Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Řízení BLDC motoru se setrvačníkem
Macháček, Jan ; Otava, Lukáš (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá senzorovým řízením BLDC motoru metodou FOC (vektorového řízení). Jako měnič pro BLDC motor je v první části použit měnič od firmy ST Microelectronics, v druhé části je použit měnič vlastní výroby. Oba měniče jsou osazené mikrokontrolérem STM32F303, speciálně navrženým pro řízení BLDC motorů. Je zde použit dvaceti dvou pólový motor se zabudovaným magnetickým enkodérem. Dále je zde popsán testbed pro testování reakčního momentu motoru při brždění v závislosti na připojené zátěži a jsou zde proměřeny zátěžové charakteristiky motoru při různých metodách brždění. Reakční moment motoru je měřen senzorem mechanického napětí. Je zde popsána funkce aktivního omezovače napětí napájecí sběrnice.
Řízení trojfázového asynchronního motoru
Nekvapil, Jan ; Huták, Petr (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu a implementaci algoritmu řízení asynchronního motoru pomocí procesoru DSP56F807 od výrobce Freescale. Je zde řešen komplexní návrh, jak aplikovatelného algoritmu řízení, tak i vhodného propojení s procesorem a vnějšími komponenty. Nedílnou součástí je i nalezení vhodných výkonových prvků polovodičového měniče a vhodné snímače.
Skalární versus vektorové řízení synchronních motorů
Hořava, Jan ; Szabó, István (oponent) ; Hubík, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá základní teorií problematiky skalárního a vektorového řízení synchronních motorů a následným srovnáním obou metod. V úvodních kapitolách je popsána základní teorie synchronních strojů týkající se jejich konstrukce a jsou zde uvedeny některé vybrané charakteristiky.
Algoritmy monitorování a diagnostiky pohonů se synchronními motory
Otava, Lukáš ; Glasberger, Tomáš (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Pohony se synchronními motory s permanentními magnety jsou stále častěji využívány v široké oblasti aplikací. Tyto pohony však trpí nežádoucími poruchami. Disertační práce se proto zaměřuje na poruchu vinutí třífázového motoru a na poruchy senzorů regulační smyčky pohonu. Práce prezentuje model synchronního motoru s poruchou typu mezizávitový zkrat jedné fáze. Je provedena analýza průběhu elektrických a mechanických veličin motoru během působení poruchy. Model byl verifikován pomocí měření na testovací platformě průmyslového synchronního motoru s emulovanou poruchou. Následující část práce shrnuje algoritmy pro detekci mezizávitového zkratu uvnitř jednoho fázového vinutí. Nejprve jsou ověřeny konvenční metody pracující na základě analýz statorového napětí a rezidua statorových proudů. Následují tři autorem vytvořené algoritmy detekce poruchy, které využívají rozšířený Kalmanův filtr společně s modifikovaným modelem motoru. Je popsána implementace algoritmů na mikrokontroléru a jsou vyhodnoceny experimentální výsledky detekce poruchy vinutí s emulovanou poruchou za různých situací. Algoritmy ověření funkce senzorů regulační smyčky PMSM motoru, popsané dále, doplňují detekci poruchy vinutí. Poslední kapitola spojuje algoritmy detekce poruchy vinutí a detekce poruchy senzorů, a tím vytváří celkový diagnostický algoritmus poruchy pohonu.
Řízení asynchronního motoru s využitím nástroje pro automatické generování kódu
Jochec, Jan ; Knobloch, Jan (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením asynchronního motoru v programu MATLAB/Simulink za využití nástroje pro automatické generování kódu v jazyce C. Cílem práce je seznámit se s teorií řízení asynchronního motoru, s programovacím a simulačním nástrojem X2C a také s laboratorním přípravkem pro řízení asynchronního motoru. Dále je cílem práce vytvoření modelů skalárního a vektorového řízení asynchronního motoru a následné vyzkoušení jednoho z nich na laboratorním přípravku pro ověření jeho funkčnosti.
