Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnostní inspekce pozemních komunikací pro město Choceň
Ropek, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření ucelené dokumentace, založené na metodice provádění bezpečnostních inspekcí, která by sloužila správci komunikací daného územního celku (zejména obcím a městům), jako použitelný podklad pro realizaci navržených opatření pro zvýšení bezpečnosti, a zároveň i jako studie pro implementaci obsažených návrhů v budoucnu projektovaných a realizovaných dopravně-inženýrských opatřeních na pozemních komunikacích řešeného územního celku.
Analýza státních opatření v oblasti bezpečnosti silničního provozu a ekonomických dopadů dopravních nehod v letech 2009-2014 v ČR
Šurýn, Dominik ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou bezpečnosti silničního provozu v letech 2009 až 2014 v České republice a to zejména z pohledu vykonaných státních opatření a způsobených ekonomických škod dopravní nehodovostí. V teoretické části práce jsou charakterizovány faktory, instituce a strategie ovlivňující bezpečnost silničního provozu. Dále je rozebrána metoda, kterou se provádí výpočet ekonomických ztrát z dopravních nehod. Praktická část obsahuje hodnocení vývoje bezpečnosti silničního provozu z pohledu zavinění, druhů a následků nehod. V návaznosti na předchozí kapitolu, další část práce zjišťuje, která státní opatření pomáhají zlepšit bezpečnost silničního provozu a která jsou naopak neefektivní. Následně je proveden výpočet ztrát na produkci, sociálních výdajů a celkových ekonomických ztrát z dopravních nehod v roce 2014, který pomáhá pochopit význam zkoumané problematiky. Přínosem práce je hodnocení vývoje bezpečnosti provozu, státních opatření a ekonomických dopadů ve sledovaném období a podrobné vyčíslení ekonomických ztrát, které dopadají velkou mírou na státní rozpočet.
RFID a sledování přepravy nebezpečného nákladu v silniční dopravě
Fiala, Lukáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Vašíček, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti zavedení telematického systému pro sledování silničních vozidel přepravujících nebezpečný náklad přes území České republiky, za účelem poskytnutí relevantních informací složkám Integrovaného záchranného systému v případě dopravní nehody takového vozidla. Cílem této práce je prozkoumat, jak by se v systému sledování nebezpečných zásilek mohla uplatnit technologie radiofrekvenční identifikace (RFID), a posoudit varianty jejího nasazení z pohledu splnění informační potřeby složek Integrovaného záchranného systému, investičních a provozních nákladů, složitosti potřebného informačního systému a procesních dopadů na zainteresované strany. Přínos spatřuji v tom, že se práce nezabývá pouze technickými aspekty řešení, ale posuzuje jednotlivé varianty i z hlediska investičních nákladů, složitosti potřebného informačního systému, a procesních a ekonomických dopadů na dopravce a přepravce. V práci je stručně popsána současná právní úprava přepravy nebezpečných věcí, existující procesy přepravy a odstraňování následků dopravních nehod a subjekty, kterých se problematika týká. Následně je porovnáno několik variant implementace systému sledování nebezpečných zásilek.
Statistické šetření časového a ekonomického vývoje vybraného typu mimořádné události
SMOLÍK, Martin
Diplomová práce Statistické šetření časového a ekonomického vývoje vybraného typu mimořádné události pojednává o dopravních nehodách na pozemních komunikacích v rámci celé České republiky. Cílem diplomové práce je zkoumání časové a ekonomické souvislosti u dopravních nehod. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se týkají silniční dopravy v České republice a které vycházejí zejména z platných legislativních předpisů v oblasti silniční dopravy. V teoretické části je dále podrobněji rozebrán pojem dopravní nehoda. Je zde uvedeno, jaké znaky musí dopravní nehoda nabýt, aby mohla být pod tímto pojmem klasifikována. Následně jsou zde také uvedeny a rozebrány nejčastější příčiny nehod. Prostřednictvím certifikované metodiky výpočtu ztrát z dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích byly popsány dopady ekonomických škod na státní rozpočet. V rámci možnosti výskytu většího typu mimořádné události, při které by byl vyhlášen krizový stav, je zde popsán systém krizového řízení v dopravě a činnost odboru krizového řízení ministerstva dopravy. V posledním oddíle teoretické části jsou shrnuty základní metody deskriptivní a matematické statistiky, které byly využity při zpracovávání praktické části diplomové práce. Na základě získaných dat, která byla čerpána ze statistických ročenek dopravní nehodovosti uveřejněných na serveru Policie ČR, byly v praktické části této