Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí31 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kresba dětí mladšího školního věku (porovnání kresby dětí z běžné ZŠ a základní umělecké školy)
KUBELKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na kresbu dětí mladšího školního věku. Teoretická část podává informace o období mladšího školního věku, popisuje výtvarný vývoj dětí a blíže se zabývá pojmem kreativita. V poslední části charakterizuje výtvarnou výchovu na ZŠ a výtvarný obor na ZUŠ. Praktická část diplomové práce analyzuje soubor 64 kreseb dětí ve věku 8-9 let. Jejím cílem je porovnat kresebný projev a hledat odlišnosti v kresbě na dané téma u dvou skupin dětí, dětí z běžné třídy na základní škole a dětí ze základní umělecké školy, které navštěvují výtvarný obor.
Kresba dětí na 1. stupni v závislosti na typu vzdělávání.
TUPÁ, Adéla
Diplomová práce je zaměřena na porovnání úrovně kresebného projevu dvou skupin dětí mladšího školního věku, přičemž první skupina je vzdělávána na základní škole a druhá na škole praktické. Teoretická část podává obecné informace o vývoji dětí mladšího školního věku. Zaměřuje se na vývoj kresebného zobrazování v souvislosti s vývojem rozumových předpokladů. Praktická část poskytuje výsledky výzkumu dětských kreseb, které jsou posouzeny v souvislosti s vývojovou úrovní dětí.
Percepce seniorů adolescenty (DP je součástí širšího projektu)
KRŠKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se snaží nastínit pohled současných adolescentů na staré osoby. Zaměřuje se především na postoje a názory, které utvářejí obraz seniora v dnešní společnosti. V teoretické části, kterou tvoří čtyři kapitoly, se nacházejí základní pojmy prohlubující všeobecné povědomí o dané problematice. V první části se objevují důležité pojmy, kterými jsou: adolescence, stáří a percepce. Další dvě kapitoly již zahrnují hlubší charakteristiku obou vývojových období - adolescenci a stáří. Ty popisují fyzické i psychické aspekty a tendence, které jsou pro obě dvě etapy typické (vztah jedince k sobě samému, adaptace na stáří, životní spokojenost a vitalita v seniorském věku). Zároveň je zde pozornost zaměřena na proces socializace, který umožňuje širší začlenění adolescentů do společenského života. Této oblasti se bezprostředně dotýká sféra sociálních vztahů zahrnující jak dospívající, tak i seniory. Tyto vztahy se odehrávají převážně v rodině, mezi příbuznými, kamarády či vrstevníky, a postupem času se jejich intenzita různě mění. Důležitým a dnes hodně diskutovaným tématem je diskriminace starých lidí, která tvoří závěrečný bod. Poslední kapitola se zabývá významem dětské kresby a sleduje prvky, které tento význam utvářejí (barvy, velikost postavy, kvalita čáry). Součástí tohoto oddílu je výzkum vnímání starých lidí dětmi, který byl proveden v USA. Praktická část přibližuje výtvarné zpracování seniorů žáky 8. tříd, které je následně doplněno o informace plynoucí z dotazníkového šetření. Závěr patří vzájemnému porovnání výsledků z obou zkoumání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí31 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.