Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 238 záznamů.  začátekpředchozí213 - 222dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Ukončení náhradní rodinné péče před 18. rokem věku dítěte
HOUŠKOVÁ, Blanka
Cílem práce bylo zjistit názory sociálních pracovníků náhradní rodinné péče oddělení sociálně - právní ochrany dětí obecních úřadů obcí s rozšířenou působností Jihočeského kraje na problémy při výchově dítěte v NRP z pohledu sociálního pracovníka. Druhým cílem bylo zmapovat životní situaci dětí evidovaných OSPOD Jihočeského kraje, u kterých byla v průběhu let 2003 - 2008 ukončena NRP před 18. rokem věku. Náhradní rodinnou péči, kromě osvojení, lze ze závažných důvodů zrušit i dříve. Jedná se o složitou situaci, jak pro náhradní rodiče, tak děti, svěřené do náhradní rodiny. Z výsledků práce vyplývá, že většině sociálních pracovníků nechybí v jejich regionu odborné zařízení, které by pomáhalo náhradním rodinám. Nejčastějším důvodem ukončení NRP před 18. rokem věku dítěte jsou výchovné problémy. Pod nimi se skrývá celá řada problémů. U většiny dětí, u kterých byla NRP ukončena, následovala ústavní výchova {--} výchovný ústav.
Utváření vztahů mezi dětmi v náhradní rodině
MAREŠOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce, kterou jsem nazvala Utváření vztahů mezi dětmi v náhradní rodině, analyzuje téma náhradní rodinné péče. Cílem práce bylo zjistit, jaké skutečnosti ovlivňují vývoj vztahů mezi dětmi osvojenými či v pěstounské péči, které přijdou do rodiny a dětmi, které již v rodině žijí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou nejprve popsány formy náhradní rodinné péče, období vnitřního rozhodování rodičů, období posuzování příslušnými odborníky, období čekání na dítě a především se tato část zaměřuje na dobu po příchodu dítěte do rodiny, kdy se může vyskytnout spousta problému hlavně při vytváření vztahů mezi všemi dětmi v rodině. Výzkumná část práce je založena na kvalitativním výzkumu, ve které je využita metoda rozhovoru s návodem. Mezi skutečnosti, které vztahy mezi dětmi ovlivňují patří především příprava dětí a celé rodiny, výběr dítěte, vhodný a spravedlivý přístup náhradních rodičů ke všem dětem a také schopnost rodičů řešit problémy, které se mezi dětmi vyskytnou.
Etické otázky spojené s problematikou partnerství homosexuálů
TAUBROVÁ, Květa
Bakalářská práce se zabývá problematikou, která je spojena s partnerstvím homosexuálů, kde je popsáno několik etických problémů, jako například registrované partnerství, adopce dětí homosexuálními páry, zvyklosti či postoje různých kultur a náboženství k homosexualitě. Zmíněna jsou i některá významná jména, jako například Jiří Hromada, šéfredaktor gay časopisů a gay aktivista, který dodnes bojuje za práva homosexuálů, či významné organizace, jako například SOHO, STUD, HRHO a mnoho dalších organi ací, které významným způsobem ovlivnily životy homosexuálů a napomohly k prosazení jejich práv. Homosexualita byla, je a do budoucna pravděpodobně ještě stále bude velmi diskutovaným tématem. Jedná se o celosvětový etický, ale i náboženský "problém". Přestože v Bibli není slovo homosexualita nikde vyřčeno, tak i přesto se dá říci, že je v Písmu svatém odmítána. (Lv 18,22; 20,13) Možnost adopce dítěte může, ale také nemusí být přáním mnoha homosexuálně orientovaných spoluobčanů. I tak jsou zde vysvětleny pojmy týkající se náhradní rodinné péče, postup, jak žádat o náhradní rodinnou péči, a možnost "dítěte ze zkumavky".
