Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí230 - 239dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vývoj dětské kresby mezi 3. a 5. třídou ZŠ
BÍLKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na porovnání dvou odlišných tříd na prvním stupni základní školy, v oblasti kresebného projevu, přičemž je konkrétně zaměřena na třetí a pátý ročník. V teoretické části je charakterizováno období mladšího školního věku v jednotlivých etapách, dále navazují obecnější informace o výtvarném projevu a vývojová stádia kresby postavy. Praktická část zobrazuje výsledky kresby postavy, porovnání části postavy a úrovně kresby postav ve třetí a v páté třídě. Výsledky byly posouzeny na základě kritérií.
Zubní traumatologie u dětí mladšího školního věku a důležitost orální hygieny po těchto stavech
KRÁLOVÁ, Stanislava
Chrup u dětí mladšího školního věku prochází velkými změnami a jakýkoli nežádoucí zásah do zdravé dentice má vliv na další vývoj zubů. Při úraze rozhoduje časná a správná diagnostika poraněné tkáně, vhodně volené zákroky, pravidelná kontrola vývoje poraněné oblasti a důkladná dentální hygiena, která ovlivňuje proces terapie. V teoretické části je popsán vývoj chrupu a rozdíly mezi dočasným a stálým chrupem, rozbor jednotlivých poranění, jejich nejčastější příčiny a následky úrazů zubů. Práce se zabývá i prevencí úrazů zubů a možnostmi ochrany před dalším úrazem. Součástí teoretické části je popis dentálních pomůcek, způsoby jejich použití a techniky čištění zubů. Praktická část se zabývá stavem hygieny chrupu u dětí před úrazem a po něm. Ke zjištění dat bylo použito dotazníkového šetření. Cílem práce bylo vymezení zásad pro péči o chrup po úrazu a vytvořit edukační materiál pro děti mladšího školního věku.
Pohybový režim a cirkadiánní typologie vesnických dětí mladšího školního věku.(Výzkum v Malenicích,Strunkovicích nad Blanicí,Vitějovicích)
GLÜCKSELIGOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce zkoumá pohybový režim a cirkadiánní typologii vesnických dětí mladšího školního věku. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o cirkadiánních rytmech, spánku, jeho poruchách a spánkové hygieně. Další kapitoly se zabývají pohybovou aktivitou a její vztahem ke zdraví. Pozornost je také věnována charakteristice období mladšího školního věku a jeho vývoji v kontextu tělesném, psychickém a sociálním. Výzkumná část přináší aktuální výsledky z dotazníkového šetření, ke kterému byly použity "Dotazník životních rytmů a spánkového režimu 9 - 15 let" (Krejčí, Harada, 2010) a "Časový snímek dne" (Mužík, Bártová, 2010). V práci jsou porovnávány dva soubory dětí mladšího školního věku - chlapci a dívky ze třech vybraných vesnických škol. U nezanedbatelné skupiny dětí bylo zjištěno narušování cirkadiánní hygieny omezenou kvalitou spánku především o víkendu, nepravidelnoua mírně nevyváženou stravou a zvýšenou intenzitou hraní počítačových a displejových her zejména u chlapců. V oblasti pohybové aktivity nebyly zjištěny znepokojivé nedostatky.
Kresba dětí mladšího školního věku (porovnání kresby dětí z běžné ZŠ a základní umělecké školy)
KUBELKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na kresbu dětí mladšího školního věku. Teoretická část podává informace o období mladšího školního věku, popisuje výtvarný vývoj dětí a blíže se zabývá pojmem kreativita. V poslední části charakterizuje výtvarnou výchovu na ZŠ a výtvarný obor na ZUŠ. Praktická část diplomové práce analyzuje soubor 64 kreseb dětí ve věku 8-9 let. Jejím cílem je porovnat kresebný projev a hledat odlišnosti v kresbě na dané téma u dvou skupin dětí, dětí z běžné třídy na základní škole a dětí ze základní umělecké školy, které navštěvují výtvarný obor.
Proměny dětské kresby v období přechodu mezi 1. a 2. stupněm ZŠ
PETRÁCHOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá tématikou dětské kresby, resp. jejím vývojem mezi 1. a 2. stupněm základní školy. Teoretická část je věnována charakteristice dětí mladšího školního věku a dětem staršího školního věku ? pubescenci v jednotlivých vývojových etapách. Součástí diplomové práce jsou obecné informace o výtvarném projevu dětí a jeho vývojových stádiích a dále kresbě lidské figury. Výzkumná studie sleduje proměny v kresbě lidské figury u dětí přecházejících z 1. na 2. stupeň základní školy. Výsledky byly zkoumány podle určitých kritérií.
Výtvarné činnosti jako cesta k prosociální výchově dětí ve volnočasových aktivitách
BAČÁKOVÁ, Jaromíra
Práce se zabývá rozvojem prosociálního chování dětí ve volnočasových aktivitách za využití výtvarných činností. První teoretická část se zabývá základními pojmy, jako je etika a morálka, morální výchovou, jejími metodami, cíli i tím, jak se vyvíjí morální myšlení v dětském věku. Větší prostor je věnován koncepci prosociální výchovy prof. R. Roche Olivara, ze které vychází praktická část. Tvořivost a její rozvíjení jsou předmětem další kapitoly, ve které je vymezena výtvarná tvorba a motivace hrou, jenž je přiměřená dětem mladšího školního věku, pro které je projekt určen. Praktická část přibližuje zařízení volného času s charakteristikou Domu dětí a mládeže v Dačicích, kde byl projekt realizován. Jednotlivé výtvarné činnosti jsou doplněny cíli, použitým materiálem, postupy, zvolenou motivací a zakončeny vlastní reflexí.
