Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka tématu endokrinní soustava člověka na 2. stupni základní školy
KLOKOČKOVÁ, Markéta
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření pěti autorských didaktických her k tématu endokrinní soustavy člověka pro žáky 2. stupně základní školy. Didaktické hry byly vytvořeny s cílem upevnit základní znalosti a osvojit si rozšiřující a doplňkové znalosti. Výuka prostřednictvím didaktických her a výuka konvenční proběhla na základní škole hlavního proudu, která se nachází ve Středočeském kraji, ve městě s počtem obyvatel 1 až 8 tisíc po domluvě s vedením školy a vyučujícím předmětu. Testování v kontrolní a experimentální skupině proběhlo pomocí pretestu, posttestu I. a posttestu II.
Výuka přírodopisu za pomoci hry
KOZLOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá výukovými metodami v přírodopise a je konkrétně zaměřena na výuku formou her. Teoretická část práce obsahuje popis výukových metod, které jsou i dnes běžně používány a dále zaměřena na konkrétní formu výuky - didaktické hry. Praktická část práce je zaměřena na rozdíly mezi frontální výukou a výukou formou her.
Mezipředmětové vztahy fyzika - přírodopis ve výuce fyziky na ZŠ
PECHOVÁ, Veronika
Má bakalářská práce se věnuje mezipředmětovému vztahu fyziky - přírodopisu a jejímu vyučování na druhém stupni základní školy. V úvodu se zaměřuji na trend integrované výuky a mezipředmětovým vztahům obecně. V práci dále nalezneme jednotlivé fyzikální jevy, které se vyskytují v učebnicích přírodopisu. V kapitole "Analýza vytypovaných fyzikálních jevů v učebnicích přírodopisu" se potom zaměřuji na zvuk a světelné jevy. A nakonec můžeme v bakalářské práci naleznout pár návrhu na praktickou výuku ve školách.
Výuka přírodopisu a matematiky v modelové prostředí školních zahrad
KOSOVÁ, Kamila
Cílem diplomové práce bylo vypracovat vzdělávací nabídku využitelnou při výuce ve venkovním prostředí na 2. stupni základních škol. V sérii komplexních úloh jsou uplatňovány principy interdisciplinárního přesahu mezi přírodopisem a matematikou. Teoretická část sumarizuje problematiku RVP, ukotvení přírodopisu a matematiky v RVP ZV, mezipředmětových vztahů a využití školních zahrad. Hlavním přínosem práce je vypracování konkrétního výukového programu pro hodiny matematiky a přírodopisu. Skládá se z osmi aktivit aplikovaných při výuce na školní zahradě. Většina aktivit je však proveditelná i v prostředí parků nebo učebny. Jednotlivé aktivity obsahují metodický list pro učitele a pracovní list pro žáky. Pracovní listy byly v důsledky pandemie Covid-19 zhodnoceny patnácti učiteli z praxe při strukturovaném rozhovoru a na podkladě jejich připomínek upraveny do finální verze. Odpovědi respondentů strukturovaného rozhovoru jsou součástí kapitoly Diskuze.
Analýza výsledků žáků při řešení vybraných úloh z Biologické olympiády
BEJDOVÁ, Radka
Tato bakalářská práce je zaměřena na didaktickou analýzu vybraných úloh z Biologické olympiády. Snaží se objasnit úspěšnost a neúspěšnost žáků v okresních a krajských kolech soutěže. Také se snaží přijít na možné příčiny chyb. Výsledky didaktické analýzy jsou sepsány do tabulek. V závěru se zamýšlí nad možným začleněním těchto úloh do vyučovacích hodin.
