech lidí ve vztahu k tomuto světu.
Buddhismus Diamantové cesty s ohledem na linii Karma Kagjü
CHVOSTOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá popisem nejmladšího směru Buddhova učení {--} Diamantové cesty. Nejprve představuje buddhismus Diamantové cesty, jeho vznik, rituální praxi či symboliku, také literaturu a cestu k osvícení. Dále popisuje vznik tibetské školy Karma Kagjü, její představitele, meditační praxi a také rozvoj této školy v západním světě.
Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve vzdělávacím procesu.
KORCOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám obsahem a formou edukace duševní hygieny, která je určena pro žáky staršího školního věku. Široké téma duševní hygieny je zde představeno jako součást zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. Teoretická část je zaměřena na kompilaci literárních pramenů, vztahujících se k tématu. Dále obsahuje popis českého, školního prostředí současnosti. Praktická část obsahuje použité metody a informace o tom, jak vypadá režim dne zkoumaného souboru žáků staršího školního věku, jejich potřeby a přání. Výsledkem práce je metodický materiál pro učitele a žáky, který má pomoci nejen rozšířit znalosti o duševní hygieně, ale i nabídnout praktické dovednosti podporující cennou hodnotu zdraví a zdravý životní styl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.