Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VÝUKA MÍSTNÍHO REGIONU NA 2.STUPNI ZŠ NA PŘÍKLADU REGIONU ŽDÁRU NAD SÁZAVOU
KRAFTOVÁ, Ivana
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky místního regionu na 2. stupni základní školy. Hlavním cílem je tvorba návrhu koncepce učiva k výuce místního regionu SO ORP Žďár nad Sázavou. Diplomová práce se skládá ze tří částí. Část teoretická se zabývá geografickou charakteristikou řešeného území, postavením učiva v kontextu RVP ZV a moderními metodami ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. V části výzkumné jsou rozpracovány a vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, prováděného na vybraných základních školách. Praktická část zahrnuje výukové materiály v podobě dvou multimediálních učebnicích, pracovních listů pro žáky a metodické příručky pro učitele.
Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Trhosvinenska
LENKOVÁ, Dominika
Diplomová práce s názvem "Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Trhosvinenska" se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá charakteristikou místního regionu a jeho postavením ve vzdělávacích oblastech. Praktická část na základě empirického šetření shrnuje poznatky o způsobech výuky na základních školách a niţším ročníku víceletého gymnázia. Na základě tohoto šetření navrhuji vlastní návrh koncepce výuky Trhosvinenska (metodika výuky, exkurze, projekt a pracovní učebnice),vycházejícího z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Prachaticka
HLEDĚNCOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce s názvem ?Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Prachaticka" pojednává o problematice výuky místního regionu na 2. stupni základní školy. Je rozvržena na část teoretickou a část didaktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou regionu a postavením daného tématu ve vzdělávacích oblastech s důrazem na naplňování klíčových kompetencí. Didaktická část na základě dotazníkového šetření v základních školách a víceletém gymnáziu regionu shrnuje zjištěné skutečnosti o výuce tohoto tématu. Praktická část rovněž zahrnuje vlastní návrh koncepce učiva (metodika výuky, exkurze, pracovní učebnice a didaktické hry) vycházející z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Telčsko - místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ
PROKOPOVÁ, Michaela
Prokopová, M. (2013): Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, katedra geografie, 85 stran. Diplomová práce Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ pojednává o problematice výuky místního regionu na 2. stupni základní školy a víceletých gymnázií. Práce se skládá ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou řešeného území a postavením daného tématu ve vzdělávacích dokumentech s důrazem na naplnění klíčových kompetencí. Praktická část na základě empirického výzkumu a šetření shrnuje poznatky o znalostech žáků o místním regionu a dotazníky pro učitele zjišťují způsoby výuky tohoto tématu. Na základě tohoto šetření navrhuji vlastní návrh koncepce výuky Telčska (metodika výuky, exkurze, projekt a pracovní učebnice), vycházející z platného Rámce vzdělávacího programu pro základní vzdělání.
VYUŽITÍ ZEMĚPISNÝCH A HISTORICKÝCH ZAJÍMAVOSTÍ PŘÍBRAMSKA VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
SCHMIDTOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Využití zeměpisných a historických zajímavostí Příbramska ve výuce na 1. stupni ZŠ je rozdělena na dvě části ? část teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce obsahuje vlastivědnou charakteristiku řešeného území ? fyzicko-geografickou charakteristiku, socio-ekonomickou charakteristiku, historický vývoj, a vlastivědné zajímavosti a významné osobnosti řešeného území. Praktická část navazuje na získané informace v teoretické části a obsahuje dva multimediální výukové programy pro interaktivní tabuli. Oba tyto programy jsou určeny pro 4. ročník základní školy a jsou tvořeny v souladu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, vychází ze vzdělávací oblasti ?Člověk a jeho svět? z tematického okruhu ?Místo, kde žijeme? a ?Lidé a čas?. K praktické části je vytvořena příručka pro multimediální programy, kde jsou rady, jak s programy pracovat. V diplomové práci jsou dále kapitoly ? úvod, rozbor literatury, metodika práce, závěr, seznam literatury a přílohy.
VÝUKA MÍSTNÍHO REGIONU NA 2.STUPNI ZŠ NA PŘÍKLADU HEŘMANOVA MĚSTCE A TŘEMOŠNICE
LOUDOVÁ, Petra
Diplomová práce na téma ?Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Heřmanova Městce a Třemošnice? je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na postavení tohoto tématu ve vzdělávacích oblastech. Důraz je kladen na plnění klíčových kompetencí a některé části práce jsou propojeny s průřezovými tématy. Praktická část shrnuje konkrétní poznatky o způsobech výuky na místních základních školách na základě empirického šetření. Součástí praktické části je vlastní návrh koncepce učiva. Práce je určena především pro učitele základních škol a nižších stupňů gymnázií.
