Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výchova ke zdraví v rodinné výchově
CHOCHOLOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je zmapování výchovy ke zdraví v rodinné výchově na základní škole v České republice a zahraničí. Rodinná výchova je důležitou součástí výchovy ke zdraví v rámci vzdělávacího systému a obecného života. V historii byly pokusy o zavedení rodinné výchovy jako výukového předmětu, které byly kvůli nedostatku akreditovaných učitelů zrušeny. Místo rodinné výchovy začala výuka výchovy ke zdraví. Výuka je uskutečněna pomocí kurikula Školního vzdělávacího programu a Rámcového vzdělávacího programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Vysoká úroveň výuky výchovy ke zdraví je ovlivněna nízkým počtem odborníků a vyspělostí států. Podle většiny autorů je největším problémem výchovy ke zdraví nedostatek veřejných informací a nezájem občanů o vedení zdravého způsobu života. Tuto skutečnost mají změnit programy pod záštitou Světové zdravotnické organizace.
Sonda do duše celoživotního skauta
BROMOVÁ, Zuzana
Práce přináší pohled na život očima skauta. Zabývá se tím, jak žijí a uvažují lidé, kteří byli nebo ještě stále jsou aktivními členy této organizace. Praktická část se snaží, prostřednictvím osmi narativních rozhovorů, zjistit, jaká je žitá zkušenost lidí, kteří prošli skautskou organizací a jaký subjektivní smysl této zkušenosti přikládají napříč svým životem. Dále popisuje, co tito jedinci uvnitř organizace nalezli, s čím se ztotožnili nebo naopak rozešli i jaké hodnoty a přístupy ve svém životě dále preferují. Praktická část hledá podstatu toho, co tvoří jakousi duši skauta, tedy toho, co dělá skauta skautem. Z analýzy jednotlivých rozhovorů vzešlo několik témat a podtémat, mezi nimiž byla zkoumána jejich vzájemná souvislost. Tato témata se stala jakousi osnovou neboli východiskem pro teoretickou část práce, kde byla za pomoci odborné literatury čtenáři popsána a objasněna.
Předpoklady asistenta pedagoga a jeho role při výchově a vzdělávání romských žáků
POLÁKOVÁ, Andrea
Práce se zabývá předpoklady asistenta pedagoga, které jsou potřebné pro výkon této profese. Teoretická část představuje základní pojmy spojené se zkoumanou problematikou. Nejprve charakterizuje výchovu a vzdělávání. Následně představuje nejčastější poruchy, které se objevují u romských dětí jako je mentální retardace nebo ADHD. Důležitou kapitolou je Romský žák. Zde je představena historie vzdělávání Romů, jejich specifické postoje k získávání znalostí a samotný romský jazyk. Nechybí ani kapitola věnující se asistentovi pedagoga. Praktická část je založena na rozhovorech s asistenty pedagoga a kazuistikách romských žáků, které blíže specifikují potřebu asistenta a jeho činnost ve vzdělávacím procesu. Z vyhodnocení rozhovorů je zřejmé, že kromě kvalifikačních předpokladů hrají důležitou roli také předpoklady osobnostní.
Proměna sociálního postavení dítěte ve společnosti od novověku do současnosti
BEZAČINSKÁ, Lucie
V bakalářské práci se zabývám proměnou sociálního postavení dítěte ve společnosti od novověku do současnosti. Důležitými dílčími tématy jsou rodina, výchova, školní docházka a vzdělávání, sociální práce s dítětem a práva dítěte. Práce si klade otázku po vlivu dobových podmínek na postavení dítěte a sleduje, jak během několika posledních staletí narůstá systémový zájem o záležitosti spojené s dětmi a dětstvím jako svébytným obdobím lidského života. Dějinné hledisko umožňuje zachytit nejen postupnou proměnu postavení dítěte ve společnosti, ale i zmapovat její příčinné okolnosti, na nichž se podílí například role náboženství, vliv vědy a dobových autorit či síla lidové tradice a zvyklostí. V tomto kontextu je pak tematizována sociální práce s dětmi i problematika dětských práv.
