Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  začátekpředchozí283 - 292dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Geneze portrétu: Zkoumání podoby rodinných příslušníků společně s proměnou pojetí rodinného portrétu
ŠVADLENA, Václav
Václav Švadlena, diplomová práce je složená ze dvou částí, praktické a teoretické. Teore-tická část se zabývá portrétem - jeho historii, podobami portrétní malby a postupný pře-chod od malby k fotografii. Součást teoretické práce jsou kapitoly věnované autorům: Francisco de Goya a Alberto Giacometti. Praktická část obsahuje soubor skic ve formě autorské knihy obsahující zkoumání rodinných genetických znaků doplněno cyklem - tetraptychem velkoplošných kreseb portrétů. Cíl: seznámení s fenoménem portrétu, vytvoření autorské knihy skic a cyklu velkoplošných kreseb - rodinných portrétů.
Výtvarný projev dětí v období vstupu do základní školy
VRAUKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zaměřuje na výtvarnou produkci dětí v předškolním období. Teoretická část se věnuje vývoji výtvarného vyjadřování u dětí se zvláštním zřetelem na předškolní období a období mladšího školního věku. V souvislosti s tím je na základě odborné literatury a dostupných výzkumných zjištění charakterizován vývoj i v dalších oblastech (kognitivních, emocionálních, sociálních atd.). Výzkumné šetření praktické části analyzuje výtvarnou produkci vybraných dětí z mateřské školy a žáků 1. třídy školy základní. Sleduje se vývoj výtvarného zobrazování (zejména jeho formální stránky) v souvislosti se začátkem povinné školní docházky.
Ontogeneze výtvarného projevu dle Viktora Lowenfelda a tvorba současných pubescentů
TROJANOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá výtvarnou tvorbou pubescentů a raných adolescentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část blíže specifikuje období dospívání včetně biologických a psychosociálních změn a vývoj výtvarného projevu dospívajících jedinců. Pozornost je věnována i ontogenezi dětského výtvarného projevu dle stadií C. Burnta, H. H. Luqueta a zejména V. Lowenfelda. Praktická část se zabývá analýzou sebraného výzkumného materiálu od dospívajících žáků ve věku mezi 11-16 lety. Cílem je zjistit, zda výtvarný projev dnešní mládeže odpovídá ontogenetickému modelu popsanému V. Lovenfeldem.
Vývoj kresby předškolního dítěte
VADLEJCHOVÁ, Anna
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a praktická část. Cílem práce bude sledovat vývoj kresby předškolních dětí a nastínit, jak může učitelka mateřské školy tento vývoj podpořit. V teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku s akcentem na vývoj jeho výtvarného a kresebného projevu. Výtvarné činnosti a především rozvoj kresebného projevu je dán do kontextu s plánováním a zařazováním činností v MŠ (v rámci TVP, ŠVP). V praktické části mám sestavený vlastní program zaměřený na rozvoj kresebného projevu, který je prakticky realizován s dětmi v mateřské škole. Provádím pedagogickou diagnostiku kresebného projevu dětí, nejdříve před zahájením a následně po ukončení programu. Sleduji vývoj kresby u jednotlivých dětí. Kvůli nastínění kresby mimo MŠ, jsou rodičům rozdány dotazníky, abych zjistila, jak děti kreslí doma.
Dětský výtvarný projev a jeho zvláštnosti
JANDOURKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na dětský výtvarný projev a jeho vývoj, konkrétně na vývoj dětské kresby. Zaměřím se na posledního rok docházky do mateřské školy. V teoretické části charakterizuji předškolní období s akcentem na mezníky tohoto období nástup dítěte do mateřské školy a vstup do školy základní. V praktické části budu sledovat kresebný projev dvou vybraných dětí a pokusím se zachytit, jakými změnami jejich projev prošel a na jaké úrovni je před nástupem do základní školy. Praktickou část doplním o náměty pro rozvoj dětské kresby předškolních dětí.
