Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Dufková, Marie ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu Abstrakt Má diplomová práce rozebírá právní úpravu srovnávací reklamy v České republice. Nezabývá se však pouze současně platnou legislativní úpravou, dívá se také na její historický vývoj a na budoucí vyhlídky. Cílem mé diplomové práce je zmapovat vývoj právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu v jednotlivých epochách našich dějin, podat co nejvěrnější obraz přístupu zákonodárců, odborníků a soudců k této problematice a nakonec se pokusit o její zhodnocení. Důraz kladu na současně platnou soukromoprávní úpravu, poněkud stranou ponechám úpravu srovnávací reklamy obsaženou v předpisech veřejného práva, jako je zákon o regulaci reklamy nebo zákon o ochraně spotřebitele a mimoprávní regulaci reklamy. Po úvodu vkládám krátkou kapitolu obsahující pár slov k pojmu srovnávací reklama a o různých přístupech k ní. Poté v následující kapitole chronologicky pojednávám o otázkách právní úpravy v průběhu historie: první část této kapitoly se věnuje období první republiky, zákonu 111/1927 Sb. z. a n. na ochranu proti nekalé soutěži a navazující bohaté judikatuře. Druhá část se zabývá socialistickou epochou, úplným odmítnutím hospodářské soutěže jako takové a logickým poklesem zájmu o úpravu nekalé soutěže. Poslední dvě části pak zmiňují situaci po...
Ochranné známky v kontextu hospodářské soutěže
Wellartová, Lucie ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá ochrannou známkou v kontextu hospodářské soutěže. První polovina této práce se obecně věnuje pojmu ochranné známky a její úpravě jak na národní, tak na mezinárodní úrovni. Druhá část práce je zaměřena na interakci ochranné známky v rámci hospodářské soutěže. Diplomová práce je rozdělena do 6 kapitol, kdy první z nich představuje pojem ochranné známky a její zařazení v komplexu práv z duševního vlastnictví včetně pramenů právní úpravy ochranných známek. První kapitola také obsahuje dělení ochranných známek dle jejich funkcí a druhů a dále absolutní a relativní důvody pro odmítnutí zápisu ochranné známky a tedy možnostmi zamítnutí právní ochrany tohoto institutu. Závěr této kapitoly je věnován možnostem zániku ochranné známky. Druhá kapitola se zabývá účinky právní ochrany ochranné známky, především se zaměřuje na práva a povinnosti vlastníka ochranné známky a to včetně omezení práv z ochranné známky. V závěru kapitoly se dotkneme i možnosti vyčerpání práv z ochranné známky. Následující kapitola je zaměřena na zápis ochranné známky, jelikož právní ochrana ochranné známky zpravidla vzniká až na základě její registrace. Tato kapitola je rozdělena do tří částí, přičemž každá z nich se zabývá registračním procesem na dané úrovní. Jedná se o zápis na národní, evropské...
Agresivní obchodní praktiky v hospodářské soutěži
Schwetzová, Tereza ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Název diplomové práce: Agresivní obchodní praktiky v hospodářské soutěži Tato práce se zabývá rozborem agresivních obchodních praktik, které se vyskytují v rámci hospodářské soutěže, a to se zaměřením na agresivní obchodní praktiky ve vztahu k jiným soutěžitelům, tj. na B2B vztahy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, dále obsahuje nečíslovaný úvod a závěr. Těžiště práce se nachází v kapitole druhé a třetí. První kapitola uvádí čtenáře do problematiky nekalé soutěže a věnuje se zejména rozboru generální klauzule nekalé soutěže, jakožto stěžejního ustanovení soukromoprávní úpravy nekalé soutěže. Z tohoto důvodu je do této kapitoly zařazen i stručný historický vývoj tohoto ustanovení. Dále kapitola zohledňuje úpravu nekalé soutěže na úrovni Evropské Unie. Druhá kapitola se věnuje rozboru pojmenovaných skutkových podstat agresivních obchodních praktik, konkrétně zlehčování (§ 2984), nepřípustné srovnávací reklamě (§ 2980) a porušení obchodního tajemství (§ 2985), kde zohledňuje i nově přijatou směrnici na ochranu nezveřejněného know-how a obchodního tajemství. Kapitola zapracovává i relevantní judikaturu. Třetí kapitola se věnuje agresivním obchodním praktikám postihovaným dle generální klauzule nekalé soutěže, a to se zaměřením na dumpingové ceny zejména z pohledu nově vstupujícího soutěže na trh,...