Integrace romských žáků v českém školství
SÁDOVSKÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá integrací romských žáků v českém školství a problémy, jež se s ní pojí. Teoretická část je stručně zaměřena na historii romského etnika, vztahy romské minority v zemích Evropy, zvláštní pozornost je pak zaměřena na integraci této národnostní menšiny v Československu, následně v České republice. Dále práce mapuje výchovu a vzdělávání romských žáku spolu s bariérami s ní souvisejícími. Praktická část je zaměřena na osobní zkušenosti romských občanů s českým školstvím; osobní zkušenosti pedagogů s romskými žáky. Výzkum je veden formou polostrukturovaných rozhovorů, jež nám dále reflektují výsledky, v nichž je nejčastěji zmiňován problém šikany romských žáků ze stran studentů či pedagogů, dále jejich vyčleňování z kolektivu či výuky a následné problémy, které z těchto situací pramení a odrážejí se v jejich chování.
Mateřské prožívání výchovy dětí s poruchou autistického spektra
RYNEŠOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá mateřským prožíváním výchovy dětí s poruchou autistického spektra (dále PAS). Cílem této práce je popsat, jak matky prožívají výchovu svých dětí s PAS a zmapovat především to, na jaká úskalí při výchově narážejí, a jak vypadá život v jejich rodinách. Teoretická část se věnuje vymezení PAS, přičemž pozornost je zaměřena především na výchovu těchto dětí a její dopady na rodinu, zejména na matku. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu a opírá se o polostrukturované rozhovory se třemi matkami dětí s PAS.
Historie školy v Bechyni v letech 1900-1950
ČERNÝ, Adam
Bakalářská práce se zabývá popisem a vývojem školství v obci Bechyně s přihlédnutím k historickým událostem, a to v letech 1900-1950. Práce nejdříve stručně mapuje vývoj školství v obci. V dalších pěti kapitolách se práce zabývá jednotlivými časovými obdobími. Nejdříve stručně popisuje danou dobu a pak přibližuje život a chod na škole v Bechyni. Podává tak ucelený pohled na dané období.
Role otce očima dospívajících
REJDOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá rolí otce očima dospívajícího. Teoretická část je složena ze dvou kapitol. První kapitola se věnuje charakteristice období dospívání. Druhá kapitola je na téma otcovství. Pozornost je zde věnována tomu, jaké role otec v rodině zastává, rozdílnostem v přístupu k dcerám a synům a tím, co s sebou přináší nepřítomnost otce v životě adolescenta. Výzkumná část, za pomoci kvalitativních metod a případových studií, porovnává pohled adolescentů na roli otce v rodině a zaměřuje se na rozdíly a podobné znaky jednotlivých případů.
Anglická rodina v pohledu české au pair
ŠMÍDOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem bakalářské práce je nabídnout pohled na výchovu předškolních dětí v Anglii v porovnání s českými výchovnými trendy. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá rodinou a jejími funkcemi, výchovnými styly a výchovou předškolního dítěte obecně. Praktická část je zaměřena na rodinu v Anglii a její výchovné styly z pohledu českých au pair, přičemž je zúročená vlastní zkušenost z ročního pobytu v anglické rodině. Jsou zde především zmapovány zkušenosti dalších českých au pair. Pro praktickou část je využita kvalitativní metoda - dotazníkové šetření s otevřenými otázkami. V diskusi je porovnán odborný český postoj k výchově předškolního dítěte se skutečností, se kterou se setkávají české au pair v anglických rodinách. Výzkum ukázal, že situace v anglických rodinách se značně liší od reality, z které česká au pair pochází. Z výzkumu vyplývá, že v anglických rodinách je uplatňován liberální styl výchovy. S tímto stylem se česká au pair setkává většinou poprvé.
Tělesné tresty ve výchově dětí
BARTOŠOVÁ, Olga
Bakalářská práce podává ucelený pohled na problematiku tělesného trestání dětí v České republice, a to i v historickém kontextu. Toto téma je v poslední době celosvětově velmi diskutované a nadčasové. V naší republice jsou tělesné tresty stále hodně využívané jako výchovný prostředek. Otázkou je, kdy bude Česká republika připravena přijmout zákon zakazující používání fyzických trestů. Práci tvoří dvě části. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy jako výchova, odměny, tresty a možné následky nepřiměřeného používání tělesných trestů. Praktická část řeší formou kvantitativního výzkumu používání tělesných trestů ve výchově dětí u pedagogicky vzdělaných respondentů. Jako metodu sběru dat jsem zvolila elektronický dotazník. Data byla zpracována a převedena do tabulek a grafů. Bylo stanoveno 7 výzkumných otázek, na které se snažím hledat odpovědi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.