diplomové práci ověřovány tři hypotézy. V metodice jsou uvedeny základní metody deskriptivní a matematické statistiky, kterým byla tato získaná data podrobena. Pro ověření hypotézy H2 - výše škod vztažené na časovou jednotku mají rozdělení blízké normálnímu rozdělení, bylo využito v rámci matematické statistiky testování neparametrických hypotéz. Prostřednictvím neparametrického testování bylo umožněno prokázaní normality výše škod při dopravních nehodách v časovém období 2009 - 2013. K ověřování hypotézy H1 - počet dopravních nehod a výše škod jsou pozitivně korelovány a hypotézy H3 - časový vývoj dopravních nehod vztažených na časovou jednotku lze vyjádřit lineární regresí s negativní korelací byla využita v rámci matematické statistiky jednoduchá lineární a korelační závislost. Cílem u výše formulovaných hypotéz H1 a H3 bylo zjistit typ regresní závislosti u stanovených statistických znaků, nalézt vhodnou regresní funkci a stanovit těsnost korelace s využitím vhodného koeficientu. U hypotézy H1 byl vypočten záporný korelační koeficient a hypotéza H1 byla zamítnuta. Tento výsledek je možné komentovat tím, že ve vymezeném časovém období jsou sice menší hmotné škody, ale počet nehod v jednotlivých časových jednotkách tento fakt neodrážejí. U hypotézy H3 můžeme konstatovat, že dopravní nehody v delším časovém rozmezí skutečně klesají a dochází tak k naplnění cíle národní strategie bezpečnosti silničního provozu 2011 - 2020, ale ve vymezeném krátkém časovém rozmezí 2009 - 2013 nelze učinit stejný závěr a hypotézu H3 je nutno zamítnout. V rámci hlubšího zkoumání dopadu ekonomických škod na náš stát by bylo dobré pracovat např. s částkou, kterou musí zaplatit pojišťovny účastníkům dopravní nehody, nebo s výší nákladů, kterou je zapotřebí vynaložit pro činnost složek IZS při zvládání veškerých následků mimořádných událostí spojených s dopravní nehodou. Stanovení celkové výše ekonomických škod z dopravní nehodovosti a počtu dopravních nehod nám pomáhá uvědomit si závažnost této problematiky a stejně jako další ukazatelé bezpečnosti dopravy jsou ekonomické škody a počty nehod důležitými ukazateli systému prevence a efektivnosti dopravně-bezpečnostních opatření.
There is no need to wait for accidents applying observation of traffic conflicts and behaviour in Czech practice
Ambros, Jiří ; Turek, Richard ; Valentová, Veronika
Contrary to traditional reactive perspective based on traffic accident occurrence, evaluation using surrogate safety measures is preferred in a proactive safety approach. Traffic conflicts have been one of such indicators; to enable their use in Czech practice, Czech traffic conflict technique and guidelines were developed. The paper presents the study requested by road agency with objective of proving the feasibility of the guidelines. The case study assessed the risk at a newly-built rural intersection on motorway exit ramp before and after a change of road marking. Methodology, observation of traffic conflicts and behaviour, its findings and practical conclusions are reported.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Dopravní nehody a jejich vliv na příjmy a výdaje rozpočtu České republiky.
KROPÁČKOVÁ, Lenka
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza dopravních nehod a jejich příčin na pozemních komunikacích České republiky. První část je věnována teoretickým východiskům dané problematiky potřebné pro další zpracování práce. Následuje praktická část, ve které jsou zpracována statistická data, jež byla použita pro vyhodnocení situace. Data byla zpracována bodovací metodou, metodou pořadí a metodou váženého pořadí. V rámci práce byla provedena komparace České republiky s vybraným státem EU. Sekundárním cílem diplomové práce je zjištění vlivu na příjmy a výdaje státního rozpočtu a to zejména problematických skupin nehodovosti na pozemních komunikacích. V poslední části jsou shrnuty výsledky z analyzované problematiky a následně navržena opatření vedoucí k možnému zlepšení situace.
Kvalitativní výzkum komunikačních strategií účastníků dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu a návykových látek
PTÁČEK, Tomáš
Cílem bakalářská práce Kvalitativní výzkum komunikačních strategií účastníků dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu a návykových látek je zjistit, jaké komunikační strategie využívají účastníci dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu a návykových látek. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru a metodou pozorování během výslechu účastníků dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu a návykových látek. V závěru jsou shrnuty odlišné komunikační strategie nalezené v průběhu výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.