Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj myšlenkových dovedností prostřednictvím výchovy zážitkem
JANDEJSKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce poskytuje souhrn informací zabývající se rozvojem myšlenkových dovedností prostřednictvím výchovy zážitkem v různých formách. Rozvoj myšlenkových dovedností tímto způsobem přináší pozitivní výsledky při formování lidské osobnosti a rozvoji dosavadních informací, zkušeností i dovedností. Žáci si mnohdy nejsou ani sami vědomi vzdělávacího procesu, kterému jsou vystaveni. Procento uchování z nově získané informace navíc dosahuje vyšších hodnot, než při pouhém teoretickém výkladu. Praktická část předkládá projekt zpracovaný pro cílovou skupinu žáků na prvním stupni základního vzdělání, zaměřený na rozvoj myšlenkových dovedností v oblasti rozhodování ve zdravém životním stylu. Nabízí možnosti řešení, jak představit žákům danou problematiku, tj. pomoci vyřešit problém s dětskou obezitou a vybudovat zdravý postoj k výživě. Modelové příklady staví žáky do situací, při nichž rozvíjí další řadu myšlenkových dovedností při logickém uvažování, sociální interakci a řešení problémů.
Lesní mateřské školy a jejich vliv na vývoj předškolních dětí
KORBOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami a jejich vlivem na vývoj dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá pojmy, které se vztahují k lesním mateřským školám. Dále je uvedeno několik oblastí vývoje dítěte, ve kterých lze zaznamenat vliv přírodního prostředí. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Kde bylo zvoleno dotazníkové šetření. Respondenti byli učitelé ze standardních mateřských škol a učitelé z lesních mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou rozdíly mezi lesními mateřskými školami a standardními mateřskými školami. Dále pak, existuje-li souvislost mezi typem mateřské školy a jejím vlivem na vývoj dítěte.
Pedagogika volného času - animace nebo manipulace?
ŠŤASTNÁ, Veronika
Diplomová práce se snaží zjistit, zda je v pedagogice volného času využíváno pouze animačních technik, nebo je, stejně jako všechny oblasti našeho života, zasažena manipulací. Pro objektivní odpověď bylo zapotřebí jasně definovat manipulaci, její různé formy a poté i pojmy, které s manipulací přímo souvisí nebo ji naopak mají vylučovat. Jednalo se především o autoritu, svobodu, moc a hromadné chování. Následně bylo nutné zaměřit se na různé druhy výchovy a výskyt manipulace v nich. Po zjištění, že manipulace se stala součástí výchovy, bylo vhodné, pro potřeby této diplomové práce, definovat manipulaci tentokrát z etického hlediska. Poslední kapitola hodnotí jednotlivé metody a praktické návody pedagogiky volného času, snaží se zjistit, zda se v nich manipulace vyskytuje, nebo se jedná pouze o pedagogické ovlivňování, tedy eticky přijatelnou formu manipulace.
Využití pedagogiky zážitku v zařízeních ústavní výchovy
LOJDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na využití pedagogiky zážitku v zařízeních ústavní výchovy. Cílem je vytvoření cíleného zážitkového programu pro skupinu dětí z dětského domova se školou. V první části práce jsou vymezeny a charakterizovány dětské domovy se školou jakožto součást systému ústavní výchovy, dále je charakterizována cílová skupina, představena pedagogika zážitku a zpracován metodický postup pro vytváření zážitkového programu. Výstupem práce je vytvořený návrh konkrétního zážitkového programu určeného pro skupinu dětí z dětského domova se školou a zaměřeného na posílení vztahu ve skupině, rozvoj komunikace, spolupráce a sebepoznání.
Významné osobnosti současné české pedagogiky zážitku
ŠULCOVÁ, Martina
Práce se zabývá osobnostmi, které na našem území patří mezi ty významnější v tomto oboru. Cílem tohoto zpracování je tedy především objevit, a poté následně popsat, tyto jedince. Dále uvést, kde, a v jaké organizaci či sdružení působí, z jaké pozice se představují, jaké mají vzdělání, co propagují nebo zastávají. V práci nechybí ani představení jejich zveřejněných příspěvků, ale ani stručné shrnutí jejich celkového působení v naší zemi.
Možnosti využití areálu zámku Žďár nad Sázavou pro nabídku zážitkových programů v cestovním ruchu
Kesnerová, Martina ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Vábková, Markéta (oponent)
Diplomová práce je zpracována s hlavním cílem navrhnout zážitkové programy pro areál zámku ve Žďáře nad Sázavou. Práce je členěna do šesti kapitol. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu zážitek, jeho hlavních specifik a významu pro cestovní ruch. Následující kapitola se zabývá možným využitím zážitkové pedagogiky v cestovním ruchu a objasněním základních principů a metod tohoto pedagogického odvětví. Další část popisuje příklady již existujících zážitkových programů a charakteristiku města Žďár nad Sázavou a areálu zámku z pohledu cestovního ruchu. Na základě poznatků z teoretické části jsou následně vytvořeny zážitkové programy, určené především pro segment školních skupin.
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
VOJÁČEK, Antonín
Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.
Psychická rizika zážitkového programu v závislosti na věku účastníků
KINCLOVÁ, Veronika
Práce se zabývá možnými psychickými riziky v přístupu pedagogiky zážitku, v období adolescence. Úvod práce charakterizuje základní pedagogické pojmy, vztahující se k pedagogice zážitku. Stručně popisuje zážitkovou pedagogiku jako přístup, její cíle, principy. Důležitou částí práce je téma psychické bezpečnosti, se zaměřením na adolescenci. Dále se diplomová práce zaměřuje na krizovou intervenci, tedy pomoc účastníkům zážitkového kurzu v rizikové situaci, kterou nedokáží sami zpracovat. Poslední část je věnována shrnutí práce a porovnání názorů vybraných odborníků na problematiku psychické bezpečnosti a možných rizik v zážitkové pedagogice. První polovina práce obsahuje jakousi přípravnou obecnou část. Druhá polovina je zaměřena konkrétněji. Zde se nalézá nejdůležitější část, tedy porovnání názorů odborníků, a výčet psychických možností i rizik zážitkové pedagogiky.
Vybrané přístupy zážitkové pedagogiky - srovnání metod
RZESZUTKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod zážitkové pedagogiky u nás a v zahraničí. Teoretická část popisuje pojmy prožitek, zážitek, zkušenost, hru. Další část se zabývá historickým vývojem zážitkové pedagogiky a jejím současným stavem. Dále jsou podrobně popsány přístupy Prázdninová škola Lipnice a Outward Bound, jejich vývoj, prvky, metody, principy a jejich modely. V závěru práce jednotlivé přístupy srovnávám na základě jejich programů. V přílohách jsou uvedeny strukturované denní programy obou škol. Na základě kterých dokazuji odlišné přístupy k vzdělávání, i když jejich konečný výchovný cíl je stejný.
Arteterapie z pohledu zážitkové pedagogiky
KNEIFLOVÁ, Anna
Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je definována arteterapie, nastíněny její východiska, historie, cíle a cílové skupiny. Dále je představena zážitková pedagogika a formy její práce. V praktické části je sborník nápadů jak využít arteterapii formou zážitkové pedagogiky. Poslední část tvoří rozbor pěti dětských obrázků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.