Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami s příměsí skelných vláken
Fryda, Daniel ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o olověných akumulátorech, jež jsou alternativními zdroji elektrické energie. Olověné akumulátory jsou nejstarším typem článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel – HEV, kde pracují v různých režimech provozu vozidla. Těmto režimům odpovídají příslušné reakce při vybíjení a nabíjení akumulátoru. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC. Praktická část diplomové práce zkoumá, jak jsou vlastnosti olověných akumulátorů modifikovány vlivem příměsi skelných vláken do záporné aktivní hmoty a aplikací přítlaku na elektrodový systém.
Zkoumání vlivu oxidu titaničitého na životnost olověných akumulátorů s aplikovaným přítlakem
Řihák, Pavel ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Hybridní elektrická vozidla používají olověné akumulátory pracující v režimu částečného nabití. Životnost těchto akumulátorů je závislá na rychlosti vývoje síranu olovnatého (PbSO4) na záporných elektrodách. Různými příměsemi dochází k ovlivnění životnosti akumulátoru. Tato práce se zabývá vlivem oxidu titaničitého na zápornou aktivní hmotu v olověném akumulátoru. Především se věnuje vlivu aplikovaného přítlaku.
Vliv různých typů AGM separátorů na parametry olověných akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla
Čada, Miroslav ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Tošer, Pavel (vedoucí práce)
Nejpoužívanějším sekundárním zdrojem je v dnešní době olověný akumulátor. Svoje využití nachází i jako pohon v hybridních elektrických vozidlech. Princip zůstává stejný od vzniku, ale jsou stále vylepšovány jeho parametry. Životnost akumulátoru ovlivňuje mimo jiné i použitý separátor. Práce se zabývá popisem vlastností separátorů olověných akumulátorů, způsoby jejich testování a vyhodnocení vhodnosti použití.
Vliv aditiv v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klaner, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá popisem problematiky olověných akumulátorů a jejich použitím v režimu hybridních elektrických vozidel. Experiment je zaměřen na tvorbu elektrod pro zjištění vlivu pěti druhů aditiv záporné aktivní hmoty v režimu PSoC (Partial State of Charge). Ten simuluje podmínky nastávající v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV).
Zkoumání vlivu přítlaku na životnost olověných akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla
Čech, Tomáš ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je prostudovat literaturu a seznámit se s problematikou akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV). Nastudovat problematiku možného vlivu přítlaku na systém olověného akumulátoru. Sestavit experimentální články s nespojitým systémem rovnoběžných žeber a podrobit je různým režimům provozu. Tyto výsledky dále vyhodnotit.
Vliv skelných vláken v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klojda, Viktor ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje nežádoucí vlivy nazývané PCL, vznikající během režimu PSOC, které jsou spojené s délkou životnosti baterie. Možností, jak tyto jevy odstranit, je použití příměsí v aktivní hmotě záporné elektrody, ve formě skelných vláken. Projekt uvádí parametry aditiva a reakce, které vedou ke zlepšení vlastností akumulátoru. Cílem této práce je ověřit pozitivní vliv aditiva na životnost olověného akumulátoru.
Vliv oxidu titaničitého na vlastnosti olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních vozidel
Konečný, Zdeněk ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel, tzn. ve stavu částečného nabití. Nežádoucí jevy, jako například předčasná ztráta kapacity a velký vnitřní odpor, mohou výrazně ovlivnit životnost olověného akumulátoru. Experiment popsaný v této práci má za cíl objasnit, jaký vliv má oxid titaničitý v aktivních hmotách záporných elektrod zejména na životnost těchto olověných akumulátorů.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
Investigation pressure effect on lead-acid accumulator lifetime for hybrid electric vehicles.
Kulhány, Andrej ; Bilko, Radek (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
The thesis is focused on remitting lead-acid segments of partial charge mode which simulates the conditions in HEV. The experimental cells were submitted to different pressures on the electrode system. The main aim of the thesis was to minimize the irreversible sulphating of the negative electrodes, which are in the PSoC regime limiting in the overall life of lead-acid accumulators. All cells were submitted to measurement of the negative electrode potentials, resistance of active materials, contact resistance of the grid – the active material and measurements of pressure changes during three PSoC cycles.
Zkoumání příčin předčasné ztráty kapacity v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Vystrčil, Marek ; Bilko, Radek (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou popsány výsledky dvou na sebe navazujících experimentů. První byl zaměřen na vliv příměsí v aktivních hmotách záporných elektrod v režimu PSoC (Partial State of Charge), který simuluje podmínky nastávající v HEV (hybrid electric vehicles). V druhém experimentu byly články se stejnými aditivy vystaveny optimálnímu přítlaku 4N/cm2, čím jsme si chtěli ověřit vliv přítlaku na životnost článků VRLA (Valve Regulated Lead Acid) pracujících v podmínkách provozu HEV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.