Kresba dětí na 1. stupni v závislosti na typu vzdělávání.
TUPÁ, Adéla
Diplomová práce je zaměřena na porovnání úrovně kresebného projevu dvou skupin dětí mladšího školního věku, přičemž první skupina je vzdělávána na základní škole a druhá na škole praktické. Teoretická část podává obecné informace o vývoji dětí mladšího školního věku. Zaměřuje se na vývoj kresebného zobrazování v souvislosti s vývojem rozumových předpokladů. Praktická část poskytuje výsledky výzkumu dětských kreseb, které jsou posouzeny v souvislosti s vývojovou úrovní dětí.
Školní nábytek ve vztahu k problematice vadného držení těla u žáků 1. a 2. tříd ZŠ v Českých Budějovicích
SEDLÁČKOVÁ, Pavlína
Školní nábytek je jedním z rizikových faktorů přispívajících ke vzniku a rozvoji vadného držení těla. Věnovala jsem pozornost žákům 1. a 2. tříd ZŠ, jelikož vzhledem k náhlému přechodu od spontánní pohybové aktivity k dlouhodobému statickému zatížení ve škole představují nejrizikovější skupinu. Cílem práce bylo zmapovat vhodnost ergonomických parametrů školního nábytku v 1. a 2. třídách ZŠ a posoudit jeho vliv na vznik vadného držení těla. Zaměřila jsem se na výšku židle, hloubku sedáku, zádovou opěru a výšku a sklon pracovní desky. Dále jsem chtěla prověřit informovanost učitelů o problematice školního nábytku, správného sezení a možnostech kompenzace statického zatížení dětí. Výzkumný soubor tvořilo 146 žáků 1. a 2. tříd náhodně vybraných ZŠ v Českých Budějovicích. Teoretická část práce byla zpracována obsahovou analýzou dokumentů, vlastní výzkum pak probíhal ve třech krocích. Nejdříve byla použita kvantitativní metoda dotazování pomocí dotazníků, které byly rozdány rodičům respondentů. Následovalo šetření ve třídách a posledním krokem bylo položení doplňujících otázek učitelům a vedení škol. Z výsledků vyplývá, že 88 % respondentů používá ergonomicky nevyhovující nábytek, přičemž 1. třídy mají ve všech zkoumaných parametrech vyšší výskyt negativních nálezů, vyjma nízké židle a pracovní desky, jejichž výskyt je však zanedbatelný. Byla zjištěna signifikantní asociace mezi nevyhovujícím školním nábytkem a bolestmi zad, hlavy, ramen a nohou, které vedou ke vzniku a rozvoji vadného držení těla. Informovanost učitelů o této problematice je dobrá, ale podle mého názoru z hlediska prevence nedostačující. Včasnými preventivními opatřeními můžeme ovlivnit stav pohybového aparátu v dospělosti. Zde by se měla v první řadě uplatnit rodina a škola. Neméně důležitou roli však hrají i pediatři a odborní pracovníci v ochraně veřejného zdraví, kteří by měli působit nejen jako orgán kontrolní, ale především poradní. Je tedy důležité zvýšit povědomí široké veřejnosti a pedagogů o ergonomii pracovní židle a stolu, správném sezení a možnostech kompenzace dlouhodobého statického zatížení.
Výchova k hlubšímu vnímání národní identity prostřednictvím výtvarné hry (mladší školní věk)
MACHÁLKOVÁ, Martina
Ústředním tématem práce je národní identita v rámci výtvarné výchovy. Nejdříve se tedy zabývám definováním pojmů výchova, vnímání, mladší školní věk, samozřejmě také vymezením národním identity a s ní souvisejícími termíny identity, zvyků, tradice, kultura a společnost. Práce se snaží názorně popsat poznání svého národa právě prostřednictvím výtvarné hry a uvádí pak názorné příklady pro práci s dětmi během školní výuky i mimo ni. Bakalářská práce slouží spíše k upozornění na danou problematiku a dává tak možnost dalšího zkoumání tématu národní identity vyučované v hodinách výtvarné výchovy.
Rozvoj schopnosti spolupráce dětí mladšího školního věku s využitím vybraných knižních titulů prostřednictvím výtvarných technik
KELTNEROVÁ, Marcela
Práce se zabývá spoluprácí dětí mladšího školního věku a možnostmi jejího rozvoje s pomocí literárního námětu a výtvarné činnosti. Teoretická část vymezuje specifika mladšího školního věku, tělesný a duševní vývoj dítěte. Charakterizuje fenomén spolupráce, roli pedagoga v kooperativní výuce, učební prostředí, kooperativní hru a možnosti spolupráce ve výtvarné výchově. Popisuje význam a specifičnost literatury pro děti, definuje vztah dětí ke knihám v dnešní době. Zaměřuje se také na pohádky a jejich důležitost pro dětské čtenáře. Charakterizuje výtvarnou výchovu dětí, její význam a propojenost s literaturou. Popisuje výtvarné techniky vhodné pro činnost s děti mladšího školního věku. Praktická část je orientovaná na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, na jejich spolupráci při tvořivé činnosti. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Činnosti byly motivovány knihami známých českých autorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí230 - 239dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.