Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Nástin dějin Základní školy ve Zlaté Koruně od roku 1918 do zrušení školy koncem 20. století
BEDNÁŘ, Marek
Diplomová práce se zabývá dějinami a vývojem Základní školy ve Zlaté Koruně po roce 1918 až do zániku tohoto vzdělávacího ústavu. Těžiště práce spočívá v analýze a interpretaci dokumentů dochovaných v archivním fondu školy, který je uložen ve Státním okresním archivu Český Krumlov. Důraz je kladen na souvislost mezi životem školy a dějinami českého školství a dějinami státu.
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
Kvalita vysokoškolského vzdělávání ve vybraných státech EU
Vobruba, Lukáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje významu kvality v terciárním vzdělávání. Toto vzdělávání chápe jako systém, do něhož vstupují různé investice za účelem jejich transformace na výstupy s přidanou hodnotou. Stanovením metodiky založené na korelační analýze pak zkoumá závislosti těchto vzdělávacích systémů u vybraných států Evropské unie a interpretuje je s cílem poukázat na kvalitativní důsledky potenciálních rozhodnutí při řízení tohoto systému na úrovni centrální a institucionální. Přístupy k uchopení kvality terciárního vzdělávání vedou k vymezení způsobů jejího měření a volbě strategií, jak kvality dosahovat. Principy chodu vysokoškolských vzdělávacích institucí poskytují obraz o struktuře a charakteristikách těchto institucí, který je vyjádřen i s ohledem na rostoucí vliv Evropské unie. Vlastnosti vysokoškolského vzdělávání jsou analyzovány pomocí zvolených ukazatelů s předpokládaným dopadem pro kvalitu vzdělávání -- indikátorů. Jsou vysvětleny důvody jejich volby, vysloveny hypotézy a provedena jejich korelace. Výstupy analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu jejich využitelnosti zainteresovanými stranami.
Socioekonomická analýza Středočeského kraje
Chudárek, Adam ; Tomešová, Jana (vedoucí práce) ; Kolařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Socioekonomická analýza Středočeského kraje" je rozdělena na dvě části. První část nastiňuje teoretický přístup k formulování otázky regionálního rozvoje a jednotlivé teorie, které se této problematice věnují. Druhá část bakalářské práce popisuje a hodnotí stav a vývoj v sociálních a ekonomických otázkách Středočeského kraje. Každá kapitola je věnována právě jedné z těchto oblastí. Praktická část je rozdělena na základní charakteristiku kraje, sociální analýzu kraje s důrazem na demografické údaje, školství, zdravotnictví a sociální služby, a ekonomickou analýzu kraje, která je zaměřena na trh práce, makroekonomické indikátory a infrastrukturu. Dále práce obsahuje environmentální analýzu kraje a SWOT analýzu kraje, kde jsou hodnoceny silné a slabé stránky kraje, příležitosti a hrozby. Cílem bakalářské práce je poskytnou komplexní pohled na Středočeský kraj pomocí socioekonomické analýzy jednotlivých oblastí.
Počátky základního vzdělávání v Českobudějovickém kraji
REITINGEROVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá počátky školství v českých zemích, především v Českých Budějovicích. Není opomenut vznik a vývoj obecných nebo měšťanských škol. Velká pozornost je věnována založení Matiční školy Augustem Zátkou. V práci je také zmíněno vzdělávání učitelů a v neposlední řadě i obsah vyučovacích předmětů na obecných školách v letech 1869?1920. K práci patří přiložené přílohy, které obsahují fotografie škol, dámského spolku Ludmila, učitelský ústav v Kutné Hoře a propouštěcí vysvědčení z roku 1905.
Škola a její pozice ve společnosti
SLADKÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá školou jako vzdělávací institucí a jejím postavením ve společnosti se zaměřením na mateřskou školu. Pokouší se nalézt odpověď na otázku: "Jaké je postavení mateřské školy v současné české společnosti?" Ve své teoretické části je práce zaměřena na charakteristiku tématu a jeho vymezení z hlediska společenského významu, včetně historického vývoje školství na našem území, funkci školy v oblasti vzdělávací, integrační a socializační, specifika mateřské školy a stanovením metod a cílů výzkumu. Hlavní, praktická část práce, je zaměřena na vlastní výzkum pozice školy v české společnosti, komparaci zjištěných skutečností a vyvození závěrů.
Strakonické gymnázium v letech 1920-1948
ZUZÁKOVÁ, Eva
Diplomová práce zkoumá gymnázium ve Strakonicích v letech 1920 {--} 1948 a snaží se tak přispět k dějinám školství na jihu Čech. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených v Státním okresním archivu ve Strakonicích. První část práce je zaměřena na obecnou problematiku vývoje základního a středního školství v daném období, přičemž důraz je kladen na školství v jižních Čechách a v strakonickém okrese. Druhá a hlavní část práce se soustředí na vznik městského reálného gymnázia v roce 1920, jeho přeměnu na státní školu a jeho vývoj do roku 1948. Pozornost je věnována také vztahu školy a města, organizaci školního roku či financování gymnázia. Analýza školy je zaměřena především na studenty. Sledován je nejen jejich počet, náboženské vyznání či prospěch, ale především teritoriální původ, na jehož základě je určena dostupnost a význam školy pro obyvatelstvo této oblasti. V neposlední řadě je zkoumán sociální původ studentů z hlediska zaměstnání rodičů. Závěrečná část práce obsahuje také údaje o učitelském sboru .
Financování neziskových organizací (porovnání ČR a Indie)
Andrejová, Helena ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá NO na území ČR a Indie. Snaha porovnat tyto dva státy, a to konkrétně jak se financují NO, kolik jich na daných územích je, jaká.. Konkrétní situace. Př. vzdělávání a pomoci v tomto oboru NO.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.