Pohled studentů Zemědělské fakulty a studentek Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na náhradní rodinnou péči
FEDROVÁ, Ilona
Rodina je pro dítě důležitou primární sociální skupinou. Mnoho dětí ale vyrůstá v ústavních zařízeních, kde dochází k psychické deprivaci. Snahou společnosti je, aby děti mohly vyrůstat v plnohodnotných rodinách. Tato bakalářská práce se nazývá: ?Pohled studentů Zemědělské fakulty a studentek Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na náhradní rodinnou péči.? Práce je rozdělena na dva celky. Teoretická část se zabývá náhradní rodinnou péčí a neplodností. V praktické části bylo cílem zmapovat povědomí studentů zemědělské a studentek zdravotně sociální fakulty o náhradní rodinné péči, zároveň zjistit možné rozdíly k dané problematice mezi studenty jednotlivých fakult. Ke sběru empirických dat byl využit kvantitativní výzkum, metoda dotazování a technika dotazník. K výběru souboru jsem použila techniku snowball. Výzkumný soubor byl tvořen 73 studentkami prezenčního i kombinovaného studia ze Zdravotně sociální fakulty a druhý výzkumný soubor 67 studenty také prezenčního a kombinovaného typu studia Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v akademickém roce 2010/2011. Byla stanovena hypotéza: ?Studentky zdravotně sociální fakulty mají větší znalosti o náhradní rodinné péči než studenti zemědělské fakulty,? která byla potvrzena. Z výsledku výzkumu bylo zjištěno, že studentky mají přesnější informace o náhradní rodinné péči než studenti. Bakalářská práce by se mohla stát podkladem pro další širší zpracování postojů např. studentů středních škol, seniorů nebo veřejnosti z různých krajů či zemí. Zajímavým zjištěním by mohl být pohled žáků ze základní školy, kteří vyrůstají v ústavních zařízeních, a žáků vyrůstajících v rodinách. Dále může prospět uchazečům o zprostředkování náhradní rodinné péče k získání potřebných informací.
Postoj veřejnosti k přijímání dětí jiného etnika do náhradní rodinné péče
NOVÁKOVÁ, Markéta
Pro většinu z nás je rodičovství naprosto přirozenou součástí života. V dnešní době bohužel neustále přibývá počet rodin, které zůstávají bezdětné, i když si přejí mít dítě. A na straně druhé stále zůstává celá řada dětí v ústavních zařízeních. Nastává tedy otázka, jak tuto situaci řešit? Náhradní rodinná péče je jedním z možných řešení. Tato práce je rozdělena na dva jednotlivé díly, a to na část teoretickou a část výzkumnou. Cílem teoretické části bakalářské práce bylo vysvětlit pojem náhradní rodinná péče, popsat její jednotlivé formy. V závěru teoretické části jsem nastínila úskalí etnicky odlišného dítěte v náhradní rodinné péči. V praktické části bylo cílem zjistit názor veřejnosti na přijímání dětí jiného etnika do náhradní rodinné péče v Českých Budějovicích. Dosáhnout stanoveného cíle jsem se snažila pomocí kvantitativního výzkumu, metodou dotazování. Jako výzkumná technika byl použit dotazník o 17 otázkách. Otázky byly rozděleny do dvou okruhů na: otázky zjišťující identifikační znaky respondentů a na otázky týkající se názorů respondentů na danou problematiku. Celkem bylo rozdáno 200 dotazníků a zpět se jich vrátilo 113, návratnost tedy činila 56,5 %. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že lidé jsou poměrně tolerantní pokud jde o pohlaví a věk dítěte. Bohužel tomu tak není ohledně etnika dítěte. Ve společnosti stále převládají lidé, kteří nejsou tolerantní a ochotni k přijetí dítěte jiného etnika do náhradní rodinné péče.
Výkon pěstounské péče osobami příbuznými
VOLECHOVÁ, Olga
Cílem bakalářské práce bylo zmapování výkonu pěstounské péče osobami příbuznými na území Městského úřadu Písek v roce 2009. Druhým cílem bylo zjištění důvodů umístění dětí do této formy náhradní rodinné péče. Pro naplnění cílů byly stanoveny dva výzkumné soubory a zvolena strategie kvantitativní výzkumu. Byly stanoveny dvě hypotézy: Hypotéza 1: Většina dětí svěřených do příbuzenské pěstounské péče je v kontaktu s biologickým rodičem. Hypotéza 2: Nejčastějším důvodem pro umístění dětí do pěstounské péče vykonávané osobami příbuznými je neplnění práv a povinností rodičů při péči o dítě. Hypotéza 1 byla potvrzena Hypotéza 2 nebyla potvrzena.
