Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí314 - 323  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava prezentace počítačové fyziky - oblast počítačová grafika, zpracování obrazu a integrální transformace
ŠVARC, Martin
Cílem této práce je seznámit srozumitelnou a populární formou laickou veřejnost, a především budoucí studenty vysokých škol, s oborem počítačové fyziky. Součástí samotného vypracování je obsáhlejší prezentace a k ní tento doprovodný text v tištěné formě. Obsahuje tyto části: Historie a vývoj výpočetní techniky, Historie a vývoj počítačových jazyků, Významné osobnosti počítačové fyziky, Počítačová grafika, Zpracování obrazu a Integrální transformace.
Kryptologie v .Net
PSÍK, Tomáš
Cílem této práce je ukázat jakým způsobem řešit různé kryptografické úlohy ve vývojovém prostředí .Net Framework v3.5. Práce je rozdělena do tří částí. První část je věnována přehledu prostředků které jsou přímo součástí .Net. Tato část spojuje praktické ukázky řešení základních úloh a základní kryptografickou terminologii, která je ve druhé části využívána k vysvětlení problematiky asimilace implmentace šifrovacího algoritmu vytvořením rozhraní, využitím abstraktních tříd, které typově sjednocují šifrovací algoritmy v prostředí .Net. Druhá část tedy obsahuje praktické ukázky implementace šifrovacích transformací a vytvoření odpovídajícího rozhraní, dohromady tvořících kryptografický algoritmus. Třetí část je věnována základní analýze šifrovací transforamce, kterou enventuelně hodláme použít. Tato část obsahuje přehled základních kryptoanalytických metod a také ukázku implementace programu srovnávajícího rychlost šifrování libovolné transformace pomocí univerzálního rozhraní. Kód tohoto programu a programu pro testování rychlosti výpočtu hešových kódů pomocí různých funkcí, jsou spolu s implementacemi dvou blokových šifer (Rijndael, Skipjack) uvedeny v dodatku.
Řídící terminál VEP30 a jeho základní aplikace v automatizační technice
KOTEK, Martin
Cíl mé práce je zaměřen na pochopení základů programování a práce s terminálem VEP30, používaného v učilišti firmy Robert Bosch České Budějovice . Obsah této práce se zaměřuje na základní popis vývojového a grafického prostředí a jeho využití. Pro psaní řídícího programu se využívá kontaktních schémat. Další část této práce se zabývá připojením senzorů k terminálu. Následují úlohy zaměřené na různé funkce terminálu a návod k jejich řešení. Po nastudování tohoto textu by měl být student schopen samostatně využívat terminál v jeho základních funkcích.
Územní vztahy a propojení rekreačních funkcí ve vybrané oblasti
TICHÁ, Marie
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část přibližuje teorii cestovního ruchu, praktická část představuje sledované území {--} Třeboňsko. Hlavním cílem této práce je provést analýzu potenciálu cestovního ruchu v Třeboni a jejího zázemí. Analyzovat možnosti partnerství mezi subjekty cestovního ruchu a navrhnout optimální formy propojení rekreačních funkcí mezi těmito subjekty. Výsledkem analýzy bude zhodnocení rekreačních aktivit a úlohy destinačního managementu v Třeboni, návrhy na eliminaci stávajících nedostatků a vyzdvihnutí předností města. Dílčím cílem bude vymezení rekreačních funkcí v Třeboni a analýza jednotlivých kulturně-historických památek a atraktivit, které představují pro místní cestovní ruch velký potenciál.
Geometrie na ZŠ podporovaná programovacím jazykem Imagine
PIŇOUSOVÁ, Klára
Tématem této diplomové práce je geometrie na Základní škole podporovaná programovacím jazykem Imagine. Práce je rozčleněna na dva celky. První, teoretická část, chce ukázat spojitost mezi matematikou a počítačovým programem Imagine Logo. Programování a matematika spolu velice úzce souvisí. Chtěla bych ukázat, že se na určité činnosti můžeme naučit mnohým znalostem z jiného oboru. Zmíněny jsou i výhody, které programování v jazyku Imagine přináší. Tento program poskytuje jiný pohled do již známých problémů geometrie. Atraktivnost počítačů pro cílovou skupinu velice ulehčuje práci, nicméně není to pouze tento aspekt, který činí využití počítačů ve výuce výhodným. Jejich rozšiřování a nepostradatelnost se stále zvyšuje v mnoha oborech, čímž se stává toto vzdělání nepostradatelné. Ve druhé, praktické části se nachází vypracovaná příručka. Právě ta je hlavním cílem této práce. Mimo jiné, se zde zmiňuji o zkušenostech, které jsme nabyla při výuce podle této příručky. Ta je tedy spojena s mými metodickými radami a postupy.
