Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 281 záznamů.  začátekpředchozí262 - 271další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasový výtvarný projekt s mezioborovým přesahem do prosociální výchovy
MATLACHOVÁ, Petra
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje historii ústavní výchovy a charakteristiku Dětského domova Senožaty dle vnitřního řádu této organizace. Dále se zabývá popsáním projektu a výtvarného projektu. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části se věnujeme samotnému výtvarnému projektu. Projekt směřuje do prosociální sféry. Byl zaměřen na stmelení dětí a jejich výtvarný projev
Rozdíl vývojového stupně pubescenta a dospělého při aplikaci učení prožitkem.
ČADA, Jakub
Práce se zabývá porovnáním rozdílů vývojových zvláštností mezi dospívajícím jedincem, (pubescentem) a dospělým jedincem při aplikaci učení prožitkem (zážitková pedagogika). Popsané rozdíly jsou vztaženy k principům zážitkové pedagogiky. Cílem práce je podat základní představu o výhodách, ale i rizicích užití zážitkových metod u jedinců obou vývojových stupňů. První kapitola pojednává o učení prožitkem se zaměřením na obecně platné cíle a principy. Druhá kapitola se zabývá obdobím dospívajícího jedince (pubescenta). Zaměřuje se na rozvoj osobnosti, poznávací procesy, identitu, socializaci, prožívání, vrstevnickou skupinu. Třetí kapitola se zabývá stejnými vývojovými aspekty u dospělých. V poslední kapitole jsou uvedeny rozdíly ve vývojovém stupni obou období v aplikaci na zážitkovou pedagogiku.
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
VOJÁČEK, Antonín
Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.
Motivace skupiny mladých lidí ve věku 21-25 let k provozování vybraného rizikového sportu (silniční motorky a motokros)
ŠENEKL, Jan
Předmětem této bakalářské práce je zjistit, co motivuje mladé lidi ve věku 21-25 let k jízdě na motocyklech. Výzkumný soubor tvořilo n=16 rekreačních ?motorkářů?. Pro výzkum byly použity dva dotazníky. Standardizovaný dotazník pro sběr dat SSS V verze (Test zájmu a zálib) od profesora Zuckermana a nestandardizovaný Krátký dotazník autorů Falko Rheinberg & Regina Vollmeyer. Výsledné skóre z dotazníku SSS V verze bylo porovnáno se standardizovanou normou pro českou populaci. Zde se ?motorkáři? ukázali jako nadprůměrní v subškálách TAS (vyhledávání napětí a dobrodružství), ES (vyhledávání zkušeností) a Dis (disinhibice). Tyto výsledky tedy poukazují na hlavní motivy. Skóre z Krátkého dotazníku flow bylo porovnáno s německou normou z důvodu chybějících standardizačních údajů pro ČR. Zde bylo zjištěno, že stav ?flow? prožívají častěji zkušenější jezdci.
Rozvoj kreativity pomocí zážitku u dětí na letním táboře - projekt na motivy Sedmá věž
BALATÁ, Ivana
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy tvořivost, mladší, střední, starší školní věk, motivaci, fenomén hry, pedagogiku zážitku a specifika dětského letního tábora. Tato část práce tvoří vědeckou základnu pro praktickou část. Druhou část práce - praktickou - tvoří projekt představující celotáborovou hru. Příběh vychází z románu Gartha Nixe Sedmá věž a vytváří společně se zážitkovou pedagogikou ucelený komplex činností, jež se vzájemně prolínají.
Etická dimenze prožívání volného času dětí a mládeže v České republice
PROKOPCOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá začleněním etických dimenzí do volnočasových aktivit dětí a mládeže. První kapitola se zaměřuje na vymezení základních pojmů z oblasti volného času a etiky. Další kapitola se zabývá hodnotovou orientací dětí a mládeže. Třetí kapitola se věnuje etickému rozměru volnočasových aktivit především ve spojitosti se zážitkem a etickou výchovou ve volném čase. Poslední kapitola se zabývá vlivem mediálních aktivit na děti a mládež, konzumní orientací, syntézou vlivu výchovných aspektů a syntézou etických hodnot a jejich významu pro osobnostní rozvoj dětí a mládeže.
