Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 272 záznamů.  začátekpředchozí269 - 272  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filosoficko - etické aspekty ve výchově a vzdělávání
VOJTĚCH, Milan
Obsahem a smyslem práce je zmapování historického vývoje vztahu pedagogů a dětí a nesporný kvalitativní posun směrem k potřebám a možnostem dítěte (resp. žáka). V rámci tohoto vývoje představuje bohatou škálu názorů a směrů a to z oblasti nejen pedagogiky ale také psychologie, filosofie a teologie. Na příkladech ukazuje zjevné i méně zjevné chyby a nedostatky, kterých se jak v minulosti, tak i dnes dopouštějí, nebo mohou dopouštět ti, kteří se na výchově a vzdělávání dětí podílejí a snaží se poskytnout (navrhnout) určitý návod, ja by bylo možno se těchto nedostatků vyvarovat, či je alespoň zredukovat. V práci jsou hojně citovány nosné myšlenky předních odborníků z výše jmenovavých oborů, které zde slouží jako určité vodítko a potvrzení směru, kterým se autor práce vydal.
Spontánní dětská hra a její proměny
KOŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce upozorňuje na proměny spontánních dětských her související s proměnami společnosti a požadavky kladenými na současné děti. Teoretická část je zaměřena na základní znaky, specifika a druhy her. Zabývá se pojmem volná hra a hračkou, jako nástrojem volné hry. Definuje pojem {\clqq}dětství`` v souvislosti s riziky, která se v současnosti k tomuto životnímu období přidružují. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum proměn spontánních her současných dětí, jejich rodičů a prarodičů.
Etické hodnoty pluralismu
STRÁSKÝ, Václav
Práce se zabývá analýzou postmoderny, zvláště jejího ohniska {--} pluralitou. Cílem je zhodnotit její význam z pohledu etiky a ukázat, že pluralismus nejenže je stav, kterému se nelze vyhnout, ale je to také stav veskrze kladný, neboť pomáhá rozvíjet svobodu lidí a umožňuje jejich vlastní sebeurčení. První kapitola je jakýmsi úvodem do postmoderní filosofie a postmoderního stavu společnosti. Druhá kapitola pojednává teoreticky o pluralismu. Popisuje jeho fungování, jeho požadavky a obhajuje ho před kritikou. Třetí kapitola stručně ilustruje některé konkrétní příklady pluralismu. Tématem poslední kapitoly je svoboda a to, co jí pluralismus přináší pozitivního. V závěru shrnuji poznatky, k nimž jsem dospěl, a obhajuji pozitivní přínosy plurality.
Validizace psychodiagnostického testu ESK - Existenciální škála
MÍČAN, Vlastimil
Konstrukce testu ESK si klade za cíl zmapovat a změřit duševní schopnosti člověka, čímž se míní připravenost k plnému, smysluplnému životu. Existenciální škála neměří duchovní dimenzi jako takovou, nýbrž zkušenost s používáním těchto schopností. Skóry ESK tedy nepopisují trvalé osobnostní vlastnosti, ale současnou zkušenost člověka s uplatňováním potenciálních vlastností, které má každý v podstatě ve stejném rozsahu, avšak rozdílnou měrou je svým životem uskutečňuje. Dotazník se táže probanda na jeho obvyklé reakce, které mu slouží ke zvládání životních situací. Mnoho položek nevykazuje vlastnost zjevné validity, takže proband neví, co test měří a tím zmenšuje nebezpečí zkreslování odpovědí ve směru jejich společenské žádoucnosti. Odpovědi jsou rozděleny do čtyř základních škál, tyto škály se sloučí po dvou a vzniknou dva faktory vyššího řádu, kde po sloučení těchto faktorů lze vypočíst celkový skór, vyjadřující celkovou {\clqq}naplněnost existence`` či {\clqq}subjektivně vnímanou smysluplnost existence``. Tímto dotazníkem bylo zkoumáno 210 respondentů a porovnáno s rakouskými normami Na závěr byla použita korelační analýza dotazníků ESK a SPARO ke zjištění souvislostí mezi jednotlivými stupnicemi ESK a osobnostní strukturou jedince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 272 záznamů.   začátekpředchozí269 - 272  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.