|
Technicko ekonomické hodnocení vybrané traktorové soupravy na zpracování půdy v podmínkách AGRO Záblatí
Hadraba, Tomáš
Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motoru, systémů pro snižování emisních škodlivin ve výfukových plynech, traktorových převodovek a elektrohydraulického systému. V druhé praktické části bylo realizováno a zpracováno měření ekonomických parametrů dané traktorové soupravy při orbě. Měřené parametry byly spotřeba nafty, otáčky motoru, hloubka zpracování půdy, šířka záběru, čas celkový a čas na otáčení. Z naměřených parametrů byla vypočítána operativní a efektivní spotřeba paliva a výkonnost soupravy. Tyto hodnoty byly zpracovány graficky a tabulkově. Měřením byly zjištěny parametry výkonnosti a spotřeby nafty u traktorové soupravy John Deere 8220 se sedmiradličným otočným pluhem KVERNELAND PN 100 při orbě. Měření probíhalo v ekonomické oblasti (1600 až 1800 ot/min) a v oblasti (1800 až 2100 ot/min) při plné dávce paliva.
|
|
Spotřeba paliva při provozu nákladního vozidla a možnosti snížení spotřeby využitím asistenčních systémů
Krejsek, Jakub
Ve své diplomové práci popisuji činitele, které ovlivňují spotřebu paliva při silniční nákladní dopravě a možnosti optimalizace spotřeby paliva. V úvodu se zabývám způsoby měření spotřeby paliva s podporou telematiky. V další části jsem se za-měřil na popis asistenčních systémů pro řízení nákladních automobilů se zaměře-ním na snížení spotřeby paliva. Následuje navržení metodiky dráhové spotřeby paliva za použití telematiky. Práce pokračuje praktickou částí, zabývající se měře-ním spotřeby nákladních vozidel při použití asistenčních systémů a vlivu jejich nastavení na spotřebu nákladních vozidel.
|
|
Vliv nastavení regulační hydrauliky traktoru na výstupní parametry orební soupravy
Remeš, Jan
Diplomová práce na téma „Vliv nastavení regulační hydrauliky traktoru na výstupní parametry orební soupravy“ podává v literární části přehled současného stavu v konstrukci hydraulických systémů zemědělských traktorů. Praktická část diplomové práce je zaměřená na realizaci a zhodnocení experimentálního měření. Orební souprava se sestávala z traktoru Class Axion 850 a čtyřradličného neseného pluhu Kverneland EG 85 Variomat. Cílem bylo zjistit, jak se různé typy regulací hydrauliky projeví na spotřebě paliva, prokluzu hnacích kol a výkonnosti orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány. Ze zjištěných výsledků byl formulován závěr.
|
|
Aditiva pro paliva moderních spalovacích motorů
Mach, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je poskytnutí podrobné rešerše o palivových aditivech, zejména jejich vlivu na usazeniny ve spalovacích motorech, opotřebení a životnost motorů a s tím i spjatý vliv na spotřebu paliva. První kapitola má za úkol stručně informovat o automobilových palivech a vysvětlit pojmy, které se v práci nadále objevují. Další kapitola informuje o typech palivových aditiv a jejich použití. Třetí kapitola práce již pojednává o usazeninách ve spalovacích motorech a jejich redukci pomocí detergentních aditiv. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na druhy opotřebení a místa, kde k opotřebení dochází. Zároveň má za cíl ukázat pozitivní vliv aditiv na životnost komponent motorů. Poslední kapitola se věnuje spotřebě paliva v návaznosti na předchozí dvě kapitoly s poukázáním na důležitost aditiv i ve světové spotřebě paliva.
|
|
Vyhodnocení exploatačních parametrů vybraných pluhů v porovnatelných podmínkách
KUKLA, Martin
V diplomové práci jsou uvedeny jednotlivé druhy zpracování půdy a jejich možné využití. Práce se zaměřuje na porovnání vybraných pluhů v exploatačních podmínkách. Pluhy byly porovnávány podle výkonnosti, možností typu otáčení na souvrati, spotřeby paliva a životnosti opotřebitelných dílů. Pro měření hodnot byly vybrány pozemky s co nejmenší svažitostí a s co možná nejdelší brázdou, aby bylo minimalizoválo zkreslení výsledků.
|
|
Porovnání dopravních prostředků v zemědělství: traktory a nákladní vozidla
ŠTEMBERK, Martin
Tato bakalářská práce analyzuje informace o dopravních prostředcích v zemědělství, traktorech a nákladních vozidlech. Práce je rozdělena na dvě časti, teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce věnuje historii a vývoji dopravních prostředků. Dále jsou zde popsány základní požadavky na dopravní prostředky. V praktické časti bylo provedeno porovnání technických parametrů, ekonomické efektivity dopravních prostředků v zemědělské výrobě a byl vytvořen ukázkový model přepravy zemědělské komodity, ve kterém je provedeno porovnání nákladů na přepravu dle použitého dopravního prostředku. Na základě zjištěných dostupných informací a vypočítaných hodnot ekonomické efektivity byl vytvořen přehled parametrů jednotlivých strojů.
|
|
Porovnáni výkonnosti a spotřeby pohonných hmot u secích strojů
HOLEČEK, Tomáš
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou secích strojů, a to zejména porovnáním jejich různých konstrukcí v konkrétních podmínkách zemědělského podniku v ČR. V úvodu se nachází obecný přehled vlastností půdy, následují různé způsoby zpracování půdy, od kterých se odvíjejí způsoby zakládání porostů. Dále jsem stručně shrnul nejpoužívanější konstrukce secích strojů v ČR, jejich součásti, výhody a nevýhody. Následuje vyhodnocení měřené spotřeby paliva u dvou různých secích strojů v konkrétním podniku. Zhodnotím také náklady na pořízení a provoz secích strojů pro sledované technologie. V závěru bakalářské práce zodpovím hypotézy z cíle této práce a uvedu závěry pro praxi.
|
|
Analýza výstupních parametrů traktoru Zetor s různou konstrukcí převodovek
Orság, Josef ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá energetickým a výkonnostním porovnáním dvou typu traktorových převodovek používaných u traktorů firmy Zetor. V práci jsou uvedeny konstrukční typy převodových ústrojí u různých výrobců traktorů s podrobnějším popisem konstrukce převodovek používaných u traktorů Zetor. Práce obsahuje popis metodik laboratorního a provozního měření traktorů a traktorových souprav. Jednotlivé výsledky z měření jsou tabulkově a graficky zpracovány a následně vyhodnoceny.
|
|
Analýza hlavních vlivů ovlivňujících spotřebu energie v jedoucích dopravních zařízeních
KLÍMA, David
Tato diplomová práce na téma analýza hlavních vlivů ovlivňujících spotřebu energie v jedoucích dopravních zařízeních má za cíl poukázat na vliv jízdních odporů a jiných veličin na celkovou spotřebu energie. V první části se práce zabývá teorií o silniční dopravě, teorii jízdních odporů a také ekonomikou jízdy a měření spotřeby paliva. Druhá část se zabývá výpočtem odporů vybraných automobilů a jejich spotřebou.
|
| |