Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Některá specifika komunikace ve stavebnictví
Kolomazníková, Alžběta ; Krňávková, Kateřina (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá komunikací ve stavebnictví. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmů jako je management, manažer, komunikace a zpětná vazba. Cíl této práce je zjistit, jaké prostředky jsou využívány pro předávání informací ve stavebních firmách. Diplomová práce zjišťuje, zda mají pracovníci prostor pro vyjádření svých názorů. Zabývá se také komunikací se stavebními dělníky a jaké problémy jsou s touto komunikací spojeny. Nejprve jsou v práci uvedeny hypotézy, které jsou poté ověřovány pomocí dotazníku a řízených rozhovorů. Ověřením hypotéz jsem došla k závěru, že ve stavebních firmách je stále upřednostňován osobní kontakt. Zaměstnanci těchto firem dostávají včas a v dostatečném množství potřebné informace. Ve stavebnictví převládá především neformální komunikace a velmi specifická komunikace je se zaměstnanci na dělnických pozicích. Na závěr jsem uvedla některá doporučení na zlepšení komunikace ve stavebních firmách.
Specifické otázky komunikace v práci projekční kanceláře
Horská, Lenka ; Musil, Radim (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována specifickým otázkám komunikace v práci projekční kanceláře. V teoretické části je nejprve stručně popsána charakteristika projekčních kanceláří a okolí, ve kterém se pohybují. Poté se již práce zabývá komunikací samotnou, jejími druhy, nasloucháním, komunikačními bariérami a způsobem, jak efektivně komunikovat. Empirická část se zabývá stanovením pracovních hypotéz, které byly potvrzeny či vyvráceny dotazníkovými průzkumy, zaměřenými na jednu konkrétní projekční kancelář a poté na širokou veřejnost. Kvantitativní průzkum je doplněn řízeným rozhovorem přímo s jednatelem, na který navazují závěry a následná doporučení ke zlepšení současného stavu komunikace v práci projekční kanceláře.
Některá specifika komunikace ve stavebním podniku
Pětroš, Ondřej ; Mazur, Jan (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je „Některá specifika komunikace ve stavebním podniku“. V první, teoretické části je vymezeno zadané téma oblasti managementu a stručně popsány pojmy komunikace, druhy komunikace, naslouchání, zpětné vazby, synergie, práce v týmech, management a manažerské komunikace. Všechny tyto pojmy byly vztaženy k problematice stavebnictví. V druhé, empirické části je provedeno výzkumné šetření. Na začátku jsou stanoveny jednotlivé hypotézy. Tyto hypotézy jsou ověřeny formou dotazníkovou a řízeného rozhovoru. Po vyhodnocení šetření je provedeno ověření správnosti hypotéz a jsou vyvozeny dílčí závěry a doporučení. Jednotlivá doporučení jsou rozvedena do konkrétních opatření.
Vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku
Kráčmarová, Martina ; Malá, Stanislava (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Abstrakt Předmětem bakalářské práce je „Vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku“. V teoretické části je stručně popsán pojem managementu, managementu ve stavebnictví, vedení a řízení pracovníků, zejména z hlediska jejich komunikace, naslouchání, synergie, s tímto spojené týmové práce Zabývala jsem se zde i charakterem manažera, jako důležitou součástí řídící práce, která se promítá do všech jeho činností. V empirické části je, vedle pracovních hypotéz, využita forma dotazníku k dané problematice celého empirického šetření a jeho vyhodnocení. V závěrech a doporučeních najdeme trendy a zkušenosti, které z výzkumu vyplynuly, jako inspiraci pro praxi stavebního podniku.
Testování žáků v německém jazyce na základní škole.
KOSOBUD, Ondřej
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, zda úroveň jazykových znalostí německého jazyka u žáků základních škol v ČR stoupá, stagnuje či klesá a jaké faktory jejich znalosti ovlivňují. V teoretické části se budu zabývat problematikou testování žáků v Evropě a v ČR. Dále uvedu seznam všech dostupných standardizovaných jazykových zkoušek německého jazyka na úrovni A1 a A2 a porovnám mezinárodně uznávané zkoušky ?Fit in Deutsch? a ?Start Deutsch? s testem ČŠI ve školním roce 2012/2013. Ve výzkumné části se budu na základě testů zadaných v letech 2007, 2010 a 2013 zabývat vývojem jazykových znalostí němčiny u žáků na základních školách. Na základě výsledků testů a vyplněných dotazníků se budu snažit odpovědět na vytýčené výzkumné otázky a potvrdit či vyvrátit správnost vytýčených hypotéz a případně najít další faktory, které jazykové znalosti žáků ovlivňují.
