Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,609 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 

Problematika paměti ve vzdělávání dospělých
CHALUPA, Karel
Práce se věnuje problematice paměti v oblasti vzdělávání dospělých. Zabývá se jednotlivými druhy lidské paměti, procesy, které v paměti probíhají, a faktory, které činnost paměti ovlivňují. Popisuje procesy vzdělávání dospělých, motivy, které je ke vzdělávání vedou, a uvádí způsoby, kterými lze napomoci lepšímu fungování paměti. Praktická část práce obsahuje konkrétní testy paměti, které byly předloženy zvoleným skupinám účastníků vzdělávání dospělých. Výsledky těchto testů zde byly vyhodnoceny a zvolené skupiny, na jejich základě, vzájemně srovnávány.

Agresivní projevy chování dětí v mateřské škole
PAÝROVÁ, Veronika
Záměrem bakalářské práce je upozornit na možnosti pedagogického přístupu k dětem s projevy agresivního chování v mateřské škole. V teoretické části se zaměřuje na pojem agrese a popis projevů a příčin agresivního chování dětí v mateřské škole. Na základě studia literatury doporučuje výchovné přístupy k dětem s agresivními projevy chování. V praktické části realizuje výzkum četnosti a způsobů projevů agresivního chování dětí v mateřské škole, definuje nejčastěji užívané metody působení učitelek MŠ na děti s projevy agresivity a porovná je s doporučeními vycházejícími ze studia odborné literatury.

Sociální a etické souvislosti přístupu ke klientům se schizofrenií
ROČOVSKÁ, Silvie
Tato diplomová práce se zabývá sociálními a etickými souvislostmi přístupu ke klientům se schizofrenií. Teoretická část představuje schizofrenii jako duševní onemocnění, které vážně narušuje vztah člověka ke skutečnosti a při němž dochází ke změnám osobnosti. V důsledku toho vznikají problémy v běžném životě v oblastech navazování blízkých vztahů, pracovního uplatnění, bydlení, vzdělávání nebo smysluplného trávení volného času. Tyto problémy ohrožují člověka sociálním vyloučením. Praktická část se zabývá spokojeností klientů s léčbou v rámci zdravotnického zařízení, jejich hlavními problémy a nabízí řešení těchto problémů zprostředkováním navazujících služeb. Etická část se zabývá etickými dilematy v přístupu ke klientům, jejichž společným jmenovatelem je tenká hranice mezi podporou autonomie člověka a jejím omezením v rámci léčby onemocnění.

Komunikace mezi školou a rodinou jako klíčový faktor při výchově a vzdělávání Romů školního věku
KUBÍNOVÁ, Radka
Práce se zabývá komunikací mezi školou a rodinou jako klíčovým faktorem při výchově a vzdělávání Romů školního věku. Teoretická část vysvětluje pojmy integrace, asimilace. Přibližuje romskou historii. Zmiňuje problematiku soužití romské menšiny s majoritní společností. Popisuje vzdělávání Romů v průběhu dějin až do současnosti. Zaměřuje se na příčiny školní neúspěšnosti romských dětí a možnou pomoc při jejich vzdělávání. V závěru se teoretická část zaměřuje na spolupráci rodiny a školy. Praktická část obsahuje výzkumné šetření. Cílem je zjistit zda romské děti, jejichž rodiče komunikují a spolupracují se školou, dosahují lepších výsledků ve vzdělávání. Zabývá se kvantitativním výzkumem. Pomocí dotazníku zjišťuje, z pohledu učitelů, jaký vliv má komunikace romských rodičů a školy na školní výsledky jejich dětí.

ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.

Zkušenosti s RVP PV v prvním období uvedení do praxe
BUREŠOVÁ, Radka
Práce pojednává o zkušenostech s RVP PV a ŠVP PV na mateřských školách po ukončení prvního období uvedení do praxe. K porovnání zkušeností byl použit dotazník, který byl zaměřený na kvalitu obsahu a efektivnost realizace ŠVP v dané organizaci. Své zkušenosti hodnotily oslovené ředitelky na mateřských školách v celém Jihočeském kraji a výsledky ankety byly porovnány se zprávou kontroly ČŠI při hodnocení vzdělávacích programů ze září 2010.V závěru práce jsem se pokusila navrhnout možnosti řešení v evaluační činnosti, ve které se vyskytly největší problémy při hodnocení ŠVP PV.

Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti - mikroregionu Veselsko
LAMAČ, Petr
Bakalářská práce se jmenuje Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti - mikroregionu Veselsko. Použil jsem v ní primární a sekundární data. Sekundární data pocházejí z odborných knih a z databází, např. Českého statistického úřadu nebo Úřadu práce v Českých Budějovicích. V geografické analýze jsem popsal mikroregion. Dělal jsem také průzkum mezi místními podnikateli a vedl rozhovory se starosty. Důležitou částí mé bakalářské práce je krátký popis evropských fondů. Hlavním výsledkem práce je poté situační analýza. Stanovil jsem také hypotézy, které byly prokázány nebo vyvráceny. Konečným výstupem jsou pak doporučení pro rozvoj mikroregionu Veselsko. Věřím, že touto bakalářskou prací napomohu k dalšímu rozvoji Veselska. Zlepšení situace podle mě závisí na lepší spolupráci podnikatelů a místních úřadů, velmi by jim pomohly vzájemné schůzky. Důležitým úkolem úřadů je vzdělávání lidí a zlepšování lidského potenciálu.

Rurální pohraničí Česka
Vaishar, Antonín
Pro analýzu českého pohraničí bylo vyčleněno 110 pohraničních regionů, tvořených spádovými obvody pověřených obecních úřadů. Byla konstatována následující fakta: mírně příznivější demografická situace pohraničí (zvláště rurálního), výrazně horší vzdělanostní struktura, vyšší nezaměstnanost, která nicméně souvisí především se strukturální přestavbou ekonomiky, nedostatečná infrastruktura. Budoucnost rurálního pohraničí je spatřována spíše v udržitelném osídlení než v ekonomickém rozvoji. Hlavní překážkou rozvoje a přeshraniční spolupráce se zdá být kvalifikační struktura populace. Zatímco sociální kontakty se začaly rozvíjet, zatímco ekonomická spolupráce je na samém začátku. Dašlí výzkum bude zaměřen na mikroregiony velmi malých středisek, která mohou být považována za nejproblematičtější.

Názory veřejnosti na vybrané příčiny kriminálního jednání
Veselský, Michal
Dalším tématickým okruhem v rámci problematiky vězeňství, kterému se ve svém pravidelném šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění v březnu 2008 věnovalo, bylo hodnocení vlivu vybraných faktorů na páchání trestné činnosti. Respondentům byly dány k posouzení příčiny sociální, psychické i biologické. Otázky byly konstruovány jako určitý protipól otázek zjišťujících, co je důležité pro to, aby byl člověk úspěšný, prosadil se. Hodnocení vztahu vybraných okolností a kriminálního jednání bylo následně srovnáno s hodnocením těchto okolností ve vztahu k možnosti být úspěšný.

ZDRAVOTNĚ SOCIÁLNÍ DOPADY SOUŽITÍ ČLOVĚKA A PSA
KARAFIÁTOVÁ, Iva
ABSTRACT Diplomová práce s názvem {\clq}qZdravotně sociální dopady soužití člověka a psa`` je výtvorem, který popisuje vývoj vztahu psa a člověka od dob dávných po současnost. Zabývá se tím, jak vznikl pes sám o sobě, a jak postupem času došlo k významnému sblížení, které trvá dodnes. Dílo nabízí ucelený přehled o druzích uplatnění psů v současnosti, a to především v oblasti zdravotní a sociální. Seznamuje čtenáře s možnostmi využití psů, s péčí o ně a také se zásadami komunikace, které umožňují kvalitní a klidný život člověka se psem. Prvním cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké mají respondenti znalosti o možnostech uplatnění psů ve společnosti. Tento cíl byl splněn a hypotéza byla potvrzena. Respondenti souboru neznají ani polovinu možných uplatnění psa v soužití s lidmi. Druhým cílem bylo zjistit, jak respondenti vnímají přítomnost psů ve svém okolí ve vztahu k dětem. I tento cíl byl naplněn, avšak hypotéza, že více jak 75 % respondentů zkoumaného souboru je při kontaktu dítěte a psa opatrných, byla vyvrácena. Stále velké množství lidí podceňuje možné riziko při kontaktu dítěte a psa. Třetí cíl byl zaměřen na povědomí respondentů o signálech psího těla. Hypotéza se v tomto případě potvrdila a z výsledků je zřejmý veliký nedostatek informací o signálech, které psi k lidem vysílají. K získání potřebných údajů bylo využito dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven z 24 otázek a byl rozdán celkem 350 respondentům. Výsledkem šetření mělo být ověření tří, výše uvedených, hypotéz. Po konci šetření vyplynulo, že jedna z nich byla vyvrácena, zbylé dvě byly potvrzeny. Informovanost respondentů z řad veřejnosti není na vysoké úrovni. Riziko poranění vlastním psem hrozí u 44 % majitelů. Vše je důsledkem nedostatečného vzdělávání v problematice. Preventivní programy zaměřené na principy správného soužití se psy, zavedené již od mateřské školy, bych do budoucna viděla jako možnost snížit riziko vzniku poranění či pokousání psem.