Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití médií při výchově dětí a rizika jejich sledování
FIŠEROVÁ, Katka
Práce se zabývá otázkou, zda rodiče, kteří mají děti mladším školním věku, využívají k výchově svých dětí média. V teoretické části vymezuji pojmy média, výchova, mediální výchova, mediální pedagogika apod. Dále také představuji přínosy a rizika využívání médií. Posledním bodem v teoretické části je představení dosavadních výzkumů, které byly již na toto téma prováděny. Praktická část představuje výzkum, který jsem na toto téma prováděla. Na začátku jsou představeny hypotézy, které jsem si na začátku stanovila a poté samotné výsledky výzkumu. Mezi nejdůležitější výsledek považuji fakt, že rodiče využívají média k výchově svých dětí, využívají je každý den a dětem vymezují čas, který mohou trávit s médii.
Jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově?
PRA, Lucie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově. První a druhá kapitola se snaží přiblížit rodinu jakožto výchovné prostředí a rodičovství jako základ pro pochopení výchovy v rodině. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit to, jak rodiče uvažují o výchově. Čtvrtá kapitola se zabývá výchovou a výchovným působením, jež porovnává zjištěné poznatky z vlastního výzkumu s teorií uváděnou v odborné literatuře.
Osvojování řeči v multilingvním prostředí
SVOBODOVÁ, Sandra
Předkládaná diplomová práce nese název Osvojování řeči v multilingvním prostředí. Úvodní kapitola se zaměřuje především na vymezení základních pojmů jako je bilingvismus a multilingvismus, rovněž zmiňuje typy, výhody a nevýhody těchto fenoménů, a také zásady bilingvní výchovy. Následně je zpracován vývoj řeči u monolingvních jedinců a jeho diferenciace od těch multilingvních. Empirická část obsahuje kvalitativní analýzu jednotlivých rodin žijících v České republice. Cílem diplomové práce je posoudit vliv multilingvního prostředí na osvojování řeči prostřednictvím zmapování rodin, kde je španělština jazykem alespoň jednoho z rodičů.
Informovanost veřejnosti o poruchách autistického spektra
WERNEROVÁ, Alexandra
Bakalářská práce s názvem Informovanost veřejnosti o poruchách autistického spektra se zabývá základními informacemi o této problematice. V teoretické části své práce se věnuji jednotlivým poruchám autismu jako je například dětský autismus, Aspergerův syndrom atd. Dále se věnuji diagnostice, možnostem ve vzdělávání, které mají jedinci s poruchou autistického spektra a také se věnuji péči o tyto jedince. Mimo jiné se ve své práci také věnuji vývoji jedince s PAS. A také je v mé práci věnována část alternativním možnostem odkud získat informace o autismu. V praktické části své práce zjišťuji za pomoci dotazníku, do jaké míry je veřejnost seznámena s touto problematikou a do jaké míry veřejnost dokáže tyto jedince přijmout mezi sebe.
Naplňování potřeb nadaných dětí v běžné MŠ z pohledu rodičů
VRETONKO, Rut
Teoretická část definuje samotný pojem nadání, stručnou charakteristiku nadaného dítěte, vztah rodiny a sourozenců nadaného dítěte a legislativu ve vztahu ke vzdělávání nadaných děti. Cílem praktické části práce je mapování zkušenosti a postojů rodičů s problematikou výchovy a vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných děti v rodině a ve školských zařízeních a následně tento získaný poznatek porovnat se současným stavem.
Informovanost žen o problematice Downova syndromu
KŘEPELOVÁ, Lenka
Anotace Bakalářská práce se věnuje problematice Downova syndromu (dále DS). I když se prenatální diagnostika zdokonaluje a dětí s DS se rodí méně, jsou stále nedílnou součástí speciální pedagogiky. V dnešní době inkluze se tato problematika týká navíc i pedagogických pracovníků v běžných školách. Pro správný vývoj dítěte je důležitá spolupráce s rodinou. Cílem práce je zjistit informovanost žen z široké veřejnosti o problematice výchovy dítěte s DS a porovnat rozdíly v informovanosti v závislosti na věku a zkušenostech žen. Teoretická část bakalářské práce popisuje souvislosti se vznikem DS, diagnostické možnosti, charakteristické znaky a vývoj dítěte. Dále popisuje možnosti vzdělávání a specifika péče o děti s DS. Empirická část práce je zpracována v podobě smíšeného výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly pomocí rozhovoru zjišťovány názory tří matek, které vychovávají dítě s Downovým syndromem. Na základě zjištěných informací byl vytvořen dotazník, s jehož pomocí byly osloveny ženy, které ještě děti nemají, a ženy, které již dítě nebo děti bez postižení mají.