Comparative Analysis on methods and aspects of German songs at German as a foreign language - teaching
HRUŠKOVÁ, Lucie
In meiner Arbeit Gegenüberstellende Analyse methodischer Aspekte deutschsprachiger Lieder im Deutsch als Fremdsprache Unterricht werde ich mich mit Gründen beschäftigen, warum es gut ist, Lieder im DaF-Unterricht zu benutzen und gleichzeitig auch mit der Erklärung, dass ein Lied als ein Mittel dient und deshalb müssen wir immer ein konkretes Ziel haben, das wir erreichen möchten. Mögliche Ziele werden in den Kapiteln zusammen mit vorgeschlagenen Übungen in Arbeitsblätter gezeigt. Als Beispiele werden zwei aktuelle deutsche Lieder didaktisiert.
Mužské reakce na infertilitu pohledem ženy
KLEMENTOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce "Mužské reakce na infertilitu pohledem ženy" je zaměřena na páry, které se již delší dobu pokoušejí počít dítě, a na to, jak muži reagují či vyjadřují názor na téma neplodnost. Teoretická část vychází z odborných zdrojů a jsou zde vysvětleny pojmy, které s touto problematikou souvisí. Pro zpracování praktické části byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Pro výběr zkoumaného souboru byla zvolena metoda sněhové koule. Zkoumaným souborem byly ženy, které se se svým partnerem delší čas pokoušely nebo pokoušejí počít dítě. Ženy byly ve věku 25-50 let, různého vzdělání. Celkovým počtem bylo 5 respondentek. Pro získávání dat byla použita metoda dotazování - semistrukturovaný rozhovor. Každý z rozhovorů trval v průměru 45-60 min. a se souhlasem respondentek byl nahráván na záznamové zařízení. Hlavním cílem práce bylo pomocí výkladů žen popsat reakce partnera na potíže s otěhotněním a jejich řešením. Pro splnění výše uvedeného cíle byly formulovány dvě výzkumné otázky: Jak ženy interpretují mužovy reakce na infertilitu od chvíle zjištění do vyřešení situace? Jaké mužovy reakce by ženy považovaly za adekvátní situaci? Pro zpracování dat byla použita kvalitativní obsahová analýza. Ze získaných výsledků vyplynulo, že muž je častěji schopný a ochotný s partnerkou komunikovat. V těchto párech bylo zjištěno, že muži sdílí problém s partnerkami a dokážou je podpořit. Zdá se, že muži jsou v tomto ohledu psychicky odolnější a silnější než ženy. Ve dvou případech bylo zjištěno, že muži s partnerkou nekomunikovali, protože pro ně není zvykem o problémech mluvit. Zde se také ukázalo, že muži své partnerky ani nepodporovali. Tyto reakce ovšem ženy předpokládaly. Jestliže pár řešil problematiku neúspěšného těhotenství opakovaně, byla pro ně komunikace zpočátku problematická, ale postupem času docházelo ke zlepšení. Práce reflektuje téma v současné době velmi diskutované, protože je v dnešní době obtížné rozhodnout se kdy mít dítě. Mužská neplodnost je tématem spíše posledních desetiletí, dřív se automaticky předpokládalo, že porucha je na straně ženy. Tato práce zachycuje prostřednictvím výkladů žen reakce partnera na problém neplodnosti. Výsledky bakalářské práce by mohly být využity jako informační materiál pro odborníky, kteří se s touto skupinou pacientů setkávají, protože laické představy jsou stále zatížené spoustou mýtů (např. muži nechodí na vyšetření, pár se rozvede, atd.) Dále by mohly posloužit jako podpůrný prostředek pro muže, kteří mají problémy s vyjadřováním emocí a názorů na téma neplodnost.
