Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí212 - 221další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak urbanizace ovlivňuje volný čas dětí a mládeže
ZÁMKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá problematikou urbanizace v souvislosti s ovlivňováním volného času dětí a mládeže. Teoretická část se zaměřuje na typizaci vesnických a městských sídel; samotný proces urbanizace v kontextu s městysem Ledenice; problematiku životního stylu a volný čas jako jednu z nejvýznamnějších oblastí životního stylu (v souvislosti s jeho trávením ve městě a na venkově). Praktická část se věnuje nalezení rozdílů mezi způsoby trávení volného času dětí a mládeže (včetně nabídky volnočasových aktivit), jejichž příčinou je proces urbanizace.
Vývoj chápání pojmu volný čas v Československu v letech 1960 - 1989
SMRTOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá chápáním volného času v 60. ? 80. letech 20. století. Jaké bylo rozdělení pracovního dne. Jaké byly principy volného času a jeho využití. V prvních dvou kapitolách se zabývám vymezením pojmu volného času. Třetí kapitola je o kategoriích volného času. Čtvrtá kapitola se zabývá pedagogikou volného času. Poslední pátá kapitola je o využití volného času a zájmové činnosti.
Příspěvek k životnímu stylu mladé generace ze zřetelem na zvyšující se konzum ve volném čase
BÁRTOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou životního stylu v souvislosti se vzrůstajícím konzumem a projevy konzumerismu ve volnočasovém chování mladé generace. V teoretické části se zabývá charakteristikou životního stylu, volného času a konzumerismu, podstatnými znaky světa současné mládeže, životním stylem mladé generace a faktory, které ho ovlivňují. Poslední kapitola teoretické části je věnována fenoménu nudy, volnočasovému konzumu a volnočasovým aktivitám, jimž je věnována i praktická část společně se sledováním spotřebního chování populace.
Spokojenost uživatelů v Domově pro seniory v Netolicích.
DUŠKOVÁ, Markéta
Cílem práce je zjištění spokojenosti uživatelů s nabídkou sociálních služeb v Domově pro seniory Pohoda Netolice. V teoretické části jsou nastíněny pojmy, které souvisí s problematikou stárnutí, s procesem adaptace na změny ve stáří a s možnostmi aktivního využití volného času seniorů v domovech pro seniory. Praktická část je zaměřena na zjišťování programové nabídky v Domově pro seniory Pohoda Netolice a spokojenosti klientů s těmito službami. Pro tento cíl byl zvolen kvalitativní výzkum, v němž byly realizovány polostrukturované rozhovory s klienty a sociálními pracovníky domova. Dalšími využitými metodami práce byly obsahová analýza dokumentu a pozorování. Domov nabízí svým klientům pestrou škálu volnočasových aktivit a to: vyrábění výrobků, skupinky, zpívání, tanečky, trénování paměti, individuální návštěvy, záleží na samotných klientech, jaké aktivity mohou pro svůj zdravotní stav navštěvovat. Ve svém výzkumu jsem se soustředila na hlubší sondu do problematiky volnočasových aktivit, jak potvrzují uveřejněné záznamy rozhovorů z navštíveného střediska. Na základě rozhovorů s 8 klienty domova jsem se snažila hlouběji proniknout do jejich volby jednotlivých aktivit. Faktory, které ovlivnují volbu jednotlivých aktivit vycházejí ze širší problematiky spočívající v charakteru, prožitcích a osobnosti samotných klientů. Domnívám se, že výsledky práce by mohly zpětně sloužit vedení domova při rozvoji a zvyšování kvality nabízených služeb klientům a tím i k navýšení míry jejich spokojenosti.
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
Volnočasové aktivity spojené s římskokatolickou církví v třeboňské farnosti v letech 1900 - 1938
PFEIFEROVÁ, Mária
Práce se zabývá zkoumáním volnočasových aktivit se zřetelem k náboženskému životu v třeboňské farnosti v letech 1900 až 1938. V první části popisuje Třeboň na počátku dvacátého století, vývoj správy města, školství, hospodářství a společenský život. V druhé části popisuje spolkovou činnost v letech 1900 až 1938 podle různých zdrojů. Ve třetí části se práce zaměřuje na katolické spolky a volnočasové aktivity spojené s katolickou církví popsané ve Spolkovém indexu, Jihočeském obzoru, ve farní kronice a dalších zdrojích.
Možnosi kreativních činností v rámci pedagogiky volného času (srovnání venkova a města)
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá definováním pojmu kreativita a kreativní činnost, vymezením předmětu, funkcí a cílů pedagogiky volného času. Dále osobností pedagoga volného času a jeho rolemi v interakci s dětmi a mladými lidmi. Hlavním tématem jsou kreativní činnosti v rámci pedagogiky volného času. Práce vymezuje oblasti kreativních činností na základě činností zájmových. Poté uvádí realizaci těchto oblastí v základních typech zařízení pro volný čas. Nakonec práce srovnává možnosti kreativních činností ve městě a na venkově.
Nabídka aktivizačních programů v Domově pro seniory Kopretina v Plzni
FENCLOVÁ, Zuzana
Naše populace stárne, lidé se dožívají vyššího věku. Přibývá seniorů, kteří jsou nesoběstační a potřebují pomoc jiné fyzické osoby. Mnohdy se stane, že senioři nemají rodinu, která se o ně postará, nebo se o ně postarat nedokáže. Jednou z možností pro tyto seniory je využít služeb Domovů pro seniory. Součástí péče o zdravé tělo je i péče o psychickou pohodu. Je dokázáno, že tyto dvě oblasti se navzájem ovlivňují. Tuto myšlenku naplňují volnočasové aktivity nabízené v Domovech pro seniory. Nabízí seniorům smysluplné využití volného času a možnost seznámit se s novými lidmi a najít nové přátele, se kterými mohou trávit svůj volný čas. Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky spojenými se stářím, potřebami člověka, volnočasovými aktivitami seniorů, sociálními službami pro seniory a popisem Domova pro seniory Kopretina v Plzni, kde probíhal výzkum. Ke sběru dat v empirické části byla použita strategie kvalitativního výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou senioři v Domově pro seniory Kopretina v Plzni spokojeni s nabídkou aktivizačních programů. Ve výzkumu byla stanovena hlavní výzkumná otázka, pro její zodpovězení byly použity tři dílčí otázky. Hlavní výzkumná otázka vedla k potvrzení cíle práce. Získané informace, které byly zjištěny výzkumem, mohou být použity pro zkvalitnění již nabízených aktivizačních činností v Domově pro seniory Kopretina a zároveň z výzkumu vyplynulo, která aktivita v tomto Domově schází.
Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí212 - 221další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.