Vztah rodinného výchovného stylu a školní kázně žáků
VETÝŠKA, Jakub
Bakalářská práce se zabývá vztahem výchovného stylu a školní kázně u žáků druhého stupně základní školy. V teoretické části jsou představeny základní modely výchovných stylů, popsána základní teoretická východiska vztahující se ke kázni žáků a popsány změny ve výchově a kázní žáků s vývojem doby. Primárním cílem empirické části je zjistit, zda existují statisticky významné rozdíly ve školní kázni žáků ve vztahu k jejich výchovnému stylu v rodině. Dalším cílem je zjistit, zda existuje statisticky významný rozdíl v ukázněnosti dívek a chlapců. V rámci výzkumného šetření, které má kvantitativní podobu, byly použity tři dotazníky, a to dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině, dotazník na měření školní kázně žáků a osobnostní dotazník BFI-10. Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině byl za účelem zvýšení validity administrován jak rodičům, tak dětem. Dotazník na měření školní kázně žáků byl administrován třídním učitelům daných žáků. Výzkumný vzorek tvoří 117 dětí (ze 4 základních škol), 206 rodičů (115 matek a 91 otců) a 13 učitelů. Výsledky výzkumu prokázaly ve škále ukázněnosti statisticky signifikantní rozdíl mezi emočním vztahem v rodině a ukázněností žáka ve škole. Mezi výchovným řízením v rodině a ukázněností žáka nebyl nalezen statisticky signifikantní rozdíl u žádné položky. Dále byl u nepřipravenosti na vyučování a narušování výuky objeven statisticky významný rozdíl v ukázněnosti mezi dívkami a chlapci, kdy bylo zjištěno, že dívky jsou ve zmíněných situacích ukázněnější než chlapci. Analýzou bylo dále odhaleno, že extraverze statisticky významně pozitivně koreluje se škálou ukázněnosti, přívětivost statisticky významně negativně koreluje se lhaním, svědomitost statisticky významně negativně koreluje s podváděním a otevřenost ke zkušenostem statisticky významně negativně koreluje se škálou ukázněnosti.
Vliv prarodičů na výchovu dětí předškolního věku
LUKÁŠOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak ovlivňuje výchova prarodičů děti v předškolním věku, a to z jejich pohledu a z pohledu rodičů. Teoretická část se bude věnovat tématu výchova, vlivu prarodičů na výchovu. Bude zmíněn historický vývoj rodiny. Praktická část bude prezentovat výsledky dotazníkového šetření a rozhovorů. Respondenty a komunikačními partnery budou jak prarodiče, tak rodiče předškolních dětí.
Domácí a komunitní vzdělávání
VĚTROVCOVÁ, Natálie
Práce se zabývá problematikou alternativních forem vzdělávání, konkrétně domácím a komunitním vzděláváním. První část práce objasňuje klíčové pojmy a pojednává o soudobých teoriích výchovy. Dále pojednává o výchově z hlediska filosofie a snaží se o zachycení podstaty výchovy. Dále popisuje rodinu jakožto výchovného činitele a její funkce ve výchově. Tímto způsobem je v práci popisována i škola a její funkce ve výchově. Práce zde hovoří o prvostupňovém vzdělávání. Druhá část je věnována alternativním formám vzdělávání, a to individuálnímu vzdělávání. Objasňuje tento pojem a popisuje domácí a komunitní vzdělávání ve světě a v České republice. Dále práce uvádí kladné a záporné stránky těchto forem vzdělávání. Poslední kapitoly se věnují problematice socializace dětí v rodinách, ve kterých jsou děti vzdělávány doma.
Pocity viny matek dospívajících
KOUTNÍKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zaměřuje na pochyby o vlastní výchově a pocity viny matek dospívajících. Je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se věnuje problematice dospívání a změnám, které toto období provázejí, a to ve vývoji tělesném, emočním či ve vývoji poznávacích procesů. Pozornost je také věnována psychickým problémům nebo poruchám chování mládeže, nadále pak oblasti rodiny a vztahům dospívajících s vrstevníky. Dále se práce zaměřuje na výchovu a výchovné styly a výchovu v období dospívání. Teoretickou část uzavírá kapitola, která se věnuje mateřství, představám ideálních matek a pocitům viny matek. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem pocitů viny matek dospívajících. Bude se především zajímat o to, jaké pocity viny matky dospívajících dětí pociťují vzhledem ke své roli matky a svému stylu výchovy. Jako výzkumná metoda byly použity polostrukturované dotazníky. Výzkumný vzorek tvořilo sedm matek, které mají děti v období dospívání, a to ve věku 11 až 19 let. V praktické části jsou uvedeny výsledky popisující výchovu, dospívání a pocity viny z pohledu matek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.