Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí250 - 255  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hipoterapie - orientace na předškolní a mladší školní věk
HOŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá hipoterapií. Je rozložena do tří částí a to do teoretické, praktické a v poslední části se nachází přílohy. V teoretické části se snažím vysvětlit pojem hipoterapie, pedagogicko {--} psychologické ježdění a sportovní ježdění handicapovaných. Dále se zabývám využitím hipoterapie, výběrem a přípravou koní, organizací při hipoterapii, středisky, kde se s ní můžeme setkat a jak takové středisko má vypadat, týmem a uvedu příklady onemocnění, u kterých se hipoterapie využívá. V praktické části srovnávám střediska v jihočeském kraji, jejich vybavenost, návštěvnost a pomocí pozorování a rozhovorů se snažím zjistit, jak pracují s handicapovanými lidmi a jak na ně hipoterapie působí. Poslední část je věnována přílohám.
Primární prevence drogové závislosti ve volném čase pro mladší školní věk se zaměřením na město Písek
HRUBÁ, Jana
Práce se zabývá drogovou závislotí, jež lze zaznamenat u žáků maldšího školního věku. Přináší stručný přehled základních pojmů z oblasti drogové závislosti a primární prevence. Analyzuje možnosti uplatnění primární prevence ve volném čase dětí. Vymezuje obsah a metody využitelné při tvorbě a realizaci preventivního programu ve školní družině.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci PVČ {--} mladší školní věk
PLETKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na rozvoj tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se tvořivosti, dále různé pohledy na tvořivost, bariéry tvořivosti, jejich překonávání a také vztahu rodiny a tvořivého dítěte. V praktické části je práce zaměřena na tvorbu a uskutečnění projektu, který vytváří osnovy pro vzorové hodiny dětí mladšího školního věku. V projektu je sledována myšlenka vícestupňové struktury práce s dětmi v navazujících cyklech. Projekt je uskutečňován v pěti postupně na sebe navazujících krocích tak, aby byly využity všechny možnosti daného zařízení a stupňován důraz na postup v tvorbě dětí.
Rozvoj výtvarné kreativity dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času s využitím mezioborových přesahů (literatura)
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí dětí mladšího školního věku a možnostmi rozvoje tvořivých schopností dětí. Teoretická část charakterizuje tvořivost, její druhy, faktory, úrovně. Popisuje tvořivý proces a produkt, bariéry tvořivosti, zabývá se tím, zda je možno tvořivost rozvíjet a zmiňuje také důležitost tvořivosti učitelů. Charakterizuje vývoj tvořivosti u dětí, zabývá se otázkou uměleckého talentu a možnou souvislostí tvořivosti s inteligencí. Dále vymezuje specifika mladšího školního věku, výtvarnou tvořivost, cíle a úkoly výtvarné výchovy, zvláštnosti dětského výtvarného projevu. Popisuje volný čas, zařízení volného času, zaměřuje se na zájmové činnosti výtvarné. Praktická část je orientována na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, tvořivou výtvarnou činnost s dětmi. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Tématy byly zejména lidské vlastnosti, chování, mezilidské vztahy, ponaučení se z činů svých i z činů druhých lidí. Činnosti byly motivovány La Fontainovým dílem {\clq}qBajky``.
Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů
PETŘÍKOVÁ, Šárka
ABSTRAKT V dnešní době se čím dál častěji setkáváme s informací, že dítě bylo napadeno psem. Média nás neustále informují o tzv. bojových plemenech a jejich útoky na člověka. Počet psů v domácnostech výrazně stoupá a společně s tím stoupá i riziko poranění dítěte naším čtyřnohým společníkem. Tato situace vyžaduje řešení. Média z útoku obviňují zvíře, bohužel velmi často není viníkem pes, ale ani dítě. Diplomová práce na téma ?Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů? vychází z praktických zkušeností autorky s objektivní realitou. Sama autorka, která se psům věnuje více jak 15 let, se zde snaží zachytit míru znalostí dětí mladšího školního věku o vrozeném chování našich čtyřnohých domácích ?mazlíčků?. Prostřednictvím vlastního výzkumu, uskutečněného formou standardizovaných dotazníků na vybraných základních školách v jihočeském regionu (v celkovém počtu 284 respondentů) odhaluje primární chyby, kterých se tyto děti dopouštějí v kontaktu se psem vlastním i cizím. Teoretická část diplomové práce se věnuje společnému soužití dětí (resp. lidí) a psů. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřené na historický vývoj psa domácího, na soužití lidí a psů a komunikační signály, které k sobě vysílají, ale také na vliv psa na psychiku dítěte. Z výzkumu vyplynuly výrazné nedostatky ve znalostech dětí, týkající se vrozeného chování psa. Díky této neznalosti děti nedokáží adekvátně reagovat na signál vyslaný psem a hrozí tak vznik rizikové situace mezi dítětem a psem. Na danou problematiku se autorka v závěru práce snaží navrhnout praktická doporučení, která by mohla sloužit jako podklad pro tvorbu nového výukového programu, zaměřeného na prevenci úrazů způsobených útokem psa na dítě.
Vytvoření a ověření souboru vyrovnávacích cvičení při zvětšené bederní lordóze u dětí mladšího školního věku cvičících moderní gymnastiku \\
NOVÁKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá vytvořením a ověřením souboru vyrovnávacích cvičení pro děti mladšího školního věku, které cvičí moderní gymnastiku. Experiment probíhal se dvěma zájmovými kroužky moderní gymnastiky v Prachaticích a ve Volarech. Děvčatům byl změřen stupeň hyperlordózy a míra posílení a protažení svalstva. Při tomto měření bylo zjištěno, že u těchto děvčat se hyperlordóza skutečně projevuje. Proto byl vytvořen soubor cvičení, který byl po dobu pěti měsíců aplikován na prachatických gymnastkách. Po pěti měsících proběhlo druhé měření, které ukázalo, zda byl vytvořený soubor úspěšný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí250 - 255  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.