VYUŽITÍ PŘÍRODNÍCH A HISTORICKÝCH ZAJÍMAVOSTÍ ČESKOKRUMLOVSKA VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
KMOCHOVÁ, Eliška
Tématem diplomové práce je Využití přírodních a historických zajímavostí Českokrumlovska ve výuce na 1.stupni ZŠ. Diplomová práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti ?Člověk a jeho svět?, z tématických okruhů ?Místo, kde ţijeme? a ?Lidé a čas?. Teoretickou část práce tvoří vymezení území okresu Český Krumlov, jeho fyzicko ? geografická a socio ? ekonomická charakteristika, historický vývoj území a některé vlastivědné zajímavosti nacházející se na řešeném území. První polovina praktické části se opírá o získané vědomosti z předchozích částí, shrnuje všeobecné informace přizpůsobené pro využití ve výuce na 1.stupni ZŠ týkající se Českokrumlovska do učebních a pracovních listů. Další polovinu praktické části tvoří návrhy projektů pro využití na 1.stupni ZŠ. Součástí práce je analýza didaktických koncepcí, která byla provedena formou dotazování na několika základních školách na Českokrumlovsku.
MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKOVÝ PROGRAM PRO VÝUKU MÍSTNÍHO REGIONU NA 1. STUPNI ZŠ (SEDLČANSKO)
HORNÍKOVÁ, Radka
Diplomová práce Multimediální výukový program pro výuku místního regionu na 1. stupni ZŠ (Sedlčansko) je rozdělena do dvou částí. Teoretická část diplomové práce je kompletní vlastivědná charakteristika řešeného území. Obsahuje vymezení a polohu daného místa, jeho fyzicko {--} geografickou a sociálně {--} geografickou charakteristiku, historický vývoj a vlastivědné zajímavosti. Praktická část navazuje na získané informace a poznatky. Tvoří ji multimediální projekty, určené pro 4. ročník základní školy, které se používají na interaktivní tabuli. Součástí práce je metodická příručka, která obsahuje náměty a nápady, jak s projekty pracovat. Vše je v souladu s Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně s tématickým okruhem ,,Místo, kde žijeme``, ,,Lidé a čas`` a ,,Rozmanitost přírody`` ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a jeho svět``. Diplomová práce dále obsahuje běžné kapitoly odborné práce, jako úvod, rozbor literatury, metodiku práce, závěr a seznam literatury.
Metodika výuky prvouky a vlastivědy regionu na příkladu Znojemska
ILKOVÁ, Lucie
Diplomová práce s názvem {\clqq}Metodika výuky prvouky a vlastivědy regionu na příkladu Znojemska`` řeší problematiku výuky prvouky a vlastivědy na 1. stupni základní školy. Skládá se ze dvou částí, z nichž první - teoretická se zabývá charakteristikou regionu. Druhá {--} didaktická, jako stěžejní část diplomové práce, vychází z poznatků odborné části a je zpracována do podoby učebního textu pro žáky 4. a 5. tříd základní školy a Metodické příručky pro učitele. Tato část je rovněž doplněna pracovními listy, vztahujícími se k regionu Znojemska a množstvím her a výtvarných námětů, které slouží k procvičení učiva zaměřeného na region Znojmo.
METODIKA VÝUKY VLASTIVĚDY ÚZEMÍ OBCE A OKOLNÍ KRAJINY NA PŘÍKLADU ČESKÉHO KRUMLOVA
NOVÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky vlastivědy obce a okolní krajiny na příkladu Českého Krumlova na I. stupni základních škol. První částí diplomové práce je kompletní vlastivědná charakteristika řešeného území, kterým je území města Český Krumlov. Kapitola zahrnuje vymezení a polohu území, jeho fyzicko-geografickou a socio-geografickou charakteristiku, historický vývoj a vlastivědné zajímavosti včetně zajímavostí v okolí. Z odborných informací uvedených v textu první části práce vychází druhá část práce, kterou tvoří didaktické zpracování tématu pro všech pět tříd I. stupně základních škol, a to v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně s tématickým okruhem Místo, kde žijeme (vzdělávací oblast Člověk a jeho svět). Učební texty (pro 3., 4. a 5. třídu) a navazující pracovní listy jsou doplněny metodickými poznámkami pro učitele. Diplomová práce obsahuje také běžné kapitoly odborné práce, tedy úvod, rozbor literatury, metodiku práce, závěr a seznam literatury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.