Psychická rizika zážitkového programu v závislosti na věku účastníků
KINCLOVÁ, Veronika
Práce se zabývá možnými psychickými riziky v přístupu pedagogiky zážitku, v období adolescence. Úvod práce charakterizuje základní pedagogické pojmy, vztahující se k pedagogice zážitku. Stručně popisuje zážitkovou pedagogiku jako přístup, její cíle, principy. Důležitou částí práce je téma psychické bezpečnosti, se zaměřením na adolescenci. Dále se diplomová práce zaměřuje na krizovou intervenci, tedy pomoc účastníkům zážitkového kurzu v rizikové situaci, kterou nedokáží sami zpracovat. Poslední část je věnována shrnutí práce a porovnání názorů vybraných odborníků na problematiku psychické bezpečnosti a možných rizik v zážitkové pedagogice. První polovina práce obsahuje jakousi přípravnou obecnou část. Druhá polovina je zaměřena konkrétněji. Zde se nalézá nejdůležitější část, tedy porovnání názorů odborníků, a výčet psychických možností i rizik zážitkové pedagogiky.
DRAMATICKÁ VÝCHOVA V MŠ JAKO IMPULZ A CESTA K PROHLOUBENÍ PROŽITKU
ZAVADILOVÁ, Irena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na dramatickou výchovu jako metodu výchovně vzdělávací práce v mateřské škole, pomocí níž můžeme prohloubit prožitky dětí. V teoretické části jsem vysvětlila pojem, principy a metody dramatické výchovy . Detailněji jsem rozpracovala metody vzdělávacího procesu v mateřské škole a styčné body s metodami dramatické výchovy. Vysvětlila jsem specifika mateřské školy a důležitost osobnosti učitelky. V praktické části jsem popsala své postupy při vedení dětí dramatickou výchovou v jednotlivých odděleních celé docházky dítěte do MŠ. Uvedla jsem ukázky realizovaných projektů a činností s dětmi s uvedením zvolených metod dramatické výchovy. V závěrečném projektu jsem se zaměřila na hlubší prožitky dětí. Výzkum jsem provedla metodou asociačních slov. Komparovala jsem výpovědi dětí ze tří mateřských škol, z nichž se v jedné děti setkávají s dramatickou výchovou. Cílem bylo potvrzení hypotézy, že tyto děti mají bohatší fantazii, představivost a jsou tvořivější.
Analýza postojů studentů základních a středních škol k romské populaci
JANOTA, Pavel
Bakalářská práce stručně popisuje podstatu postojů a jejich utváření, seznamuje čtenáře se současnou situací Romů v České republice, naznačuje a stručně popisuje určité problémy, se kterými se Romové v jednotlivých oblastech svého života potýkají. Teoretická část také stručně popisuje hlavní aspekty vztahu mezi majoritní společností a Romy, seznamuje čtenáře s mediální prezentací Romů a jejich současné situace a upozorňuje na extrémní podobu vztahu majoritní společnosti k Romům. Praktická část obsahuje analýzu informovanosti respondentů o Romech, jejich historii a současné situaci, analýzu zkušeností respondentů s Romy, analýzu vzájemného vztahu mezi informacemi, které respondenti o Romech, mají s tím, jak respondenti Romy hodnotí, analýzu vzájemného vztahu mezi zkušenostmi, které respondenti s Romy mají, s tím, jak respondenti Romy hodnotí a analýzu zdrojů, prostřednictvím kterých respondenti informace o Romech získávají. Cílem práce bylo zjistit postoje mládeže k romské populaci a analyzovat některé vlivy, které se na utváření těchto postojů podílejí.
Vybrané přístupy zážitkové pedagogiky - srovnání metod
RZESZUTKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod zážitkové pedagogiky u nás a v zahraničí. Teoretická část popisuje pojmy prožitek, zážitek, zkušenost, hru. Další část se zabývá historickým vývojem zážitkové pedagogiky a jejím současným stavem. Dále jsou podrobně popsány přístupy Prázdninová škola Lipnice a Outward Bound, jejich vývoj, prvky, metody, principy a jejich modely. V závěru práce jednotlivé přístupy srovnávám na základě jejich programů. V přílohách jsou uvedeny strukturované denní programy obou škol. Na základě kterých dokazuji odlišné přístupy k vzdělávání, i když jejich konečný výchovný cíl je stejný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 281 záznamů.   začátekpředchozí262 - 271další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.