Výtvarné techniky a jejich vliv na předškolní děti
BLÁHOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné techniky u dětí předškolního věku, je soustředěna na popis kresby, rozvoje grafomotoriky, správného úchopu tužky a souhrnného popisu nejpoužívanějších výtvarných technik. Praktická část se zabývá vyhodnocením dotazníku vlastní konstrukce za pomocí grafů s vlastním komentářem k pokládaným otázkám v dotazníku.
Panteon heraldických figur jako cesta k logotypu
MACOUN, Ondřej
Anotace Ve své práci se věnuji heraldice jako vědě dvou světů. V první části je představena ve své historizující funkci. Je zde stručně vymezen její původ, vývoj a význam pro současnou společnost spolu s hlavními pravidly pro tvorbu znaků jakožto heraldických artefaktů. V další části je popis heraldiky jakožto specifického druhu výtvarného umění s jasně stanoveným řádem. Součástí práce je také konvolut deseti kresebných prací s tématem heraldických figur, které vycházejí z heraldické tradice, ale svým zpracováním se blíží své modernější podobě ve formě logotypů. Jejich popis a postup práce je obsažen v praktické části spolu s návrhem využití heraldiky jako inspiračního zdroje pro výuku výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol.
Soustava a předepisování tolerancí dle ČSN, EN a ISO se zaměřením na přesnost rozměrů a geometrie
JANOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na způsob kontroly rozměrových i tvarových nepřesností, které jsou dány normami. V rámci úvodního výkladu je krátce zmíněna historie a vývoj technické normy u nás. Úvodní část dále obsahuje rešerši problematiky zapisování rozměrovýcha tvarových nepřesností na výkresech podle EN a ISO. V navazující části jsou vysvětleny symboly, základní názvosloví, druhy tolerancí a jejich zápis na výkresech. Další část se zabývá správnou interpretace zápisu výkresu do praxe a soubor obrazných příloh. V závěru práce je uvedena drsnost povrchu.
KRESBA JAKO PROSTŘEDEK POZNÁVÁNÍ TRADIC VÁNOČNÍ ČAS (PŘEDŠKOLNÍ VĚK)
ŠIMKOVÁ ŠTOLCOVÁ, Lenka
Práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí. Její význam a využití pro poznávání tradic, konkrétně ve vánočním čase. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kresba a její důležitý význam v předškolním věku. Popisuje tvořivost jako hlavní faktor, který ovlivňuje výtvarnou činnost a potřebu rozvíjet ji. Charakterizuje předškolní věk a jeho vývoj. Poukazuje na nutnost spolupráce rodičů a předškolního zařízení. Dále se zaměřuje na tradice a její aspekty pro lidský život. Jejich spojitost s ročním obdobím a navození tématu vánoční čas pro dětskou výtvarnou tvorbu. Praktická část mé práce je z velké části věnována motivaci a posléze realizaci výtvarné tvorby na téma ?Štědrý den v Betlémě?. Děti v mateřské škole byly motivovány pomocí četby pohádek, biblického příběhu, hry, zpěvu a dramatického ztvárnění. Zadání proběhlo v souladu se zásadami správného vedení výtvarné činnosti. Práce je zakončena ukázkami dětských kreseb a také zpětnou vazbou, která formou dotazů položených dětem s časovým odstupem doplňuje celkové vyhodnocení výtvarného dne.
Příběhy v dětském výtvarném projevu
VLČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Příběhy v dětském výtvarném projevu?, je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuji na výtvarný projev, na kresbu a její fáze, na důvody proč dítě kreslí, na zobrazování prostoru a zákonitosti dětské kresby. Dále pak na náměty, na symboly a barvy, které děti využívají ve své kresbě. Jak je v názvu bakalářské práce uvedeno, zaměřuji se na pohádky, příběhy a jejich význam. Poslední dvě kapitoly se týkají námětů pro výtvarnou činnost v mateřské škole a přístupu pedagogů k výtvarným aktivitám. Praktická část je zaměřena na kresbu děje příběhu předškolních dětí, na hledání odlišností a podobností v jejich výtvarném projevu. Část tvoří zásobník příběhů, jako námětů pro výtvarné činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 312 záznamů.   začátekpředchozí283 - 292dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.