Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu
SOJKA, Milan
Tato práce má za úkol aplikovat základní tvůrčí principy feng shui do prací žáků prvního a druhého stupně ZŠ a MŠ Zdíkov ve výtvarné výchově. První kapitola vysvětluje pojem feng shui a jeho historii. Dále jsou vysvětleny pojmy základních metod feng shui, jejich principy a definicemi ve vztahu k energii hmoty a prostoru. Druhá kapitola je věnována praktické části projektu. Základním tvůrčím principům, jejich významu a všeobecnému popsání projektu. Určení kompetencí a dovedností, jež žák získává, při výtvarné výchově. Prostřednictvím náhodného vzorku žáků je provedena aplikace tvůrčích principů feng shui ve výtvarné výchově. Dále je zde také zmíněna historie školství Zdíkovska a popis školy, kde projekt vznikl.
VÝCHOVA K VÝTVARNÉMU UMĚNÍ SE ZAMĚŘENÍM NA OSOBNOSTI MALÍŘSKÉ TVORBY
LEBAROVÁ, Anastazija
Bakalářskou práci jsem pojala jako výtvarný projekt. V teoretické části se věnuji pojmům a oblastem výtvarné výchovy, z kterých vycházím při tvorbě mého výtvarného projektu. Charakterizuji výtvarně projektovou metodu. Uvádím základní rozlišení výtvarně projevových typů žáků, stručnou charakteristiku staršího školního věku dětí, kterým je projekt určen. V souvislosti s psychickým vývojem tohoto období se zmiňuji o krizi dětského výtvarného projevu, která ve vývoji výtvarného projevu dítěte nastává. Na závěr podávám základní informace o malířích, které jsem pro výtvarný projekt vybrala. V praktické části uvádím samotný výtvarný projekt, který je rozepsán na 11 výtvarných činností, vztahujících se k pěti vybraným malířským osobnostem. Jednotlivé náměty výtvarných činností jsou inspirovány tvorbou a způsobem práce uvedených malířů a mají skrze vlastní prožitek dětí rozvíjet vztah k výtvarnému umění.
Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy
NEUŽILOVÁ, Kateřina
Předkládaná kvalifikační práce s názvem ?Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy? ve svém obsahu řeší složité mezipředmětové vztahy dvou humanitních oborů: výtvarné výchovy a českého jazyka. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáka druhého stupně základní školy z psychologického, čtenářského a výtvarného hlediska. Praktická část této práce zahrnuje empirický výzkum, který zkoumá čtenářství a volný čas soudobé mládeže. K výsledkům výzkumné sondy je přihlédnuto ve výtvarném projektu (tematické řadě), který je částečně uveden do praxe na druhém stupni základní školy.
Možnosti využití odpadového materiálu ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
NOVÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá jedním z možných způsobů, jak u dětí mladšího školního věku rozvíjet citlivý vztah k přírodě a uvědomělé chování ve vztahu k životnímu prostředí pomocí propojení výtvarné a environmentální výchovy. Teoretická část je věnována představení jednoho z fenoménu environmentálního umění, takzvaného junk-artu. Dále je v této části práce obsaženo teoretické ukotvení výtvarné a environmentální výchovy v rámcovém vzdělávacím programu a analýza prostoru pro tvorbu z odpadového materiálu v rámci intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy. Závěr teoretické části je věnován knižním publikacím na českém trhu, které se věnují možnostem využití odpadového média při aktivních výtvarných činnostech žáků. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi souboru vlastních lekcí výtvarné výchovy s využitím odpadového materiálu ve třetí, čtvrté a páté třídě na malotřídní škole ve Staré Říši.
Výtvarné projekty v MŠ
KRAHULÍKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými projekty v mateřských školách a jejich využitím. První část je zaměřena na vymezení pojmu výtvarný projekt a zásady projektování výtvarných úkolů v souladu RVP PV. Druhá část práce se zaměřuje na realizaci a funkčnost výtvarných projektů v mateřských školách.