Nekalosoutěžní registrace a užívání doménových jmen
Zajíc, Jan ; Horáček, Tomáš (oponent)
Nekalosoutěžní registrace a užívání doménových jmen Tato práce se zaměřuje na aplikaci českého práva proti nekalé soutěži na nekalé praktiky spojené s registrací a užíváním doménových jmen, zejména na nekalé praktiky cybersquattingu. Cílem práce je zodpovězení otázek, zda národní právní úprava poskytuje účinný nástroj postihu těchto nekalých praktik. K řešení zvoleného problému bylo nutné v první kapitole práce popsat, převážně deskriptivní metodou, nezbytný technický základ problematiky doménových jmen a jejich registrace, v druhé kapitole vymezit právní povahu doménového jména a práv k němu s ohledem na rekodifikaci občanského práva, v třetí kapitole pak převážně deskriptivní metodou rozebrat právní základ evropského práva proti nekalé soutěži, způsob úpravy a jeho vliv na národní úpravu nekalé soutěže. Čtvrtá kapitola obsahuje rozbor generální klauzule nekalé soutěže a analýzu, zda je soudy správně interpretována a aplikována na nekalé praktiky cybersquattingu, zejména zda soudy správně interpretují institut normativního průměrného spotřebitele, který se stal zásadním kritériem pro posuzování nekalých praktik. Zde práce podrobně rozebírá vliv změny v přístupu k informacím ze strany uživatelů v síti Internet na koncept průměrného spotřebitele. Touto zásadní změnou je posun od uživatelů...
Nekalosoutěžní registrace a užívání doménových jmen
Zajíc, Jan ; Horáček, Tomáš (oponent)
Nekalosoutěžní registrace a užívání doménových jmen Tato práce se zaměřuje na aplikaci českého práva proti nekalé soutěži na nekalé praktiky spojené s registrací a užíváním doménových jmen, zejména na nekalé praktiky cybersquattingu. Cílem práce je zodpovězení otázek, zda národní právní úprava poskytuje účinný nástroj postihu těchto nekalých praktik. K řešení zvoleného problému bylo nutné v první kapitole práce popsat, převážně deskriptivní metodou, nezbytný technický základ problematiky doménových jmen a jejich registrace, v druhé kapitole vymezit právní povahu doménového jména a práv k němu s ohledem na rekodifikaci občanského práva, v třetí kapitole pak převážně deskriptivní metodou rozebrat právní základ evropského práva proti nekalé soutěži, způsob úpravy a jeho vliv na národní úpravu nekalé soutěže. Čtvrtá kapitola obsahuje rozbor generální klauzule nekalé soutěže a analýzu, zda je soudy správně interpretována a aplikována na nekalé praktiky cybersquattingu, zejména zda soudy správně interpretují institut normativního průměrného spotřebitele, který se stal zásadním kritériem pro posuzování nekalých praktik. Zde práce podrobně rozebírá vliv změny v přístupu k informacím ze strany uživatelů v síti Internet na koncept průměrného spotřebitele. Touto zásadní změnou je posun od uživatelů...
