Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arteterapeutická práce s dětmi se specifickými poruchami učení a chování
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Tato práce popisuje arteterapeutickou činnost s dětmi se specifickými poruchami učení a chování. Teoretická část práce vychází z literárních zdrojů uvedených v seznamu použité literatury a zabývá se definicí specifických poruch učení a syndromu ADHD, jejich možnými příčinami a dopady na osobnost a život dítěte. Dále popisuje program péče o děti s těmito poruchami a zabývá se možnostmi, které v této oblasti má arteterapie. V neposlední řadě se zabývá výtvarným projevem dětí a jeho specifiky u dětí se SPU a ADHD. Praktická část předkládá dvě kasuistické studie, na nichž předvádí možnosti arteterapeutické práce s těmito dětmi. Zachycuje výtvarný posun u dvou chlapců v konkrétních oblastech souvisejících s jejich poruchami a jejich dopady na osobnost.
Odraz Alzheimerovy choroby ve výtvarném projevu
JONÁŠOVÁ, Miroslava
Bakalářská páce "Odraz Alzheimerovy choroby ve výtvarném projevu" je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická a popisuje problematiku Alzheimerovy choroby a možné terapie, které jsou pro tyto osoby vhodné. Patří sem i arteterapie s osobami trpícími touto chorobou a popis výtvarných technik a materiálu, které jsou při tomto typu nemoci vhodné. První část práce uzavírá kapitola věnující se rysům Alzheimerovy choroby ve výtvarném projevu popisovaným v literatuře. Druhá část práce je praktická a popisuje moje působení jakožto terapeutky v Alzheimercentru Filipov o. p. s. Obsahuje kapitoly, které uvádí, jak arteterapie v tomto zařízení probíhá, jaké jsou rysy Alzheimerovy choroby ve výtvarném projevu nemocných a jak se progres choroby promítá do výtvarné tvorby.
Motivace předškolních dětí k výtvarným a grafickým činnostem během volné hry
POCAROVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí předškolního věku k výtvarným a grafickým činnostem, co je může motivovat ke kreslení během volných her v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na problematiku vývoje výtvarného projevu a grafomotoriky dítěte předškolního věku. Pozornost je věnována otázkám motivace, ale i hře jako metodě předškolního vzdělávání a roli učitelky při výtvarných hrách dětí. V praktické části jsou popsány konkrétní realizované situace, při kterých byly děti motivovány tvořivým způsobem. Dále jsou zde zaznamenány a popsány reakce jednotlivých dětí z vybrané skupiny na podněty vedoucí k zájmu o kreslení. Praktická část je tak doplněna i náměty pro rozvoj dětské kresby předškolních dětí.
Možnosti využití prvků arteterapie u klienta s postižením CNS
ŠMÍDOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá možností využití prvků arteterapie u dospělého muže s organickým psychosyndromem. Cílem bakalářské práce je zjistit účinnost individuální arteterapie na snížení napětí a afektivity u klienta postiženého následkem změn v oblasti emočního prožívání a poruch kognitivních funkcí, spojených se změnou osobnosti včetně změn v oblasti chování a motorických poruch. S tímto cílem souvisí hledání nového smyslu života, rozvoj poznávacích schopností a dovedností a lepší zvládání nepříjemných emočních stavů. Závěrem bylo zjištěno, že metoda individuální arteterapie navodila žádoucí terapeutickou změnu.
Arteterapie se skupinou dětí předškolního věku
TOMANDLOVÁ, Pavla
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapie se skupinou dětí předškolního věku. Je členěna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První kapitola je zaměřena na specifika předškolního období. Vymezuje předškolní věk a popisuje vývojové zvláštnosti předškolního dítěte. Druhá kapitola se zabývá výtvarným projevem dětí a etapami jeho vývoje. Poslední část je věnovaná arteterapeutické práci s dětmi předškolního věku. Praktická část referuje o dlouhodobější arteterapeutické práci se skupinou předškolních dětí a popisuje hledání nejpřijatelnějšího zařazení arteterapie v rámci běžného provozu mateřské školy, posuzuje vybrané výtvarné techniky a témata a v kazuistice se věnuje proměnlivosti výtvarného projevu konkrétního dítěte s odrazem do ostatních oblastí jeho projevů.
