Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Galerijní výstava jako prostředek rozvoje estetického vnímání dětí předškolního věku
SUCHANOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na galerijní výstavu jako na prostředek rozvoje estetického vnímání u dětí předškolního věku. Cílem práce je charakterizovat galerijní výstavu jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti estetického vnímání a vytvořit třístupňový vzdělávací program galerijní edukace pro děti předškolního věku, který bude ověřen v praxi mateřské školy. Teoretická část se zabývá galerijní a muzejní edukací, věnuje se psychomotorickému vývoji u předškolního dítěte a dále se práce zaměřuje na estetickou výchovu a její vymezení v rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání a především na estetické vnímání u předškolního dítěte. V praktické části je popsán třístupňový časový galerijní edukační model prostřednictvím výstavy Radka Pilaře, kdy se děti hravou formou seznamují s jeho ilustracemi. Součástí praktické části je i doplňkové dotazníkové šetření určené učitelkám a učitelům mateřských škol, které zjišťuje, zda a jakým způsobem učitelky a učitelé v mateřských školách navštěvují galerie a jaké přitom volí modely galerijní edukace.
Hudební dílo jako prostředek rozvoje estetického vnímání dětí předškolního věku
KOPEČNÁ, Klaudie
Tato práce se zaměřuje na využití hudebního díla jako prostředku pro rozvoj estetického vnímání u dětí předškolního věku. Cílem práce je vzdělávací program s názvem Labutí jezero dětskýma očima, který vychází z cílů estetické výchovy pro předškolní děti. Teoretická část se zaměřuje na současné pojetí předškolního vzdělávání a estetické výchovy, zabývá se estetickou výchovou a jejím vymezením, hudebními činnostmi v mateřské škole, zejména poslechovými činnostmi, a charakteristikou vývojových zvláštností předškolního dítěte. Praktická část obsahuje vzdělávací program, jehož prostřednictvím se děti seznámily s dílem Labutí jezero od P. I. Čajkovského. Součástí praktické části je i dotazník určený učitelkám mateřských škol, který zkoumá zda a jakým způsobem ony samy pracují s hudebním dílem za účelem rozvoje estetického vnímání.
ZNALOST TŘÍDĚNÍ ODPADU U DĚTÍ V MŠ
JIRÁKOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění znalostí dětí v oblasti třídění odpadu. Hlavním cílem práce je porovnání povědomí dětí z vesnické a městské mateřské školy o existenci recyklovatelných materiálů, kontejnerů na tříděný odpad a možnosti jejich dalšího využití. Teoretická část se sestává z rešerše vybrané literatury a specifikace jednotlivých termínů souvisejících s problematikou environmentální výchovy. Dále popisuje specifikace dítěte v předškolním věku. Další kapitola je věnována druhům odpadů a jejich následným zpracováním. Praktická část se skládá z kvalitativního výzkumu ve formě řízeného hloubkového rozhovoru s vedoucími pedagogy zvolených tříd v každé z obou typů mateřských škol. V neposlední řadě je navržen týdenní plán na toto téma. Na závěr této části byla provedena činnost přímo v mateřských školách s dětmi vedená studentkou. Aktivita spočívá v roztřídění přineseného čistého odpadu do krabic označených příslušnou barvou.
Pes v životě dítěte předškolního věku
VYBÍRALOVÁ, Soňa
Tématem bakalářské práce je pes v životě předškolního dítěte. Cílem je poukázat na soužití dítěte a psa, na výhody či nevýhody plynoucí z rozhodnutí, pořídit psa do rodiny s dítětem. V teoretické části se práce zabývá využitím psa pro člověka jako takového, seznamuje s canisterapií, vlivu na děti po psychické stránce, zabývá se také důležitostí výchovy k lásce ke zvířatům. Praktická část je pojata formou projektového týdne. Lze použít jako metodika nejen pro učitele v mateřských školách. Součástí praktické části je orientační výzkumná sonda, jejímž cílem bylo zjistit motivaci rodin pro pořízení psa do domácnosti. Z výsledků vyplývá, že nejčastější motivací byla zkušenost z dětství a zároveň očekávané přátelství se psem, které chtěli rodiče dopřát svým dětem. Téměř všichni respondenti uvedli, že pes je pro rodinu s dětmi správným rozhodnutím, které by neměnili.
Rozvoj hudebnosti u předškolních dětí autorskou tvorbou
KORITAR, Filip
Tato práce se zaměřuje na autorskou tvorbu písní a textů vhodných pro děti předškolního věku a podporu dětské tvořivosti při hudebních činnostech. Teoretická část popisuje současné pojetí hudebního vzdělávání předškolního dítěte a požadavky vycházející z RVP PV, charakteristice vývojových zvláštností s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností. Poté se zabývá dětskou tvořivostí a hudebními činnostmi. Poslední kapitoly patří autorské tvorbě vhodné pro děti předškolního věku. Práce zahrnuje i praktickou část, ve které je vytvořen metodický materiál, který obsahuje písně, texty a notové zápisy autorovy tvorby a metodické postupy činností podporující dětskou tvořivost a rozvoj hudebních schopností a dovedností při hudebních činnostech.