Doktrína a judikatura k zákonu proti nekalé soutěži (1927) a jejich vliv na současné právo proti nekalé soutěži
Veselý, Petr ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Hurychová, Klára (oponent)
Práce se zabývá analýzou československé předválečné právní úpravy nekalé soutěže dle zákona o ochraně proti nekalé soutěži 111/1927 Sb. a rozsáhlé navazující doktríny i judikaturní praxe prvorepublikového Nejvyššího soudu. Ty jsou následně detailně srovnány s právní úpravou, doktrínou a rozhodovací praxí polistopadovou a současnou. Za tímto účelem byly po důkladném předběžném prostudování relevantních pramenů (a zejména judikatury) vybrány otázky a tematické okruhy, ve kterých byla nedávná rozhodovací praxe soudů nejvíce ovlivněna a které vykazují nejvyšší relevanci i pro současnou teorii a praxi práva proti nekalé soutěži. Pozornost je věnována zejména důkladné analýze ustanovení, obsahujících neurčité právní pojmy, jako například "dobré mravy soutěže", "hospodářský styk" či "průměrný spotřebitel" a jejich zasazení do kontextu prvorepublikové právní úpravy, nauky a rozhodovací praxe. Značný prostor je rovněž věnován vymezení vztahu právní úpravy průmyslového vlastnictví k právu proti nekalé soutěži. Snahou bylo poskytnout analýzu východisek, která utvářela prvorepublikové smýšlení o (nekalé) soutěži a zhodnotit, v jakých ohledech (ne)došlo do současnosti k jejich změnám, posunům a do jaké míry (a v čem) mohou být inspirací i pro rozhodovací praxi současnou. Práce je členěna na úvod, čtyři obsahové...
Klamavé označování zboží a služeb v obchodní činnosti
Řeháčková, Veronika
Řeháčková, V. Klamavé označování zboží a služeb v obchodní činnosti. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá problematikou nekalé soutěže se zaměřením na klamavé označování zboží a služeb. V rámci literárního přehledu je rozebrána aktuální právní úprava nekalé soutěže včetně právní úpravy na úrovni EU. Ve vlastní práci jsou zanalyzovány jednotlivé případy klamavého označování. Práce obsahuje také doporučení pro spotřebitele i soutěžitele, jak se účinně bránit proti klamavému označování a návrhy, jak mu předcházet. V rámci diskuse jsou vyhodnoceny zjištěné skutečnosti a ekonomické dopady.
Klamavá reklama a její dopad na podnikatelské subjekty
Pražský, Roman
Pražský, R. Klamavá reklama a její dopad na podnikatelské subjekty. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení ekonomických dopadů užití klamavé reklamy na podnikatelské subjekty, a to jak na hospodářský výsledek, tak i na další ekonomické ukazatele. V práci byla užita především metoda analýzy, dále také komparace, zobecnění a deskripce. Zkoumal jsem tři různě velké a známé společnosti z různých podnikatelských sfér. Hledal jsem souvislosti mezi užitím klamavé reklamy a vývojem hospodářských výsledku, provozních hospodářských výsledků a tržeb vybraných podniků. Posléze jsem výsledky porovnal a vyvodil závěry. Dopracoval jsem se ke zjištění, že závažnější ekonomické dopady užití klamavé reklamy jsou u drobných nebo méně známých podniků než u těch s dlouhou tradicí. V závěrečných pasážích práce jsem zformuloval doporučení pro širší podnikatelskou veřejnost. Vyšší vypovídací hodnotu práce je možné získat navýšením počtu zkoumaných podniků nebo ekonomických ukazatelů.
Ochrana spotřebitele před nekalosoutěžními praktikami
Necidová, Jana
Diplomová práce popisuje problematiku nekalosoutěžního jednání na internetu vůči spotřebiteli. V literární rešerši je vytvořen ucelený přehled základních pojmů jako jsou generální klauzule, hospodářská soutěž, nekalá soutěž a skutkové podstaty ne-kalé soutěže a ochrana spotřebitele. Vlastní práce obsahuje popis konkrétních nekalých praktik používaných při propagaci výrobků či služeb na internetu. Ke zjištěným nekalým obchodním praktikám jsou přiřazeny judikáty pro komparaci a vyhodnocení závěru. Další část představuje dotazníkové šetření a jeho analýzu, pro komplexní pojetí dané problematiky a vyvození závěrů a doporučení.
Nekalosoutěžní jednání konkurence v obchodní činnosti
Kopačková, Michaela
V této bakalářské práci se zabývám nekalosoutěžním jednáním konkurence v obchodní činnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. Literární přehled a vlastní práce. V literárním přehledu objasňuji pojmy, jako jsou soutěžní právo, kartelové právo, nekalá soutěž, soutěžitel a generální klauzule, z níž vycházejí jednotlivé skutkové podstaty. Ve vlastní práci jsou uvedeny příklady, které mohou naplňovat znaky nekalosoutěžního jednání. V závěru jsou uvedeny návrhy a doporučení pro podnikatelskou sféru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.