Anylýza open-source verze programu BlueJ
Batelka, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat architekturu aplikace BlueJ z pohledu kódu, a to pouze v její nejzákladnější úrovni. Jako prostředek interpretace výsledků analýzy byly zvoleny UML diagramy, a proto se podstatná část práce sestává právě z nich. Dalším cílem práce bylo prozkoumat a popsat možnosti úprav programu, konkrétně rozšíření aplikace přímou implementací bez nutnosti využití externích modulů. Při popisu těchto úprav byl pak kladen důraz zejména na úpravy grafického uživatelského rozhraní. Pro dosažení tohoto cíle byly provedeny a popsány drobné úpravy prostředí BlueJ. Práce si neklade za cíl podrobně popsat celý program, nýbrž pouze seznámit čtenáře s obsahem projektu BlueJ a podat mu informace o koncepci vnitřního uspořádání jednotlivých oblastí projektu. To vše by mělo umožnit další hlubší analýzu jednotlivých oblastí výukového prostředí BlueJ. Dosažené výsledky by pak měly ulehčit práci vývojářům, kteří by chtěli toto prostředí dále upravovat, rozvíjet, opravovat a nebo jen využívat.
Webová aplikace pro testování programů při výuce
Podolka, Luděk ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat možné způsoby řešení kompilace, spouštění a testování uživatelských programů v jazyce Java v prostředí webového serveru. Dalším cílem je navrhnout a implementovat webovou aplikaci, která by umožňovala studentům psaní a testování jednoduchých programů při výuce Javy. Metodou dosažení cíle je studium relevantních zdrojů, zejména dokumentace a zdrojového kódu projektů implementujících dynamické spouštění programů. K dosažení cíle praktické části autor využívá analýzu požadavků a principy implementace agilní metodiky extrémního programování. Pro názornost návrhu aplikace jsou použity prvky notace jazyka UML. První část práce je zaměřena na teorii spouštění programů v Javě, načítání tříd, kompilaci zdrojových kódů a bezpečnost programu. Dále je uveden přehled nástrojů, které vznikly následným vývojem a jsou postaveny nad těmito základními koncepty. Jedná se dynamické modulární systémy, nástroje pro testování software, nástroje pro automatizaci sestavení a integrační servery. Tyto nástroje implementují dynamické spouštění programů. Třetí skupinou jsou nástroje vhodné pro kvalitativní analýzu zdrojového kódu, které mohou být využity při vytvářené webové aplikace pro účely výuky. V praktické části autor shrnuje zadání úkolu vytvoření webové aplikace a provádí analýzu požadavků. Na základě požadavků se autor krátce věnuje vnitřnímu uspořádání webové aplikace. Detail návrhu aplikace je demonstrován na vybraném uživatelském příběhu. V textu je zařazen přehled technologií a nástrojů použitých k řešení praktické části. Nedílnou součást práce tvoří webová aplikace provozovaná na adrese http://kitscm.vse.cz/tppv. Vlastním přínosem autora je vytvoření přehledu problematiky potřebné k úspěšné analýze, návrhu a implementaci webové aplikace pro testování programů a samotný výsledek provedení těchto procesů.
E-learning pro výuku programování
Kavan, Mojmír ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi, které poskytuje moderní elearningový systém, a to hlavně v oblasti výuky objektově orientovaného programování. Práce se zaměřuje na praktické využití elearningu v podpoře začínajících studentů. V teoretické části se zkoumá jak předmět programování, tak osobnost programátora. Identifikuje se teorie Felder-Silvermanova a odvozuje se z ní, proč mají někteři studenti s počátky programování větší problémy než jiní. Zvyšující se zájem se zaznamenává o koncept učebních objektů a jejich využití v elearningu. Práce se mimo jiné snaží poskytnout odpověď na otázku, zda je možné aplikovat principy učebních objektů také pro efektivní doplněk výuky programování. Východiskem této práce je vyhledání a rozbor nejvhodnějších elearningových řešení. Jelikož se nedaří najít systém obsahově vyhovující, jež by se dal přímo nasadit, slouží analýza jejich kladných i záporných stránek ve vlastním řešení v praktické části této práce. Pro zpracování praktické části se na základě rešeršovaných systémů volí forma animací vytvořených v prostředí Adobe Flash. Tyto animace vysvětlují co nejjednodušším způsobem pojmy objektově orientovaného programování. Při tvorbě animací je reflektována koncepce učebních objektů. Je kladen důraz na maximální názornost a interaktivitu. Klíčové snímky navrženého prostředí jsou detailněji popsány v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí314 - 323  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.