Rozvoj tvořivosti prostřednictvím artefiletiky u dětí mladšího školního věku - projekt Svět indiánů
ŠOLTÉSOVÁ, Kateřina
Práce je rozdělena do dvou částí- teoretické a praktické. Teoretická část definuje a popisuje pojmy tvořivost a její rozvoj, mladší školní věk, artefiletika a výchova mimo vyučování, vzájemně je propojuje a vysvětluje souvislosti mezi nimi. Druhou částí práce - praktickou, je výtvarný projekt Svět indiánů. Projekt je inspirován kulturou amerických indiánů a zahrnuje tvořivé činnosti nejen z oblasti artefiletiky, které tvoří ucelený komplex.
Rozvoj nejen výtvarné tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci PVČ (projekt pro školní družinu)
VADOVÁ, Michaela
Práce má dvě části {--} teoretickou, ve které jsou objasněny pojmy související s rozvojem tvořivosti a faktory, které proces rozvíjení tvořivosti ovlivňují. Výtvarný projekt je druhou, praktickou částí s úvodem a vysvětlením struktury. Výtvarný projekt je inspirován linií pohádky Malý princ a zahrnuje jak prosociální témata, tak tvořivé činnosti z mnoha uměleckých oblastí včetně jejich prolínání a vzájemného doplňování.
Motivace mládeže k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času
TREJBALOVÁ, Martina
TREJBALOVÁ,M. Motivace mládeže k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času. České Budějovice 2008. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce Irena Kovářová. Cílem bakalářské práce bylo analyzovat způsoby motivace mladých lidí k pozitivnímu vztahu k výtvarnému umění. V prvních kapitolách teoretické části jsem se zabývala vysvětlením základních pojmů, které se týkaly tématu práce, a to pojmů umění, výtvarné umění, estetika a vztahu člověka k výše uvedeným hodnotám. V dalších kapitolách se věnuji problematice mládeže, problematice a významu volného času. Teoretickou část zakončuji tématem motivace. Motivace v jejím pojmovém vymezení a motivace mládeže k výtvarným činnostem prostřednictvím současných výtvarných projektů. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Barevné vnímání hudby``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní zážitky, vyvolané sluchovým vnímáním hudby. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu mládež. Motivovat mládež nejen k výtvarné, ale k jakékoliv činnost je čím dál těžší. Proto jsem chtěla prostřednictvím projektu objevit jeden ze způsobů, jak věkovou skupinu mládež k výtvarné činnosti motivovat. Závěr bakalářské práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu výtvarného projektu.
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase seniorů - projekt Řemesla a povolání
MÍČKOVÁ, Anna
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá definicí pojmů, jako je motivace, stáří a volný čas seniorů a jejich způsob trávení volného času a také se zaměřuje na procvičování paměti ve stáří. V této části jsou poznatky čerpány z knih a propojuje souvislosti mezi danými tématy. Praktická část navazuje na část teoretickou a snaží se ji aplikovat v praxi. Náplní projektu je téma Řemesla a povolání, které se formou vzpomínek pokouší motivovat seniory k výtvarným aktivitám. Dochází tak k trénování paměti, rozvoji tvořivosti, fantazie, procvičování jemné motoriky a také ke zlepšení společenských kontaktů.
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase dětí staršího školního věku - projekt Racek
PROKEŠOVÁ, Jana
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy motivace, volný čas a starší školní věk, vzájemně je propojuje a upřesňuje souvislosti mezi nimi. Praktická část se snaží uplatňovat teoretické poznatky o motivaci a uvádět je do praxe, u dětí staršího školního věku, skrze výtvarný projekt. Hlavním myšlenkovým zdrojem výtvarného projektu je kniha Jonathan Livingston Racek. Projekt se snaží nenásilným způsobem rozvíjet pubescentovu fantazii, tvořivost a schopnost seberealizace. Dosahuje toho díky dramatické výchově, výtvarným činnostem a pohybovými aktivitami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.