Specifika výtvarného projevu u dětí a dospívajících se somatickými problémy
SYSLOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce je zaměřena na výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy. Cílem práce je zjistit specifika ve výtvarném projevu dětí a dospívajících se somatickým onemocněním. Teoretická část se zabývá somatickým onemocněním a jeho vlivem na psychiku dítěte, charakteristikou dětského výtvarného projevu, diagnostickými aspekty výtvarného projevu a poznatky o kresbě dítěte se somatickým onemocněním. Praktická část vychází z osobní zkušenosti s výtvarnou tvorbou dětí a dospívajících se somatickým onemocněním hospitalizovaných na dětském oddělení. Výtvarná tvorba s dětmi a dospívajícími v nemocnici se stala podnětem k položení si otázek: Jaké jsou společné znaky ve výtvarném projevu dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním? Jaké jsou společné znaky ve výtvarné tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? Projevují se odlišnosti v tvorbě dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním oproti tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? V praktické části přibližuji výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy, snažím se vysledovat společné znaky v jejich výtvarném projevu a zodpovědět na položené otázky.
Vývoj výtvarného zpracování prvního pole Warteggova kresebného testu v souvislosti s arteterapeutickým procesem
KLINKOVÁ, MARKÉTA
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj výtvarného zpracování prvního pole barevné modifikace Warteggova kresebného testu (WZT) v souvislosti s průběhem arteterapeutického procesu probíhajícího v rámci studia studijně výcvikového bakalářského oboru arteterapie v Ateliéru arteterapie na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem výzkumu je deskripce formálních a obsahových charakteristik vývoje výtvarného zpracování prvního pole WZT a jejich interpretačního potenciálu v oblasti arteterapie. Teoretická část přibližuje problematiku projektivních metod, grafických projektivních technik, Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace, výtvarného projevu a jeho ontogenetického vývoje a arteterapie se zaměřením na tzv. rožnovské pojetí arteterapie. Empirická část je věnována popisu formální a obsahové stránky zpracování prvního pole WZT a jejich možného praktického využití v arteterapii.
Drogová závislost ve výtvarné tvorbě
MATĚJKOVÁ, Pavla
Anotace Bakalářská práce je zaměřena na vysledování typických momentů výtvarné produkce závislého. Teoretická část se zaměřuje na hlubinně orientovaný psychologický směr Sigmunda Freuda, který je společným teoretickým východiskem vedení arteterapie v Psychiatrické léčebně Červený Dvůr a v Terapeutické komunitě Vršíček. Věnuji se pojmu osobnost, popisuji jednotlivé fáze vývoje. Dále se snažím definovat závislost, osobnost toxikomana, rozpracovávám metody rožnovské arteterapie. Zaměřím se na ontogenezi výtvarného projevu a výtvarnou typologii. Přibližuji jednotlivá pracoviště, jež se stala podnětem mých úvah. Jaká pozitiva a jaká negativa sebou nese výtvarně metodické vedení? Vykazují výtvarné artefakty z obou pracovišť některé společné rysy, které v "nezasažené" populaci nenajdeme? Praktická část vychází z osobní terapeutické zkušenosti s drogově závislými. Snažím se vysledovat typické momenty výtvarné produkce závislého, k čemuž využiji i produkci vytvořenou "nezasaženou" populací. V závěru své práce porovnám výtvarnou produkci drogově závislých klientů a "nezasažené" populace. Poukáži na důležitost obrazného vyjádření a metodického vedení.
Výtvarný projev v metodách trénování paměti a kognitivních schopností seniorů.
ŠVECOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce popisuje využití výtvarného projevu v metodách trénování kognitivních funkcí seniorů. V teoretické části přináší souhrn poznatků o stárnutí a stáří a vysvětluje význam aktivizace seniorů v naší republice. Zabývá se také specifiky výtvarného vyjadřování a arteterapie se seniory. V praktické části jsou popsány metody, využívající výtvarného projevu v posilování kognitivních funkcí, a to jak u seniorů se syndromem demence v rámci aktivizačního programu domova pro seniory, tak i u soběstačných seniorů žijících v domácím prostředí formou dobrovolného kursu trénování paměti. Autorka má snahu zjistit, do jaké míry a jakým způsobem můžeme v těchto programech uplatnit arteterapeutické prvky a metody tak, aby se oba přístupy navzájem obohatily, doplnily či umocnily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.