Výběr výtvarných technik v mateřské škole
NOVÁKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné techniky a jejich využití v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, co ovlivňuje výběr výtvarných technik a jejich zařazování učitelem v mateřské škole. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická části je zaměřena na současné pojetí výtvarných technik v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Dále je definována charakteristika předškolního dítěte, jeho vývoje od tří do šesti let se zaměřením na dětský výtvarný projev. Praktická část bakalářské práce je realizovaná formou kvantitativního dotazníkového šetření. Jedná se o výzkumné dotazníkové šetření se zaměřením na faktory ovlivňující výběr výtvarných technik učitelů v mateřské škole. Dotazníkové šetření je učeno pro učitele v mateřské škole. Výsledky šetření jsou podkladem pro vytvoření námětů konkrétních aktivit pro děti předškolního věku.
Rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky v lesních mateřských školách
JANEČKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá rozvojem jemné motoriky a grafomotoriky v lesní mateřské škole (LMŠ) z pohledu osob, které v LMŠ pracují. Na základě těchto informací a vlastní zkušenosti je sestaven "program" na rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky v lese a venkovním prostředí. Teoretická část obsahuje kapitoly o historii lesních mateřských škol u nás a v zahraničí, podmínkách jejich provozu a filosofii. Pozornost je dále věnována motorickému vývoji dítěte se zaměřením na jemnou motoriku a grafomotoriku, se zřetelem na vývoj grafického projevu dítěte, pracovní návyky, grafomotorická cvičení a možnosti příčin grafomotorických obtíží a. Poslední kapitola se věnuje vlivu přírodního prostředí na rozvoj dítěte. V praktické části jsou na základě výzkumného šetření zodpovězeny otázky, které souvisí s cílem práce a je sestaven "program" rozvoje jemné motoriky a grafomotoriky v lese a venkovním prostředí.
Hudební výchova v MŠ se zaměřením na činnosti poslechové
BLÁHOVÁ, Silvie
Poslechové činnosti v předškolním vzdělávání jsou i přes svůj rozsáhlý potenciál vnímány spíše jako doplňková činnost. Smysle m této práce je ukázat hloubku především klasické hudby a případně tak pedagogy namotivovat k častějšímu a propracovanějšímu zařazování právě tohoto žánru do svého výchovně vzdělávacího působení. Teoretická část je zaměřena na vymezení podstat y hudebních činností v mateřské škole, následně úžeji postihuje poslechové činnosti, ke kterým definuje didaktické postupy od příprav až po závěrečnou evaluaci. Na základech teoretických poznatků je dále stavěna praktická část, která představuje tři kom paktní projekty, které mají za cíl dokázat svůj přesah do všech pěti vzdělávacích oblastí z RVP PV. Součástí je dále dílčí výzkum, který zjišťuje úroveň poslechových činností v současných mateřských školách.
Využívání informačních technologií u dětí předškolního věku z pohledu učitelek mateřských škol
DVOŘÁKOVÁ, Nikola
Závěrečná práce s názvem "Využívání informačních technologií u dětí předškolního věku z pohledu učitelek mateřských škol" se zabývá informačními technologiemi, které používají děti předškolního věku, jak s nimi pracují a jak se jejich využití promítá do předškolního vzdělávání. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající vývoje a historie informačních a komunikačních technologií, vlivu informačních technologií na děti a mládež, rizik a přínosů při využívání informačních technologií. V praktické části jsou na základě smíšeného výzkumu (pozorování, dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli mateřských škol) zodpovězeny výzkumné otázky, které souvisejí s cílem bakalářské práce.
Prohlídková trasa pro děti předškolního věku v cisterciáckém klášteře Vyšší Brod
OVČÁČKOVÁ, RADKA
Cílem bakalářské práce je vytvoření autentického výukového programu "Tajemství mnicha Jeronýma" pro děti předškolního věku. Teoretická část se zabývá vymezením předškolního období dítěte, jeho schopnostmi a dovednostmi i vývojem poznávacích prostředků. Dále obsahuje metodiku galerijní a muzejní edukace včetně stručné historie kláštera Vyšší Brod od 13. století do dnešní doby. Praktická část popisuje konkrétní program vytvořený pro děti. Celý příběh se odehrává v prostorách cisterciáckého kláštera Vyšší Brod v místnostech přístupných veřejnosti v rámci "klasických" prohlídek. Takto přizpůsobená dětská prohlídka trvá přibližně třicet až čtyřicet pět minut. Práce obsahuje speciálně navržené pracovní listy, hádanky a příběhy, které děti provází po celou dobu. V každé místnosti kláštera získají nejméně jeden pracovní list, který si ihned vypracují. Celkem děti navštíví čtyři rozsáhlé prostory kláštera.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.