Rozvoj komunikačních dovedností ve výuce cizího jazyka
KLIMASOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje rozvoji komunikačních dovedností ve výuce cizího jazyka. Cílem je zjistit, jakými způsoby rozvíjejí učitelé komunikační dovednosti ve výuce cizího jazyka a jejich zpětnou vazbu u žáků. Teoretická část se soustředí na jednotlivé komunikační dovednosti z hlediska jejich obsahu, procesu, rozvoje a hodnocení. Dále se teoretická část zabývá jazykovými prostředky, bez nichž by nebylo možné komunikační dovednosti realizovat. V další řadě se pak věnuje zařazení cizího jazyka v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. V praktické části se autorka zaměřuje na výsledky výzkumu, který zjišťuje názory žáků a učitelů na používání komunikačních dovedností v cizích jazycích dotazníkovým šetřením. Zjištěné výsledky jsou zachyceny v tabulkách a grafech.
Lidská důstojnost a sestra
HRŮZOVÁ, Marcela
Cílem práce je zjistit pojetí lidské důstojnosti u zdravotnických pracovníků. U sester navíc skrytým pozorováním ověřit, do jaké míry sestry dodržují svá tvrzení v praxi, zda se pacient nestává pro zdravotní sestry pouze objektem příslušných léčebných a ošetřovatelských výkonů. Empirická část této práce byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Technikou sběru dat byl nestandardizovaný rozhovor provedený se sestrami ze standardních lůžkových oddělení, studentkami magisterského programu ošetřovatelství, studenty střední zdravotnické školy a pacienty na standardním oddělení. U sester bylo technikou skrytého pozorování ověřeno do jaké míry souhlasí skutečné chování sester v praxi s uvedenými údaji v rozhovorech. Proto jsme v jejich rozhovorech odlišili prvky zmíněné a nezmíněné. Rozhovory byly provedeny anonymně. Zaznamenávány byly písemně, protože pouze v jednom případě respondentka souhlasila s použitím diktafonu. Sběr empirických dat probíhal od června do srpna 2008. Oproti našemu očekávání výzkum ukázal, že respondenti nemají žádnou koncepci lidské důstojnosti, ani nemají ucelenou koncepci jejího zachování v praxi. Poměrně chudá sdělení jsme utřídili do pěti základních kategorií, které pokryly 92 % (intimita, komunikace, individualita, empatie a rovnost přístupu). Výpovědi, které se nepodařilo zařadit do těchto kategorií, tvoří dalších 5 kategorií (důstojné umírání, brát vážně, tišení bolesti, postup lege artis a víra). Nejčastěji zmiňovali respondenti kategorie intimitu (80,4 %), komunikaci (76,8 %), individualitu (60,7 %), empatii (39,3 %) a rovnost přístupu (33,9 %). Skryté pozorování ukázalo, že většina sester (13 ze 16, tj. 81%) své zásady uchování lidské důstojnosti při práci s nemocnými uspokojivým způsobem dodržovala. Zbývající 3 sestry dělaly chyby ve všech kategoriích, kromě uchování intimity, zde chybovala pouze jedna z nich. Výsledky práce by měly přispět ke zkvalitnění péče a napomoci k lepšímu respektování lidské důstojnosti.
Duchovní doprovázení v salesiánské spiritualitě
BOŠTÍK, Petr
Práce se zabývá vymezením duchovního doprovázení, které se uskutečňuje v současné době, v salesiánské spiritualitě. Nejdříve jsou představeny některé charakteristiky 21. století, které ovlivňují život dnešních lidí. Poté je definováno duchovní doprovázení a salesiánská spiritualita, která vychází z myšlenek sv. Františka Saleského a sv. Jana Boska. V dalších kapitolách práce se pojednává o tom, že duchovní doprovázení napomáhá k uskutečňování salesiánského poslání, a že se pro doprovázení využívá metoda preventivního systému. Dále jsou prezentovány dovednosti, které by měl mít člověk, jenž se snaží doprovázet druhé. V další části jsou představeny činnosti, ve kterých se uskutečňuje salesiánské duchovní doprovázení. A v závěru jsou navrženy cesty k realizaci duchovního doprovázení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.