Systém pěstounské péče v České republice. Doprovázení pěstounských rodin
TROJANOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou pěstounské péče v České republice. V teoretické části bakalářské práce je nastíněna problematika rodinného společenství, význam rodiny, patologie rodiny, psychická deprivace a subdeprivace dítěte žijícího mimo vlastní rodinu. Dále je zde nastíněna historie a všeobecný přehled systému pěstounské péče, proces zprostředkování této formy náhradní rodinné péče, druhy pěstounských dávek a fungování pěstounské rodiny. Praktická část bakalářské práce obsahuje výzkum prostřednictvím dotazníku. Cílovou skupinu tvoří pěstouni na území obce správního územního obvodu Městského úřadu Prachatice, jako obce s rozšířenou působností. Zde bylo zjištěno jaké mají pěstouni zkušenosti s podáváním a vyřizováním žádostí, jaké je jejich povědomí o právech a nárocích, zda-li jsou spokojeni se stávajícím systémem pěstounské péče, jaké služby a případně odborníci jim v regionu chybí. Tato forma náhradní rodinné péče je velmi náročná. Uznání patří všem, kteří chtějí nabídnout pomoc opuštěným dětem. Vede je k tomu především velká láska a snaha pomáhat.
Kontakt biologické rodiny s dětmi svěřenými do pěstounské péče
DYTRICHOVÁ, Eva
Cílem práce bylo zmapovat postoj pěstounů Jihočeského kraje, k otázce kontaktů dítěte biologickou rodinou a dále zjistit, u jakého počtu dětí je styk s rodinou realizován. Pěstouni odpovídali formou dotazníků na jednotlivé otázky. Bylo zjištěno, že pěstouni projevovali určité obavy ať před příchodem dítěte do rodiny či již po zkušenostech z realizovaných kontaktů. Ve většině případů pěstouni umožňují kontakt dětí. Styk může být upraven soudem a nebo se zakládá na dohodě mezi rodičem a pěstounem. Jak vyplynulo z odpovědí pěstounů, pokud dítě pochází z prostředí výrazně patologického, pociťují pěstouni ohrožení na úrovni výchovy ale i ohrožení fyzické. Sama pěstounská péče předpokládá ve většině případů návrat dítěte zpět do původní rodiny. Pěstouni jsou tedy postaveni ve výchově dítěte před nejedním složitým problémem, který musí řešit především v souladu se zájmy dítěte.
Subdeprivace a její následky pro školní vývoj dítěte
BÍLÁ, Radmila
Cílem diplomové práce je zorientovat se v subdeprivačních jevech v dnešních zařízeních péče o dítě (dětské domovy, pěstounská péče). Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů týkajících se psychické deprivace, na vymezení psychických potřeb dítěte a projevů psychické deprivace. Dále se zabývá problematikou dětských domovů, různými druhy náhradní rodinné péče a otázkou nechtěných dětí. Praktická část je zaměřena na cíl práce. Srovnávány jsou zde tři skupiny dětí (děti vyrůstající ve funkční rodině, děti z dětských domovů a děti z pěstounské péče). Jsou zde popsána zjištění, která byla získána použitím vybraných testů a pozorování. V závěru jsou výsledky zhodnoceny.
Současná mateřská škola ve městě a na vesnici
STAŇKOVÁ, Kateřina
Práce rozebírá, zda ještě existují rozdíly mezi městským a vesnickým způsobem života, a jestli mají vliv na chování a projevy dětí a učitelek v mateřských školách. V teoretické části píši o faktorech, které mají na chování dětí největší vliv, v praktické části pozoruji chování dětí při předem vybraných činnostech v pěti vesnických a v pěti městských mateřských školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 238 záznamů.   začátekpředchozí213 - 222dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.