Energeticky efektivní řízení pohonů se synchronními motory
Szymanik, Marek ; Kozubík, Michal (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Práce představuje matematický popis synchronního motoru s permanentními magnety včetně ztrát a jeho vektorově orientované řízení. Práce porovnává řízení d složky proudu na nulu s řízením pomocí optimalizace ztrát a je porovnána účinnost při daném řízení. Simulace je provedena na dvou variantech PMSM.
Simulace řízení asynchronního motoru s ohledem na vysokou účinnost
Hanzlíček, Martin ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Lažek, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá simulací řízení asynchronního motoru s ohledem na vysokou účinnost. Je zde popsána teorie asynchronního motoru, s kladeným důrazem na jeho ztráty. Dále je zde popsáno skalární i vektorové řízení. Vektorové řízení je optimalizováno pro vyšší účinnost. Následně je zde popsáno vytvoření modelu v programu MATLAB - Simulink pro porovnaní vektorového řízení s optimalizací a bez optimalizace.
Algoritmy monitorování a diagnostiky pohonů se synchronními motory
Otava, Lukáš ; Glasberger, Tomáš (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Pohony se synchronními motory s permanentními magnety jsou stále častěji využívány v široké oblasti aplikací. Tyto pohony však trpí nežádoucími poruchami. Disertační práce se proto zaměřuje na poruchu vinutí třífázového motoru a na poruchy senzorů regulační smyčky pohonu. Práce prezentuje model synchronního motoru s poruchou typu mezizávitový zkrat jedné fáze. Je provedena analýza průběhu elektrických a mechanických veličin motoru během působení poruchy. Model byl verifikován pomocí měření na testovací platformě průmyslového synchronního motoru s emulovanou poruchou. Následující část práce shrnuje algoritmy pro detekci mezizávitového zkratu uvnitř jednoho fázového vinutí. Nejprve jsou ověřeny konvenční metody pracující na základě analýz statorového napětí a rezidua statorových proudů. Následují tři autorem vytvořené algoritmy detekce poruchy, které využívají rozšířený Kalmanův filtr společně s modifikovaným modelem motoru. Je popsána implementace algoritmů na mikrokontroléru a jsou vyhodnoceny experimentální výsledky detekce poruchy vinutí s emulovanou poruchou za různých situací. Algoritmy ověření funkce senzorů regulační smyčky PMSM motoru, popsané dále, doplňují detekci poruchy vinutí. Poslední kapitola spojuje algoritmy detekce poruchy vinutí a detekce poruchy senzorů, a tím vytváří celkový diagnostický algoritmus poruchy pohonu.
Simulace řízení asynchronního motoru s ohledem na vysokou účinnost
Hanzlíček, Martin ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Lažek, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabĂ˝vá simulacĂ­ řízenĂ­ asynchronnĂ­ho motoru s ohledem na vysokou účinnost. Je zde popsána teorie asynchronnĂ­ho motoru, s kladenĂ˝m dĹŻrazem na jeho ztráty. Dále je zde popsáno skalárnĂ­ i vektorovĂ© řízenĂ­. VektorovĂ© řízenĂ­ je optimalizováno pro vyšší účinnost. NáslednÄ› je zde popsáno vytvoĹ™enĂ­ modelu v programu đť‘€đť´đť‘‡ đťżđť´đťµ ⒠𝑆𝑖𝑚𝑢𝑙𝑖𝑛𝑠pro porovnanĂ­ skalárnĂ­ho a vektorovĂ©ho řízenĂ­ s optimalizacĂ­.
Bezsnímačové řízení střídavých motorů na platformě STM32
Soviš, Jiří ; Veselý, Libor (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice bezsnímačového vektorového řízení synchronního motoru s permanentními magnety v oblasti nízkých otáček. V první části je proveden stručný popis synchronního motoru a nezbytných transformací k aplikaci vektorového řízení. Dále navazuje uvedení bezsnímačových metod odhadu polohy pomocí injektování vysokofrekvenčního harmonického signálu. Praktická část se věnuje implementaci řízení na vývojovém kitu STM32NUCLEO-L476RG, čemuž předchází identifikace veškerých parametrů motoru. V rámci implementace byla navržena struktura zahrnující řízení proudu, otáček a polohy. Funkčnost a robustnost nastavení byla úspěšně otestována vzhledem k rozdílné setrvačnosti a zátěži.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.