Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  začátekpředchozí303 - 312další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesta do pravěku
Filipová, Markéta ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je odkazem k filmu režiséra Karla Zemana, jenž je příběhem čtveřice chlapců, kteří se rozhodnou podniknout cestu do minulosti. Spojujícím prvkem celého souboru je variace na úvodní scénu z filmu Karla Zemana, kdy čtveřice kluků propluje jeskyní do období pravěku. Tato scéna se stala symbolickou a motiv „cesty“ je přítomný téměř ve všech obrazech. Cesta do pravěku je metaforou pro výzkum a studium prehistorie. Je to mentální pohyb směrem do minulosti, při kterém se snažíme porozumět dávno zapomenutým skutečnostem.
Automatizace forenzního zkoumání - forenzní audit pro účely zjištění porušování autorských práv
DOBIÁŠ, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá forenzní analýzou souborů z obrazu pevného disku a registrů operačního systému Windows. Cílem je zhotovení nástroje k detekci instalovaných programů a potencionálně nelegálního softwaru.
Aplikace pro automatickou detekci a rozmazání SPZ ve fotografii
Vychodil, Vojtěch
Vychodil, V. Aplikace pro automatickou detekci a rozmazání SPZ ve fotografii. Ba-kalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou problematiky zpracování obrazu a následnému uplatnění zjištěných poznatků při tvorbě aplikace pro vyhledání a rozmazání SPZ ve fotografii. V teoretické části jsou představeny a zhodnoceny obvykle používané postupy a metody. Praktická část obsahuje návrh samotné aplikace a přehled dosažených výsledků detekce na vybraném vzorku zpracovávaného obrazového materiálu.
Možnosti a meze interpretace v arteterapii
PRÁŠEK, Jiří
Bakalářská práce pojednává o možném uplatnění prostředku interpretace během procesu arteterapeutické léčby. Zabývá se potenciálem, který může interpretační proces v arteterapii nabývat, různými podobami jeho uplatnění a významu pro léčbu. Dále jsou v práci rozpracovány kritéria pro určování pravdivosti interpretací a východiska a předpoklady, které je nutné či doporučené brát v úvahu, pokud má mít interpretační zákrok přínosný, tedy měnící, léčebný charakter. V závěrečné části je rozvedena otázka interpretace symbolů obsažených v kresbě. V úplném závěru je předloženo několik stručných zásad, podle kterých lze interpretační proces v arteterapeutické realitě řídit.
Obraz a slovo
Neznal, Vít ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Magisterská práce Víta Neznala s názvem Obraz a slovo se zabývá obrazem a slovem jakožto dvěma základními nástroji reprezentace a navazuje tak v širším pojetí na jeho bakalářskou práci, kde autor sledoval jejich artikulaci v kontextu divadelního díla. Autor nejprve interpretuje povahu ? identitu obrazu a zobrazení v rámci obecně estetických kategorií (mimesis, intencionální objekt, simulakrum), posléze se soustředí na jejich specifické projevy v rámci jednotlivých uměleckých odvětví (malba, fotografie, film, divadlo) a zároveň je tlumočí na pozadí mnohých teoretických konceptů (strukturálně-sémiotický diskurs, ?estetika performativu?, ?ontologický princip? aj.). Téma slova pak autor reflektuje s přihlédnutím k předešlým poznatkům především v kontextu divadla. Ústředním tématem je pro autora identita obrazu, resp. zobrazení, případně jazykové reference, čemuž přizpůsobuje i výběr příkladů. Analyzovaná díla tak pojí především zkoumání hranic reprezentace a samotná tematizace jejich uměleckého jazyka.
Nejsvětější Trojice jako základ totožnosti stvořených osob
HANKE JAROŠOVÁ, Světla
Podle svědectví Písma Bůh stvořil člověka, "aby byl naším obrazem podle naší podoby". Tato podobnost bývala spatřována v rozumové přirozenosti, již člověk vlastní. Nověji se ukazuje, že se člověk podobá Bohu spíše tím, že je osoba, že svou totožnost přijímá ve vztazích od druhých a zároveň druhým jejich totožnost zprostředkuje. Autorka představuje dějinný vývoj pojmu osoby a vybraná současná pojetí, která hodnotí ve světle osobního života Trojjediného Boha, jak je dosvědčen v Písmu a stále se sděluje v liturgickém slavení církve. Představuje také pojetí stvořené osobovosti, k nimž v tomto světle dospěla. Stvořené osoby jsou stvořeny, aby mohly přijímat Boží sebesdělování a aby se na Božím sebesdělování mohly také podílet. To mohou v závislosti na tom, který je pravým zjevitelem Boha, jako podíl na jeho zjevitelské činnosti. Tím, že svou závislost přijímají, stávají se schopnými jednat svobodně skrze sebe a naplnit úkol, který je jim svěřen tím, že jsou stvořeny.
Padělek a Autenticita
SVATÝ, Michal
Ve své bakalářské práci se zabývám problémem falza. Výchozím textem mé práce je kapitola "Umění a autenticita" z knihy Jazyky umění od Nelsona Goodmana. Soustředil jsem se na téma padělku ve vztahu k literárnímu textu a obrazu, jako modelových případů. Možností falzifikace ostatních uměleckých druhů se dotýkám pouze okrajově. Klíčová otázka práce: Existuje vůbec něco jako dokonalé falzum, nebo díla dokonale zfalzifikovat nelze?
Estetický rozměr výuky náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.
Využití jazyka umění v náboženské výchově
KUNZOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá významem umění pro celistvý rozvoj jedince. Symbolem jako jedním z nejvýznamnějších výrazových prostředků umění. Projevem symbolu v Bibli, v obrazovém umění a jeho rolí v procesu individuace. Zahrnuje charakteristiku adolescenčního věku s ohledem na schopnost porozumět symbolům. Teorii symbolové didaktiky. Osvětlení a význam pojmu {\clqq}druhá naivita`` a scénář jedné vyučovací jednotky jako praktickou ukázku práce se symboly v interpretaci obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   začátekpředchozí303 - 312další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.