Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 337 záznamů.  začátekpředchozí310 - 319dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka algoritmizace na základní škole - aktuální stav
BROMOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce je zmapovat současný stav výuky algoritmizace na základních školách. V teoretické části jsou uvedeny základní informace přibližující danou problematiku - souvislosti výuky algoritmizace a RVP ZV a také základní předpoklady výuky algoritmizace, jako je historické hledisko, cíle, metody a možnosti výuky algoritmizace. Nedílnou součástí je i podpora výuky algoritmizace, do níž jsou zařazeny učebnice věnující se algoritmizaci a programování, programová podpora, projekty a soutěže. Praktickou část tvoří pedagogický výzkum. Tento výzkum se skládá z pěti dílčích výzkumů: A. Kvantitativní výzkum výuky algoritmizace na ZŠ v ČB. B. Přehled mimoškolní výuky algoritmizace v ČB. C. Zmapování celorepublikové výuky algoritmizace na ZŠ. D. Celorepublikový výzkum úspěšnosti v soutěži ?Bobřík informatiky?. E. Zkušenosti učitele s učebnicí.
Aplikace pro podporu práce studijní referentky pro zpracování výstupů z ISIS
Marek, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Sedláčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce slouží jako popis vývoje aplikace, která usnadňuje práci studijním referentkám a systémovému integrátorovi fakulty na fakultě Informatiky a statistiky. Aplikace je vyvíjena v programovacím jazyce Visual Basic for Application a je nadstavbou k Integrovanému studijnímu informačnímu systému na Vysoké škole ekonomické v Praze. První část práce se věnuje analýze praxe studijních referentek v přijímacím řízení. Práce rovněž popisuje průběh celého přijímacího řízení. V analytické části jsou specifikována zdrojová a výstupní data a následně požadavky na jednotlivé funkcionality aplikace. Druhá část je věnovaná samotnému vývoji aplikace, a to jak z programového hlediska, tak z hlediska uživatelského. Jsou vysvětleny jednotlivé algoritmy a postupy při řešení problémů. V uživatelské části je stručný návod k tomu, jak aplikaci používat.
Výuková sestava pro práci s mikrokontroléry AVR Atmel
KUBEŠ, Miroslav
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a výrobou výukové stavebnice s mikrokontrolérem AVR Atmel. Tato stavebnice obsahuje procesorovou desku a moduly, které se k desce budou připojovat. Popisuje softwarové vybavení potřebné k návrhu a naprogramování mikrokontroléru a technologické postupy pro vytvoření stavebnice. Také v ní najdeme základní teoretické znalosti pro práci s mikrokontrolérem ATmega8535. Stavebnice spolu s diskem, na kterém budou nahrána veškerá schémata, obrázky a programy mnou vytvořené, budou přiloženy k diplomové práci.
OpenOffice.org - programování maker
ŠPIROCH, Petr
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu maker v OpenOffice.org. V práci je kladen důraz na uvedení do problematiky tvorby maker v aplikaci OpenOffice.org, na podrobný popis jazyka StarOffice Basic a jeho jednotlivých prvků. Na konci práce je stručně probrán i aspekt objektového programování v tvorbě maker. Vše je názorně předvedeno a popsáno na jednoduchých názorných příkladech (programech), které jsou spolu s kompletní instalací OpenOffice.org a dalšími dostupnými výukovými materiály přiloženy v příloze na CD.
Vývoj vláknových aplikací v jazyce Java
ATTL, Karel
Tato diplomová práce pojednává o programování vícevláknových aplikací v jazyce Java. S verzí Java 5 se v API jazyka objevuje i knihovna java.util.concurrent, která významným způsobem ulehčuje a zefektivňuje návrh paralelních aplikací. Práce je pojatá jako úvod do programování vícevláknových aplikací, a zároveň ji lze využít jako studijní materiál. Teoretický úvod pojednává o procesech a technologickému pozadí multitaskingu jako analogie k vláknům, zároveň se dotýká technologie Java a pozadí práce s pamětí. Zbytek diplomové práce už se věnuje praktickému nastínění práce s vlákny. Pokrývá toto téma od úplných základů, jakými je vytvoření objektu typu Thread, přes pokročilejší úlohy, jakými je práce s balíčkem java.util.concurrent a na závěr věnuje prostor problémům, se kterými se programátor může setkat při vývoji vícevláknových aplikací.