Výuka vybraných témat první pomoci na 2. stupni základní školy
BARTOŠOVÁ, Barbora
Cílem bakalářské práce bylo navržení a ověření autorského výukového programu na vybraná témata první pomoci. Ověření programu vzhledem k dlouhodobému uzavření škol muselo proběhnout distanční formou ve dvou paralelních 8. třídách v jedné českobudějovické základní škole běžného typu. Před výukou žáci dostali k vyplnění Pretest, který zjišťoval dosavadní znalosti žáků k danému tématu první pomoci. Náhodně byla vybrána experimentální třída, ve které probíhala výuka pomocí navrženého autorského programu pomocí instruktážních videí, praktického nácviku, didaktické hry, křížovky a osmisměrky. Kontrolní skupina byla vyučována konvenčním způsobem prostřednictvím monologického výkladu s pomocí prezentace vytvořené v programu Microsoft Powerpoint a následným vyplněním pracovního listu žáky. V den výuky každá třída vyplnila Posttest I a dva týdny od výuky Posttest II, jednalo se vždy o naprosto stejný didaktický test. Princip Pretest - Posttest ověřil efektivitu příslušného výukového projektu a prostřednictvím statistické analýzy t-testu bylo zjištěno, že došlo ke statisticky významnému zvýšení úrovně znalostí žáků v obou skupinách. Jelikož se obě skupiny zlepšily a poté zhoršily o stejný podíl, zvolený typ výuky jejich úroveň znalostí neovlivnil. Rozdíl Pretestu, Posttestu I a Posttestu II se vždy statisticky významně lišil ve prospěch experimentální skupiny oproti kontrolní skupině a také ve prospěch chlapců oproti dívkám. Vnímání důležitosti tématu první pomoci se změnilo v závislosti na čase takovým způsobem, že žáci po výuce mu přikládali vyšší hodnotu. Ověřený autorský výukový materiál by mohl být přínosem pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol.
Problematická místa učiva ekologie na základní škole z pohledu učitelů
PŘIBYL, Karel
Cílem diplomové práce je zmapovat problematická místa učiva ekologie na základní škole a vytvořit výukové aktivity, které by tato místa pomohly lépe zvládnout. Teoretická část práce shrnuje situaci učiva ekologie v rámci přírodo-pisu na základních školách. V praktické části práce bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli přírodopisu s cílem vytipovat kritická místa ekologie a ná-sledně byl realizován rozhovor s vybranými účastníky dotazníkového šetření. K problémovým místům učiva ekologie byly vytvořeny výukové materiály.
Sonda znalostí živé přírody u žáků na druhém stupni ZŠ
SKALICKÁ, Karolína
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí o živé přírodě u žáků šestých tříd. Po absolvování didaktického testu byla s jednou ze šestých tříd uskutečněna vycházka naučnou lesní stezkou. Tam si měli možnost ověřit právě získané zkušenosti. K vyřešení didaktického testu žákům sloužily patřičné exponáty. Dané přírodniny byly vybírány na základě učebnic, dle kterých se žáci v předchozích letech učili. V jedné z kapitol je také zmiňována charakteristika didaktického testu nebo témata probíraná v předmětech prvouka, přírodověda a přírodopis. Praktická část obsahuje výsledky testování a popisuje průběh vycházky. Závěrem jsou porovnány výsledky této práce s podobnými studiemi.
Naučná stezka Dářská rašeliniště - využití ve vyučování přírodopisu na ZŠ
PÓLOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá možnostmi propojení naučné stezky Velké Dářko s hodinami přírodopisu na základní škole. Teoretická část definuje vzdělávací cíle Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělání v oblasti člověk a příroda. Praktická část obsahuje exkurze - trasy vycházek s aktivitami, které vedou k naplňování výše zmíněných cílů.
Didaktická hra ve výuce nervové soustavy člověka
NEUBAUEROVÁ, Marcela
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření čtyř autorských didaktických her pro žáky 2. stupně základní školy a jejich ověření v praxi. Dvě didaktické hry byly primárně vytvořeny za účelem osvojení znalostí tématu nervové soustavy člověka. Další dvě didaktické hry byly vytvořeny s cílem upevnit znalosti tématu nervové soustavy a znalosti tématu trávicí, dýchací, oběhové a svalové soustavy. Ověření vytvořených didaktických her proběhlo na základní škole běžného typu, která leží v jihočeském městě s počtem obyvatel 1 až 5 tisíc. Ověření v praxi proběhlo pomocí pretestu, posttestu I a posttestu II.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.