Vytváření a finalizace programovacích projektů v Imagine Logo
PINDRYČ, Bohuslav
Bakalářská práce se zabývá vytvářením a finalizací projektů v Imagine Logo. Začínající programátor po zvládnutí základních technik a porozumění principům programování se často pouští do vlastních rozsáhlejších projektů. K tomu ovšem potřebuje znát řadu postupů a znalostí. Práce by měla pomoci začínajícím programátorům správně vytvořit svůj projekt v Imagine a následně ho i správně finalizovat. Ukáže, jak používat klávesnici pro ovládání projektu, použití multimediálních souborů, uchovávání grafických proměnných apod. Tato práce by měla sloužit jako uživatelská příručka pro začínající programátory, kteří chtějí využít prostředí Imagine k vytvoření kvalitního projektu. Příklady, na kterých bude demonstrováno použití jednotlivých postupů, by měly být inspirací pro čtenáře při tvorbě vlastních projektů.
Porovnání frameworků pro rychlý vývoj aplikací
Florian, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Práce se zabývá porovnáním dvou webových frameworků (aplikačních rámců) v jazycích Python a Ruby. Kromě základního popisu, historie a filosofie těchto jazyků a obou frameworků -- Django a Ruby on Rails -- jsou stanovena, popsána a uvedena do širších souvislostí jednotlivá kritéria jejich hodnocení. Mimo tyto kritéria je popsána také MVC architektura obou rámců, struktura projektu a nástroje v nich obsažené.
Vývoj a realizace testovacího systému pro předmět 4IT340 - Administrace databázového systému ORACLE
Plíva, Michal ; Macák, Petr (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj a nasazení testovacího systému pro předmět 4IT340 - Základy správy databázového systému Oracle. Cílem této práce je navrhnout a naprogramovat testovací systém, který každému studentovi tohoto předmětu vygeneruje jedinečné zadání zkoušky, a následně po skončení zkoušky automaticky opraví praktickou část. Výsledkem této práce je několik procedur napsaných v jazyce PL/SQL. Celá práce je rozdělena do několika částí. První část se zabývá analýzou současného stavu, poté se práce zabývá již konkrétním návrhem a vývojem prostředí pro zkoušku. Závěr práce je tvořen dokumentací testovacího systému.
Debugování a ladění programů
Tlučhoř, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky vstupních kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Celá práce se věnuje ladění programů nebo také debuggingu, jak se tato činnost rovněž označuje. Teoretická část práce přibližuje vznik různých druhů chyb ve zdrojovém kódu včetně procesu jejich odhalení a opravy, který se označuje jako ladění programu. Jsou představeny různé přístupy k odhalení chyb a pozornost je věnována především pomocnému ladícímu programu zvanému debugger, který je dnes součástí prakticky každého programovacího vývojového nástroje. Teoretická část práce poslouží jako vhled do problematiky ladění programů stejně dobře jak studentům kurzu 4IT101, tak kurzu 4IT115. Praktická část práce se věnuje detailnějšímu popisu fungování debuggeru ve vývojovém prostředí BlueJ a posléze také NetBeans. Popsané funkce a způsoby jejich použití se dají použít i v prostředí Eclipse, jehož debugger funguje podobným způsobem. Výstupem této části je příručka, která pomůže studentům debugger plnohodnotně používat, bez čehož se v dnešní době žádný programátor neobejde.
Výuka objektového programování v prostředí Imagine
ZIKMUND, Miroslav
Tato bakalářská práce se zabývá výukou objektového programování v Imagine Logo. V současné době existuje mnoho objektově orientovaných programovacích jazyků (Java, C++, Python, C#, ?), které se hojně vyuţívají k vývoji programů. Odborníci během let výuky programování přišli s několika přístupy jak vyučovat objektově orientované programování (OOP). Jedním z takovýchto přístupů je ?object first?, který předkládá studentům objektový přístup od samého počátku výuky. Prostředí Imagine je pro takovýto přístup k výuce vhodnou platformou. Imagine Logo však předkládá trochu odlišný pohled na OOP neţ běţné objektově orientované jazyky (Java, C#, ?). K takovéto výuce jsou nutné výukové materiály, které takovýto přístup umoţní. Tato práce by měla poskytnout učitelům programování určitý návod, jakým je moţné postupovat při výuce OOP v Imagine Logo. Předkládá řadu úloh a ţákovských listů, které studenty provedou přes nastavování implicitních vlastností objektů, přes klonování, vytváření tříd, vyuţívání objektových procedur a proměnných aţ k dědičnosti. Principy objektového programování jsou objasněny na příkladech vytvořených v prostředí Imagine Logo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 337 záznamů.   začátekpředchozí310 - 319dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.